Съвет за покупка на Туаран/Пасат 6, 2.0 TDI
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Съвет за покупка на Туаран/Пасат 6, 2.0 TDI
Здравейте колеги, моля помагайте, продадох си колата и трябва да купя спешно друга семейна кола. Насочил съм се към Туаран, като предпочитам мотор 1.9, но от един приятел ми излезе Туаран 2.0 ТДИ BKD двигател 2004г., автоматик, напълно обслужен сменени ролки, ремъци, филтри, масла, по ходовата част всичко което е било за смяна е сменено преди 500-600кв., няма хлоп, няма троп, скоростната кутия сменя плавно, без притрисания, без шумове. Колата има забележки единствено по пластмасите вътре, няма следи от удари. Не беше палена от 6 месеца, днес запали от четвърт, без пушек мъчене и др. Притесненията ми са относно двигателя, четох, че не са много читави тези мотори, с два вала май е, някакви шестограми на маслената помпа и др. Друго което ми направи впечатление е, че като е спряла колата на светофар например от време на време има едно леко едвам долувимо притрисане. Закачах я на компютър дюзите са горе долу добре, едната е със стойности 0,45, другите са около нулата(-0,2, -0,3, +0,15), това запомних. Майстора каза, добре работи двигателя. Въпроса е дали да скачам на тази кола или да търся само 1,9. Помагайте, защото нямам много време да обикалям за коли и трябва да купя нещо което да ми върши работа. Благодаря предварително.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: СПЕШНО!!! Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
няма шестостен той е при паст и ауди,който има балансшафт,но главата е вероятно да е от проблемните,ако не губи антифриз и не пуши бяло при палене я вземай
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран/Пасат 6 2.0 TDI
Нямаше пушек, благодаря за бързия отговор
Последна промяна от kole7o на Чет 16 мар 2017 7:11, променено общо 1 път.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: СПЕШНО!!! Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Колега, липсата на време за обикаляне крие сериозни рискове при такава важна стъпка като закупуване на семеен автомобил, точно защото е семеен. Повечето автокъщи работят през уикенда, задължително набележи поне две три конкретни коли и вземи за огледа вещ човек с диагностика. Специално внимание огледа отдели на състоянието на салона и износването на пластмасите (макар и вече да са се специализирали в пребоядисване и претапициране на детайли) те са много показателни за километрите и експлоатацията. За съжаление при оглед на кола автоматик не може да се прогнозира кога ще поднесе изненада (там въпроса е именно "кога", а не "дали"). Относно обслужването, ако човека наистина ти е приятел, може и да не лъже, но се опитай да разбереш истинската причина да иска да продаде автомобила си. Горе-долу положението с мотора е като със скоростите - диагностиката може да даде една "моментна снимка" на работата на двигателя, но това не означава, че няма да се повреди нещо в близко бъдеще (но поне ще си сигурен как работи турбо, дебитомер, дюзи и пр.). Направи детайлен оглед на двигателния отсек, провери за омаслявания по въздушния тракт, огледай за следи от удари, отвори капачката на маслото при запален двигател (може да пръска леко, но силно пръскане с духане не е добър симптом), вдигни щеката за маслото и виж дали духа (макар и стари тези проверки са показателни). Много е важно да прегледаш сходимост и видими отклонения в положението на предните спрямо задните колела и просвета (често при удряни коли видимо има изместване в положението на джантата с гумата - седи под наклон, по-напред или по-назад или под ъгъл спрямо другото задно/предно колело). Тъй както жената най-добре се тества в леглото, автомобила се тества с каране, след като загрее с яко газ, по възможност да вдигне поне 140 за да се усети наличие на вибрации във волана, в педала на съединителя в спирачките. Ако има някакво притрисане проверяваш при подаване и отнемане на газта изчезва ли, при подаване на равномерна газ дали ускорява равномерно, при рязко подаване на газ дали се чуват паразитни (необичайни) шумове и звуци, дали държи права линия или се опитва да "бяга" нанякъде. После вкарай колата в неравности (най-добре по черен път) и без много газ се поослушай за чаткане, тракане, глухо потропване и/или ромолене, ще разбереш дали поскръцват пластмасите и дали се усеща луфт във волана. Ако имаш някакви съмнения, най-добре да я прегледат хора от доверен сервиз. Успех!
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Съгласен съм колега, че трябва обикаляне. Причината за продажба ми е ясна, не се сетих да дръпна щеката за маслото, иначе е много стегната колата. Тези скоростни кутии, много интересно преди 4 години когато купувах предната ми кола, хич не ги хвалеха, а сега казват, че били добри(това от хора с такива коли). Май цялата работа с покупка на кола е на късмет.
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Колега всичко е на късмет. Аз обикалях лятото и чак преди седмици успях да купя семеен автомобил, но не можах да се класирам за Туаран, а минах на нещо по бюджетно.
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
При пасат 6 по-опасно ли е с двигателите?
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
kole7o написа:При пасат 6 по-опасно ли е с двигателите?
А кои жени са по-хубави? Блондинките или брюнетките... и с кои е по-опасно?
И още един въпрос, след като си чел и слушал насам-натам . С какво 1,9 е по-добър от 2,0 тди?
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Незнам, ти ще кажеш. До скоро имах 1,9 тди 131к.с avf и не мога да кажа че съм доволен от двигателя. Чета какво пише във форума, питам майстори, хора които продават авточасти и всички различни съвети дават. Искам да избера този мотор, за който се знае че има по-малко дефекти. Туарана отпада засега. На семейния съвет снощи решихме, че искаме Пасат 6 комби.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Шестограма на маслената помпа може да се улови и ремонтира предварително. Вероятно след като е с два вала, може би го няма проблема на едноваловите с хидравличните повдигачи, което също е задължителен ремонт при 1,9 (и пак е 1000 лв с нов вал и повдигачи+обслужване). Номера на главата трябва да го видиш какъв е и ако не е от главите дето се пукат защо толкова лесно го елиминира. Пасат 6 е красива кола ,но Турана носи повече при нужда. Останалите работи са като при всеки дизел - турбо, маховик и т.н.
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Защото пасата е по-красив :), а пък и нещо не можем да се разберем за цената.
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Здравейте колеги, вече се насочихме към Пасат 6, 2.0 ТДИ, автомат задължително, защото ще се кара предимно градско. Въпроса е, че се бях насочил към 2.0 140к.с., но ми излязоха два 2.0 170к.с. BMR мотор, единия е регистриран, обслужен, но има следи от удар в предната част, внесен преди няколко години от Италия. Другия дядото го гледа и каза, че бил много запазен, мотора работил добре, имал дребни забележки, нов внос, внесен от Германия. Въпросите които ме тормозят са няколко:
1.Колко е надежден този мотор, има ли колеги които имат преки впечатления от мотора?
2.Дали разликата в разхода м/у 140 и 170к.с ще е голяма?
3.И на двата не знаят каква им е историята, т.е. с какви дюзи са, какво се е правило по колата и т.н.
4.Да се занимавам ли въобще с този конкретен мотор или да търся някой читав 140к.с.(знам, че всичко е на късмет)
5.Къде и как мога да проверя сервизната история на колата?
До сега гледахме какви ли не коли от VAG групата, но вчера за първи път се качих и повозих в такъв пасат и останах безмълвен, нямаше нищо общо с гледаните досега Октавии, Туарани, Алтеи и други подобни.м Комфорта беше на светлинни години(или поне на мен така ми се стори заради пристрастията ми към модела).
Ще съм ви благодарен за съвети и отзиви. И един последен въпрос, понеже от много четене се обърках, на кои двигатели 2.0 може да им се доверя, в смисъл, че са им отстранени дефектите или няма такъв?
1.Колко е надежден този мотор, има ли колеги които имат преки впечатления от мотора?
2.Дали разликата в разхода м/у 140 и 170к.с ще е голяма?
3.И на двата не знаят каква им е историята, т.е. с какви дюзи са, какво се е правило по колата и т.н.
4.Да се занимавам ли въобще с този конкретен мотор или да търся някой читав 140к.с.(знам, че всичко е на късмет)
5.Къде и как мога да проверя сервизната история на колата?
До сега гледахме какви ли не коли от VAG групата, но вчера за първи път се качих и повозих в такъв пасат и останах безмълвен, нямаше нищо общо с гледаните досега Октавии, Туарани, Алтеи и други подобни.м Комфорта беше на светлинни години(или поне на мен така ми се стори заради пристрастията ми към модела).
Ще съм ви благодарен за съвети и отзиви. И един последен въпрос, понеже от много четене се обърках, на кои двигатели 2.0 може да им се доверя, в смисъл, че са им отстранени дефектите или няма такъв?
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Здравей,
моя е беше BMR - Individual с всичко възможно в него.И двата мотора страдат от едно и също освен ако не са четирибуквените тоест комън рейлите.Там са по изчистени нещата но явно нямаш бюджет за тях.
1.Като двигател е супер надежден като изключим (дюзи(ако не са сменяни и са сименсовите),шестостен,глава) за тях в по долните точки ще напиша.Всичко друго си е консуматив.
2.На извънградско няма разлика градско може би да има максимум 2на сто но удоволствието от 170hp е съвсем различно много ама много по добро за това купе съчетано с DSG.
3.Това е лошо,че не знаеш нищо!Когато купувах моята от Германия чичака имаше супер прилежна сервизна книжка.И големите неша който бяха сменяни DPF преди 10 000км и по сервизна акция дюзи 4бр Bosch. Тоест пасата тази серия тези двигатели имат проблеми но имаше за какво да се хвана беше и на добри километри 250 000км:) Но парите който дадох можех тук да взема на "реални" комън реъл.
4.Намери този мотор за който получиш информация,че е сменено нещо от важните неща (поне дюзи) а в мобилето има 2/3 който са минали сервизна акция за дюзи,има и такива със сменен шестостен.(което не помага) тря се смени целия мармалад с маслени помпи,картери и.т.н.
5.Тук не се наемам да дам правилен отговор.
6.Може да гласуваш повече доверие на тези с четири буквените кодове.
И имам един съвет. НЕ си взимай от тази серия (не зависимо от историята) с трите букви в краен случай CR четири буквените!!!!
моя е беше BMR - Individual с всичко възможно в него.И двата мотора страдат от едно и също освен ако не са четирибуквените тоест комън рейлите.Там са по изчистени нещата но явно нямаш бюджет за тях.
1.Като двигател е супер надежден като изключим (дюзи(ако не са сменяни и са сименсовите),шестостен,глава) за тях в по долните точки ще напиша.Всичко друго си е консуматив.
2.На извънградско няма разлика градско може би да има максимум 2на сто но удоволствието от 170hp е съвсем различно много ама много по добро за това купе съчетано с DSG.
3.Това е лошо,че не знаеш нищо!Когато купувах моята от Германия чичака имаше супер прилежна сервизна книжка.И големите неша който бяха сменяни DPF преди 10 000км и по сервизна акция дюзи 4бр Bosch. Тоест пасата тази серия тези двигатели имат проблеми но имаше за какво да се хвана беше и на добри километри 250 000км:) Но парите който дадох можех тук да взема на "реални" комън реъл.
4.Намери този мотор за който получиш информация,че е сменено нещо от важните неща (поне дюзи) а в мобилето има 2/3 който са минали сервизна акция за дюзи,има и такива със сменен шестостен.(което не помага) тря се смени целия мармалад с маслени помпи,картери и.т.н.
5.Тук не се наемам да дам правилен отговор.
6.Може да гласуваш повече доверие на тези с четири буквените кодове.
И имам един съвет. НЕ си взимай от тази серия (не зависимо от историята) с трите букви в краен случай CR четири буквените!!!!
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туаран 2.0 TDI BKD
Благодаря колега, ще гледам днес един във Варна с двигател bmp, напълно обслужена, сменен шестостен, маслена помпа дюзи на бош и др, края на 2007, със сервизна история
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта