AugustinerFan написа:Най-често гаранцията на употребяван автомобил продаван от официален дилър е към друга фирма - Алианц да речем както в нашия случай.Когато е външна фирма си правят ремонтите и не им пука.Явно всеки дилър работи по различен начин.Аз останах много доволен защото плпатих само 17 евро - бензина който сме изгорили на служебната кола.Ремонтът беше 2500+ ,веригата после я смениха отделно,не съм ги питал колко струва ремонта защото ми стана неудобно.
За всеки ред, който пишеш, след време ще трябва да обяснявам пак надълго и нашироко, защо животът в Германия не е така, както го пишат по форумите. Вместо да си пия бирата на спокойствие.
1. Гаранцията първо е фабрична и чак тогава може да е към друга фирма, но не е задължително
2. Не е като да не им пука, защото външната застраховка следи колко пъти е била активирана
3. От ремонт на стойност 2500 крайна цена 2100 е нетната. При обикновеното съотношение 1:2 за части към работа прави 700 за части и 1400 за труд. За частите да кажем 25% отстъпка (не знам колко е при БМВ) идва на 525 нетна за материал.
Трудът на принципа "смяна на модули" (както е при БМВ) обикновено е задача на чирака след 2ра година на обучение. Калкулацията обаче е на пълна ставка, примерно 80 евро на час прави 17,5 часа. Или грубо закръглено Azubi-то е ръчкало по колата 2 дни и 1,5 часа е била инспекцията от майстора.
Чиракът почти не струва пари, той така и така е там и е платен зле. Така че....това е моята интерпретация на твоя случай.
Никой нищо няма да подарява. Особено за такива "дребни" ремонти не вярвам да си активират застраховката.
Но като сме на тема БМВ - отвори motor-talk и по-специално 5ца подфорума: Актуалният "як" случай е 12 000 евро за смяна на автоматик и отказ за гаранция на 5годишна 550ГТ, сервизирана само при БМВ. След което същия ремонт се прави на друго място за 4000. Ама клиента го шикалкавеха май над 2 месеца.
Другият случай актуален е пак 5ца с дефектен двигател. Познай колко гаранция му поемат засега? Правилно - 0.
А на моя приятелка я въртяха за смяна на верига на 1ца на 40 000 км повече от 2 месеца, като първите 6 седмици не бяха я мръднали от плаца. Така че за БМВ не ми говори. А ако бяхме в някой друг форум, щях да ти разкажа и за друга марка "неща".