Здравейте колеги.
Продадох си пасата Б5 и ми се иска да посъбера още малко лев и да се кача на фейслифтовия Б5.5
Идеята е новата да Highlight изпълнение с 4moution.
Дизел ще е заради въртящият момент. Попрочетох обаче както положителни, така и отрицателни черти.
Вярно ли е, че 4х4 системата е постоянно зацепена?
А вярно ли е, че окачването на Б5.5 е по-паянтово от това на Б5?
Чувал съм и четох, че 131 к.с. е претенциозен към горивото и дюзите са неремонтируеми. Така ли е?
Другият вариант е да си купя пак Б5, обаче по-високо оборудван и с 4х4, там има 90, 110 и 116 к.с.
116 к.с. ме влечат заради по-високия въртящ момент и 6тия зъб. А и съм чел, че е доста по-здрав двигател от 131 к.с., това така ли е?
Автомобилът ще се кара предимно по асвалт, макар, че някои пътища не могат да се похвалят с много гладък такъв.
Обаче няколко пъти в годината ходим по разни вили и не искам да ме бърка времето. :)
Планът е да си купя пасат 4х4, да му сложа метална кора отдолу, по възможност да го вдигна лекичко и газ.
Какво мислите?
За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Много погрешна информация си събрал,само това ще ти напиша.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Технически погледнато, Пасат Б5 и Б5.5 са един и същ автомобил, системата за задвижване на 4-те колела е една и съща, независимо че при Б5 се нарича синхро, а при Б5.5 4моушън, окачването на двата модела е абсолютно еднакво. Дюзите на 1.9тди помпа-дюза могат да се ремонтират на всички варианти, версията с 116к.с. не е по-здрава от тази с 131к.с. Принципно 1.9тди 90 и 110к.с. са по-непретенциозни, но трудно се намират запазени вече, заради годините, които натрупват моделите с тях.
Системата за 4х4 е зацепена постоянно, аналогична е на Куатро при Ауди А4 Б5 и А6 Ц5. Възможно е да има проблем с висящия лагер на кардана към задния диференциал, разбира се по блъскането при потегляне. Понякога задните диференциали прокапват масло. Системата за 4х4 тежи доста, също допълнителните механични загуби спъват колата, т.е. ако си карал досега Б5 1.9тди 110к.с. на предно и минеш на същия, но 4х4 - вървежа и разхода на колата ще са влошени.
Ако ще взимаш Б5, по-добре да е 1.9 тди 110к.с. - по-безпроблемен е в сравнение с 1.9тди 116к.с.
Ако ще взимаш Б5.5, най-добрия вариант е 1.9тди 131к.с.
Системата за 4х4 е зацепена постоянно, аналогична е на Куатро при Ауди А4 Б5 и А6 Ц5. Възможно е да има проблем с висящия лагер на кардана към задния диференциал, разбира се по блъскането при потегляне. Понякога задните диференциали прокапват масло. Системата за 4х4 тежи доста, също допълнителните механични загуби спъват колата, т.е. ако си карал досега Б5 1.9тди 110к.с. на предно и минеш на същия, но 4х4 - вървежа и разхода на колата ще са влошени.
Ако ще взимаш Б5, по-добре да е 1.9 тди 110к.с. - по-безпроблемен е в сравнение с 1.9тди 116к.с.
Ако ще взимаш Б5.5, най-добрия вариант е 1.9тди 131к.с.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Ще повдигаш Пасат, ще му слагаш метални кори ... ? Търси друг автомобил, има готови направени, не се занимавай с глупости!
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Б5 и б5.5 са с една и съща система на задвижване - торсен, такава е и при ауди. Много надеждно и проходимо 4х4 е! Реално 4х4 варианта е с по-сложно окачване отзад спрямо колата на предно, но почти не се чупи. За 2 години и 100 000+ километра на а6 ц5 2.7 битурбо (мотора не го споменавам на празно, далеч повече тежи от 1.9) съм сменил по ходовата части за не повече от 400лв (говорим си за тампони и носачи от рода на лемфьордер). Та ако чуеш, че окачването било кашкавалено... изсмей им се. Разликите между б5 и б5.5 са много и ако имаш пари вземи фейса. Ако няма да ти се налага да го караш много по лош път вземай, но ако ще го караш често по лош път се ориентирай към джип. Машинката не е лоша, няма спиране в 40-50-60см пресен сняг, но не е джип за кал и офроуд. Разхода не е кой знае колко повече спрямо преднячка.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
am_am написа:Здравейте колеги.
Вярно ли е, че 4х4 системата е постоянно зацепена?
Да, постоянно 4х4 е с 3 диференциала, като средният е прословутият Торсен, който се слага на Audi A4, A6, A8 и др. Много добра, като поведение и надеждност механична система.
- am_am
- Мнения: 150
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
- Автомобил: VW Passat B5-5
- Двигател: 1_9 TDI 161 к с
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
А 131 к.с. върви ли прилично с това тежко задвижване? Също съединителя на 131 к.с. до каква мощност издържа?
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
4x4 под 200к.с. не си заслужава (лично мнение), освен ако не се ползва за стръмни и кални, хлъзхави места, т.е. ако живееш в драгалевци, бояна или подобни квартали, където снегорини НЕМА :D , но тогава пък не ти трябва кола с голям въртящ момент, а точно обратното, за такива места се ползват коли с теглителна мощ, не с голям въртящ момент, защото се окопаваш, а идеята е точно обратната, да издрапаш
Инак до колкото съм чувал, наистина задното окачване на тия пасати е доста зле. Аз лично бих се преориентирал към др кола или модификация в зависимост от това за което ще я ползваш, ако ще е за гори, черни пътища, ходене за риба и т.н. най-добре някое малко SUV-че, ако просто искаш 4по4 с голям въртящ момент, огледай се в нещо по-ново и с повечко коне, но тогава ще ти избяга сметката с парите
Инак до колкото съм чувал, наистина задното окачване на тия пасати е доста зле. Аз лично бих се преориентирал към др кола или модификация в зависимост от това за което ще я ползваш, ако ще е за гори, черни пътища, ходене за риба и т.н. най-добре някое малко SUV-че, ако просто искаш 4по4 с голям въртящ момент, огледай се в нещо по-ново и с повечко коне, но тогава ще ти избяга сметката с парите
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Не съм съгласен с колегата zografski.
Задното окачване е много здраво. Возията е страхотна.
200 коня - да, ако ще правиш стартове и осморки по околовръстното, иначе 131 коня дизел ще му е напълно достатъчно, друг е въпроса колко е надежден двигателя.
Теглителната мощ не знам какво е, но принципно си трябва голям въртящ момент за това 4х4 и теглото на колата, особено ако искаш да тръгнеш от място със сняг на някой баир, иначе ще позапалиш съединителя.
Градско ми е бил много полезен с 4х4, излизаш от всякакви паркинги, квартални улички, паркираш навсякъде в снега. Не го мислиш дали е под наклон и колко ще е наваляло и заледило - колата просто тръгва.
Иначе между 5 и 5.5 разликите наистина не са големи, тук-таме е пипнато, но нищо съществено. Скоростните кутии са същите, двигателите са почти същите, окачването е същото, салоните са заменими. Ако гледаш сенници и държачки за кафе, които така и така не се ползват, да има разлики.
Не гледай толкова кой двигател взимаш, а колко е гледана колата. Можеш да си вземеш страхотна 131 кс., а можеш и да си вземеш замазан милионник 110кс.
И на последно място, до вилички ще стигаш, ако има път, ако няма ... ще я направиш на ренде отдолу.
Задното окачване е много здраво. Возията е страхотна.
200 коня - да, ако ще правиш стартове и осморки по околовръстното, иначе 131 коня дизел ще му е напълно достатъчно, друг е въпроса колко е надежден двигателя.
Теглителната мощ не знам какво е, но принципно си трябва голям въртящ момент за това 4х4 и теглото на колата, особено ако искаш да тръгнеш от място със сняг на някой баир, иначе ще позапалиш съединителя.
Градско ми е бил много полезен с 4х4, излизаш от всякакви паркинги, квартални улички, паркираш навсякъде в снега. Не го мислиш дали е под наклон и колко ще е наваляло и заледило - колата просто тръгва.
Иначе между 5 и 5.5 разликите наистина не са големи, тук-таме е пипнато, но нищо съществено. Скоростните кутии са същите, двигателите са почти същите, окачването е същото, салоните са заменими. Ако гледаш сенници и държачки за кафе, които така и така не се ползват, да има разлики.
Не гледай толкова кой двигател взимаш, а колко е гледана колата. Можеш да си вземеш страхотна 131 кс., а можеш и да си вземеш замазан милионник 110кс.
И на последно място, до вилички ще стигаш, ако има път, ако няма ... ще я направиш на ренде отдолу.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
"Въртящият момент е силата на въртене, произвеждана от коляновия вал на даден двигател." При високопроходимите автомобили/джипове, дори когато са с големи 6-8 цилиндрови и много коне, не се търси въртящ момент, а теглителна сила (мисля че така се нарича). Ще дам прост пример с двигател на ТИР или дори трактор, там няма мотор под 500-600к.с., но не палят гуми, при тях мотора както и при джиповете е направен да може повече да тегли, а не да върти гуми.. не знам до колко се изразявам правилно, но идеята мисля я схващаш. По принцип колкото повече NM имаш, толкова повече въртиш гуми и се окопаваш, а точно това е нещото което НЕ се търси във високо проходимите МПС-та, при тях трябва мощ която да тегли и влачи при голямо натоварване, а не да имаш въртящ момент.
Като цяло за какво ти е 4по4-то, просто за да е 4по4 или ще има някаква потребност като високопроходимо МПС?
Като цяло за какво ти е 4по4-то, просто за да е 4по4 или ще има някаква потребност като високопроходимо МПС?
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Не съм много запознат, но навремето трактор Беларус беше мисля с 45 конски сили. За каква теглителна мощност ще става дума там? Обаче всеки знае как "тегли" трактора. Въпрос на редуктор...Сега гледам почват от 49 коня новите...
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
бягаме малко от темата, ноооо теглителната сила зависи от много неща:
(Цитирам от Мицубиши форума, понеже е написано много добре) http://www.mitsubishibg.com/forum/index ... opic=28366
Теглителната сила е възможността на автомобила да изкачва наклони. Измерва се в градуси или проценти като 45° се равнява на 100 %. Теглителната сила зависи от мощността на двигателя, типа на задвижването, предавателното число на предавките, теглото и разположението на теглото, центъра на тежестта и сцеплението с пътя.
Изчисляване на теглителната сила в контактната точка на задвижващите колела с пътя.
Тази сила (в нютони) се определя като въртящият момент на полуоските се раздели на радиуса на гумата (сила по рамо – въртящ момент ):
Например: при 3100 min-1 на 2-ра предавка, въртящият момент на полуоските е: 248,562 . 1,947 . 3,72 . 0,9=1800,295 Nm
Радиусът на гумата е 0,316 m
Следователно теглителнта сила е: Fk=1800,295/0,316=5697,136 N
По аналогия се изчисляват и останалите стойности за силата при различни обороти на различните предавки и от получените резултати за теглителната сила се правят изводи за най-подходящата експлоатация на автомобила при различните пътни условия.
(Цитирам от Мицубиши форума, понеже е написано много добре) http://www.mitsubishibg.com/forum/index ... opic=28366
Теглителната сила е възможността на автомобила да изкачва наклони. Измерва се в градуси или проценти като 45° се равнява на 100 %. Теглителната сила зависи от мощността на двигателя, типа на задвижването, предавателното число на предавките, теглото и разположението на теглото, центъра на тежестта и сцеплението с пътя.
Изчисляване на теглителната сила в контактната точка на задвижващите колела с пътя.
Тази сила (в нютони) се определя като въртящият момент на полуоските се раздели на радиуса на гумата (сила по рамо – въртящ момент ):
Например: при 3100 min-1 на 2-ра предавка, въртящият момент на полуоските е: 248,562 . 1,947 . 3,72 . 0,9=1800,295 Nm
Радиусът на гумата е 0,316 m
Следователно теглителнта сила е: Fk=1800,295/0,316=5697,136 N
По аналогия се изчисляват и останалите стойности за силата при различни обороти на различните предавки и от получените резултати за теглителната сила се правят изводи за най-подходящата експлоатация на автомобила при различните пътни условия.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Аз пък мисля по друг начин, защото имам опит на коли с еднакви коне и различен въртяш момент. Полото от аватара 70 к.с и около 180нм при 1600 об. Дайхатсу куоре 70к.с и 90нм при 5000 об. Какво се случва с японката- 30 санта пресен сняг на голямо изкачване с остри завои- там се кара с около 40 км/ч. върви на 3та, но бута сняг с бронята, започва да иска 2ра- идва завой, бутам 2ра и... започва да буксува. При ниски обороти на 3та не може да се справи с наклона и снега, ръгам 2ра, вдига оборотите и буксува- и там се почва- полусъединители....само и само да не забуксува яко, щото спира и после няма тръгване. С полото- същия път, същите условия- върви си на 3та с 1500 об. - никакви ядове- по- големия въртящ момент позволява каране на по- ниски обороти на мотора, като не му пречи да бута сняг и да катери баира. Аналог пак на същия път с бмв Х5 3.0 бензин ръчка 231 коня и около 330 нм(може и да греша, ама там някъде бяха) и х5 3.0 дизел фейса (около 220 коня, 550нм) - автомат( автомата се караше на типтроника тогава) та при дизела лампата на тракшъна премигна 4 5 пъти, докато на бензинката почти през целия път не спря. Дизела се усещаше много по- стабилен при еднакви условия. Всички автомобили бяха с чисто нови зимни гуми среден клас... Пътя е от Момчилград до Ивайловград. Който е пътувал зимата там знае за какво става въпрос....
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
Точно този 500 кс. ТИР има 2500 N/m въртящ момент. Джиповите мотори обикновенно са по-нискооборотни, с по-малко кс. и с по-голям въртящ момент. Не се търсят бегачки с много коне, а много въртящ момент, за да може да изтегли тежкото купе в трудни условия. От друга страна пасата има поне EDL, който помага при потегляне да не приплъзват много колелата. 5.5 вече има и ESP за 4х4 версиите.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5
както е написано горе, всичко зависи от много неща: предавка, предавателни числа на ск. кутия, големина, ширина и дори тежина на гумите и т.н.
При твоя случай просто 70те к.с. искат 2ра, а за 2ра идват високо оборотите и въртящия момент ти идва в повече, за това се получава буксуване, ако мотора ти беше 2но коне и с още 2 цилиндъра, спокойно нямаше да се наложи да буташ 2ра. За тва малолитражките не стават за 4по4 за горски и заснежени пътища. Аз карам сноуборд и ходя по планините когато обявят бедствено положение, до сега верига на моя голф не съм сложил и изкачвам повечето планински пътища към лифтовете на 3та, блокажите (ако изобщо карам на блокажи) присветкат само като я напъна или на завой, нооо при мен е друга бира шестака си казва своето и ми позволява да карам с малка скорост на високи предавки в ниските обороти, което е перфектната комбинация за катерене на такива терени ;) Това при оффроуд джипките е реализирано като бавни скорости, пускаш и мотора бичи на половин обороти и теглителната мощ става 2на.
При твоя случай просто 70те к.с. искат 2ра, а за 2ра идват високо оборотите и въртящия момент ти идва в повече, за това се получава буксуване, ако мотора ти беше 2но коне и с още 2 цилиндъра, спокойно нямаше да се наложи да буташ 2ра. За тва малолитражките не стават за 4по4 за горски и заснежени пътища. Аз карам сноуборд и ходя по планините когато обявят бедствено положение, до сега верига на моя голф не съм сложил и изкачвам повечето планински пътища към лифтовете на 3та, блокажите (ако изобщо карам на блокажи) присветкат само като я напъна или на завой, нооо при мен е друга бира шестака си казва своето и ми позволява да карам с малка скорост на високи предавки в ниските обороти, което е перфектната комбинация за катерене на такива терени ;) Това при оффроуд джипките е реализирано като бавни скорости, пускаш и мотора бичи на половин обороти и теглителната мощ става 2на.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта