Помощ с избора на кола
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
Колегата иска да ти подскаже, че щом тези неща са протрити, изтрити, разлепени, то значи е скъсана от каране. Но погледнато от друга страна, няма как кола на 15+ години да не е карана и то масова като Голфа. Скоро търсихме на приятел точно Голф 4 и пообиколихме доста по София, коли в състояние, което е горе-долу, а не отлично под 5000 лв нямаше, всичко останало беше гроб.
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа:А относно турбото.. Не, не ме е страх да дам 1000-1500лева ВЕДНЪЖ За турбо и да не го мисля повече поне 4-5-6 години и натам
Ама ако всяка година ще взимам ново турбо ...
Ако беше така нямаше да можеш да намериш много TD в цялата държава.
- yobremove
- Мнения: 95
- Регистриран на: Съб 23 фев 2013 9:48
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.9 AHF
- Местоположение: Pernik
Re: Помощ с избора на кола
hooligan_sk написа:Колегата те е подвел с "разтоварващия" клапан. Blow off на TDI няма и е противопоказно да се монтира допълнително. Променливата геометрия се управлява от актуатор, който при напречните TDI мотори гледа към земята, събира постоянно кал и вода, ръждясва и блокира. За него се говори на предишната страница. Оригинален метален Гарет струва около 220лв, изкарва 2-3г ако под мотора няма здрава кора. Заместителите са пластмасови, по 140лв и НЕ ръждясват. Другото важно е в никакъв случай да не бъркаш Роторната помпа(90, 110кс) с Помпа дюза дизелите(101, 115, 131, 150кс). Вторите са значително по-сложни мотори и с по-скъпа поддръжка. Изяждат си валовете(най-често ARL, 150кс), помпа-дюза елементите често протичат и работят извън норми, съединителя с маховик е с около 20% по-скъп, по-капризни са към нафта и тн. В крайна сметка твоя експириънс много ще зависи от екземпляра който подбереш.
Колегата @hooligan_sk е прав за клапана, наистина става въпрос за актуатор, но му казвам разтоварващ, защото като блокира, турбината пренадува, компютъра я изключва и разбираш какво е атмосферен 1.9 дизел. Да моята е 110 к.с. с роторна помпа и от към поддръжка съм супер доволен, вярно маховика се предаде, но пък съм с твърд valeo вече над 2г. и 40к км. Като фен на бензиновите мотори, когато си търсех Бора, гледах и тесвах 10бр - 9 бензинови (от 1,8 нагоре) и една дизелова и не съжалявам за AHF-a. Така че както колегите казват, вземи най запазения екземпляр, така стана при мен, въпреки че имаше една VR6 по запазена, но и цена Х2.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ с избора на кола
Трета година карам милионник 1.9 тди помпа дюза с чип
Ни турбина е умряла, ни дюзи изпушиха,ни съединител с маховик за 1000+лв.е заминал.
Но се обслужва грамотно и навреме.
Това с което плашите хората са вероятности да се случат а, дали и кога....и едва ли наведнъж.
И на атмосферните мотори може да ти отънее портфейла.Всичко е шанс.
Ни турбина е умряла, ни дюзи изпушиха,ни съединител с маховик за 1000+лв.е заминал.
Но се обслужва грамотно и навреме.
Това с което плашите хората са вероятности да се случат а, дали и кога....и едва ли наведнъж.
И на атмосферните мотори може да ти отънее портфейла.Всичко е шанс.
Re: Помощ с избора на кола
Напълно подкрепям мнението на колегата по горе. Не е ли време да престанем да развяваме знамето с което плашим гаргите, именно, какво щяло да се счупи, че даже и задължително и колко бил солен ремонта? Или това се води образователна кампания. Колата не се плаши от каране, а от лоша поддръжка. Това е неизвестния елемент в евентуалната покупка. Колкото до самия въпрос в темата, още на първа страница е отговора на hooligan_sk. При автомобили на над 15 г., се купува по запазената кола. Иначе за протокола, ето един екземпляр тука
http://www.autobild-bulgaria.com/bmw-52 ... 3%d0%ba/2/
http://www.autobild-bulgaria.com/bmw-52 ... 3%d0%ba/2/
Re: Помощ с избора на кола
ALESYZ написа:именно, какво щяло да се счупи, че даже и задължително и колко бил солен ремонта?
Много зависи какъв е купувачът - дали е на 25 с несигурни доходи или на 35-40 с по-стабилен доход и сухи пари на камара. При младите покупката е на принципа "Спестих 3000лв, това е всичко. Мога да заделям по 100-200лв на месец. Искам кола за 2500". При такова положение е важно какво може да се повреди и колко струва. Ако му излезе изненадващ ремонт за 1500лв трябва колата да стои паркирана 1 година докато събере парите. При втория случай след 10 мин псуване и развалено настроение за 2 дни парите ще бъдат извадени.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 131 госта