Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 8:24


Здравейте колеги.
Намерих доста полезна информация тук. Немалко хора ми помогнаха и се надявам и сега да се включите в темата ми с вашите мнения и препоръки. Имам Passat B5 1.9TDI AFN. Но искам да го сменя с такъв с 4motion система. Поогледах се и се спрях на B5.5. Дилемата е дали да взема атмосферка 2.3 (170 к.с.) и да ѝ сложа газов инжекцион или да си взема 1.9 TDI помпа-дюза (131 к.с.) и да ѝ сложа чип.
Знам, че нагазвам в дълбоките полемики за предимствата на дизела пред бензина и обратното. Но по-скоро ме интересува дуракоустойчивостта. Атомобилът ще се кара предимно по асфалт, тук-там по черен път до някоя хижа, но в никакъв случай пресечена местност и прочие. Доколкото знам 4motion е същата като quattro-то, само че е малко по-умна. За 2.3 знам, че е петак с верига и може би ще е с по-евтина поддръжка, но пък ще компенсира с по-високи данъци и такси и горе-долу като пари ще е на кантар с 1.9TDI. Последният пък е помпа-дюза и съм леко предубеден към тази технология. До сега на VW съм карал само комън рейл от дизелите и за немалко години нямам никакви ремонти по горивната система.
Другото, което ме притеснява лекичко е окачването. Май при B5.5 е различно от това при B5 (и не е толкова здраво)?!
Интересува ме лесно ли се газифицира бензина и най-общо казано каква е здравината на тези автомобили?
И не говоря за детските болести при VW - кормилната рейка. :)
Мерси на всички включили се предварително.




Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот stoev87 » Вто 16 май 2017 9:10


Окачването е същото като на B5 и е еднакво здраво. 4Мotion`a на B5.5 не е по умен от Quattro`то а е 1:1 - Quattro четвърто поколение със Torsen type 2 .
За моторите въпрос на лични предпочитания и на късмет каква конкретна бройка ще уцелиш . Предимството на 2.3 ще е по-спокойната и плавна работа с по-малко вибрации спрямо 1.9PD. Тоя мотор обаче е слабо разпространен и на това купе е по-скоро екзотика . Минуса е инвестицията в АГУ , бутилка в багажника , поддръжка на две горивни системи. Като разход в пари ще е горе долу на кантар с дизела. 1.9PD с чип ще върви субективно (а до някъде и обективно) повече и ще е по-приятен за каране - особено в ниски и средни обороти още повече че куатрото си иска въртящ момент който при PD мотора е доста съществен. Щом до сега си карал AFN и си доволен - логичния ъпгрейд е AVF - няма как да си недоволен. Ако държиш на бензинов мотор на това купе с 4Motion аз лично бих се насочил към 2.8 вместо 2.3 - разхода ще ти е същия а вървежа друг .
Успех :th_up


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот M3ntata » Вто 16 май 2017 10:48


Честно да ти кажа, аз лично бих избрал 2.3 V5+газ. (или както колегата предложи 2.8 30V освен това се намират и по лесно, но той е малко по капризен от V5-ка)
Това Tdi колкото и да го чипнеш, няма да е по бързо от AQN, но наистина след чип въртящия момент буквално ще счупи петака. Има едно момче с пасат с този 131tdi, но е към 200 коня (не става само с чип) е това нещо върви като 3.0tdi. Ако може да си позволиш по сериозни подобрения над този дизел и искаш бърза кола определено много пред VR5 и V6.
Карам 2.3 VR5 AGZ (150к.с.) 4motion и определено като поддръжка е като 1.9tdi PD и 1.8T, но далеч по безпроблемен, на вървеж са на кантар... (специално за 1.9tdi pd 150к.с. не мога да кажа нищо). дизела има дълги скорости, но силата му е в ниските на високите умира (ако не е бутан), 1.8т е пъргав дърпа на пред, но после започва да поиздъхва (до колкото го знам, го няма при passat 4x4).

Често срещани проблеми на 2.3 VR5:
- На първо място веригата, при пасата се демонтира двигателя за целта покрай него и цялата предница нещо характерно за B5.5. Цената за труд е около 300лв (и нагоре) за частите е около 600-700лв OEM, febi/swag 350лв за 20V и 300лв за 10V. Има едно поне 3-4 дена работа.
- Цените за свещи, бобини (при теб ще са за всеки цилиндър), филтри, масла, датчици, съединител са нормални като за такива двигатели/автомобили, няма някакви части който да струват космически стойности, нещо конкретно ако те интересува питай.
- Разход на бензин ако не влизаш в задръствания 14л/100км (без да отиваш в red zone), извън града 8-10л/100км спокойно каране според пътя и броя на пасажерите. Ако се минават много километри и то в задръствания без газ трудна работа.
- Газовата за VR5 ти стъпва на 1300-1500лв хубава (ланди рензо), цената няма да е по различна за 2.8 V6. Двата мотора се газират идеално, настрои ли се както трябва не те боли главата.
- И малко похвала за звук няма да говорим никой 4 цилиндров, (тук таме някой петак) и V6-ци нямат такава акустика, по доброто е само VR6 и нагоре V8....

4Motion при пассат: Както колегата каза то си е quattro, което е по доброто в случая. Тук нямаш хидравлично масло което се сменя на всеки 30К км както при 4motion. Задното окачване е по различно и на кратко казано, все едно имаш още една предница (биалетки/тампони) скърца трака както отпред като му дойде времето, другото маншони/карета за задната ОС, за разлика от предното задното окачване на passat-а е по опростено и евтино за поддържане.

2.8 V6 няма какво да кажа до колкото знам е безпроблемен, сещам се за едно, че има проблеми с омасляването и трябва да се сменят гарнитурки тук-таме.

1.9 PD 131hp също не мога да кажа нищо "вярно" понеже не ме вълнуват дизелите. Като цяло ако е на много километри и не поддържан както трябва ще е по лош дори и от 2.8 V6, големи суми ще трябва да хвърлиш за да го вкараш в пътя. Също както казах по горе с един чип няма да стане чудо за да издухаш 2.3 или 2.8 ще ти трябват дюзи, турбо и още други... Ако не ти се занимава с това, а искаш да върви добре и да ти излиза изгодно разхода (АГУ) определено 2.3 или 2.8 е избора. В семейството имаме един B5.5 2.5tdi 150к.с. само предно и определено дърпа два пъти повече пари за поддръжка, разхода е еднакъв с на 2.3 V5, както и вървежа. Не мисля, че 1.9 131hp ще върви по добре от 2.5tdi и при положение, че ще е 4х4.

Ако ти харесва вървежа на AFN, то значи ще ти хареса и PD (без доработки) зависи каква ти е целта, дали е само заради 4х4-то или искаш и да върви повечко.

Поздрави.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4245
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот tdi fen » Вто 16 май 2017 10:49


според мен насочи към друг модел с по-здраво окачване за черни пътища и по-висок просвет алуминиевите носачи според мен не са подходящи загледай се към някой suv според мен не е лош вариант но зависи от бюджета ти


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 10:59


Бюджета ми е критикал 7 к. Ама като казвам 7 к, това е максимума с регистрацията. :)
Заради това не съм се оглеждал за SUV. Понеже що годе хубав такъв ще ми иска 10тина. Дизалът е в картинката само заради въртящият момент. Иначе не бих пускал темата. Ама е със 100 nm повече и то ако не го барнеш. 2.8 май не е с верига, а с ремъци, и от там започва да те боли главата. :)


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот forski » Вто 16 май 2017 11:03


Приличен СУВ за 7к със регистрация и всичко е много трудна работа, по-добре не рискувай с такъв тип автомобил!


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот M3ntata » Вто 16 май 2017 11:27


За 5-6К се сещам само vitara и CRV но тези двете пред твоя пасат ще ти се сторят като лада, няма да ти е приятно да слезеш от пасата и да се качиш на някой suv от този тип.
Какво те притеснява ремъка при 2.8 V6, ако това да сваляш предницата за сменя то е при всички мотори в B5. 1.9 TDI също мисля, че не може да се смени ремъка без да падне предницата, а 2.3 V5 трябва да свалиш и самия мотор за да смениш ангренажа. При ремъка сменяш през 100К, а веригата през 200-250К КМ тя не е вечна. Ремъка за 1.9TDi и веригата за V5 са на еднаква цена 300-350лв +/-. Ремъка + водната помпа за 2.8 V6 е към 400-450лв. Просто е по дълъг и може да се обесиш на него.

Да не изключване поддръжката на някой SUV няма да е по евтино от на пасата. А какво правим с гумите, обикновени гуми ли ще слагаш ще има стойка на девствена ученичка. :biggrin Трябват си профил и грайфери, ако ще и CRV да е.

edit/

не знам къде ги гледаш но аз в мобилето на СНИМКИ само тези харесах.

2.8 V6
2.3 VR5
1.9TDI PD

Останалите, са много обикновени, някои със сериозни забележки или много скъпи като за B5.5.

Последна промяна от M3ntata на Вто 16 май 2017 11:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот stoev87 » Вто 16 май 2017 11:47


M3ntata написа:1.9 PD 131hp също не мога да кажа нищо "вярно" понеже не ме вълнуват дизелите. Като цяло ако е на много километри и не поддържан както трябва ще е по лош дори и от 2.8 V6, големи суми ще трябва да хвърлиш за да го вкараш в пътя. Също както казах по горе с един чип няма да стане чудо за да издухаш 2.3 или 2.8 ще ти трябват дюзи, турбо и още други... .


1.9 131 само с чип за 300лв. ще върви повече от 2.3 - вервай ми :wink Пиковите коне на хартия стават еднакви но на бензиновия са във "лютеницата" докато при дизела ги имаш още от ниски и средни обороти и почти двоен въртящ момент... 2.8 върви повече но ако е на бензин ,ако е на газ пак отиват на кантар нещата защото и колата е по-тежка . Това е и една от причините 131 със чип да върви повече от 2.5тди 163к.с .


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот M3ntata » Вто 16 май 2017 12:03


stoev87 написа:
M3ntata написа:1.9 PD 131hp също не мога да кажа нищо "вярно" понеже не ме вълнуват дизелите. Като цяло ако е на много километри и не поддържан както трябва ще е по лош дори и от 2.8 V6, големи суми ще трябва да хвърлиш за да го вкараш в пътя. Също както казах по горе с един чип няма да стане чудо за да издухаш 2.3 или 2.8 ще ти трябват дюзи, турбо и още други... .


1.9 131 само с чип за 300лв. ще върви повече от 2.3 - вервай ми :wink Пиковите коне на хартия стават еднакви но на бензиновия са във "лютеницата" докато при дизела ги имаш още от ниски и средни обороти и почти двоен въртящ момент... 2.8 върви повече но ако е на бензин ,ако е на газ пак отиват на кантар нещата защото и колата е по-тежка . Това е и една от причините 131 със чип да върви повече от 2.5тди.


1.9tdi 131 върви по добре с чип но на 4 000- 4 500 оборота умира, а 5-ка има тяга до почти 6 000 оборота (макар и да отива повече). По горе споменах, че 1.9tdi (след доработки) ще е по приятен за каране от бензиновите и по бърз в зависимост от това какво ще се прави. Но с един чип не може да духни 5-ка, трябва да се бутни повечко да има тяга до 5000 rpm и едни 180-200коня там вече ще стане смешно както за 5-ка така и за 6-ка. Само с чип няма да види 150к.с. нито 5000 оборота, друг фактор е че кутията при дизела е по дълга, но това няма да го спаси ако си говорим за сток коли или дори и с чип.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот forski » Вто 16 май 2017 12:08


А защо всъщност държиш да е 4х4, от къде точно трябва да може да минава този Пасат ...
Ако трябва да минава през черни или лоши пътища, не мисля че точно Пасат със своя клиренс и със алуминиевото си окачване е добър избор.
Ако ще е градска, и само заради снега зимата, всяка кола на предно с 4 хубави гуми ще върви без проблем в снега.
И при положение че бюджета е толкова изпилен, защо се търсят такива скъпи и трудни за обслужване автомобили?


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 12:54


Трябва ми устойчив автомобил, който да е такъв и при по-висока скорост по завои с обратен вираж. Който е минавал през Вакарел за Белица и през Слънчев бряг за Обзор, той е наясно. Не, че Ришкия или вездесъщата Шипка са по-различни. Искам по-сигурна кола от сегашната ми. Не че съм имал проблеми с нея, но с едно 4х4 ще съм по-спокоен. Като се има в предвид, че понякога ми се налага спешни пътувания и карам доста бързо е оправдано. Относно "изпиления бюджет" - смятам, че е доста тъпо за 15 годишна кола да даваш 10 000 лв и повече. Не е оправдано, освен ако не си ентусиаст. Да, може би трябваше да поясня за черните пътища - не става въпрос за тези от Беклемето към хижа Дерменка например. По сравнително равен черен път - за такова нещо говорим. Та 2.8 няма да е. Самото словосъчетание "помпа-дюза" ме кара да се изприщвам. Някакси ѝ нямам доверие на тази технология, макар, че съединителя е по-сигурен при дизела и поне възможността да сменям съединител веднага след покупката е по-малка. Не знам кой е тоя ремък, дето го сменят на 100 000 км, аз лично на макс 60 го сменям.


ma_in
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
Двигател: JN _ ACK _ BMM
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот ma_in » Вто 16 май 2017 13:06


От толкова чипове замъглихте Витоша в ясен топъл ден :) Колкото в кръга на шегата, толкова не е смешно.
Аз имах абсолютно същата дилема преди половин година и заради всички други плюсове избрах бензина. Единствено ме блазнеше въртящият момент на дизела, но го прежалих.
Разликата между 2.3 и 2.8 в разхода е пренебрежимо малка - моят харчи 15-17 газ градско, 9-10 извънградско, а колегите по-горе казаха за 2.3 разхода.
В 2.8 имаш 2 глави, 2 датчика на валовете, много ролки и обтегачи (и се сменят всички щото 2 месеца по-късно здравия обтегач не беше толкова здрав и пак всичко долу!) , катализатори х2 абе по 2 всичко. Свещите и кабелите са като на 1.8 само дето са +2. Има плюс - само една бобина е.
Въпреки, че задницата е по-сложна на quattro, при мен всичко отпред беше разбито, но отзад няма нищо за правене, защото може да е още една предница отзад, но се прави много рядко. Но имай предвид, че quattro версиите имат по-скъпи части - ск. кутия, задни абс датчици (като предните са), генерацията се разделя на 2 - което прави две генерации, гумите трябва да са еднакви и т.н.
Според ауто-дата последната година от производството на 5.5 има quattro с 1.8Т, но едва ли ще ти стигне бюджета.
В крайна сметка, си вземи пазения и гледания екземпляр, за да не го ядеш като мен и да ти излиза златна колата после.
Толкова размисли от мен, успех с избора!


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот M3ntata » Вто 16 май 2017 13:10


Да ти кажа съединителя при V5 е по здрав от на 1.9тди, вече според това на какво ще случиш. Само 4х4 няма да е много полезно/стабилно трябват си и системи. Една 15 годишна кола на истина излиза 10К лв след обслужване и ремонти, но пазарна цена от 8-10к лв е лудост. Дизела не е изгоден автомобил, изгодния автомобил е бензиновия атмосферен с газова. На 1.9TDI PD мисля, че има даваха 90 000км интервал ако не греша, а новите дори са и по 150 000км говоря за ремък. Ако залагаш на евтин комплект е препоръчително да го сменяш 20-30К км по рано, но лично според мен оригиналните/качествените консумативи си изкарват колкото пише.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4245
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот tdi fen » Вто 16 май 2017 13:19


мислиш ли,че ще купиш пасат дали бензин,дали дизел и няма да ти излезе 10к и отгоре ? според мен отговаря на изискванията ти,като изключим черните пътища не бих го изкарал,ако разбира се не искаш да останеш без картер
иначе аз също бих се спрял на бензиновият по-вероятно е да се намери на по-малко километри дизелите не са лоши,но след определени километри стават нерентабилни за поддръжка разбити легла дюзи,износен разпределителен вал,разбити демпфри вероятно и турбини които замиват


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5.5 4motion 2.3i vs 1.9 TDI

Мнениеот am_am » Вто 16 май 2017 13:22


Има ли V5 2.3 с 6 скорости?! Или вече е в сферата на фантастиката?



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic, tdi fen и 63 госта