New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот kickdown » Пет 12 авг 2016 21:44


dobrin написа:Както писаха колегите по-горе, този Сеат и новия Тигуан нямат нищо общо. Разликата е доста голяма.
Да сравняваме цени е едно, да сравняваме конкретните модели - съвсем друго. Лично аз, при всички положения, при този избор, бих избрал Тигуан.
Не знам кой си купува нова кола в брой, може и такъв да е случая, но при покупка на изплащане се гледа разликата в месечната вноска, която едва ли е фрапираща. И ... пак бих си избрал Тигуан.
А пък да сравняваме цените на Макан, теоретично с някакви имагинерни остъпки не е сериозно. Нито пък да сравняваме Q3 с Тигуан, при условие, че той е в един клас с Q5.
Със здраве да си караш Сеата - не е лош, все пак си е от концерна и споделят доста технически характеристики, но не е ФВ. Нито като качество на изработка, нито като качество на вложените материали. Имиджът, не казвам, че е лош, но е различен от този на ФВ. Според мен в концерна имиджово (и ценово) нещата стоят така, във възходящ ред:
Сеат
Шкода
Фолксваген
Ауди
Порше
Бентли
Ламборгини
Бугати
Такива работи ...


За имиджът съм съгласен точно така е подредбата.

Но за другото, има едно "НО". Относно купуването кола в брой, не съм само аз и други мой познати действат така, като си спестяват няколко хиляди в допълнителни разходи и лихви. Ако човек ги има, защо не? Ако не може да ги извади наведнъж, пак има алтернативни начини на финансиране по-добри от лизинга, но не е това темата.

Отстъпките не са имагинерни, Оркид са склонни на много добри цениq така че e напълно възможна и тази хипотеза.

Тигуан няма нищо общо с Q5 (то е на базата на А4 - MLB), нито на техника, нито като размери. Tiguan, Q3 и Yeti са на PQ35 платформата - напречен мотор и Haldex 4x4. Новите Tiguan, Ateca, Q2, Q3, Yeti, Kodiaq са на MQB платформата - пак напречен мотор, Haldex 4x4 и DSG - DQ250 и DQ500. Macan и Q5 са на базата MLB - надлъжен мотор DSG/Автомат и перманентно 4х4.

Като материали, наистина Tiguan Highline само таблото е малко по-меко и има повече кожа по вратите. Друго аз не забелязах, липсва оборудване като дигиталният километраж, head-up display, памет на седалките, BiTurbo мотора, CarNet и тн. high-end гъзарии.

Като пристигне колата (Март 2017-та... :horror ), дано някой колега се сдобие с Тигуанче, за да може да направи едно ревю както си трябва. Както казах в Сеата само съм се качвал (в България дори дилърът не го беше виждал до скоро, а тестова кола ще имат около Януари, ще докарат 2 мостри Септември за панаира в Пловдив), новият Тигуан съм го карал и съм очарован.

Иначе дай Боже скоро да е, когато парите не са от значение - въобще няма да се занимавам с такива wanna be джипчета...направо взимам 911 Turbo S и Lamborghini Hurracan 610-4. :biggrin :mhihi




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12789
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 13 авг 2016 8:39


Dagestan написа:При Фолскваген има доста допълнителни опции, които ги няма при Шкода и Сеат.

Потребител съм на https://www.skoda-bg.com/forum/index.php,
доста често се коментират закупени нови автомобили Шкода Октавиа 3.
Един от най-обсъжданите въпроси е това което е посочил цитиравия колега.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот hooligan_sk » Съб 13 авг 2016 9:27


bayernfan написа:Леон Купра 290 коня със абсолютно всичко необходимо + ДСГ струва 50 хиляди. Октавия ВРС и тя толкова. Е добре, кое оправдава 20 бона разлика с голфа? Вътре било некачествено. Кое е некачествено? Кожата ли, инфотеймънт системата ли, които са същите. Да, има малко повече пластмаса, но в крайна сметка за 20 хиляди бих я прежалил.


Кой голф струва 20 000лв повече? Р? ФВ алтернативата на Купра и Octavia RS(vRS e обозначението само за Англия, където RS е запазено от Форд) е Golf GTI. Разбирасе преди да си го купя съм обърнал внимание на другите варианти. Голфа е с около 5000лв по-скъп при равни условия и с добавено адаптивно окачване. В комбинация със стоковите му 17ки, това е един напълно комфортен хечбек. Да, Купра е значително по-мощна, а Октавия РС има гигантски багажник и повече място на 2рия ред. Но и в двете се усеща че са топ версии на low cost модел. И двете са твърди като дъска при ежедневно ползване. Въпрос на приоритети предполагам, но със сигурност ценовата политика на ФВ е добре премерена за търсенето му. :th_up

Колега kickdown, в гугъл не разбрах дали в крайна сметка адаптивното окачване е налична опция за Атека? Това е екстра която променя комфорта и поведението значително, има я още от Голф в гамата на ФВ. И освен това е изключително семпла и проста система, за това е и евтина. :gruebel


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот mukot » Нед 14 авг 2016 20:38


Аз мисля, че има предубеждение към Сеата. А Атеката ще се прави в Чехия, което е допълнително основание, че едросерийното производство едва ли ще е по лошо от немското. Новият Тигуан го тествах с дизела 150 к.с. и ДСГ и разбира се 4х4. Добър е, но на дилъра му беше неудобно да каже цената. Наистина не е оправдана с нищо. Растежа на продажбите в този сегмент плюс загубите от Дизелгейт в САЩ са ги накарали да се забравят с цените. На Голфа и Пасата са малко по-поносими. :smile


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот hooligan_sk » Нед 14 авг 2016 23:11


Е значи всичко е ясно, новия Tiguan е обречен на пазарен провал... oh, wait... всъщност отново ще е най-продавания SUV в класа си в Европа. :mhihi Лично аз съм голям фен на Сеат, от там започнах с ВАГ и имам 2бр от марката вкъщи. :th_up


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот kickdown » Пон 15 авг 2016 1:01


За момента на пазарният старт DDC не се предлага. От 22-ра седмица на 2017та ще го има в ценовата листа за България. При едно балансирано шаси и добре настроено окачване, адаптивното окачване става излишно. Моят Тигуан е от първите бройки и тогава DDC не беше опция. Години по-късно карах Тигуан с адаптивно окачване...амиии, смея да твърдя, че съм доста над средното ниво шофьор и имам над 10 години опит в картинг и други състезания, и общо взето фрапираща разлика не видях. Sport го правеше нервен по пътища различни от идеално гладки, Comfort го правеше незначимо по-мек но пък колата хлопаше странно (тази може и да е имала проблем, въпреки че нямаше и 20 000 км). Отделно смяната на 4те амортисьора, ми излезе 800 лева, а само един DDC амортисьор беше 561 лева с отстъпки преди време...

Нещо което прави разлика в поведението на колата е XDS диференциала!!! Особено на коли с предно!!!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19687
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот Vlad777 » Пон 15 авг 2016 11:00


Сигурно съм един от малкото хора в България, който е имал щастието и удоволствието да покара новия Тигуан на писта.

Това се случи тази година на VW събора в Калояново. Порше БГ бяха предоставили един от демонстрационните си Тигуани с презентационна цел - 2.0 TDI 150 к.с. DSG.

Направих демонстрационна обиколка на дисциплината "Технична писта" - представлява съкратена част от писта Дракон, с много изкуствени шикани, остри и обратни завои, където не се развива особено висока скорост, а по-скоро са важни траекториите на взимане на завоите. Тъй като времеизмерващата система си работеше, засече трето време на Тигуана - от над 20 участника в дисциплината с доста наточени бегачки от по 200+ к.с. и тегло на половината на Тигуана.

Тъй като нямах почти никакъв опит с този автомобил, дори не бях съобразил да включва в режим "Sport", a си карах съвсем нормално в автоматичен режим на работа, без да превключвам скоростите ръчно. Убеден съм, че след малко повече практика и свикване с автомобила, той ще даде още по-добри резултати. Изключително стабилен, с много прецизно и директно управление.

Единствените 2 автомобила с по-добри времена бяха двете Голф 2-ки на състезателите Борислав Петров и Васил Деспотов, които са специално подготвени за писта и се състезават в шампионата по Тайм Атак.

Честно казано никога не съм харесвал Tiguan преди настоящия модел. Грозен, тесен, тромав, евтин - всичко в едно.

Настоящият модел обаче няма нищо общо с предходния. От пръв поглед си личи, че качеството на изпълнение е на премиум ниво. Ширината в купето буквално ме изуми. Докато колегта ABSOLUT управляваше с комфортно настроена седалка, аз седях зад него и нямах никаква липса на място - аз съм 190+ см, той е няколко см. по-малко и в повечето автомобили, в които съм се возил не мога да седя зад шофьора и да ми е удобно. Според мен вътре е толкова широко, колкото и в първия Туарег. Това вече не е Golf, а си е с размерите на Passat. Панорамният покрив дава още по-добро усещане за простор.

За нивото на изпълнение нямам какво да кажа - панорамен покрив, окачване, материали, камера за заден ход, музика - всичко беше точно както трябва да бъде.

Двигателят TDI 150 к.с. наистина не е кой знае колко пъргав и спортен, но за мен си е достатъчен. Правих тест-драйв и на 2.0 TSI 180 к.с. - да, върви повече и има повече ряз, но си е бензин - изисква да се държи във високи обороти и харчи доста повече. С нетърпение чакам да се кача да тествам TDI 240 к.с.

И тъй като колегата е поискал мнение, аз давам своето: Сеатът съм го виждал само на снимка, но при всички случаи бих избрал Тигуан, защото съм наистина впечатлен от качествата му и не намирам слаби страни (освен цената може би, но пък при лизинг едва ли няколко лева в повече на месец, ще са решаващи).


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот hooligan_sk » Пон 15 авг 2016 11:17


kickdown написа:За момента на пазарният старт DDC не се предлага. От 22-ра седмица на 2017та ще го има в ценовата листа за България. При едно балансирано шаси и добре настроено окачване, адаптивното окачване става излишно. Моят Тигуан е от първите бройки и тогава DDC не беше опция. Години по-късно карах Тигуан с адаптивно окачване...амиии, смея да твърдя, че съм доста над средното ниво шофьор и имам над 10 години опит в картинг и други състезания, и общо взето фрапираща разлика не видях. Sport го правеше нервен по пътища различни от идеално гладки, Comfort го правеше незначимо по-мек но пък колата хлопаше странно (тази може и да е имала проблем, въпреки че нямаше и 20 000 км). Отделно смяната на 4те амортисьора, ми излезе 800 лева, а само един DDC амортисьор беше 561 лева с отстъпки преди време...

Нещо което прави разлика в поведението на колата е XDS диференциала!!! Особено на коли с предно!!!


Там е работата - при меко настроените ВАГ-ове няма голям смисъл от адаптивното окачване. Но моделите на Сеат и Шкода обикновено са по-твърди, такива ревюта се четат и за Атека. Друг сценарии в който е препоръчително са големите джанти. Ще чакам да споделиш как е положението реално с комфорта. :th_up


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот kickdown » Пон 15 авг 2016 17:48


Март, ще имаме живи данни [emoji1] За сега нещо от Женева. Като я видях с този цвят и джанти и се влюбих! [emoji7]

uploadfromtaptalk1471276090452.jpg


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот hooligan_sk » Пон 15 авг 2016 19:17


Безспорно красавец, текущата дизайнерска линия на Сеат кърти. :th_up :th_up :th_up


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот mukot » Вто 16 авг 2016 19:55


И аз мисля, че дизайна отвън на Атеката е по-добър от Тигуана, но емблемите са Сеат, а не Фолксваген и това силно влияе на много хора. За потребителските качества просто няма как да направим сега сравнение. :smile


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот dobrin » Вто 16 авг 2016 21:22


На мен пък субективно Тигуанът много повече ми харесва от този Сеат. Поне от това, което виждам на снимката, не съм го виждал на живо.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот M3ntata » Вто 16 авг 2016 22:08


Лично аз бих избрал "игуаната" излъчва повече стил, по широка от вътре, като размери също е по голяма, технически също си мисля, че ще е по напред от сеат-а понеже той е брата на vw, а не баткото или близнака. Разбира се всичко това което казах е спрямо снимки, видеа. Реално не знам как ще се представят двете, но не мисля, че сеат-а ще има с какво да мине напред. За интериора още като видя под корите на таблото и пластмасите по праговете... Се сещам за едно мое сравнение между mercedes c220 w204 и renault fluence разбира се мечо изглежда доста по "яко" от рендето но на допир материалите (пластмаси-кожа-текстил) буквално за copy paste! Та тези елементи които споменах на сеат-а на пръв поглед ме връщат при колите от VAG през 2000 година. Но все пак разликата в цената може да говори много, сеат-а с каква (стартова) цена се очаква?


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот mukot » Сря 17 авг 2016 21:13


Малко под 40 к стартова цена се очаква на Атеката.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: New VW Tiguan Highline vs Seat Ateca Xcellence

Мнениеот Stivi » Сря 17 авг 2016 21:27


mukot написа:Малко под 40 к стартова цена се очаква на Атеката.

Сигурно за толкова пари ще е най-слабия бензин с най-ниското ниво на оборудване !?



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта