Добър вечер, Колеги! Позволявам си да раздвижа тази тема, защото питането ми има връзка с нея, а и няма смисъл да пускам друга.
Притежавам VW Bora и вероятно повечето от Вас са запознати със сполетелите ме проблеми. Така или иначе съм решил да прибегна към ремонт, но тъй като чакаме бебе се насочвам към закупуването на "компактно" комби, което да осигури нужното място и комфорт при пътуване на семейството, а VW да остане за родителите ми. Бях се захласнал по Пежо и Рено, като оглеждах автомобили в два класа, а именно 307 SW (фейслифт), megane 2 (фаза 2) и 407 SW и Лагуна 2 (фаза 2). След като се позамислих и осведомих за въпросните автомобили обаче прецених, че не нужно да влизам в разни "френски" авантюри
.
Та да си дойдем на думата...прецених, че алтернатива е и Опел Астра H и по-специално вариантите с "фиатовите" дизели Z19DT 120 к.с.(8V), Z19DTJ 120 к.с.(16V) и Z19DTH 150 к.с.(16V).
Като цяло най-добри отзиви чувам за първият по простата причина, че при него липсват прословутите вихрови клапи ("пеперуди").
Днес имах възможността да огледам една такава и да се кача за първи път в подобен автомобил. "Огледът" беше направен в късния следобед и нямах много време да погледа нещата по - детайлно. Първите ми впечатления: возия близка до тази на Бората (може би една идея по-добре), вътре ми се видя по-тесничка, материалите по таблото са супер "пластмасови", но не долових никакво скърцане, вървенето - тук малко се разочаровах (бях само пасажер), защото ми се видя по-мудна от ТДИ-то, въпреки повечето коне под капака. Обяснението ми е, че се дължи на CR - системата, тъй като съм карал и други такива и ускорението е "по-мазно", докато при PD e "експлозивно", поправете ме ако греша.
Въпросната кола беше 2005 г., COSMO - изпълнение (полукожен салон), малко разочароващо, но моторът се оказа 120 коньовия с 16 клапана, собственикът твърдеше, че е обслужвана и поддържана само в официално за страната представителство и всичко било доказуемо
(малко над 205к км)
Мен обаче ме мъчи една дилема... ако ще се взима 16 клапанов мотор, не е ли по удачно да скоча на 150 коньовия (отново висок данък и "пеперуди") или да си търся 8 клапанов и да ми е мир на главата.
Очаквам "свежи" мнения относно този модел на ОПЕЛ с упоменатите италиански дизели, въпреки, че тук е "друг" автомобилен форум. Надявам се да бъдете безпристрастни.
П.С. в темата за трудното палене на Бората бях споменал, защо не мога да си купя отново автомобил от VAG - групата, затова се надявам да не влизаме в излишни полемики
Sonny_89 написа: Мисля, че трябва да се ориентирам към покупката на друг по-нов автомобил и след тези вече близо 3 - годишни драми с ТДИ-то, вероятно ще се насоча към друга марка
. То и няма как да е друго яче, защото бюджета ми не стига за CR (PD вече няма да погледна), a FSI да карам само на бензин, също не е вариант.