dobrin написа:Както писаха колегите по-горе, този Сеат и новия Тигуан нямат нищо общо. Разликата е доста голяма.
Да сравняваме цени е едно, да сравняваме конкретните модели - съвсем друго. Лично аз, при всички положения, при този избор, бих избрал Тигуан.
Не знам кой си купува нова кола в брой, може и такъв да е случая, но при покупка на изплащане се гледа разликата в месечната вноска, която едва ли е фрапираща. И ... пак бих си избрал Тигуан.
А пък да сравняваме цените на Макан, теоретично с някакви имагинерни остъпки не е сериозно. Нито пък да сравняваме Q3 с Тигуан, при условие, че той е в един клас с Q5.
Със здраве да си караш Сеата - не е лош, все пак си е от концерна и споделят доста технически характеристики, но не е ФВ. Нито като качество на изработка, нито като качество на вложените материали. Имиджът, не казвам, че е лош, но е различен от този на ФВ. Според мен в концерна имиджово (и ценово) нещата стоят така, във възходящ ред:
Сеат
Шкода
Фолксваген
Ауди
Порше
Бентли
Ламборгини
Бугати
Такива работи ...
За имиджът съм съгласен точно така е подредбата.
Но за другото, има едно "НО". Относно купуването кола в брой, не съм само аз и други мой познати действат така, като си спестяват няколко хиляди в допълнителни разходи и лихви. Ако човек ги има, защо не? Ако не може да ги извади наведнъж, пак има алтернативни начини на финансиране по-добри от лизинга, но не е това темата.
Отстъпките не са имагинерни, Оркид са склонни на много добри цениq така че e напълно възможна и тази хипотеза.
Тигуан няма нищо общо с Q5 (то е на базата на А4 - MLB), нито на техника, нито като размери. Tiguan, Q3 и Yeti са на PQ35 платформата - напречен мотор и Haldex 4x4. Новите Tiguan, Ateca, Q2, Q3, Yeti, Kodiaq са на MQB платформата - пак напречен мотор, Haldex 4x4 и DSG - DQ250 и DQ500. Macan и Q5 са на базата MLB - надлъжен мотор DSG/Автомат и перманентно 4х4.
Като материали, наистина Tiguan Highline само таблото е малко по-меко и има повече кожа по вратите. Друго аз не забелязах, липсва оборудване като дигиталният километраж, head-up display, памет на седалките, BiTurbo мотора, CarNet и тн. high-end гъзарии.
Като пристигне колата (Март 2017-та... ), дано някой колега се сдобие с Тигуанче, за да може да направи едно ревю както си трябва. Както казах в Сеата само съм се качвал (в България дори дилърът не го беше виждал до скоро, а тестова кола ще имат около Януари, ще докарат 2 мостри Септември за панаира в Пловдив), новият Тигуан съм го карал и съм очарован.
Иначе дай Боже скоро да е, когато парите не са от значение - въобще няма да се занимавам с такива wanna be джипчета...направо взимам 911 Turbo S и Lamborghini Hurracan 610-4.