Кола от Германия или Горубляне?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
AugustinerFan
Мнения: 265
Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
Автомобил: Mini Cooper SD
Двигател: 2017
Местоположение: München

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот AugustinerFan » Пон 23 ное 2015 17:32


icoico написа:Горното и още доста на база личен опит. Който има желание може да се включи с описание :rolleyes


Също: "Колата е в топ състояние но я продавам защото получих служебна" - гаранция че скоро съединител,ДПФ или нещо друго ще предаде богу дух.

Още един съвет,има доста чукнати или надрани коли които технически са перфектни.Причината да са по евтини че са претърпяли ПТП за което нямат вина собствениците и са получили доста добра сума по застраховка.Обикновенно такива коли биват моментално изкупувани от хендлери,трябва да имаш късмета да ги изпревариш.




Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Чудомир » Пон 23 ное 2015 21:28


icoico написа:
AugustinerFan написа:Иначе, десет процента от обявите в Мобилето са от частници, останалите 90 на търговци. От тези десет, десет са от наистина частни лица, останалите 90 са на хора, които препродават коли, като втора професия на черно. И накрая и от тези десет,десет процента си продават колите евтино...което не означава нищо :mhihi :mhihi . Преди две седмици купих такова евтино Ауди А4, с номера и с HU още една година от наистина частно лице немец. Семейно притежание от 10 години,даже беше на името на баща му... заради по-евтината застраховка. Типиш дойч

Към това мога да добавя: Понеже не само турци и араби си заработват с препродажба по някой лев, ами и арийци, добър индикатор, че колата не е просто за препродажба са табели с инициалите на собственика и/или рожденната дата или с буквите на него и съпругата му. Производна на това е кола, карана от младок, с инициалите на дядо му (имах такъв колега). Там не само от застраховка пестят, ами даже и 30ина евро еднократно си спестяват от табели.

Такава кола поне може да сте сигурни, че наистина е от частно лице. Горепостнатото Мондео също е на този принцип (2рия собственик в бриеф-а).


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот golfer » Пон 23 ное 2015 22:24


Чудомир написа:..са табели с инициалите на собственика и/или рожденната дата или с буквите на него и съпругата му...

интересно звучи особено написано от теб :mhihi :mhihi :mhihi

по темата
Коли има не е като да няма, просто факторите от, които зависи цената на колата са много различни в Германия от тези в България. Живущите в Германия писали в темата са нарисували прекрасно картинката. Ще си позволя да добавя някои неща.
Колите и тяхната подръжка не са това, което бяха преди 10-15 години. Хората са по-бедни, отколкото в близкото минало. От това следва, че карат до откат и закърпват положението до жизненият минимум. Цените на услугите в автосервизите са високи, записване минимум след седмица. Масово се пазаруват части от нета и се ремонтира кой както може. Когато настъпи съдбовният час за TÜV /технически преглед/ веднъж на 2 години и списъкът с необходимите неща за ремонт надвишава стойноста на колата, тя автоматично заминава на пазара.
Има ударени коли, изпадат на добри цени за които, има хора, които дебнат денонощно и заминават на момента. Ъндерграунд мрежата от сервизи на черно е добре развита. Това е обобщено и винаги има изключения. Важи най-вече за коли евтини, среден клас и над 6-7 години.

Масово се карат коли на изплащане, като няма първоначална вноска, но има крайна изравнителна. И що да не се карат като годишната лихва е 3-4 %. Тези кредити си имат и условия със задължителни инспекции във фирменият сервиз и пр. След изплащането на колата или се връща при дилъра, оценяват я доплаща се някаква сума и се взима нова, или се кара още 5-6 години и се продава.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Чудомир » Пон 23 ное 2015 22:42


golfer написа:
Чудомир написа:..са табели с инициалите на собственика и/или рожденната дата или с буквите на него и съпругата му...

интересно звучи особено написано от теб :mhihi :mhihi :mhihi

Всяко правило си има изключения ;-)
P.S. Нищо не е така, както го помниш :a045 Да ти quest за разгадаване сега, пък :c010


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Кайзен » Пон 23 ное 2015 22:52


Аз повече никога няма да купя кола за мен от неофициален дилър, защото:
1) Имам горчив опит с търговци отвъд Босфора при покупката на първата кола за жена ми.
2) повечето немци, които познавам си карат колите до kaputtfahren или закърпва се положението, за да се мине TÜV и после се кара още година без да се пипа нищо. Никога не купувам кола с оставащ TÜV под година.

И двете коли в семейството ми са от официални дилъри. Преди покупката се подготвям с цена от
http://www.dat.de/online-services/service-fuer-verbraucher/gebrauchtfahrzeugwerte.html
При първия оглед искам да видя документите на колата. Там се виждат много неща - актуалния TÜV трябва да е на 3,5,7,9 .. и т.н. години от датата на първа регистрация. Ако не е, значи че е имало междинни препродажби с нов TÜV. По документите може да се види кога е била отрегистрирана колата - колко е стояла при дилъра-помага при пазаренето. Не обръщам огромно внимание на техническото състояние на колата, а я карам за преглед в TÜV SUD за Auto Privat Check - http://www.tuev-sued.de/auto-fahrzeuge/bewertungen-gutachten-zertifikate/auto-privat-check Най-добре инвестираните 70 евро в бъдещата придобивка. Хората си знаят работата и ти казват всичко, получаваш и протокол и съвети как да свалиш още от цената.
След като ми е харесало състоянието на вътрешната част на колата, документите са изрядни, колата не е пребоядисвана или има обяснение за боядисания калник/врата, то сядам на масата за преговори с дилъра, уреждам си пълно обслужване с всички течности, ремъци и т.н., свалям 500-1000 евро от обявената цена и след 2 седмици колата е моя. Врътвам за 2-3 месеца 15 000км и отивам за обслужване и проверка при друг официален дилър, като му казвам, че искам първо да направи проверка на колата и да ми изпрати по мейл оферта за ремонтните дейности. Досега винаги втория дилър е намирал още нещо за ремонт. Повечето пъти го правят, за да изкарат пари без да е необходима подмяна на детайли. Тогава се свързвам с продавача и му казвам какво е констатирано при проверката на автомобила и го питам как ще процедираме с детайлите, които са гаранционни. В един случай получих подмяна на всичко установено от втория дилър + безплатно обслужване + безплатен заместващ автомобил за една седмица в знак на извинение. В друг случай подмяната на гаранционните неща бе платена от продавача, а аз си платих само за обслужването.
Да, колите от официални дилъри са с 1000-2000 евро по-скъпи от останалите на пазара, но 1/3 от тази надценка може да се спазари и още 1/3 може да се получи като сервизна дейност. Така за около 500-700 евро повече, човек получава наистина добра кола, на която през следващите 100 000км сменя само консумативи.


Потребителски аватар
AugustinerFan
Мнения: 265
Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
Автомобил: Mini Cooper SD
Двигател: 2017
Местоположение: München

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот AugustinerFan » Пон 23 ное 2015 23:08


Подкрепям с две ръце :th_up Само че важи за живеещите в Германия.Има и друго,ако колата е за България можеш да свалиш повече от цената и писменно да се откажеш от гаранцията. По нагоре писах как от БМВ направиха огромен ремонт на колата на жена ми,колата седя 2 седмици в сервиза и ни дадоха служебна кола - почти новичко Мини.Та догодина като сменям Голфа ще отида директно при официален дилър на Фолксваген :c020


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Кайзен » Пон 23 ное 2015 23:22


Всичко написано от мен не важи за VW и BMW. Това са най-арогантните дилъри, които съществуват (може би) в цял свят. Те преминават през специални вътрешно-фирмени обучения, където много ясно им се разяснява как да отхвърлят (почти) всички рекламации на клиента.
По описания от мен начин двама колеги си купиха Passat и съответно Avensis. Този с Passat-а вече е дал над 2000 евра за различни ремонти, като нито един не му е признат за гаранционен, дори управляващия модул на ABS.
В същото време колегата с Avensis-а получи нов двигател.


Потребителски аватар
AugustinerFan
Мнения: 265
Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
Автомобил: Mini Cooper SD
Двигател: 2017
Местоположение: München

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот AugustinerFan » Пон 23 ное 2015 23:37


Най-често гаранцията на употребяван автомобил продаван от официален дилър е към друга фирма - Алианц да речем както в нашия случай.Когато е външна фирма си правят ремонтите и не им пука.Явно всеки дилър работи по различен начин.Аз останах много доволен защото плпатих само 17 евро - бензина който сме изгорили на служебната кола.Ремонтът беше 2500+ ,веригата после я смениха отделно,не съм ги питал колко струва ремонта защото ми стана неудобно.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Чудомир » Вто 24 ное 2015 0:23


AugustinerFan написа:Най-често гаранцията на употребяван автомобил продаван от официален дилър е към друга фирма - Алианц да речем както в нашия случай.Когато е външна фирма си правят ремонтите и не им пука.Явно всеки дилър работи по различен начин.Аз останах много доволен защото плпатих само 17 евро - бензина който сме изгорили на служебната кола.Ремонтът беше 2500+ ,веригата после я смениха отделно,не съм ги питал колко струва ремонта защото ми стана неудобно.

За всеки ред, който пишеш, след време ще трябва да обяснявам пак надълго и нашироко, защо животът в Германия не е така, както го пишат по форумите. Вместо да си пия бирата на спокойствие.
1. Гаранцията първо е фабрична и чак тогава може да е към друга фирма, но не е задължително
2. Не е като да не им пука, защото външната застраховка следи колко пъти е била активирана
3. От ремонт на стойност 2500 крайна цена 2100 е нетната. При обикновеното съотношение 1:2 за части към работа прави 700 за части и 1400 за труд. За частите да кажем 25% отстъпка (не знам колко е при БМВ) идва на 525 нетна за материал.
Трудът на принципа "смяна на модули" (както е при БМВ) обикновено е задача на чирака след 2ра година на обучение. Калкулацията обаче е на пълна ставка, примерно 80 евро на час прави 17,5 часа. Или грубо закръглено Azubi-то е ръчкало по колата 2 дни и 1,5 часа е била инспекцията от майстора.

Чиракът почти не струва пари, той така и така е там и е платен зле. Така че....това е моята интерпретация на твоя случай.

Никой нищо няма да подарява. Особено за такива "дребни" ремонти не вярвам да си активират застраховката.

Но като сме на тема БМВ - отвори motor-talk и по-специално 5ца подфорума: Актуалният "як" случай е 12 000 евро за смяна на автоматик и отказ за гаранция на 5годишна 550ГТ, сервизирана само при БМВ. След което същия ремонт се прави на друго място за 4000. Ама клиента го шикалкавеха май над 2 месеца.
Другият случай актуален е пак 5ца с дефектен двигател. Познай колко гаранция му поемат засега? Правилно - 0.
А на моя приятелка я въртяха за смяна на верига на 1ца на 40 000 км повече от 2 месеца, като първите 6 седмици не бяха я мръднали от плаца. Така че за БМВ не ми говори. А ако бяхме в някой друг форум, щях да ти разкажа и за друга марка "неща".


Потребителски аватар
AugustinerFan
Мнения: 265
Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
Автомобил: Mini Cooper SD
Двигател: 2017
Местоположение: München

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот AugustinerFan » Вто 24 ное 2015 0:51


Нещо нередно ли написах?Или излъгах за нещо?За кой се помисли Алеко Константинов - "До чикаго и назад"

1.Никой не ти говори за БМВ а давах пример за гаранцията.Говоря ти за 7 годишна кола купена от дилър на БМВ.Забележи "УПОТРЕБЯВАН" дори си го цитирал.Ква фабрична гаранция?Ако не вярваш питай колегата golfer
2.не ми пука дали им пука какви ремонти правят.
3.Кой те кара да правиш сметки които така или иначе не ме интересуват.Заиграл си се.Виждам че обичаш да дълбаеш.
4.Защо след всеки мой ред трябва да обясняваш на някой какъв е животът в Германия?Лъжа ли за нещо?Приеми факта че има и други Българи живеещи тук.Да не си консул в някой немски град или си на щат във външно министерство?Може би от форума БГ Мама?
5.Чети винаги поне една страница назад за да не даваш мнение неподготвен.Пресен случай от днес.
6.Сега трябва да чувствам вина че не можеш да си изпиеш бирата на спокойствие ли?

С твоите камъни по твоята глава.

Последна промяна от AugustinerFan на Вто 24 ное 2015 1:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Чудомир » Вто 24 ное 2015 1:42


Употребяван официално е след първите 100 км. В първите 2-3-5 години има фабрична гаранция. Ти си писал, че употребяваните автомобили имат гаранция към трета фирма. Това е частен случай и генерално заявено не е вярно.

Занимавам се с това да разбивам митове за живота на запад. Може да погледнеш не страници, ами години назад.

Никъде не съм написал, че лъжеш. Просто виждаш нещата малко повърхностно и оттам се създава малко грешно впечатление. Без нерви и лоши мисли, лека.

Последна промяна от Чудомир на Вто 24 ное 2015 9:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот icoico » Вто 24 ное 2015 5:56


Чудомир написа:...А ако бяхме в някой друг форум, щях да ти разкажа и за друга марка "неща".


Това лято оставях при дилър на "Форд" двегодишен бус за подмяна на маслена помпа по сервизна акция, давали някакъв дефект пущините. Ест при задължителното условие- термин след месец. По едно време се обадиха:" ...ние тук господине отворихме двигателя и установихме, че картерът е тотално ръждясал, всеки момент може да се пробие и да изтече маслото. Ако искате да ви продължим гаранцията, ще трябва да се подмени." Хубаво, казвам, макар, че съм озадачен как за две години и 50 000 километра изгнива картер, ама щом казвате...при което отсреща ме заковават " обаче не се покрива от гаранцията и ще трябва да го платите " . Параграф 22, избиха си долу- горе цената на маслената помпа :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 24 ное 2015 8:15


Навсякъде има и добри и лошо практики. И в Германия и в България и на луната. :th_up


Росен2
Мнения: 408
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот Росен2 » Вто 24 ное 2015 8:28


A и никой не ни кара да си купуваме коли.Има и обществен транспорт,таксита...пък и светът и улиците ще станат едно по добро място за живот.
Сега всеки,видял два лева в джоба тръгва да купува таралясник,сипва крадена нафта или тънка газ и мете !
Сега по темата - от доста време,хита е да се вземат коли от Италия.Дори и немските джамбази (по скоро арабско/немските) вкарват с автовози от Италия.
Няма ръжда ! От Севера колите са с добре запазена ходова част,и прилично поддържани.
А ако вярвате в мита ,че Италиаците били мърлячи по отношение на техническата поддръжка,а швабите не са,то ви казвам,блажени са вярващите.....


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Германия или Горубляне ?

Мнениеот connor cane » Вто 26 яну 2016 9:33


Всичко е до конкретен собственик/кола.
И в Германия има мърльовци и хора, които карат на умирачка, и в Италия има чистоплътни и съвестни собственици/шофьори.
Обаче пазените и гледани коли с доказуеми километри и история са доста скъпи и всеки вика - ааааааа, аз за тия пари ше си зема две такива - ей го, пазарът е пълен... :stumm
И се почва със сервизи, проблеми, оплаквания, клетви, на някои модели им тръгва лоша слава по форумите и така... :Mr Green Fun

Миналата година превеждах от немски на един джамбазин по телефона за договаряне на коли.
От 10 обаждания (този внасяше доста евтини кочини) 8 са турци (познавам ги само като кажат "хало"), 1 е арабин, 1 е някакъв немски селтак... :Mr Green Fun



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта