Колега ако искаш кола която да ти служи и да не ти създава проблеми просто трябва да попаднеш на читава бройка и да я обслужваш с оригинални части в надежден сервиз и БЕЗ да се заиграваш с клапани, чипове, филтри и глупости...
Обичам да говоря в проценти и ще ти кажа, че 90% от колите в България "тунингованите" са пълни боклуци... Един хубаво поддържан автомобил ако ще и милионен да е ще е по безпроблемен.
1.9tdi 150* няма да пада под 7/100 градско при нормално каране.
1.8T също няма да пада под 11/100, говоря за средно статистически разход, сега единия е стъпвал повече или живеел в малък град без трафик са подробности.
Дизела е с малко по скъпа поддръжка, но пък гори по малко, обаче пък на бензина се слага газ
И двата двигателя може да горят малко, както и мнОгОО..
Един пример мога да ти дам с 2.3 V5 150* (на бензин) градско съм падал до 12/100, извънградско до 7,5/100 (без клима) това ми е икономичното каране само за пробата, но си скука Нормалният ми разход е 13-14/100 градско и 10/100 извънградско. Иначе съм правил и 14-15/100км както градско така и извън един, последно извън градско към Бургас по завоите Котел/Тича стъпка яко, на магистралата на темпомат през цялото време 160км/ч с пълна кола и клима, та сега някои колеги ще кажат гори много 15л извънградско, е да ама съм сигурен, че всеки 150к.с. автомобил в подобна ситуация би дал сходен разход +/-1 литър...
Та тук по важното е колко километра ще минаваш на година и дали след време дизела няма да ти тежи, ако смяташ че може да те затрудни определено трябва да избереш 1.8T. Двата мотора са еднакво корави, турбините им също...
Поздрави.
Помощ с избора на кола
Re: Помощ с избора на кола
Благодаря за информацията!
Не смятам да въртя много километри на месец може би около 600-700 в редки случаи до 1000
За клапана идеята ми беше да сложа скъп и читав а не оригинален защото не знам точно къде бях чел, че слагаш клапан и се чупи след време от налягането, слагаш пак оригинален и пак се чупи .. А ако сложа и такъв който да вади приятен звук ще е още един бонус
Относно поддръжката съм чувал че излиза около 120тина лева смяна на масло и филтри така че мисля че ще се справям с добра поддръжка, а не като някои дето само доливат масло и не сменят части докато не се счупи нещо..
П.с. останах с впечатлението че сменя ли кормилната рейка, турбо и съединител другите неща не са толкова трагично скъпи
Относно разхода щом е около 12/100 градско бензин значи на газ ще е 14 сигурно което за кефа от ускорението според мен си струва
Не смятам да въртя много километри на месец може би около 600-700 в редки случаи до 1000
За клапана идеята ми беше да сложа скъп и читав а не оригинален защото не знам точно къде бях чел, че слагаш клапан и се чупи след време от налягането, слагаш пак оригинален и пак се чупи .. А ако сложа и такъв който да вади приятен звук ще е още един бонус
Относно поддръжката съм чувал че излиза около 120тина лева смяна на масло и филтри така че мисля че ще се справям с добра поддръжка, а не като някои дето само доливат масло и не сменят части докато не се счупи нещо..
П.с. останах с впечатлението че сменя ли кормилната рейка, турбо и съединител другите неща не са толкова трагично скъпи
Относно разхода щом е около 12/100 градско бензин значи на газ ще е 14 сигурно което за кефа от ускорението според мен си струва
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа:П.с. останах с впечатлението че сменя ли кормилната рейка, турбо и съединител другите неща не са толкова трагично скъпи
Не са трагично скъпи...лошо е да се струпат на един път. Затова си отваряй очите при покупката и винаги с човек, който разбира от конкретната марка и модел. Успех
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
Колегата те е подвел с "разтоварващия" клапан. Blow off на TDI няма и е противопоказно да се монтира допълнително. Променливата геометрия се управлява от актуатор, който при напречните TDI мотори гледа към земята, събира постоянно кал и вода, ръждясва и блокира. За него се говори на предишната страница. Оригинален метален Гарет струва около 220лв, изкарва 2-3г ако под мотора няма здрава кора. Заместителите са пластмасови, по 140лв и НЕ ръждясват. Другото важно е в никакъв случай да не бъркаш Роторната помпа(90, 110кс) с Помпа дюза дизелите(101, 115, 131, 150кс). Вторите са значително по-сложни мотори и с по-скъпа поддръжка. Изяждат си валовете(най-често ARL, 150кс), помпа-дюза елементите често протичат и работят извън норми, съединителя с маховик е с около 20% по-скъп, по-капризни са към нафта и тн. В крайна сметка твоя експириънс много ще зависи от екземпляра който подбереш.
Re: Помощ с избора на кола
hooligan_sk
Това което казваш е за дизеловите а за бензин 1.8т какво мислиш дали и там е скъпотия
Като изключим няколко части които са по-скъпи при по-мощните двигатели
Останалите части като цена г/д същите ли са като и на слабите двигатели ?
Също така като гледам обявите има голфове 2002 година за по 4-5 хиляди лева
И такива 1998 примерно за по 3-4 хиляди лева
Има ли някаква разлика кой ще взема все пак една -две години оказват ли голямо влияние или просто е важно да е пазен и поддържан
Това което казваш е за дизеловите а за бензин 1.8т какво мислиш дали и там е скъпотия
Като изключим няколко части които са по-скъпи при по-мощните двигатели
Останалите части като цена г/д същите ли са като и на слабите двигатели ?
Също така като гледам обявите има голфове 2002 година за по 4-5 хиляди лева
И такива 1998 примерно за по 3-4 хиляди лева
Има ли някаква разлика кой ще взема все пак една -две години оказват ли голямо влияние или просто е важно да е пазен и поддържан
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
При 1,8Т, ранните версии(AGU при голф4, 98-99г) са прости за поддръжка. Следващите версии също, но имат скъп хидравличен обтегач на веригата(от 600лв нагоре) и скъпи бобини. Във всеки случай гледай за най-истинската кола. 1 на 20 при бензиновите е действително пазена и поддържана до последно, при дизелите по-рядко. Тези екземпляри няма как да са от евтини в мобиле.бг.
Re: Помощ с избора на кола
Значи дизелов е по-голям шанса да уцеля хубав и запазен
Някакви съвети какво да гледам когато избирам от различните години голфове и от различни двигатели
/ 150 коня съм решил да бъде но още не знам дизел или бензин/
Някакви съвети какво да гледам когато избирам от различните години голфове и от различни двигатели
/ 150 коня съм решил да бъде но още не знам дизел или бензин/
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа: /150 коня съм решил да бъде но още не знам дизел или бензин/
Вземи си едно ASV 110-ка, пък после си го донатамани до 150 и ще си доволен иначе... ПД-тата са по-кекави.
Re: Помощ с избора на кола
Не ми се занимава с чипосване и тунинговане щото не се знае колко ще трае на тунинг
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа:Не ми се занимава с чипосване и тунинговане щото не се знае колко ще трае на тунинг
С ограничен бюджет не се знае, както са повечето.
Re: Помощ с избора на кола
Ами не мисля да взема кола за 4 бона и да дам 1 за тунинг при положение че просто мога да дам 5к за по-мощна кола
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Помощ с избора на кола
Шанса да намериш читава 150-ка дизел е много малък.По е вероятно 1.8 турбо да намериш.
Вземи си 110-ка и с чип при правилния човек ще стане самолет,тя и така си върви доволно де..
Но при толкова изтормозени екземпляри които се внасят в бг. по скоро вземи най-запазената,пък моторизацията бензин или дизел ще ти е последния проблем.Иначе правилно си се насочил към 1.8 и 1.9 моторите
Вземи си 110-ка и с чип при правилния човек ще стане самолет,тя и така си върви доволно де..
Но при толкова изтормозени екземпляри които се внасят в бг. по скоро вземи най-запазената,пък моторизацията бензин или дизел ще ти е последния проблем.Иначе правилно си се насочил към 1.8 и 1.9 моторите
Re: Помощ с избора на кола
между другото ако колата е в добро техническо състояние само има проблеми с тапицерия, волан ... смисъл ако са протрити или разкъсани скъпо ли излиза претапициране ?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
Ясна е работата... още теми в техническия раздел ще има. Виж някоя Корола за бюджета ти по-добре.
Re: Помощ с избора на кола
hooligan_sk написа:Ясна е работата... още теми в техническия раздел ще има. Виж някоя Корола за бюджета ти по-добре.
Питам от любопитство защото забелязах че тези коли които ми харесват на външен вид някои от които GTI изпълнение или са им протрити седалките или волана се е поизтрил и нищо не ми пречи ако колата си е топ за 4-5 бона да додам още 400-500 за претапициране и да бъде като нова ..но не знам колко струва и гледам да съм подготвен за колкото мога повече неща
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 139 госта