Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот kossis » Сря 07 дек 2016 11:29


Аз не разбрах този мотор 1,6 от 101 коня Моно ли е или Пълна инжекция. Защото усилено се предлагат Плочки. Ако е Моно - ок. Но на този мотор при многоточково впръскване каквото предполагам че има за да е 90 коня ако се сложи плочка предполагам че ще трябва да бутаме отзад за да върви. :smile А и разхода ще е ......
Аз сменях на моето Моно плочката с повече отвори едно време за да намаля разхода- разпрашването да увелича тоест на газта.
Клапани се слагат. Особено пък на такива ПВЦ колектори. А и Бензиновите дебитомери и дросели гърмят добре при по старите Б4 ки при натрупване на остатъчна газ по тръбите. Виждал съм го на Ауди В4 Фул инжекция, атмосферка.

----------------

Относно вървенето на моят пасат в ниските - е да ако го изфорсирам от 1900 оборота да стартирам на първа ще дръпне бързо. Обаче обикновено и сега на Черният лед по асфалта тръгвам като за работа, а не за гонка от 1500 об примерно. А не съм като на Брат ми Куатрото.........

Неговото 1,8Т има лек тунинг -Франгли Комо в Италия. Бучи доста приятно и мощно. Не изключвам вероятността да са пипани горивните таблици в ВАГ, но не знам. Не е правил Дино за да види каква му е реалната мощност.
Алармаджията като му го докарах да слага аларма каза че бучи като за повече от 150. Понеже той караше 180 коня такова Ауди.
За мене е факт че бензиновият мотор върви линейно в целият диапазон от обороти в предвид на клапаните и характера на горивото.

Това че моята кола не била наред е несериозно. :biggrin Знам какво е правено по нея и кое как се регулира. Наложи ми се да науча.
Правил съм и Логове на МАФа и МАПа и какво ли не - колата върви отлично там където трябва и данните са в норма. Експертни оценки не търся за сега.

Жената търкаля един Мерцедес С180 пак в нашият клас- Бензин Компресор - 156 коня. Доста нов. Като вървене е под ускорението на 1,8Т то и можеби ще скъса Дизела ми.

Та горе долу катото ускорение 1,8Т-то е най пъргаво и по каталог- около 8,4 сек мисля беше. А Дизела 131 е 9,8 сек.
Незнам как тогава Дизела ще е по бърз макар че имал Нютони. Нютоните са за демараж при по високите предавки. Еле па Кутрото....... Малко са ми несериозни тия твърдения.
Те за какво са нацепили тия 5 клапана на цилиндър като във Формула 1, само за да изтънят стеблата и да надупчат главата ли, че и турбо...... :biggrin

Айде малко по Технически и сериозно с цифрите. То и аз карам Ерномелката :biggrin , но Бензина е истината............ Няма да се лъжеме сега.

=========

Я да кажат тия с 1,8 Т то дали им е срязан един от кабелите на дебитомера ? :smile

Последна промяна от kossis на Сря 07 дек 2016 14:01, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 07 дек 2016 11:47


kossis написа:Аз не разбрах този мотор 1,6 от 90 коня Моно ли е или Пълна инжекция. Защото усилено се предлагат Плочки. Ако е Моно - ок. Но на този мотор при многоточково впръскване каквото предполагам че има за да е 90 коня ако се сложи плочка предполагам че ще трябва да бутаме отзад за да върви. :smile А и разхода ще е ......
Аз сменях на моето Моно плочката с повече отвори едно време за да намаля разхода- разпрашването да увелича тоест на газта.
Клапани се слагат. Особено пък на такива ПВЦ колектори. А и Бензиновите дебитомери и дросели гърмят добре при по старите Б4 ки при натрупване на остатъчна газ по тръбите. Виждал съм го на Ауди В4 Фул инжекция, атмосферка.


1,6 - 90 коня на пасат B5.5 няма, кой е предлагал плочки ?
Клапи не се слагат на пластмасов колектор ако е с газов инжекцион.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот kossis » Сря 07 дек 2016 11:55


Моя е грешката, но въпроса остава- пълна ли е инжекцията ?

Ами колегата я намеша тая плочка с металният колектор на В5.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 07 дек 2016 12:23


kossis написа:Моя е грешката, но въпроса остава- пълна ли е инжекцията ?

Ами колегата я намеша тая плочка с металният колектор на В5.

да B5 и B5.5 вече нямат моно варианти


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот stoev87 » Сря 07 дек 2016 15:01


kossis написа:
Та горе долу катото ускорение 1,8Т-то е най пъргаво и по каталог- около 8,4 сек мисля беше. А Дизела 131 е 9,8 сек.
Незнам как тогава Дизела ще е по бърз макар че имал Нютони. Нютоните са за демараж при по високите предавки....

Айде малко по Технически и сериозно с цифрите. То и аз карам Ерномелката :biggrin , но Бензина е истината............ Няма да се лъжеме сега.


Ти до сега говореше за мощност в ниските обороти сега изведнъж извади някакви ускорения от 0-100 ... :wink Ако се цедят до прекъсвач двата мотора много ясно че 1.8Т ще направи 0-100 по-бързо понеже има 20 коня повече пикова мощност (при условие че се кара на бензин а не с АГУ). Ако обаче сменяш предавки и ги държиш двата мотора в ниски и средни обороти нещата силно се променят и не в полза на бензина.

Ето ти сега понеже поиска по-технически сериозно и с цифри за което си абсолютно прав :

1.8Т
Изображение
1.9TDI
Изображение

Оставяме нютоните на страна и гледаме само конете. Както казах вече дизела има повече коне във всеки един момент от празни обороти до 4000 - няма да се лъжеме но нека всеки сам си преценява къде е истината ... :wink

1500rpm
1.8T ~40hp
1.9 ~55hp

2000rpm
1.8T ~50hp
1.9 ~85hp

Последна промяна от stoev87 на Чет 08 дек 2016 15:00, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот kossis » Сря 07 дек 2016 15:15


Хубаво де. Нютоните при Дизела всъщност ни дават повече демараж при по висока предавка.

Ясно е че Дизела е с повече мощност в ниските обороти. Той така или иначе високи много няма. :smile Или както се казва - където свършва Дизела, там започва Бензина......

Нещата се преплитат. И аз ги разглеждам по комплексно и цялостно.
Бензиновите мотори са по тихи и линейни в целият си диапазон на оборотите. Карат се по леко. Точно ПД моторите са най остри и шумни. Определено ми липсва бензина.

Като карах на Жената Компресора до Вилата последно и като му бодна ниската предавка и гледам как се форсира до червеното и продължава, няма само бучене над 4700 оборота. :smile


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот stoev87 » Сря 07 дек 2016 15:24


Хубаво - за това кое на теб лично ти харесва повече няма как да спорим - естествено ти си знаеш най-добре .
Кое вибрира кое шуми и кое не шуми това са субективни възприятия и всеки сам си прави избора . Но обективните данни и динамичните характеристики са реално измерими и ясно показват че твърдението ти че 1.9 е по-слаб от 1.8 в ниските обороти не е вярно а е точно обратното :wink
Тука обаче изниква логичния въпрос след като теб лично бензина те кефи токлова а дизела те дразни защо аджеба си се минал и не си си взел бензин а се мъчиш с тоя бръмчащ дизел ?! Аз мисля че всеки трябва да кара това което го кефи за да не го плюе безпричинно по форумите после :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот kossis » Сря 07 дек 2016 15:47


Ами щото не бях карал Дизел до сега и реших да видя с какви ядове и настройки ще се сблъскам. А и митът че Дизелите били по икономични също ме блазнеше. Е направих някой настройки и ремонти и като цяло съм доволен. Сега виското взе да здава, но и колата си е дърта.

Плюя го защото Жената кара по нова кола :biggrin, а и митовете бяха разбити за малкият разхода. И да не вземе да се ториш много..... :biggrin Само по малко.
Като цяло е здрава кола.

И колега недей да забравяш че като се купува кола на старо, се взема това което се предлага в момента най много и се хвали като най добро.

Брат ми не кара Куатро щото така си го е поръчал от Ауди........... :mhihi А и на жената Мерцедеса трябваше да е Ауди А4-2010 - 150к, ама Баща и го продал на един Ентусиаст докато бил на обекта и щял да му пълни гориво, та и връчи другата налична кола.

Заеби ти шумът да е субективно възприятие. Ако бях глух, можеби щеше това да е по вярно. Бая обективно трака в ниските тоя Дизел.
Старият Пасат В3 дето го търкалях и той не беше от най тихите бензинови мотори, но сегашните 1,8Т и компресорният на мерцедеса са в пъти по тихи.

Незнам но ми се струва че ако се дърпат от място двата оспорвани мотора, 1,8 Т то ще издърпа още веднага Дизела, макар че няма коне в ниските. Ама само пробата може да покаже. Просто съм обективен, но това вече е Субективно....... :smile

То не може всеки да хвали винаги своето като най добро. Винаги има по добро.....


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот stoev87 » Сря 07 дек 2016 16:06


Абсолютно съм съгласен че не трябва само да си "хвалиш твоето" ! Но още по тъпо се получава като някой почне да го плюе и да обяснява на останалите как в купом са се пре*ли ... :smile Затова ценя хората които изказват обективни и безпристрастни мнения особено ако са подкрепени с фактически данни.
Че трака 1.9PD трака - факт ! На който това му е голям проблем просто не взима такъв мотор. В определени купета (добре шумоизолирани) тракането е съвсем приемливо. А ако си обективен ще признаеш че 1.8Т също става не по малко шумен именно в твоя любим диапазон над 4000 оборота ... :wink На дълги магистрални пътувания с по-висока скорост дизела предлага по-голям комфорт и от към шум.

В темата за митовете за разхода мисля да не влизам за момента но едва ли има нормален човек който да спори че 1.9 харчи 30-40% по-малко от 1.8Т. Така че пак казвам нека всеки сам си решава и избира кое е най-доброто за него без да налага мнението си на останалите.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот kossis » Сря 07 дек 2016 16:20


Незнам защо смяташ Колега, че налагам мнението си на някого. Просто споделям фактите които съм видял.

Вярно е че 1,8Т харчи още повече при настъпване от Дизела, но и Дизела не е така икономичен както се твърди. Въпреки това Брат ми реши да не разваля мотора с газови....
Действително също става по шумен във високите, но пак е далече от Дизела като озвучение :biggrin

Мерцедеса е най тих, но е по нов и с по 4 клапана на цилиндър. Обаче майче беше с верига.

Не мисля че съм се прецакал много лично аз. На фона на накопани глави и дюзи при този тип мотор, аз съм късметлия като смених само гарнитурка. Така че не обяснявам изобщо че някой бил се прецакал. И двата мотора ако са стари могат да откажат Собственика.
Точно так беше с на Брато ми старата В4 ка-90 коня. Какво ли не смени и все надуваше по охладителната. Покара я пак няколко години и я махна.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот stoev87 » Сря 07 дек 2016 16:33


За това че не го е газифицирал брат ти бензина мога само да го поздравя - особено при ремап бензина си е друго нещо спрямо АГУ историите :th_up


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот Vlad777 » Сря 07 дек 2016 18:48


За всеки случай ги поставих на една и съща диаграма да се види, че до 4000 оборота дизелът има много по-голяма мощност и въртящ момент от бензина. И то точно 20 клапановия двигател силата му идва много по-късно от много други бензинови, като например 2.0 115 к.с. Просто 1.8Т няма шанс в ниските и буквално е недвижимост под 2500 оборота, когато TDI-то вече е някъде много напред.
Прикачени файлове
avf-awt.jpg
1.9TDI AVF vs 1.8T AWT


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот hooligan_sk » Сря 07 дек 2016 19:37


Пропускате предавателните числа на кутиите. Мощноста и теглителната сила първо трябва да минат през тях за да се стигне до вървенето. :th_up


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот pe6kata » Сря 07 дек 2016 19:45


Към Vlad777

Когато се говори за двигател, да. Работата е там, че автомобила не е агрегат за ток примерно, и оборотите и въртящия момент се предават чрез скорстната кутия.
Ако скоростните кутии са еднакви, ще е точно така както го описваш, но те са коренно различни.
При една и съща предавка, бензиновата кутия увеличава с 30-40 % повече въртящия момент при трансфера му колелата спрямо една дизелова (при аналогични автомобили бензин/дизел).
1.8 т. 150 кс е много еластичен мотор заради малката си турбина и не съм съгласен, че ще изостава. Силата му е в ниските и средни обороти, във високите замалява...

За да бъда по-ясно разбран, ако се прави сверка в доускорение от 80км/ч при 2000 оборота, то дизела ще е на 4-та предавка, бензина трябва да е на 5-та. (не претендирам за точност, примера е илюстративен) В такъв случай бензина няма шанс, тъй като в сравнението участва само торка.
Ако обаче съпоставим еластичност на 4-та предавка от 2000 оборота, то дизела ще е с 80км, а бензина със 60км и нещата стават други като ускорение.


Говорим ли за динамика и поведение, то важно е това, което отива като мощност на гумите. Преди няколко мнения един уважаван от мен колега повдигна въпроса, но никой не му обърна внимание.

П. П. Докато пишех, колегата пак е публикувал мнение, с което обяснява същото и се дублираме.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 1.6 102 к.с.

Мнениеот stoev87 » Чет 08 дек 2016 10:14


Някои колеги когато стане дума за дино графики които черно на бяло показват предимството на дизеловите двигатели и няма мърдане винаги се хващат за последния си "коз" и казват да ама това са коне (Nm) на вала а до колелата при дизелите нищо не стигало само при бензините стигало щото били с някакви извънземни мистични кутии ... :smile Понеже аз от личния си опит и възприятия не усещам подобно нещо напротив - усещам точно обратното ако щете заради превъртащите гуми понякога и "силата" която чуствам под педала се заитересувах как реално стоят нещата фактически измерени и не се изненадах когато открих че измерванията се покриват 100% със личните ми възприятия.

Ето тук нагледни данни измерени на колелата от една от най-авторитетните европейски VAG чип-тунинг фирми JD Engineering (http://www.jdengineering.nl)

1.8T
Изображение

1.9 131
Изображение

1.9 150
Изображение

Червената графика е мощност на колела. Вижда се че дизела има предимство отново в целия си работен диапазон .Абсолютно същите данни на колела съм наблюдавал на графиките от диното на Богомил просто сега не ми се рови да ги търся но на който му е интересно може да ги намери.
Та толкова от мен по въпроса за мита как дизеловите коне не стигали до колелата :wink



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта