Здравейте,
От известно време си търся нова кола. Насочил съм се към VW Golf Plus. Нужна ми е здрава семейна кола в която да събирам повечко багаж. Тази модификация на миниван ми хареса именно поради посочените причини. Такааа...мислейки си в тази насока бих искал да закупя такава кола с бензинов двигател. Идеята ми е като вече може би сте се досетили е да сложа газова уредба за да мога спокоино да въртя повече километри без това да ми се отразява на джоба. Днес един колега ми каза, че имало някакъв проблем с някои от видовете двигатели на VW - FSI или TSI.
Моля за Вашите мнения за автомобила, както и за това на кои от посочените двигатели е по-удачно да се монтира АГУ.
Предварително благодаря за помоща Ви!
Симеон
FSI или TSI двигател
- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: FSI или TSI двигател
И FSI и TSI и TFSI имат проблем с газовите уредби, поради причината, че са с директно впръскване на бензин. Работата на двигателите е променена, защото бензина се впръсква директно в цилиндъра, а не във всмукателния колектор, както на по-старите мотори. Когато газта се смеси с бензина във всмукателния колектор и се вкара в цилиндъра, без впръскването на бензин става нагар по самите дюзи за бензина и това ги прецаква най-общо казано. Вариантите са два:
- Обикновен Газов Инжекцион, като се нагласи да впръсква ниско количество гориво в клапаниет (10-30% според газаджиите);
- Течна Фаза, като тя е по-скъпа и трябва изрично да провериш за мотора, който си набелязал каква е точната цена, последно като се итнересувах почваха от 3 и свършваха до 5 000 лв. Тя използва едни и същи дюзи за бензина и газта, като впръсква газта директно в цилиндъра. Плюса е, че можеш да палиш колата дори на газ за разлика от ГИ-то.
За мене лично, докато карах TFSI прецених, че и двете системи са компромис и си карах на бензин. Това си е лично решение разбира се.
- Обикновен Газов Инжекцион, като се нагласи да впръсква ниско количество гориво в клапаниет (10-30% според газаджиите);
- Течна Фаза, като тя е по-скъпа и трябва изрично да провериш за мотора, който си набелязал каква е точната цена, последно като се итнересувах почваха от 3 и свършваха до 5 000 лв. Тя използва едни и същи дюзи за бензина и газта, като впръсква газта директно в цилиндъра. Плюса е, че можеш да палиш колата дори на газ за разлика от ГИ-то.
За мене лично, докато карах TFSI прецених, че и двете системи са компромис и си карах на бензин. Това си е лично решение разбира се.
Re: FSI или TSI двигател
Здравей wmalevski,
Благодаря много за изчерпателната информация!
Аз се порових още малко и намерих разни решения, които се предлагат за двигатели с "директно впъскване". Информация за цена съответно нямаше...
http://bluetronic.info/index.php?topic=servizi&itemid=lpgecu_opisanie
http://brc.bg/#./sistems_SDI
Прочетох също така и една от темите тук във форума (FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др. ) и честно да си кажа малко се притесних.
Изглежда, че тези двигатели си имат не малко проблеми и без АГУ, та се зачудих дали това е превилният избор за "здрава семейна кола" на която искам да монтирам АГУ?!?!?
Бих се рдавал да споделите Вашите мнения по въпроса и да ме посъветвате ако може...
Благодаря и до скоро
Благодаря много за изчерпателната информация!
Аз се порових още малко и намерих разни решения, които се предлагат за двигатели с "директно впъскване". Информация за цена съответно нямаше...
http://bluetronic.info/index.php?topic=servizi&itemid=lpgecu_opisanie
http://brc.bg/#./sistems_SDI
Прочетох също така и една от темите тук във форума (FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др. ) и честно да си кажа малко се притесних.
Изглежда, че тези двигатели си имат не малко проблеми и без АГУ, та се зачудих дали това е превилният избор за "здрава семейна кола" на която искам да монтирам АГУ?!?!?
Бих се рдавал да споделите Вашите мнения по въпроса и да ме посъветвате ако може...
Благодаря и до скоро
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: FSI или TSI двигател
На твое място бих предпочел дизелов автомобил, поради изброените от колегата по-горе причини. Разгледай и алтернативите на Голф Плюс - Сеат и Шкода примерно?
Seat Altea, Skoda Yeti?
Въй... и те са само с директно почти. Само Алтеа има някакъв 1.4 и 1.6 конвенционален бензинов мотор, ама предполагам удоволствието от шофирането с тях няма да е приоритет заложен от конструкторите още от завода
Seat Altea, Skoda Yeti?
Въй... и те са само с директно почти. Само Алтеа има някакъв 1.4 и 1.6 конвенционален бензинов мотор, ама предполагам удоволствието от шофирането с тях няма да е приоритет заложен от конструкторите още от завода
- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: FSI или TSI двигател
Ами също и 3.2 е без директно впръскване в Ауди А3 и Голф 5 Р32. Аз лично бих препоръчал на колегата да се ориентира към дизел или ако държи на газта и иска по-нова година от Голф 4, Пасат 5.5 да погледне японските автомобили. Иначе мисля че Ауди А4 Б6 имаха разни бензинови мотори без директно впръскване също (май имаха 2.0 и 1.8Т бензин). Колега ако решиш да споделиш бюджет и задължителните си изисквания може би бихме били по-ефикасни, въпреки че теми за избор на подходящия автомобил много.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: FSI или TSI двигател
TSI e по-добрия двигател, има страхотна мощност и въртящ момент при всякакви обороти.
Освен това е доста икономичен за характеристиките си.
При някой модификации е имало проблеми с вериги и т.н., при новите уж няма проблеми.
Карах 3 години Леон 1.4ТСИ 125кс и за 52000км нямах никакви дефекти (код на двигател CAXA).
В Еуратек твърдят че слагат газ (БРЦ) на всички ТСИ двигатели до 140кс, така че този проблем е решим.
Освен това е доста икономичен за характеристиките си.
При някой модификации е имало проблеми с вериги и т.н., при новите уж няма проблеми.
Карах 3 години Леон 1.4ТСИ 125кс и за 52000км нямах никакви дефекти (код на двигател CAXA).
В Еуратек твърдят че слагат газ (БРЦ) на всички ТСИ двигатели до 140кс, така че този проблем е решим.
Re: FSI или TSI двигател
Съгласен съм, че най-вероятно тез недостатъци са отстранени в по-новите поколения TSI и FSI, но за съжаление няма да мога да си позволя по-ново от 2007-2008. Бюджета, който съм предвидил е максимум 12хил. лева. А иначе карам доста градско и поради таз причина бих искал да си сложа АГУ. Относно вида на колата нямам кои знае какви исисквания - да е здрава и да мога да събера детска количка без проблем
Благодаря предварително за помощта!
Благодаря предварително за помощта!
- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: FSI или TSI двигател
Защо не погледнеш темата на колега http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=87&t=402297
Re: FSI или TSI двигател
Хвърлих едно око, но там дискусията е за дизелов автомобил. Не че имам нещо продив печките, но това е нов с две остриета. Ако е полагана грижа може да изкара много, но ако не е единственото, което носи е голямо главоболие. Имам опит с дизели на Форд, Пежо и Рено. Смея да твърдя, че от 2 от 3-те съм разочарован...
Re: FSI или TSI двигател
Здравейте, искам да попитам има ли читави бензинови двигатели на VW след 2005 г? Гледам Пасати и Джети с FSI, TFSI, TSI двигатели. Чета по форумите че се получавал нагар по клапаните и др. проблеми. Интересувам се конкретно от 2.0 FSI 150 коня и 1.8 TSI 160 коня читави ли са, маслояди ли са и след кои години да гледам? Няма да се газифицира. Благодаря.
- Golf5 2.0fsi 4motion
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 24 юни 2017 9:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: FSI или TSI двигател
2.0 fsi и задължително с 98 октана бензин или 100 го карай.От завода го дават с 98.А 1.8 TSI за 10 коня отгоре да мислиш и турбо не си заслужава. Също трябва да е след средата на 2006 тогава са изчистени много грешки по двигатели, климатична система и други.Но все пак това е мое мнение и аз до скоро умувах и си взех Golf 5 2.0 fsi 4motion 2007 година
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
- Автомобил: VW Golf 3 GTI
- Двигател: AGG + ABF + AUM
- Местоположение: София
Re: FSI или TSI двигател
Колега,
А не си ли се замислял за нещо такова:
https://goo.gl/SxtJuk
Това е Сеат версията на Ауди А4 2005-2006, има модификации с добрия, стар 1.8Т мотор 150 коня. Има място за багаж, сравнително нова е, двигателя по мое мнение е супер, носи на нормален газ инжекцион. Може би ще е малко проблемно намирането на части по купето, ако се стигне до там, но с каско този проблем се минимизира много. Аз лично бих заложил на такъв вариант, с тази кола. Според мен ще се намерят читави бройки за по 12 хиляди лева.
Друг вариант е Пасат 5.5 1.8Т - https://goo.gl/3qdWpL. Доказан автомобил, с много място, отново спокойно му се слага газов инжекцион.
Поздрави.
А не си ли се замислял за нещо такова:
https://goo.gl/SxtJuk
Това е Сеат версията на Ауди А4 2005-2006, има модификации с добрия, стар 1.8Т мотор 150 коня. Има място за багаж, сравнително нова е, двигателя по мое мнение е супер, носи на нормален газ инжекцион. Може би ще е малко проблемно намирането на части по купето, ако се стигне до там, но с каско този проблем се минимизира много. Аз лично бих заложил на такъв вариант, с тази кола. Според мен ще се намерят читави бройки за по 12 хиляди лева.
Друг вариант е Пасат 5.5 1.8Т - https://goo.gl/3qdWpL. Доказан автомобил, с много място, отново спокойно му се слага газов инжекцион.
Поздрави.
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: Вто 21 сеп 2010 13:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq
Re: FSI или TSI двигател
Ако мислиш, че дизелите имат драми, купи си ТСИ тогава да видим колко ще е забавно.
Проблемите им "уж" са решени след 2012г., като и там не е много сигурно.
Може и да си го отнеса от някой, ама VW не са това, което бяха по здравина и надеждност и за съжаление, не знам друг така здраво да се е ос***** с възможно най-важните компоненти.
Всичките ТСИ са проблеми до посочената година, трупат яко нагар и това при коли с малък пробег, адските проблеми с вериги, скорости, бутала и т.н.
Проблемите им с веригите са още от коя година ? 2004-2005 ? И тия проблеми продължаваха да съществуват, докато слагаха вериги и никакво подобрение .... Толкова и сериозно се отнасят към проблемните компоненти и всичко покриват, забрави да се сетят за сервизна акция, макар да става въпрос за производствен проблем .... Същата работа с ДСГ-то и чак до Голф 7 не можаха да си оправят проблемите с веригите и затова и ги смениха. Колко хора пък изгърмяха с тия вериги и то на коли под 90хил. км не е истина просто ... А DSG7-та със сухите съединители и при Голф 7 си е боклук и съединителите не могат да изкарат и 100хил. км .... Не е само при нея проблема де .....
Дизелите им държат повече, ама тия от по-новите години.
Добре, че са списанията да им държат някакъв имидж, че иначе лошо ....
На външен вид и качество на интериора, колите на VW нямат равни, ама като здравина и надеждност пропаднаха доста.
Проблемите им "уж" са решени след 2012г., като и там не е много сигурно.
Може и да си го отнеса от някой, ама VW не са това, което бяха по здравина и надеждност и за съжаление, не знам друг така здраво да се е ос***** с възможно най-важните компоненти.
Всичките ТСИ са проблеми до посочената година, трупат яко нагар и това при коли с малък пробег, адските проблеми с вериги, скорости, бутала и т.н.
Проблемите им с веригите са още от коя година ? 2004-2005 ? И тия проблеми продължаваха да съществуват, докато слагаха вериги и никакво подобрение .... Толкова и сериозно се отнасят към проблемните компоненти и всичко покриват, забрави да се сетят за сервизна акция, макар да става въпрос за производствен проблем .... Същата работа с ДСГ-то и чак до Голф 7 не можаха да си оправят проблемите с веригите и затова и ги смениха. Колко хора пък изгърмяха с тия вериги и то на коли под 90хил. км не е истина просто ... А DSG7-та със сухите съединители и при Голф 7 си е боклук и съединителите не могат да изкарат и 100хил. км .... Не е само при нея проблема де .....
Дизелите им държат повече, ама тия от по-новите години.
Добре, че са списанията да им държат някакъв имидж, че иначе лошо ....
На външен вид и качество на интериора, колите на VW нямат равни, ама като здравина и надеждност пропаднаха доста.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 25 дек 2012 14:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: moreto
Re: FSI или TSI двигател
zdraveite iskam da kupq passat b6 kombi 2006g i da e s gazovo koi dvigatel e po dobar fsi ili tsi
Последна промяна от Vlad777 на Пон 23 мар 2020 16:39, променено общо 1 път.
Причина: Кирилицата е задължителна!
Причина: Кирилицата е задължителна!
- zoovanka
- Мнения: 641
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: FSI или TSI двигател
Колега,погледни и метаните,фабричните са с абревиатура TGI.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: hooligan_sk и 117 госта