Помощ с избора на кола

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Vladi_97
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 юни 2017 16:58
Автомобил:
Двигател:

Помощ с избора на кола

Мнениеот Vladi_97 » Нед 25 юни 2017 17:39


Здравейте! Нов съм във форума и още не съм много наясно къде е най-правилно да пусна тази тема.. надявам се да съм уцелил мястото.
Преди да пусна темата се опитах да потърся отговор на въпросите които ще задам тук но нещо не ми се получи .. Или са от преди 5-6 години или не открива нищо затова реших да направя нова тема .
Извинявам се ако темата не е за тук или вече има същата /и аз не съм я видял /.

От известно време разглеждам коли и съм си харесал няколко модела но не съм наясно с това колко скъп ще е техния ремонт и какъв разход на гориво имат. Като изключим разликата в данъците се надявам да получа поне ориентировъчно информация кое колко струва, колко често се чупи и т.н.
Колебая се между по-скъпа и мощна кола /150hp/ или някоя по-евтина, с по-малка мощност и по-нисък разход на гориво /90hp / може да се спра и на нещо по средата но не съм го обмислял като вариант все още.
Колите които са ми хванали окото са Vw golf 4 1.8t 150hp, Vw golf 4 1.9 tdi 150hp , Vw golf 1.9tdi 90hp и Vw polo 1.4/ 1.6/ 1.9tdi
Въпросите ми са следните:
1. Голяма ли е разликата между поддръжката на 1.8т и някой голф 4 90 коня на пример
2. Вярно ли е това че турбото на 1.8т се чупи много често
3. До колко пари на година излиза поддръжката на горе изброените модели

Всяка информация по темата би ми била от полза тъй като не разбирам кой знае колко от коли и нещата които знам са от разговори с приятели и не е сигурно до колко са верни ...




Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот jordan17772 » Нед 25 юни 2017 18:26


Като купиш която и да е кола в повечето случаи се налагат нови зимни и летни гуми. Това са 800лв в началото. Ако е нов внос - 300лв еко такса. Гражданска застраховка и преглед са ти минимум 200лв. Винетка 100лв. Добро масло, нов антифриз, нови филтри купе, горивен,въздушен, ремъци и ролки и водна помпа варират от 450 до 650лв от по-простите двигатели до по-мощните без цена за труд смяна. Всички турбота се чупят. Зависи от предишния шофер как я е карал. 1.8Т и 1.9tdi имат скъпи съединители вървящи с денпферен махових - 1000лв. Всички tdi са по на минимум 400к километра. Не гледай, че пишат по обявите 200к. Има шанс да намериш бензин на 300к, ако няма газова. Поддържана кола от класа на 1.8т/1.9tdi върви 6 хиляди лева. Гробниците са по 3 500 лв. Бягай от 1.6 и 1.4 бензин. Горят 10 градско и 6 на дълго, а не вървят толкова. Слаби места на всички Golf 4-ки са кормилните рейки. Рециклиране върви 200лв, а демонтаж монтаж с ново масло е пак към 200лв. Нова е хилядарка.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот krraynov » Нед 25 юни 2017 18:44


Здравей колега,
Това колко ще струва поддръжката на един автомобил е в пряка функция от първоначалното му състояние и от начина на Вашето шофиране...
В сравнение 3-та серия е по-здрава механично от 4-та серия (по моя субективна оценка).
В тази тема има малко относно разликата бензин <--> дизел : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=179255

Но! Познавам много повече хора които са карали бензин, газифицирали са го в следващия си автомобил, а след това в третия - преминават на дизел. Аз съм от тях. Имал съм три бензинови автомобила, но се родих, както обичат да казват някои когато преминах на дизел (за Пасат говорим), вече трети. Обратния вариант: от дизел към бензин не е много срещан.
Има и друго, избора на един автомобил дали да е на бензин или дизел е малко как да се каже - политически, а той по-скоро трябва да е и с практически нюанс. И двата автомобила се нуждаят от поддръжка - няма спор. Но другия основен въпрос е какъв годишен пробег се предвижда? При малък- 10-20х.км - по-изгодно чисто икономически ще е автомобила да е на бензин...

Ако слушаш и единия и другия отбор всички започват да плашат с цени на части, ремонти, съединители, двигатели, скоростни кутии и т.н. Истината е че не трябва много да се вслушваш, защото ще си останеш без автомобил :) :deal


Vladi_97
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 юни 2017 16:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот Vladi_97 » Нед 25 юни 2017 18:48


jordan17772 написа:Като купиш която и да е кола в повечето случаи се налагат нови зимни и летни гуми. Това са 800лв в началото. Ако е нов внос - 300лв еко такса. Гражданска застраховка и преглед са ти минимум 200лв. Винетка 100лв. Добро масло, нов антифриз, нови филтри купе, горивен,въздушен, ремъци и ролки и водна помпа варират от 450 до 650лв от по-простите двигатели до по-мощните без цена за труд смяна. Всички турбота се чупят. Зависи от предишния шофер как я е карал. 1.8Т и 1.9tdi имат скъпи съединители вървящи с денпферен махових - 1000лв. Всички tdi са по на минимум 400к километра. Не гледай, че пишат по обявите 200к. Има шанс да намериш бензин на 300к, ако няма газова. Поддържана кола от класа на 1.8т/1.9tdi върви 6 хиляди лева. Гробниците са по 3 500 лв. Бягай от 1.6 и 1.4 бензин. Горят 10 градско и 6 на дълго, а не вървят толкова. Слаби места на всички Golf 4-ки са кормилните рейки. Рециклиране върви 200лв, а демонтаж монтаж с ново масло е пак към 200лв. Нова е хилядарка.


Благодаря за полезната информация !

А относно турбо и съединителите /тъй като те са едни от най-скъпите части/ ако се купи чисто нова част и се подмени със старата колко г/д издържа на износване ?
За да бъда по-конкретен не планирам да правя повече от 1000км на месец

И между другото има ли някаква съществена разлика между цената на частите и поддръжката на поло и голф от по-слабите двигатели и еднакви години примерно поло от 2001 и голф от същата година

П.С.
Карал съм и дизел и бензин, но малко.. И не съм ги поддържал аз ! Така че единствените впечатления с които съм останал е че дизела ми прави повече кеф при ускорението.И 2те коли бяха пасат но като модели са един след друг /стар и нов модел/ и 2та 90 коня
Та.. затова нямам претенции какво да е след като и 2те имат турбо /за 150те коня голф говоря/


krraynov написа:Здравей колега,
Това колко ще струва поддръжката на един автомобил е в пряка функция от първоначалното му състояние и от начина на Вашето шофиране...
В сравнение 3-та серия е по-здрава механично от 4-та серия (по моя субективна оценка).
В тази тема има малко относно разликата бензин <--> дизел : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=179255


Благодаря, но темата вече съм я преглеждал и в крайна сметка се стигна до извода че ако не се кара много по-добре да е бензин въпреки че е скъпи гориво ще е евтина поддръжката

Аз не съм привърженик нито на бензина нито на дизела .. бих карал това което ще ми излезе по-евтино в автосервиза :biggrin
Колебая се между голф и поло защото до колкото знам полото е по-нисък клас от голфа и следователно трябва да е по-евтино на поддръжка
И в крайна сметка за мен не е важна някаква разлика от 200тина лева на година за части защото разликата между 90 и 150 коня си е голяма и си заслужава .. но ако говорим за разлика от рода на 1500 лева повече отколкото на някоя 90 коня за година само за части значи не е за мен такава кола и ще се насоча към по-слабите
Да, знам че зависи от предишния собственик и разбирам че ако някоя част е тръгнала да се чупи ще се наложи да я сменя но ме интересува главно след смяната на самата част дали е издържлива или след 10-15 хиляди километра пак ще замине /говорим за нормално каране не в стил рали състезател /

Интересувам се от издръжливостта защото съм слушал много как някои коли ги ремонтирал макар и евтино и след период от време пак трябва да ги оправяш защото се чупели лесно самите части без значение дали са най-скъпите или най-евтините

Последна промяна от Vladi_97 на Нед 25 юни 2017 19:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот jordan17772 » Нед 25 юни 2017 19:09


Съединителите издържат между 150к и 200к километра. Многото градско каране ги износва, защото постоянно тръгваш/спираш изреждаш скоростите 1-ва/2-ра/3-та. На дълго като забиеш 5-та(6-та)скорост и не пипаш. На пета движиш между 80 и 140км./час. Няма особенна разлика в поддръжката на голф и поло 2001-ва. Консумативите са еднакви. Полото е по-леко и ще гори литър-два надолу спрямо голфа.


Vladi_97
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 юни 2017 16:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот Vladi_97 » Нед 25 юни 2017 19:21


Значи от информацията получена до момента стесняват малко кръга на голф /изключвам полото/
Сега остава да проуча още малко въпроса с разликата в цената на ремонта между голф 1.9тди 90 коня и 1.9 тди 150 коня или 1.8т 150

Защото ако все пак дизела 90 коня е почти същия в сервиза както по-мощните варианти с някаква разлика от до 300-400лв и горивото дето при по-мощния вариант ще е няколко литра повече , аз бих избрал по-мощния вариант.
Освен във съединителите на по-мощните коли и може би до някъде в турбината дали има и други разликачни части


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот hooligan_sk » Нед 25 юни 2017 20:17


Когато гледаш 15+ годишен автомобил, абстрахирай се от спора дизел/бензин и гледай за най-читавия екземпляр. :th_up


Vladi_97
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 юни 2017 16:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот Vladi_97 » Нед 25 юни 2017 20:31


Да, и това е вариант да си забележа няколко хубави бензина и няколко дизела и който ми хареса май-много него взимам
Проблема ми е турбината както на дизеловия така и на бензиновия не знам колко ще държи
Знам че никой не може да ми каже точно колко но очаквах да има и мнения на хора карали такива коли :biggrin

Последна промяна от IvanMan на Нед 25 юни 2017 20:40, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот M3ntata » Нед 25 юни 2017 20:51


Колегата над мен е прав... Лично ако трябва да избирам аз и в същото време ако газта не ме кефи изборът е ясен 1.9TDI 130-150к.с.
1.9TDI 90* е чук, малък данък и драпа добре с климатик.
1.4 16V е хубав мотор, но на голф 4 му идва малък, градско радва, но на дълго или по баири ти се плаче.

6 000лв за голф 4 никога ако ще VR6 да е, високата цена не е гаранция! голф 4 с изключение на 1.4, 1.6 и sdi спокойно се взима 3500-4500лв и се хвърлят още едни 1 000лв за обслужване и належащо обслужване в случай че попаднеш на поддържан автомобил макар и на много километри. Лично моят си беше със много стабилни зимни гуми които вероятно ще избутат поне още 2 сезона. То ако автомобила не е с годни гуми го отписвай тотално, ясно е какъв човек го е карал (ако джамбаза не ги е сменил).


Колега ако си мислиш, че няма да се минеш с турбина се лъжеш било то дизел или бензин, до година или две ще почне да ти прави проблеми още повече ако се занимаваш с "чипиране", все пак си е 15 годишна турбина, нещо като бомба с таймер. :mhihi Ако те е страх че някога може да дадеш +1000лв за турбина се отказвай от сега от такъв автомобил/двигател. Идеалният е 1.8 125к.с. (AGN), на горе вече си е солено VR5/6.


val4ana
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
Автомобил: Бора
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот val4ana » Нед 25 юни 2017 21:00


Аз бих дал 5000-6000 зависи от екземпляра който ще се купува. Може да вземеш нещо евтино и след това да излезе скъпо.
Аз взех по скъпа кола и не съжалявам


Vladi_97
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 юни 2017 16:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот Vladi_97 » Нед 25 юни 2017 22:27


Благодаря за мненията!
По принцип знам че всичко зависи това че е евтино не значи че е боклук и обратното ако е скъпо не е 100% сигурно че ще е качествено

А относно турбото.. Не, не ме е страх да дам 1000-1500лева ВЕДНЪЖ За турбо и да не го мисля повече поне 4-5-6 години и натам
Ама ако всяка година ще взимам ново турбо ... Не смятам да си правя супа от охлюви :biggrin

Между другото чета на много хора с други коли но двигател 1.8т им харчи 10 / 100 градско
Един приятел ми сподели че на него и на сестра му им харчи 15+...
Кой от 2та разхода е по-истински
Знам че е до карането дали караш като състезател или караш икономично, но все пак възможно ли е да пада до 10/100градско или това са единични случаи :confused


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот Pet_rov » Пон 26 юни 2017 9:30


Тези коне искат да ядат. Все пак зависи от града, как се кара, задръствания, пилене на гуми и разни такива щуротии. Доколкото може да се вярва на долния линк, ако говорим за такава кола...
http://www.autodata.bg/cars/audi/a4/8e/1-8-t-150-hp


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот hooligan_sk » Пон 26 юни 2017 12:04


1.8T в средно натоварен градски цикъл харчи 11-12л/100км. Ако града е малък, без светофари, може и 10л. Ако няма запушени маслени магистрали, турбина се прави/сменя веднъж. Иначе е вярно че високата цена не е гаранция за добър автомобил. Но ниската цена винаги е гаранция за уморен такъв. :arrow


Потребителски аватар
yobremove
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 23 фев 2013 9:48
Автомобил: VW Bora
Двигател: 1.9 AHF
Местоположение: Pernik

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот yobremove » Пон 26 юни 2017 12:58


Като си взех моята Бора (от профила) преди около 7 години, турбото забиваше. Смяна на разтоварващия клапан, чистене на геометрия и литна. Тогава ми казаха, че е затръгвало турбото, въпреки че няма луфтове и най вероятно след определено време ще се предаде. 5 години по късно пак започна да влиза в авариен режим, и пак беше заради ръждясал същия клапан (карах без кората под мотора). Пак смяна и чистене на геометрията при познат майстор, като по негово мнение при нормална поддръжка и експлоатация, турбото ще надживее колата. Та според мен след навъртяни 130-150хил. км. турбините на това поколение дизели са доста корави. Отбелязвам, че още при първото сваляне на турбото, нямаше луфтове, сипвам си хубаво масълце и не съм слагал чип.


Vladi_97
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 юни 2017 16:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ с избора на кола

Мнениеот Vladi_97 » Пон 26 юни 2017 14:57


yobremove
Значи според теб е по-добре да взема 1.9 тди 150 коня отколкото 1.8т бензин

Също така за разтоварващ клапан съм склонен да дам пари за нов, марков и сигурен който да знам че ще издържи защото някъде четох че заводските някои не издържали на натоварването или това е за друга кола не съм сигурен
Между другото има ли как да се разбере какъв ще е звукът от клапана преди да се купи и монтира? Защото има някои които ми звучат гадно и не бих си сложил такива



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта