VW PASSAT B5 - 3B

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
angeloviq
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 17:50
Автомобил:
Двигател:

VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот angeloviq » Пон 18 дек 2017 17:57


Здравейте! Нов съм и може темата ми да не е в правилният раздел и затова се извинявам предварително! Та по въпроса, купих Пасат от Германия, моделът е Б5 3Б , 2000г. 1.9 ТДИ 116 к.с. 6 скорости. Искам да питам какви са плюсовете , минусите , слабите места на този модел. Също така има на задния капак един надпис " EDITION '' , та се чудя какво означава .., освен в буквален превод - издание.. :confused Благодаря предварително, и се извинявам ако повтарям темата на някой колега.. :th_up




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот Jeka » Вто 19 дек 2017 1:25


Минуса е евентуален проблем с дюзите и (донякъде) скъп съединител/маховик. Тук-там някои имат и проблеми с тандем помпата, но повечето минават с ремонтни комплекти.
Както повечето Фау Ве-та от онези години, и тези имат проблеми с клапите на парното.
Същот така повечето пасати, които съм срещал имат проблем с един температурен датчик, които се намира във въздуховода на парното зад жабката, което прави смяната му досадно трудна.
Тонколоните обичат да се късат с времето и започват да пращят, подсветката на духалките гори, и също така ламелите на духалките на повечето са счупени, но май вече издребнявам :screwy :biggrin .
Аз само за тия минуси се сещам... има колеги, които биха казали, че предницата им е проблемна, но аз 2 такива пасата имам и съм точно на обратното мнение, а вече има и доста евтини варианти, които са изненадващо читави.
Всичко друго е плюсове (според мен поне)...
Като цяло 1.9тди са корави мотори и точно тоя 116кс мотор е със малко по-старото турбо (vnt15, същото като на 1,9 110кс), което доста хора казват, че е малко по-здраво от vnt17 (от 131кс), но тука е много спорна темата по ред причини.
Ако е читав екземпляр и е поддържан качествено, е доста скромен и откъм разхода на гориво, особено с тази 6-степенна кутия, която на дълъг път разтоварва двигателя.
Сравнително непретенциозен мотор, като трябва да обръщаш поне малко внимание откъде зареждаш нафтата и задължително да ползваш добавка (заради гореспоменатите дюзи).
Вървежа е доста добър, а с един чип става дооста забавна кола и може много хора да изненада на пътя :mhihi
Стоковото окачване вози меко и удобно, а салона от плюш е може би най-комфортния от другите, което прави колата идеална и за по-дълъг път.
Частите за обслужването са евтини (плюс), но сервизите взимат повечко пари за труд (минус) :mrgreen , защото се сваля цялата предница (броня, маска, греда, радиатори и перки...) за да се свалят ремъците и ролките... НО ако го правиш сам или имаш познат е друга бира.

При първа възможност (ако вече не си го направил), свали всмукателния колектор и ЕГР-а и ги изчисти от натрупаните сажди.
След това затапи тръбата между ЕГР-а и изпускателния колектор, за да предотвратиш бъдещото трупане на сажди.
В зависимост от това колко е затлачен, можеш да усетиш положителна разлика във вървежа и спад в разхода след почистването.

До тук само за това се сещам... ако имаш въпроси, питай смело на ЛС или тук, за да могат и други колеги да дават съвети.
Колкото до "едишън-а", не знам Б5 да имат такъв, освен супер редкия Wolfsburg Edition, който мисля има само в бензинов V6 вариант, но тогава няма да се различава само с надписа на задния капак.

:beer


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот hooligan_sk » Вто 19 дек 2017 11:05


Дефектиращи брави, калпави микро ключета, дефектиращи копчета на ел. стъклата(първата степен обикновено е аут). Радиаторчето на парното което е в таблото можеш да стискаш палци някой да е го е сменял скоро преди теб. Не съм виждал такъв Пасат с изрядно моторче и пръскалка на задната чистачка(комби), склонен към корозия и блокиране механизъм на предните чистачки. Усилвателя в антената обикновено е изгорял, шунтира се и радиото не е съвсем читаво като обхват, отделно през уплътнението на антената често тече вода в купето. Управлението на променливата геометрия на турбината и самата тя е един съвсем друг забавен филм, имаш и сравнително скъпи помпа-дюза елементи. Маховици се сменят на поразия без да има нужда, вероятно и теб ще те изврънка някой майстор да го смениш - 1000лв. Окачването е по-скъпо за ремонт от конвенционално такова, не е нещо особено, 500-700лв са достатъчни за предницата барабат с труда. Комфорта на возене честно казано е на някакъв санитарен минимум, окачването е приятно дългоходово, но прекалено твърдо. И така, стотици неща има за чупене по модела, хубавото е че частите са "евтини".


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот Danny boy » Вто 19 дек 2017 21:49


Не е задължително да ги има всичките проблеми.При мен например няма нито един от изброените.Въпрос на конкретен екземпляр и потдръжка.Иначе да,това всичко това може да се очаква от модела,но вече са по на над 15г. и веднъж сменени ще карат доста.


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот Jeka » Сря 20 дек 2017 3:27


Danny boy написа:При мен например няма нито един от изброените.

При мен също липсват изброените проблеми, с изключение на "проблема" с първата степен на копчетата за стъклата, което пък грам не мога да кажа дори, че е проблем. Задната чистачка и без това не я ползвам, та даже не знам работи ли или не... механизма на чистачките е по-проблемен на А4 Б5, и ако трябва да съм честен това е първия или втория колега, който някога съм чул да се оплаче от това за Пасат Б5. Маховици пък изобщо не се сменят като носни кърпички, окачването се намира за 240лв с отстъпка, а возията със сигурност е по-мека от който и да е голф между '93 до '05 година (или други негови аналози)...
Доста време "продавах" един блъснат пасат 5 на части и мога да твърдя, че знам кое се разваля най-често и кое се търси най-много... но за жалост пасата си остана половината на двора, другата половина в мазето, като съм продавал само дребни пластмаси и джунджурии за по 5-10лв, с изключение на щората в багажника и жабката. Та човек сам може да си направи извод.

Тия въпроси винаги са били много относителни, защото кола с кола не си прилича и едната може да е една - а другата коренно различна.
В крайна сметка всичко е въпрос на късмет и поддръжка...


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот hooligan_sk » Сря 20 дек 2017 8:31


Да, неработещата първа степен на копчетаат е проблем, нови копчета струват 35лв, китайска реплика. Задната чистачка по-добре не я пускай изобщо, въпрос на малко работа е да се скъса тръбичката на пръскалката вътре и от там почват кофти проблеми. Обобщил съм до колкото мога опита на форума по-горе, иначе лично моя пасат е на много нисък пробег и в изключително за модела състояние. Не е пример въобще.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот Благовест » Сря 20 дек 2017 10:55


Проблемите са досадни и дразнещи,но не са фатални. :biggrin
Смених микрето на шоф.врата,след известно време отказаха двете задни... :bishop Новите ключета ми събират прах,но не ми се мръзне,за да свалям бравите.
Догодина! :mhihi :love.vwclub
И все пак колата е купена така или иначе!Да си я кара.


angeloviq
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 17:50
Автомобил:
Двигател:

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот angeloviq » Сря 20 дек 2017 21:10


Благодаря на всички колеги, които толкова бързо се отзоваха! Ще я видим колата с времето как се държи на пътя, а да попитам след като е капризна на нафта, колегите от София къде зареждате и ползвате ли добавки, и ако да, какви са? :)


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот Jeka » Чет 21 дек 2017 0:04


angeloviq написа:...ползвате ли добавки, и ако да, какви са?

Бардал БДЦ - 1мл на 1литър нафта, двойна доза през зимата.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW PASSAT B5 - 3B

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 дек 2017 9:45


При мен два пъти прави драма бравата на задния капак (седан) , буксата се навлажнява и окислява и се задейства алармата. Окачването не го мисли, здраво е!!! Личен съвет сменяй само което е нужно. В повечето случаи сменената част дефектира повторно преди останалите несменени детайли по окачването. Със здраве да си го караш и нали знаеш "дизел се гази" :) иска си обороти и настъпване да си издухва мизериите от турбото, гъделичкаш ли го не му е добре :)



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта