Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
ma_in
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
Двигател: JN _ ACK _ BMM
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот ma_in » Вто 16 май 2017 13:26


Само дизели има с 6 степенна кутия.
Ако ти е за дълъг път мисля, че типтроника е за теб, защото предавките са му по-дълги.
При мен на пета на 3к обороти е на 115-120 км/ч и ако искаш да натискаш, ще трябва да слушаш ръмжене.




Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот forski » Вто 16 май 2017 13:33


Бюджета е изпилен от гледна точка на това че трябва да стигне за всичко, демек сядам и карам!
Ако е нов внос това означава да купиш кола най много до 5к, а ако е бензин какъвто го търсиш 2,3-2,8 трябва да я търсиш до 4к, защото ще имаш и едни минимум 1000лв за ГИ.
А добър Пасат 5.5 4х4 в прилично състояние за 4000лв. на БГ пазара няма, ако все пак намериш на тази цена в последствие ще го платиш х3!


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот hvp800 » Вто 16 май 2017 13:42


am_am написа:

Щом си карал комън-рейл дизели на ВАГ и си доволен, значи няма как и ПД да не ти хареса
ПП-.
Аз лично загубих интерес към дизела на VW след като спряха помоа-дюзата, и минаха на рейла


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот stoev87 » Вто 16 май 2017 13:42


M3ntata написа:
stoev87 написа:
M3ntata написа:1.9 PD 131hp също не мога да кажа нищо "вярно" понеже не ме вълнуват дизелите. Като цяло ако е на много километри и не поддържан както трябва ще е по лош дори и от 2.8 V6, големи суми ще трябва да хвърлиш за да го вкараш в пътя. Също както казах по горе с един чип няма да стане чудо за да издухаш 2.3 или 2.8 ще ти трябват дюзи, турбо и още други... .


1.9 131 само с чип за 300лв. ще върви повече от 2.3 - вервай ми :wink Пиковите коне на хартия стават еднакви но на бензиновия са във "лютеницата" докато при дизела ги имаш още от ниски и средни обороти и почти двоен въртящ момент... 2.8 върви повече но ако е на бензин ,ако е на газ пак отиват на кантар нещата защото и колата е по-тежка . Това е и една от причините 131 със чип да върви повече от 2.5тди.


1.9tdi 131 върви по добре с чип но на 4 000- 4 500 оборота умира, а 5-ка има тяга до почти 6 000 оборота (макар и да отива повече). По горе споменах, че 1.9tdi (след доработки) ще е по приятен за каране от бензиновите и по бърз в зависимост от това какво ще се прави. Но с един чип не може да духни 5-ка, трябва да се бутни повечко да има тяга до 5000 rpm и едни 180-200коня там вече ще стане смешно както за 5-ка така и за 6-ка. Само с чип няма да види 150к.с. нито 5000 оборота, друг фактор е че кутията при дизела е по дълга, но това няма да го спаси ако си говорим за сток коли или дори и с чип.


Колега хубаво е да пишеш но е хубаво и да знаеш кога да спреш - особено когато навлезнеш в материя която ти е абсолютно непозната (прави ми впечатление че това не ти е за пръв път - спореше ми за ползите от торесн минали път) :wink Както сам си казал за 1.9 131hp не можеш да кажеш нищо вярно . Както нямаше и реален досег миналия път със куатро с торсен диференциал - но уверено спореше. Защо тогава се опитваш да ни ги "обясняваш" нещата на нас които сме доста по-запознати от първа ръка ?
Като не знаеш мълчи си и учи и не се включвай на всяка манджа мерудия. Приятелски ти го казвам - иначе "олекваш" и само се излагаш.
1.9PD за да "върви" не му трябват 5000 оборота - да "умира" на 4000 даже още на 3500 но това не е проблем понеже така са сметнати скоростите и предавателните числа. Кой ти каза че само с чип няма да види 150к.с ? Само при Богомил има стотици такива ремапнати и стандартно отиват на 165-175к.с . Графики в нета има бол , ако ти е интересно гледай и после говори. "Петака" има някакъв шанс срещу 1.9 131 единствено ако е сток и ако не е на газ . Няма смисъл да се спами повече темата на човека и да се учим на азбучни истини и да разтягаме локуми тука ...


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот stoev87 » Вто 16 май 2017 14:05


hvp800 написа:
am_am написа:

Щом си карал комън-рейл дизели на ВАГ и си доволен, значи няма как и ПД да не ти хареса
ПП-.
Аз лично загубих интерес към дизела на VW след като спряха помоа-дюзата, и минаха на рейла


Вярно е - съгласен съм че PD моторите си имат някакъв собствен "чар" :smile Новите двойки CR са някак безлични и нямат "характер" :wink
Всичко става плавно и го няма тоя специфичен "кик" който ти даваше "поназобено" 1.9PD , което макар и субективно даваше много приятно усещане за ударна мощ и тяга ... Но чисто обективно погледнато новите CR мотори не вървят по-лошо , много по тихи са и нямат тези вибрации - всичко се случва много плавно и се развъртат с по-голяма лекота до по-високи обороти. Вярно че като разход няма особен прогрес а и като поддръжка може би са по капризни . Но така или иначе прогреса и еволюцията еднозначно доказаха и наложиха предимствата на CR пред PD за добро или лошо така че нямаме избор :wink


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 14:05


Ок, конкретно: http://www.cars.bg/c2107034


ma_in
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
Двигател: JN _ ACK _ BMM
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот ma_in » Вто 16 май 2017 14:17


Няма да ти стигне бюджета на тая цена. Имаш обслужване и на скоростната. Тия ръждиви дискове... комплекта накладка-диск по спомен отиваше 200 лева на колело. Няма газ - започваш от 1200 лева. Ще влезеш в бюджета на 4000 лева, ако имаш само обслужване да правиш.
Давам ти жокер - погледни раздела купувам/продавам.


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 15:11


На Lup му е готина количката, но не ми легна по сърце. Тая ръчна скоростна и този цвят не ми харесаха. :)
Но съм сигурен, че ще я продаде скоро.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот stoev87 » Вто 16 май 2017 15:23


Не че нещо ама ти нали знаеш че по принцип 1.9 няма 4Motion автомат ... :wink


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 16:00


Да. Май няма и 2.3 4моушън автомат.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот M3ntata » Вто 16 май 2017 16:02


С какво ги подхранвате тези коне (амфетамин/кока ?), че от един чип дигате 50 коня. Само аз ли не мога да сваря чипосан дизелов изтребител?
Щом викаш, че си прав аз ще намеря няколко човека с 1.9TDI PD да ги чипнеш за по 300лв и да дигнат 50к.с. ;) съвсем сериозно вместо да дават тук таме по 200лв за 5-10 коня отгоре.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот hvp800 » Вто 16 май 2017 16:09


stoev87 написа:
. Но така или иначе прогреса и еволюцията еднозначно доказаха и наложиха предимствата на CR пред PD за добро или лошо така че нямаме избор :wink

Прогреса върви към спиране на дизела и хибридизация, и електрификация на автомобилите. За кола от тези години обаче, търсени от автора на темата, дизела има доста повече предимства.
Ако аз бях в такава дилема, бих взел дизел. А автоматик от тази генерация, бих избягвал.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот hvp800 » Вто 16 май 2017 16:16


M3ntata написа:С какво ги подхранвате тези коне (амфетамин/кока ?), че от един чип дигате 50 коня. Само аз ли не мога да сваря чипосан дизелов изтребител?
Щом викаш, че си прав аз ще намеря няколко човека с 1.9TDI PD да ги чипнеш за по 300лв и да дигнат 50к.с. ;) съвсем сериозно вместо да дават тук таме по 200лв за 5-10 коня отгоре.

Вярно не ти е ясна материята :no
Повишаване с 20-25% на мощността не е никакъв проблем на повечето турбо двигатели на ВАГ.
А 5-10 коня горница е смехотворно....


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот M3ntata » Вто 16 май 2017 16:45


Заблуждавате се, взимате някой инвалид на 15 години на поне 500К км, след това го помпите колкото се може (тези 20% я ги изкара я не зависи от състоянието) и след 1 година каране почва да трака от всякъде, къде лагер, къде турбина, къде клапани... После се отварят нови теми купувам турбо, търся глава, ама почна да пиши и тресе на студено нормално ли е това и още каквото се сетиш. Това ли ви е идеала за автомобил бил той и 15 годишен, вечно да се троши и да киснете по сервизите ?

А колко ще гори този дизелак в това купе с 4х4 ?


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 16:52


Мента, колега, недей така. Взимаш 300 лв и отиваш при Brezel или който и да е от сервизите, с които работи. Точно пък на TDI чипа се отразява най-добре. 30 к.с. вдига веднага. Слагаш по-големи разпръсквачи и спортен филтър и 50 к.с. ги имаш отраз. Ако искаш повече, следва филм - турбо, съединител, кулер, генерация и си ти. Може да ти потвърди всеки - Brezel, ifidik, повечето от колегите тук. Ако твоите приятели си слагат т.нар. еко чип, целящ само икономия за 200 лв, да, така е, той вдига с малко конете. При него картата за гориво е направена само и единствено за икономия. Ако бъркам, поправете ме.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 76 госта