Здравейте! Току-що се регистрирах. Пресен-пресен и най-вероятно ще ме мъмрите ,защото ще дъвчем отново :)
Искам да си закупя дизелов VW golf 4 variant или VW Bora Variant..
И тук започват въпросите... Досега не съм карал дизел никога и след четене във форума,разпитване и пак четене другаде изникнаха въпроси ...
Как да разпозная ПОМПА ДЮЗА ОТ КОМЪН РЕЙЛ и коя е по-добрата система?!
Кой двигател е най-добър от 1.9ТДИ - 90,(101),110 или (115)коне? -най-вече здравина и лесна подръжка + икономичност!
Кое окачване е по-добро - пружинно като при Бора или носачи? Или ..или ??
Как да преценя ТДИ двигател ,дали е добре при оглед на кола в автокъща?
И за какви проблеми да оглеждам кола от посочените модели на марката VW? Естествено говорим за втора ръка..че какво друго..
КЛИМАТРОНИК ИЛИ НЕ ? КАКВО ДА ГЛЕДАМ ПРИ НЕГО?
Общо взето най-важно ми е да разбера кой двигател да избера и как да го преценя на място ,дали не е "заминал". И също толкова важно ми е да разбера повече за окачването.
Доколкото четох - препоръчва се Комън-рейл система на дизела ,която както съм написал по-горе не мога да разпозная ,а също така не знам ,дали изобщо я има на изброените версии 1.9ТДИ-та във въпросните модели на VW..
101hp и 115hp версиите са в скоби по-горе ,защото до скоро ги изключвах като вариант ,но зависи от мненията ,съветите и информацията ,която намеря ...
Много ще съм благодарен да получа съветите и мненията ви.
Избор на VW Golf 4 variant или VW Bora Variant TDI
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Г4 / Бора нямат комън рейл дизел, най безпроблемния и евтин за поддръжка мотор е 1.9 90к.с. мотора не е помпа дюза, прост и здрав дизел!
п.п. Голф 4 и Бора са един и същ автомобил с различни фарове, окачването е здраво, там ти е най малкия проблем.
п.п. Голф 4 и Бора са един и същ автомобил с различни фарове, окачването е здраво, там ти е най малкия проблем.
Последна промяна от forski на Пон 29 фев 2016 12:48, променено общо 1 път.
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Във форума четох разни теми и видях ,че 1.9ТДИ 110 к.с. е без помпа дюза,тоест трябва да е комън рейл или пропускам и греша?
Сигурно ли е ,че Г4/ Бора нямат комън-рейл или въобще дизел без помпа дюза?
В ауто-дата и аутодата.бг са писали наизуст и не мога да разбера какъв точно дизел имат търсените от мен модели..
Всъщност какво е трудното за подръжка при пдзата?
Сигурно ли е ,че Г4/ Бора нямат комън-рейл или въобще дизел без помпа дюза?
В ауто-дата и аутодата.бг са писали наизуст и не мога да разбера какъв точно дизел имат търсените от мен модели..
Всъщност какво е трудното за подръжка при пдзата?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
По скоро си набележи няколко обяви, според това колко са запазени, не според двигателя, защото като тръгнеш да отсяваш ще се хванеш за главата колко малко са читавите. Можеш да ги постнеш тук да ги коментираме. Ако ще е Бора или Голф комби, окачването е идентично - с макферсон отпред, при Пасата е друго. Моят съвет за двигател е 90 или 110кс, те са с роторна помпа, не са помпа-дюза, не са и комън рейл. Ако не разбираш от дизели, по-добре си води някой познат да гледа с теб. Има теми във форума какво се гледа при покупка на дизел.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Трябва обикаляне и гледане за да имаш база са сравнение.Ако тръгнеш да търсиш със определен двигател,ще мине доста време преди да си харесаш нещо.За мен най важно е състоянието на купето,на второ място двигателя.Мотора може да излиза скъпо,но се прави.Обаче със ръжда не можеш се прибори.Колкото и да я кърпиш все избива от някъде. Точно тя беше причината да се разделя със предната си кола.Перфектен мотор плюс изгнило купе е равно на нула.Все едно нямаш кола.Който е карал такъв автомобил знае за какво става на въпрос.За голф 4 казват че са здрави откъм ламарини ама все пак гледай хубаво.Според мен няма лош двигател има лоша поддръжка.При колите втора употреба всичко е на късмет.Успех със избора.Поздрави.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Голф 4/Бора/Октавиа/Леон,ако са внос от Австрия, Германия си ръждясват доволно.
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
http://www.cars.bg/c1473926 Ето тоз дръглясник съм харесал,заради шибидаха и климатроника. Двигателчето 1.9ТДИ 110к.с.
Внос от Италия. Човека е писал ,че се продава както е дошъл. Какво ще кажете?
Иначе отново ще кажа ,че във великите сайтове ауто-дата.нет и аутодата.бг прочетох ,че Голф 4 Вариант и Бора Вариант са с различно окачване. За Бората пише с пружини и отпред и отзад ,а за Голф 4 Вариант - пружина отпред и напречен носач отзад(по памет и може да бъркам малко..). Тук имам база за сравнение ,понеже съм карал Бора седан и тя е с пружини(според сайта и според слабите ми знания), както и Голфон 3ка ... Разликата без да разбираш е ,че Бората вози по-добре.
Внос от Италия. Човека е писал ,че се продава както е дошъл. Какво ще кажете?
Иначе отново ще кажа ,че във великите сайтове ауто-дата.нет и аутодата.бг прочетох ,че Голф 4 Вариант и Бора Вариант са с различно окачване. За Бората пише с пружини и отпред и отзад ,а за Голф 4 Вариант - пружина отпред и напречен носач отзад(по памет и може да бъркам малко..). Тук имам база за сравнение ,понеже съм карал Бора седан и тя е с пружини(според сайта и според слабите ми знания), както и Голфон 3ка ... Разликата без да разбираш е ,че Бората вози по-добре.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Мизиец написа:Всъщност какво е трудното за подръжка при пдзата?
Нищо!
Както и при Комън Рейла - нищо няма за поддръжка.
И ПД технологията е много по-добра, по-прецизна, по-скъпа и по-капризна от роторните помпи или от Комън Рейла
Това, което теб би могло да те уплаши е последното 'по-'
Особено с нашенската нафта... не издържат много
Разбира се, това е твърде обобщено! Въобще не означава, че няма глезени и безпроблемни екземпляри.
Ама като се има предвид, че никой не си продава глезената и безпроблемна кола...
Особено пък на цена, която да ти хареса...
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Колега Мизиец интересен въпрос е коя е по-добрата технология на който е трудно да се даде еднозначен отговор.
От гледна точка на автомобилната еволюция CR се е наложила като по-добрата технология усъвършенствана вече към днешна дата във 5то 6то поколение.
Но ако се върнем 15 години назад във времето за каквито конкретни автомобили става въпрос в тази тема може да се види че PD системите на VAG и Bosch по нищо не отстъпват на конкурентните CR системи и дори напротив че ги превъзхождат в някои отношения.
Принципа на работа на PD системата е почти съвършено прост от инженерна гледна точка. Има един гърбичен вал които механично натиска PD елементите (дюзи) и по този начин създава свръх високо налягане от порядъка на над 2000 бара. На такова налягане могат да завидят дори някой най-нови CR системи от последно поколение с пиезо-инжектори.
Най-общо основните плюсове на PD са голямата мощност и въртящ момент които идват "ударно" още от ниски обороти. Този "тласък" който се усеща при ускорение допада на много колеги (включително и на мен) . PD системите са с много високо КПД което дори надминава еквивалентните за времето CR системи и от там са много икономични.
Като цяло са много надеждни при съвестна поддръжка която се изразява най-вече в използването на максимално качествено моторно масло (пълна синтетика) и редовната му смяна. Тук маслото освен турбината смазва и вала и PD елементите което е от критично значение. Другото важно нещо е използването на качествени горива и горивни филтри. PD системите са по-чувствителни към некачествените горива спрямо системите с роторни помпи ,но CR системите са още по-капризни спрямо PD.
Възможността за рециклиране на PD елементите също е плюс и това че по авто-моргите е пълно с части втора употреба за тези двигатели.
Като минуси спрямо CR системите могат да се посочат по-грубата работа на двигателя (шум вибрации). CR двигателите работят при по ниска компресия , по-малък шум и вибрации по-плавно разгръщане на мощността в целия работен диапазон на оборотите. Някой CR инжектори не подлежат на рециклиране.
При Golf 4 конкретно така или иначе нямаш дилема между CR и PD понеже няма CR . Можеш да избираш между PD 101,115 и 131кс и роторна помпа 90 и 110. Най добре седни да покараш двете системи ако имаш възможност преди да решиш какво лично на теб ти допада повече като усещане и динамика доста са различни чисто събективно. В крайна сметка всичко се свежда и до късмета в избора на конкретен автомобил и това в какво състояние е. Успех
От гледна точка на автомобилната еволюция CR се е наложила като по-добрата технология усъвършенствана вече към днешна дата във 5то 6то поколение.
Но ако се върнем 15 години назад във времето за каквито конкретни автомобили става въпрос в тази тема може да се види че PD системите на VAG и Bosch по нищо не отстъпват на конкурентните CR системи и дори напротив че ги превъзхождат в някои отношения.
Принципа на работа на PD системата е почти съвършено прост от инженерна гледна точка. Има един гърбичен вал които механично натиска PD елементите (дюзи) и по този начин създава свръх високо налягане от порядъка на над 2000 бара. На такова налягане могат да завидят дори някой най-нови CR системи от последно поколение с пиезо-инжектори.
Най-общо основните плюсове на PD са голямата мощност и въртящ момент които идват "ударно" още от ниски обороти. Този "тласък" който се усеща при ускорение допада на много колеги (включително и на мен) . PD системите са с много високо КПД което дори надминава еквивалентните за времето CR системи и от там са много икономични.
Като цяло са много надеждни при съвестна поддръжка която се изразява най-вече в използването на максимално качествено моторно масло (пълна синтетика) и редовната му смяна. Тук маслото освен турбината смазва и вала и PD елементите което е от критично значение. Другото важно нещо е използването на качествени горива и горивни филтри. PD системите са по-чувствителни към некачествените горива спрямо системите с роторни помпи ,но CR системите са още по-капризни спрямо PD.
Възможността за рециклиране на PD елементите също е плюс и това че по авто-моргите е пълно с части втора употреба за тези двигатели.
Като минуси спрямо CR системите могат да се посочат по-грубата работа на двигателя (шум вибрации). CR двигателите работят при по ниска компресия , по-малък шум и вибрации по-плавно разгръщане на мощността в целия работен диапазон на оборотите. Някой CR инжектори не подлежат на рециклиране.
При Golf 4 конкретно така или иначе нямаш дилема между CR и PD понеже няма CR . Можеш да избираш между PD 101,115 и 131кс и роторна помпа 90 и 110. Най добре седни да покараш двете системи ако имаш възможност преди да решиш какво лично на теб ти допада повече като усещане и динамика доста са различни чисто събективно. В крайна сметка всичко се свежда и до късмета в избора на конкретен автомобил и това в какво състояние е. Успех
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
При толкова стари и изтормозени автомобили, търси най евтиното и просто решение.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Предвид че гледаш евтини екземпляри, по-добре се ориентирай към роторните помпи с 90/110кс. Частите по моргите са по-евтини за тях, няма проблем да им се насади твърд маховик и тн.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Колебание при покупка и нужда от съвет.
Мизиец написа:http://www.cars.bg/c1473926 Ето тоз дръглясник съм харесал,заради шибидаха и климатроника. Двигателчето 1.9ТДИ 110к.с.
Внос от Италия. Човека е писал ,че се продава както е дошъл. Какво ще кажете?
Иначе отново ще кажа ,че във великите сайтове ауто-дата.нет и аутодата.бг прочетох ,че Голф 4 Вариант и Бора Вариант са с различно окачване. За Бората пише с пружини и отпред и отзад ,а за Голф 4 Вариант - пружина отпред и напречен носач отзад(по памет и може да бъркам малко..). Тук имам база за сравнение ,понеже съм карал Бора седан и тя е с пружини(според сайта и според слабите ми знания), както и Голфон 3ка ... Разликата без да разбираш е ,че Бората вози по-добре.
Нищо не е правено по колата ОСВЕН, че е върнат километража с 200 000 км.
Re: Избор на VW Golf 4 variant или VW Bora Variant TDI
Благодаря за мненията в тази тема! Малко след пускането й съм направил своя избор според вашите съвети - прост двигател 110к.с. 1.9тди. До днес нямам никакви проблеми. Поддържам го съвсем небрежно с обичайните сервизни обслужвания годишно. Машинката е Г4 вариант.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта