Аз не разбрах този мотор 1,6 от 101 коня Моно ли е или Пълна инжекция. Защото усилено се предлагат Плочки. Ако е Моно - ок. Но на този мотор при многоточково впръскване каквото предполагам че има за да е 90 коня ако се сложи плочка предполагам че ще трябва да бутаме отзад за да върви. А и разхода ще е ......
Аз сменях на моето Моно плочката с повече отвори едно време за да намаля разхода- разпрашването да увелича тоест на газта.
Клапани се слагат. Особено пък на такива ПВЦ колектори. А и Бензиновите дебитомери и дросели гърмят добре при по старите Б4 ки при натрупване на остатъчна газ по тръбите. Виждал съм го на Ауди В4 Фул инжекция, атмосферка.
----------------
Относно вървенето на моят пасат в ниските - е да ако го изфорсирам от 1900 оборота да стартирам на първа ще дръпне бързо. Обаче обикновено и сега на Черният лед по асфалта тръгвам като за работа, а не за гонка от 1500 об примерно. А не съм като на Брат ми Куатрото.........
Неговото 1,8Т има лек тунинг -Франгли Комо в Италия. Бучи доста приятно и мощно. Не изключвам вероятността да са пипани горивните таблици в ВАГ, но не знам. Не е правил Дино за да види каква му е реалната мощност.
Алармаджията като му го докарах да слага аларма каза че бучи като за повече от 150. Понеже той караше 180 коня такова Ауди.
За мене е факт че бензиновият мотор върви линейно в целият диапазон от обороти в предвид на клапаните и характера на горивото.
Това че моята кола не била наред е несериозно. Знам какво е правено по нея и кое как се регулира. Наложи ми се да науча.
Правил съм и Логове на МАФа и МАПа и какво ли не - колата върви отлично там където трябва и данните са в норма. Експертни оценки не търся за сега.
Жената търкаля един Мерцедес С180 пак в нашият клас- Бензин Компресор - 156 коня. Доста нов. Като вървене е под ускорението на 1,8Т то и можеби ще скъса Дизела ми.
Та горе долу катото ускорение 1,8Т-то е най пъргаво и по каталог- около 8,4 сек мисля беше. А Дизела 131 е 9,8 сек.
Незнам как тогава Дизела ще е по бърз макар че имал Нютони. Нютоните са за демараж при по високите предавки. Еле па Кутрото....... Малко са ми несериозни тия твърдения.
Те за какво са нацепили тия 5 клапана на цилиндър като във Формула 1, само за да изтънят стеблата и да надупчат главата ли, че и турбо......
Айде малко по Технически и сериозно с цифрите. То и аз карам Ерномелката , но Бензина е истината............ Няма да се лъжеме сега.
=========
Я да кажат тия с 1,8 Т то дали им е срязан един от кабелите на дебитомера ?
Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Последна промяна от kossis на Сря 07 дек 2016 14:01, променено общо 2 пъти.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
kossis написа:Аз не разбрах този мотор 1,6 от 90 коня Моно ли е или Пълна инжекция. Защото усилено се предлагат Плочки. Ако е Моно - ок. Но на този мотор при многоточково впръскване каквото предполагам че има за да е 90 коня ако се сложи плочка предполагам че ще трябва да бутаме отзад за да върви. А и разхода ще е ......
Аз сменях на моето Моно плочката с повече отвори едно време за да намаля разхода- разпрашването да увелича тоест на газта.
Клапани се слагат. Особено пък на такива ПВЦ колектори. А и Бензиновите дебитомери и дросели гърмят добре при по старите Б4 ки при натрупване на остатъчна газ по тръбите. Виждал съм го на Ауди В4 Фул инжекция, атмосферка.
1,6 - 90 коня на пасат B5.5 няма, кой е предлагал плочки ?
Клапи не се слагат на пластмасов колектор ако е с газов инжекцион.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Моя е грешката, но въпроса остава- пълна ли е инжекцията ?
Ами колегата я намеша тая плочка с металният колектор на В5.
Ами колегата я намеша тая плочка с металният колектор на В5.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
kossis написа:Моя е грешката, но въпроса остава- пълна ли е инжекцията ?
Ами колегата я намеша тая плочка с металният колектор на В5.
да B5 и B5.5 вече нямат моно варианти
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
kossis написа:
Та горе долу катото ускорение 1,8Т-то е най пъргаво и по каталог- около 8,4 сек мисля беше. А Дизела 131 е 9,8 сек.
Незнам как тогава Дизела ще е по бърз макар че имал Нютони. Нютоните са за демараж при по високите предавки....
Айде малко по Технически и сериозно с цифрите. То и аз карам Ерномелката , но Бензина е истината............ Няма да се лъжеме сега.
Ти до сега говореше за мощност в ниските обороти сега изведнъж извади някакви ускорения от 0-100 ... Ако се цедят до прекъсвач двата мотора много ясно че 1.8Т ще направи 0-100 по-бързо понеже има 20 коня повече пикова мощност (при условие че се кара на бензин а не с АГУ). Ако обаче сменяш предавки и ги държиш двата мотора в ниски и средни обороти нещата силно се променят и не в полза на бензина.
Ето ти сега понеже поиска по-технически сериозно и с цифри за което си абсолютно прав :
1.8Т
1.9TDI
Оставяме нютоните на страна и гледаме само конете. Както казах вече дизела има повече коне във всеки един момент от празни обороти до 4000 - няма да се лъжеме но нека всеки сам си преценява къде е истината ...
1500rpm
1.8T ~40hp
1.9 ~55hp
2000rpm
1.8T ~50hp
1.9 ~85hp
Последна промяна от stoev87 на Чет 08 дек 2016 15:00, променено общо 2 пъти.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Хубаво де. Нютоните при Дизела всъщност ни дават повече демараж при по висока предавка.
Ясно е че Дизела е с повече мощност в ниските обороти. Той така или иначе високи много няма. Или както се казва - където свършва Дизела, там започва Бензина......
Нещата се преплитат. И аз ги разглеждам по комплексно и цялостно.
Бензиновите мотори са по тихи и линейни в целият си диапазон на оборотите. Карат се по леко. Точно ПД моторите са най остри и шумни. Определено ми липсва бензина.
Като карах на Жената Компресора до Вилата последно и като му бодна ниската предавка и гледам как се форсира до червеното и продължава, няма само бучене над 4700 оборота.
Ясно е че Дизела е с повече мощност в ниските обороти. Той така или иначе високи много няма. Или както се казва - където свършва Дизела, там започва Бензина......
Нещата се преплитат. И аз ги разглеждам по комплексно и цялостно.
Бензиновите мотори са по тихи и линейни в целият си диапазон на оборотите. Карат се по леко. Точно ПД моторите са най остри и шумни. Определено ми липсва бензина.
Като карах на Жената Компресора до Вилата последно и като му бодна ниската предавка и гледам как се форсира до червеното и продължава, няма само бучене над 4700 оборота.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Хубаво - за това кое на теб лично ти харесва повече няма как да спорим - естествено ти си знаеш най-добре .
Кое вибрира кое шуми и кое не шуми това са субективни възприятия и всеки сам си прави избора . Но обективните данни и динамичните характеристики са реално измерими и ясно показват че твърдението ти че 1.9 е по-слаб от 1.8 в ниските обороти не е вярно а е точно обратното
Тука обаче изниква логичния въпрос след като теб лично бензина те кефи токлова а дизела те дразни защо аджеба си се минал и не си си взел бензин а се мъчиш с тоя бръмчащ дизел ?! Аз мисля че всеки трябва да кара това което го кефи за да не го плюе безпричинно по форумите после
Кое вибрира кое шуми и кое не шуми това са субективни възприятия и всеки сам си прави избора . Но обективните данни и динамичните характеристики са реално измерими и ясно показват че твърдението ти че 1.9 е по-слаб от 1.8 в ниските обороти не е вярно а е точно обратното
Тука обаче изниква логичния въпрос след като теб лично бензина те кефи токлова а дизела те дразни защо аджеба си се минал и не си си взел бензин а се мъчиш с тоя бръмчащ дизел ?! Аз мисля че всеки трябва да кара това което го кефи за да не го плюе безпричинно по форумите после
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Ами щото не бях карал Дизел до сега и реших да видя с какви ядове и настройки ще се сблъскам. А и митът че Дизелите били по икономични също ме блазнеше. Е направих някой настройки и ремонти и като цяло съм доволен. Сега виското взе да здава, но и колата си е дърта.
Плюя го защото Жената кара по нова кола , а и митовете бяха разбити за малкият разхода. И да не вземе да се ториш много..... Само по малко.
Като цяло е здрава кола.
И колега недей да забравяш че като се купува кола на старо, се взема това което се предлага в момента най много и се хвали като най добро.
Брат ми не кара Куатро щото така си го е поръчал от Ауди........... А и на жената Мерцедеса трябваше да е Ауди А4-2010 - 150к, ама Баща и го продал на един Ентусиаст докато бил на обекта и щял да му пълни гориво, та и връчи другата налична кола.
Заеби ти шумът да е субективно възприятие. Ако бях глух, можеби щеше това да е по вярно. Бая обективно трака в ниските тоя Дизел.
Старият Пасат В3 дето го търкалях и той не беше от най тихите бензинови мотори, но сегашните 1,8Т и компресорният на мерцедеса са в пъти по тихи.
Незнам но ми се струва че ако се дърпат от място двата оспорвани мотора, 1,8 Т то ще издърпа още веднага Дизела, макар че няма коне в ниските. Ама само пробата може да покаже. Просто съм обективен, но това вече е Субективно.......
То не може всеки да хвали винаги своето като най добро. Винаги има по добро.....
Плюя го защото Жената кара по нова кола , а и митовете бяха разбити за малкият разхода. И да не вземе да се ториш много..... Само по малко.
Като цяло е здрава кола.
И колега недей да забравяш че като се купува кола на старо, се взема това което се предлага в момента най много и се хвали като най добро.
Брат ми не кара Куатро щото така си го е поръчал от Ауди........... А и на жената Мерцедеса трябваше да е Ауди А4-2010 - 150к, ама Баща и го продал на един Ентусиаст докато бил на обекта и щял да му пълни гориво, та и връчи другата налична кола.
Заеби ти шумът да е субективно възприятие. Ако бях глух, можеби щеше това да е по вярно. Бая обективно трака в ниските тоя Дизел.
Старият Пасат В3 дето го търкалях и той не беше от най тихите бензинови мотори, но сегашните 1,8Т и компресорният на мерцедеса са в пъти по тихи.
Незнам но ми се струва че ако се дърпат от място двата оспорвани мотора, 1,8 Т то ще издърпа още веднага Дизела, макар че няма коне в ниските. Ама само пробата може да покаже. Просто съм обективен, но това вече е Субективно.......
То не може всеки да хвали винаги своето като най добро. Винаги има по добро.....
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Абсолютно съм съгласен че не трябва само да си "хвалиш твоето" ! Но още по тъпо се получава като някой почне да го плюе и да обяснява на останалите как в купом са се пре*ли ... Затова ценя хората които изказват обективни и безпристрастни мнения особено ако са подкрепени с фактически данни.
Че трака 1.9PD трака - факт ! На който това му е голям проблем просто не взима такъв мотор. В определени купета (добре шумоизолирани) тракането е съвсем приемливо. А ако си обективен ще признаеш че 1.8Т също става не по малко шумен именно в твоя любим диапазон над 4000 оборота ... На дълги магистрални пътувания с по-висока скорост дизела предлага по-голям комфорт и от към шум.
В темата за митовете за разхода мисля да не влизам за момента но едва ли има нормален човек който да спори че 1.9 харчи 30-40% по-малко от 1.8Т. Така че пак казвам нека всеки сам си решава и избира кое е най-доброто за него без да налага мнението си на останалите.
Че трака 1.9PD трака - факт ! На който това му е голям проблем просто не взима такъв мотор. В определени купета (добре шумоизолирани) тракането е съвсем приемливо. А ако си обективен ще признаеш че 1.8Т също става не по малко шумен именно в твоя любим диапазон над 4000 оборота ... На дълги магистрални пътувания с по-висока скорост дизела предлага по-голям комфорт и от към шум.
В темата за митовете за разхода мисля да не влизам за момента но едва ли има нормален човек който да спори че 1.9 харчи 30-40% по-малко от 1.8Т. Така че пак казвам нека всеки сам си решава и избира кое е най-доброто за него без да налага мнението си на останалите.
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Незнам защо смяташ Колега, че налагам мнението си на някого. Просто споделям фактите които съм видял.
Вярно е че 1,8Т харчи още повече при настъпване от Дизела, но и Дизела не е така икономичен както се твърди. Въпреки това Брат ми реши да не разваля мотора с газови....
Действително също става по шумен във високите, но пак е далече от Дизела като озвучение
Мерцедеса е най тих, но е по нов и с по 4 клапана на цилиндър. Обаче майче беше с верига.
Не мисля че съм се прецакал много лично аз. На фона на накопани глави и дюзи при този тип мотор, аз съм късметлия като смених само гарнитурка. Така че не обяснявам изобщо че някой бил се прецакал. И двата мотора ако са стари могат да откажат Собственика.
Точно так беше с на Брато ми старата В4 ка-90 коня. Какво ли не смени и все надуваше по охладителната. Покара я пак няколко години и я махна.
Вярно е че 1,8Т харчи още повече при настъпване от Дизела, но и Дизела не е така икономичен както се твърди. Въпреки това Брат ми реши да не разваля мотора с газови....
Действително също става по шумен във високите, но пак е далече от Дизела като озвучение
Мерцедеса е най тих, но е по нов и с по 4 клапана на цилиндър. Обаче майче беше с верига.
Не мисля че съм се прецакал много лично аз. На фона на накопани глави и дюзи при този тип мотор, аз съм късметлия като смених само гарнитурка. Така че не обяснявам изобщо че някой бил се прецакал. И двата мотора ако са стари могат да откажат Собственика.
Точно так беше с на Брато ми старата В4 ка-90 коня. Какво ли не смени и все надуваше по охладителната. Покара я пак няколко години и я махна.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
За това че не го е газифицирал брат ти бензина мога само да го поздравя - особено при ремап бензина си е друго нещо спрямо АГУ историите
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
За всеки случай ги поставих на една и съща диаграма да се види, че до 4000 оборота дизелът има много по-голяма мощност и въртящ момент от бензина. И то точно 20 клапановия двигател силата му идва много по-късно от много други бензинови, като например 2.0 115 к.с. Просто 1.8Т няма шанс в ниските и буквално е недвижимост под 2500 оборота, когато TDI-то вече е някъде много напред.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Пропускате предавателните числа на кутиите. Мощноста и теглителната сила първо трябва да минат през тях за да се стигне до вървенето.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Към Vlad777
Когато се говори за двигател, да. Работата е там, че автомобила не е агрегат за ток примерно, и оборотите и въртящия момент се предават чрез скорстната кутия.
Ако скоростните кутии са еднакви, ще е точно така както го описваш, но те са коренно различни.
При една и съща предавка, бензиновата кутия увеличава с 30-40 % повече въртящия момент при трансфера му колелата спрямо една дизелова (при аналогични автомобили бензин/дизел).
1.8 т. 150 кс е много еластичен мотор заради малката си турбина и не съм съгласен, че ще изостава. Силата му е в ниските и средни обороти, във високите замалява...
За да бъда по-ясно разбран, ако се прави сверка в доускорение от 80км/ч при 2000 оборота, то дизела ще е на 4-та предавка, бензина трябва да е на 5-та. (не претендирам за точност, примера е илюстративен) В такъв случай бензина няма шанс, тъй като в сравнението участва само торка.
Ако обаче съпоставим еластичност на 4-та предавка от 2000 оборота, то дизела ще е с 80км, а бензина със 60км и нещата стават други като ускорение.
Говорим ли за динамика и поведение, то важно е това, което отива като мощност на гумите. Преди няколко мнения един уважаван от мен колега повдигна въпроса, но никой не му обърна внимание.
П. П. Докато пишех, колегата пак е публикувал мнение, с което обяснява същото и се дублираме.
Когато се говори за двигател, да. Работата е там, че автомобила не е агрегат за ток примерно, и оборотите и въртящия момент се предават чрез скорстната кутия.
Ако скоростните кутии са еднакви, ще е точно така както го описваш, но те са коренно различни.
При една и съща предавка, бензиновата кутия увеличава с 30-40 % повече въртящия момент при трансфера му колелата спрямо една дизелова (при аналогични автомобили бензин/дизел).
1.8 т. 150 кс е много еластичен мотор заради малката си турбина и не съм съгласен, че ще изостава. Силата му е в ниските и средни обороти, във високите замалява...
За да бъда по-ясно разбран, ако се прави сверка в доускорение от 80км/ч при 2000 оборота, то дизела ще е на 4-та предавка, бензина трябва да е на 5-та. (не претендирам за точност, примера е илюстративен) В такъв случай бензина няма шанс, тъй като в сравнението участва само торка.
Ако обаче съпоставим еластичност на 4-та предавка от 2000 оборота, то дизела ще е с 80км, а бензина със 60км и нещата стават други като ускорение.
Говорим ли за динамика и поведение, то важно е това, което отива като мощност на гумите. Преди няколко мнения един уважаван от мен колега повдигна въпроса, но никой не му обърна внимание.
П. П. Докато пишех, колегата пак е публикувал мнение, с което обяснява същото и се дублираме.
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.
Някои колеги когато стане дума за дино графики които черно на бяло показват предимството на дизеловите двигатели и няма мърдане винаги се хващат за последния си "коз" и казват да ама това са коне (Nm) на вала а до колелата при дизелите нищо не стигало само при бензините стигало щото били с някакви извънземни мистични кутии ... Понеже аз от личния си опит и възприятия не усещам подобно нещо напротив - усещам точно обратното ако щете заради превъртащите гуми понякога и "силата" която чуствам под педала се заитересувах как реално стоят нещата фактически измерени и не се изненадах когато открих че измерванията се покриват 100% със личните ми възприятия.
Ето тук нагледни данни измерени на колелата от една от най-авторитетните европейски VAG чип-тунинг фирми JD Engineering (http://www.jdengineering.nl)
1.8T
1.9 131
1.9 150
Червената графика е мощност на колела. Вижда се че дизела има предимство отново в целия си работен диапазон .Абсолютно същите данни на колела съм наблюдавал на графиките от диното на Богомил просто сега не ми се рови да ги търся но на който му е интересно може да ги намери.
Та толкова от мен по въпроса за мита как дизеловите коне не стигали до колелата
Ето тук нагледни данни измерени на колелата от една от най-авторитетните европейски VAG чип-тунинг фирми JD Engineering (http://www.jdengineering.nl)
1.8T
1.9 131
1.9 150
Червената графика е мощност на колела. Вижда се че дизела има предимство отново в целия си работен диапазон .Абсолютно същите данни на колела съм наблюдавал на графиките от диното на Богомил просто сега не ми се рови да ги търся но на който му е интересно може да ги намери.
Та толкова от мен по въпроса за мита как дизеловите коне не стигали до колелата
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта