За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 21 авг 2017 15:28


Е да, прав си, ама същото се получава и при големите мотори на 2те БМВ-та -там дето дизела върви на 4та, бензина иска 3та. При безнинката тая система там се побърка направо- мига тая лампа на тракшъна - постоянно - чат чат- системата коригира колата да си седи в пътя, колкото и внимателно да карах тогава, а дизела нямаше този проблем...което ме кара за зимно шофиране да предпочитам дизел с голям въртящ момент пред бензин с повече коне и по-малък.... :beer




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот zografski » Пон 21 авг 2017 15:44


еБМВ като цяло май 4по4 системата не им е читава :D колкото ревюта съм гледал със сравнения с АУДИ, мерцедес... като цяло БМВ-тата винаги бяха последни :D за градски SUV важи, но определено не трябва да се разчита на него като на джипка.
Иначе с тия пасатори, който и модел да избере, стига да попадне на читава кола, все ще му върши работа и ще е доволен според мен. Която и модификация да избере, все ще успява да "изтегли тежкото купе в трудни условия", зависи какво разбира под трудни условия, че има един мноо як лаф:
"Колкото ти е по-добър джипът, толкова по-далеч ходиш за трактор, като закъсаш"
малко важи и за колите 4по4 :D аз съм имал 1 такова изпълнение на Карадере в едни калища, от тогава голфа не го тествам за джип, колкото и да ме вади от трудни условия през зимата и мокрите настилки, вече не правя прекалено рискови тестове :mhihi :icon_lol


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот Vlad777 » Пон 21 авг 2017 16:06


Оптималният вариант е Passat B5.5 4motion 1.9 TDI 131 к.с. При B5 двигателят 116 к.с. е помпа-дюза, точно като 131 к.с. при B5.5. Окачването е еднакво и няма как едното да е "по-калпаво".

Passat B5 и B5.5 са единствените с прочутото Quattro задвижване на Audi - това се дължи на надлъжно разположения двигател при тези модели, който не се среща при никой голф и при никой друг модел Passat.

Разходът е около 0.5-1.0 л. повече от същия Passat без 4x4.

Миналата зима бяхме по офроуд пътища с няколко различни VW-та, производство от 1990 до 2015 г и Пасатът си беше на много добро ниво. Перфектна кола, както за магистралата, така и за лек offroad.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 21 авг 2017 16:10


Сториха ми се добре Бмв-тата, ама са много тежки- около 2200 кила е х5. Имаше тогава(като бях с дизеловото) с нас една голф 4ка само на предно 1.9 131 коня, през цялото изкачване ми беше залепен за бронята, след изкачването на 1вата равнина ме духна и офейка напред... Много трябва да се внимава с тежките СУВ при зинми условия. То е кютюк, който гравитацията дърпа по права линия. Ако караш с 60 70 и иде обратен завой... изправил си го.... При тези условия колкото и странно да звучи- най-сигурен се чувствах с полото( и с дъртото ми тико ), въпреки, че ония са 4по4....
това е клип с тикото :mhihi https://www.facebook.com/angel.kabaivan ... =3&theater


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот Dagestan » Пон 21 авг 2017 16:34


zografski написа:..... но тогава пък не ти трябва кола с голям въртящ момент, а точно обратното, за такива места се ползват коли с теглителна мощ, не с голям въртящ момент, защото се окопаваш, а идеята е точно обратната, да издрапаш :c020


Това го чета вече 10 пъти и не мога да разбера каква е била мисълта ти.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 21 авг 2017 16:43


Аз също не разбрах замисъла....


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот zografski » Пон 21 авг 2017 17:19


Мисълта ми, е че когато имаш голям въртящ момент на 1ва предавка, вместо да потеглиш плавно, гумите ще почнат директно да буксуват и ще се окопаеш. Нещо като по плавно тръгване при изкачване, едното ще дърпа нагоре, др ще превърта и ще копае. Все едно лада нива на обикновени предавки и същия модел на ниски предавки, едното ще мори повече съединитела и ще превърта гумите, др на половин обороти ще драпа нагоре, поне така си мисля и си го представям (понеже имам и Нива пикап ии горе долу имам наблюдение как се държи в различни моменти на ниски и на обикновени дори в изкачване на черни, планински пътища из стара планина без сняг).


Гост

Re: RE: Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот Гост » Пон 21 авг 2017 18:37


[quote="dhcp"]Б5 и б5.5 са с една и съща система на задвижване - торсен, такава е и при ауди. Много надеждно и проходимо 4х4 е! Реално 4х4 варианта е с по-сложно окачване отзад спрямо колата на предно, но почти не се чупи. За 2 години и 100 000+ километра на а6 ц5 2.7 битурбо (мотора не го споменавам на празно, далеч повече тежи от 1.9) съм сменил по ходовата части за не повече от 400лв (говорим си за тампони и носачи от рода на лемфьордер). Та ако чуеш, че окачването било кашкавалено... изсмей им се. Разликите между б5 и б5.5 са много и ако имаш пари вземи фейса. Ако няма да ти се налага да го караш много по лош път вземай, но ако ще го караш често по лош път се ориентирай към джип. Машинката не е лоша, няма спиране в 40-50-60см пресен сняг, но не е джип за кал и офроуд. Разхода не е кой знае колко повече спрямо преднячка.[/quote]К4те53
Д

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: RE: Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот sashobas » Пон 21 авг 2017 18:38


dhcp написа:Б5 и б5.5 са с една и съща система на задвижване - торсен, такава е и при ауди. Много надеждно и проходимо 4х4 е! Реално 4х4 варианта е с по-сложно окачване отзад спрямо колата на предно, но почти не се чупи. За 2 години и 100 000+ километра на а6 ц5 2.7 битурбо (мотора не го споменавам на празно, далеч повече тежи от 1.9) съм сменил по ходовата части за не повече от 400лв (говорим си за тампони и носачи от рода на лемфьордер). Та ако чуеш, че окачването било кашкавалено... изсмей им се. Разликите между б5 и б5.5 са много и ако имаш пари вземи фейса. Ако няма да ти се налага да го караш много по лош път вземай, но ако ще го караш често по лош път се ориентирай към джип. Машинката не е лоша, няма спиране в 40-50-60см пресен сняг, но не е джип за кал и офроуд. Разхода не е кой знае колко повече спрямо преднячка.
К4те53
Д

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
dhcp
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 12 сеп 2016 7:16
Автомобил:
Двигател:

Re: За и против Passat B5.5 с 4х4 пред B5

Мнениеот dhcp » Пон 21 авг 2017 19:16


Мале, мале, мале... Тука преди години бяхте добре, сега гледам едни мнения...

1-во Окачването на б5, б5.5, а4 и а6 от същото поколение е почти 1:1! Казвам почти, защото при едните има аллроад. Брутално здраво окачване! Две коли съм имал с такова окачване и общо към 160-170 000 км за три години и половина. Ако сметна всички сменени тампони, носачи, биалетки и т.н карантия със сигурност няма да съм над 600-700лв за части като повечето са купувани без отстъпка. Отзад окачването е БЕТОН! Много по-стабилна е колата, защото си с независимо отзад.

2-ро Въртящия момент е теглителната сила! Колкото по-голям въртящ момент, то толкова по-голям товар теглиш с лекота, толкова по-добре доускорява колата без да трябва да сваляш предавки. Ако искаш теглене и доускорение гониш нютон метри, ако искаш малсимална скорост гониш коне! Боли та швепса, че едната имала 50-60 нютона повече от другата и видиш ли щяла да се окопава, тоя максимален въртящ момент не идва от 900-1000 оборота. Точка по тоя въпрос!

3-т0 ауди е за предпочитане пред вф заради по-доброто качество... като почнеш шумоизолации, салони, интериор... абе личи си че е мислена за по-премиум от вф. Трябва да си пълен лайк за да го отречеш.

4-то кустро с 335 коня и 500 нютона след тях кутия от дизел(реално разликата беше само в 4,5,6 скорост спрямо бензина) го боли фара отдолу каква е настилката. По нагорнище спирах и тръгва където, както и когато си поискам, спирах дори точно пред огромен легнал полицай за да видя дали ще тръгне... настилката долу... гладък лед. Така че още едно доказателство за мощната кола и легендите.

5-то бмв х-драйв е система точно за мокър път, но не и за сняг. Ритуално щях да го подпаля когато ме заеба в снега и го гледахме как върти което си поиска колело.


И за финал... ако искаш проходима кола си вземаш ауди куатро(ама с торсен)!Достатъчно проходими и надеждни са в стоков вариант с електронните им системи(макар и да не съм фен на електрониката в тази област). Ако искаш да не се надяваш само на електронния блокаш си вземаш а4 и слагаш диф от 80-ка с механичен блокаж, етва нещо няма спиране! При А6 има вариант да се сложи lsd обаче цената е баси цифрата(то не че съм видял евтино лсд...) и тогава колата ще кърти мрака.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtsvetanov98, Ivo_ и 53 госта