Помощ с избора на кола
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Помощ с избора на кола
Колега ако искаш кола която да ти служи и да не ти създава проблеми просто трябва да попаднеш на читава бройка и да я обслужваш с оригинални части в надежден сервиз и БЕЗ да се заиграваш с клапани, чипове, филтри и глупости...
Обичам да говоря в проценти и ще ти кажа, че 90% от колите в България "тунингованите" са пълни боклуци... Един хубаво поддържан автомобил ако ще и милионен да е ще е по безпроблемен.
1.9tdi 150* няма да пада под 7/100 градско при нормално каране.
1.8T също няма да пада под 11/100, говоря за средно статистически разход, сега единия е стъпвал повече или живеел в малък град без трафик са подробности.
Дизела е с малко по скъпа поддръжка, но пък гори по малко, обаче пък на бензина се слага газ
И двата двигателя може да горят малко, както и мнОгОО..
Един пример мога да ти дам с 2.3 V5 150* (на бензин) градско съм падал до 12/100, извънградско до 7,5/100 (без клима) това ми е икономичното каране само за пробата, но си скука Нормалният ми разход е 13-14/100 градско и 10/100 извънградско. Иначе съм правил и 14-15/100км както градско така и извън един, последно извън градско към Бургас по завоите Котел/Тича стъпка яко, на магистралата на темпомат през цялото време 160км/ч с пълна кола и клима, та сега някои колеги ще кажат гори много 15л извънградско, е да ама съм сигурен, че всеки 150к.с. автомобил в подобна ситуация би дал сходен разход +/-1 литър...
Та тук по важното е колко километра ще минаваш на година и дали след време дизела няма да ти тежи, ако смяташ че може да те затрудни определено трябва да избереш 1.8T. Двата мотора са еднакво корави, турбините им също...
Поздрави.
Обичам да говоря в проценти и ще ти кажа, че 90% от колите в България "тунингованите" са пълни боклуци... Един хубаво поддържан автомобил ако ще и милионен да е ще е по безпроблемен.
1.9tdi 150* няма да пада под 7/100 градско при нормално каране.
1.8T също няма да пада под 11/100, говоря за средно статистически разход, сега единия е стъпвал повече или живеел в малък град без трафик са подробности.
Дизела е с малко по скъпа поддръжка, но пък гори по малко, обаче пък на бензина се слага газ
И двата двигателя може да горят малко, както и мнОгОО..
Един пример мога да ти дам с 2.3 V5 150* (на бензин) градско съм падал до 12/100, извънградско до 7,5/100 (без клима) това ми е икономичното каране само за пробата, но си скука Нормалният ми разход е 13-14/100 градско и 10/100 извънградско. Иначе съм правил и 14-15/100км както градско така и извън един, последно извън градско към Бургас по завоите Котел/Тича стъпка яко, на магистралата на темпомат през цялото време 160км/ч с пълна кола и клима, та сега някои колеги ще кажат гори много 15л извънградско, е да ама съм сигурен, че всеки 150к.с. автомобил в подобна ситуация би дал сходен разход +/-1 литър...
Та тук по важното е колко километра ще минаваш на година и дали след време дизела няма да ти тежи, ако смяташ че може да те затрудни определено трябва да избереш 1.8T. Двата мотора са еднакво корави, турбините им също...
Поздрави.
Re: Помощ с избора на кола
Благодаря за информацията!
Не смятам да въртя много километри на месец може би около 600-700 в редки случаи до 1000
За клапана идеята ми беше да сложа скъп и читав а не оригинален защото не знам точно къде бях чел, че слагаш клапан и се чупи след време от налягането, слагаш пак оригинален и пак се чупи .. А ако сложа и такъв който да вади приятен звук ще е още един бонус
Относно поддръжката съм чувал че излиза около 120тина лева смяна на масло и филтри така че мисля че ще се справям с добра поддръжка, а не като някои дето само доливат масло и не сменят части докато не се счупи нещо..
П.с. останах с впечатлението че сменя ли кормилната рейка, турбо и съединител другите неща не са толкова трагично скъпи
Относно разхода щом е около 12/100 градско бензин значи на газ ще е 14 сигурно което за кефа от ускорението според мен си струва
Не смятам да въртя много километри на месец може би около 600-700 в редки случаи до 1000
За клапана идеята ми беше да сложа скъп и читав а не оригинален защото не знам точно къде бях чел, че слагаш клапан и се чупи след време от налягането, слагаш пак оригинален и пак се чупи .. А ако сложа и такъв който да вади приятен звук ще е още един бонус
Относно поддръжката съм чувал че излиза около 120тина лева смяна на масло и филтри така че мисля че ще се справям с добра поддръжка, а не като някои дето само доливат масло и не сменят части докато не се счупи нещо..
П.с. останах с впечатлението че сменя ли кормилната рейка, турбо и съединител другите неща не са толкова трагично скъпи
Относно разхода щом е около 12/100 градско бензин значи на газ ще е 14 сигурно което за кефа от ускорението според мен си струва
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа:П.с. останах с впечатлението че сменя ли кормилната рейка, турбо и съединител другите неща не са толкова трагично скъпи
Не са трагично скъпи...лошо е да се струпат на един път. Затова си отваряй очите при покупката и винаги с човек, който разбира от конкретната марка и модел. Успех
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
Колегата те е подвел с "разтоварващия" клапан. Blow off на TDI няма и е противопоказно да се монтира допълнително. Променливата геометрия се управлява от актуатор, който при напречните TDI мотори гледа към земята, събира постоянно кал и вода, ръждясва и блокира. За него се говори на предишната страница. Оригинален метален Гарет струва около 220лв, изкарва 2-3г ако под мотора няма здрава кора. Заместителите са пластмасови, по 140лв и НЕ ръждясват. Другото важно е в никакъв случай да не бъркаш Роторната помпа(90, 110кс) с Помпа дюза дизелите(101, 115, 131, 150кс). Вторите са значително по-сложни мотори и с по-скъпа поддръжка. Изяждат си валовете(най-често ARL, 150кс), помпа-дюза елементите често протичат и работят извън норми, съединителя с маховик е с около 20% по-скъп, по-капризни са към нафта и тн. В крайна сметка твоя експириънс много ще зависи от екземпляра който подбереш.
Re: Помощ с избора на кола
hooligan_sk
Това което казваш е за дизеловите а за бензин 1.8т какво мислиш дали и там е скъпотия
Като изключим няколко части които са по-скъпи при по-мощните двигатели
Останалите части като цена г/д същите ли са като и на слабите двигатели ?
Също така като гледам обявите има голфове 2002 година за по 4-5 хиляди лева
И такива 1998 примерно за по 3-4 хиляди лева
Има ли някаква разлика кой ще взема все пак една -две години оказват ли голямо влияние или просто е важно да е пазен и поддържан
Това което казваш е за дизеловите а за бензин 1.8т какво мислиш дали и там е скъпотия
Като изключим няколко части които са по-скъпи при по-мощните двигатели
Останалите части като цена г/д същите ли са като и на слабите двигатели ?
Също така като гледам обявите има голфове 2002 година за по 4-5 хиляди лева
И такива 1998 примерно за по 3-4 хиляди лева
Има ли някаква разлика кой ще взема все пак една -две години оказват ли голямо влияние или просто е важно да е пазен и поддържан
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
При 1,8Т, ранните версии(AGU при голф4, 98-99г) са прости за поддръжка. Следващите версии също, но имат скъп хидравличен обтегач на веригата(от 600лв нагоре) и скъпи бобини. Във всеки случай гледай за най-истинската кола. 1 на 20 при бензиновите е действително пазена и поддържана до последно, при дизелите по-рядко. Тези екземпляри няма как да са от евтини в мобиле.бг.
Re: Помощ с избора на кола
Значи дизелов е по-голям шанса да уцеля хубав и запазен
Някакви съвети какво да гледам когато избирам от различните години голфове и от различни двигатели
/ 150 коня съм решил да бъде но още не знам дизел или бензин/
Някакви съвети какво да гледам когато избирам от различните години голфове и от различни двигатели
/ 150 коня съм решил да бъде но още не знам дизел или бензин/
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа: /150 коня съм решил да бъде но още не знам дизел или бензин/
Вземи си едно ASV 110-ка, пък после си го донатамани до 150 и ще си доволен иначе... ПД-тата са по-кекави.
Re: Помощ с избора на кола
Не ми се занимава с чипосване и тунинговане щото не се знае колко ще трае на тунинг
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Помощ с избора на кола
Vladi_97 написа:Не ми се занимава с чипосване и тунинговане щото не се знае колко ще трае на тунинг
С ограничен бюджет не се знае, както са повечето.
Re: Помощ с избора на кола
Ами не мисля да взема кола за 4 бона и да дам 1 за тунинг при положение че просто мога да дам 5к за по-мощна кола
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Помощ с избора на кола
Шанса да намериш читава 150-ка дизел е много малък.По е вероятно 1.8 турбо да намериш.
Вземи си 110-ка и с чип при правилния човек ще стане самолет,тя и така си върви доволно де..
Но при толкова изтормозени екземпляри които се внасят в бг. по скоро вземи най-запазената,пък моторизацията бензин или дизел ще ти е последния проблем.Иначе правилно си се насочил към 1.8 и 1.9 моторите
Вземи си 110-ка и с чип при правилния човек ще стане самолет,тя и така си върви доволно де..
Но при толкова изтормозени екземпляри които се внасят в бг. по скоро вземи най-запазената,пък моторизацията бензин или дизел ще ти е последния проблем.Иначе правилно си се насочил към 1.8 и 1.9 моторите
Re: Помощ с избора на кола
между другото ако колата е в добро техническо състояние само има проблеми с тапицерия, волан ... смисъл ако са протрити или разкъсани скъпо ли излиза претапициране ?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Помощ с избора на кола
Ясна е работата... още теми в техническия раздел ще има. Виж някоя Корола за бюджета ти по-добре.
Re: Помощ с избора на кола
hooligan_sk написа:Ясна е работата... още теми в техническия раздел ще има. Виж някоя Корола за бюджета ти по-добре.
Питам от любопитство защото забелязах че тези коли които ми харесват на външен вид някои от които GTI изпълнение или са им протрити седалките или волана се е поизтрил и нищо не ми пречи ако колата си е топ за 4-5 бона да додам още 400-500 за претапициране и да бъде като нова ..но не знам колко струва и гледам да съм подготвен за колкото мога повече неща
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: 777, Burner_inc, Pumpkinauto и 58 госта