photosiast написа:Здравейте колеги,
Скоро ще внасям VW ван от Англия.
Знам, че тази тема е доста разисквана, опитах да прочета какво е говорено назад във форума, но ще съм благодарен ако някой, който скоро е внасял от Англия и има опит ми отговори на един въпрос:
Колата е регистрирана, с номера и с МОТ. Новият собственик ще изпрати на ДВЛА уведомлението за износ, а на мен ще даде останалата част от v5 формуляра.
В деня, в който купя колата или на другия ден ще изляза от Англия и ще вляза във Франция.
ُ
След което, колко време имам право да се мотам транзит, например във Франция, преди да пристигна в България и да регистрирам тук колата?
По пътя от Англия до България, каква застраховка и какъв пътен данък трябва да има колата, за да я карам легално във всички страни, през които минавам?
Откъде да й направя пътен данък и застраховка?
И в крайна сметка, мога ли да я карам примерно 3 седмици или месец от Англия до България с английските номера?
Благодаря предварително!
Малко късен отговор, но понеже нямаше други, а може би темата вълнува и други хора ще пиша аз.
След покупката на колата, като решиш да се прибираш към БГ, задължително се прави Иншурънс - има такива, които си избираш за колко дена. Избираш си примерно 3 или 4 (периода, който смяташ, че ще ти е нужен да се прибереш до БГ). Плащаш една Роуд такса и пердашиш към ферибота. От Франция до Австрия само газ, винетните такси започват от Австрия нататък. Друго за плащане няма - при евентуално произшествие в Европа - Иншурънса направен в Англия важи - в условията си има телефон на който можеш да звъннеш. А да - колата трябва да има и валиден МОТ - в Сърбия се проверява и това на границите.
След като вече си си в БГ - можеш да си караш с Английските номера колкото си искаш. За това проблем няма. Проблема идва с това, че НЯМА как да направиш легална българска застраховка. Всеки сам вече си преценява дали може да си позволи да кара без застраховка - последствията са ясни на всеки един според законите тук.
Това е накратко, ако имате други въпроси - питайте.