Здравейте колеги. Трябва ми съвет за едно голфче 1.8т 150коня. След два дена ще отида да го погледна. Къде трябва да гледам и с какво трябва да внимавам? Благодаря ви от сега.
-Използвах вече
GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: GOLF IV 1.8T [Съвет преди покупка]
Колега..вземи майстор с теб. Плати му някой лев, да я види.
Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка
Питах някои майстори, но никой не се нави и затова пуснах тази тема. Някои други съвети?
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
- Автомобил: VW Golf 3 GTI
- Двигател: AGG + ABF + AUM
- Местоположение: София
Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка
Колега,
Като собственик на 1.8Т аз лично мога да ти кажа само хубави неща за този двигател - мощен, еластичен, корав, добре се разбира с газов инжекцион, приличен разход на гориво. Моят съвет е да търсиш кола от частно лице, като обърнеш внимание и какъв човек ти я продава, дали се е грижил истински за колата си и т.н. То си личи.
Смятам че моят екземпляр е сравнително запазен, добре поддържания мотор трябва да държи стабилно празни обороти, най-добре го запали като е напълно студен и е престоял няколко часа. След запалване той автоматично ще поддържа малко над 1000 оборота, като след минута-две ще ги намали до около 850-900 об./мин., ако не ме лъже паметта. Преслушай хубаво работещия мотор за странни шумове - ако всичко е наред и работи стабилно на ниски обороти, в такъв режим трябва да е много тих и спокоен. Не трябва да има странни шумове, претрисания, замисляния. Гледай много внимателно дали мени оборотите си при запалване и освобождане от скорост. Чувал съм, че ако забелязваш претрисане, възможни са проблеми с дебитомера и дросел клапата. Прегледай хубаво двигателя за течове, омазнявания. Докато караш колата, заслушай се при възходяща смяна на предавките за "кихането" на турбината. При смяна на предавка трябва да се чува тихо "качуу", не знам как по друг начин да го определя. Звука не е силен, и не е много подобен на "кихането" при здраво тунингованите турбо бегачки, но ако се заслушаш и колата е достатъчно добре шумоизолирана и няма тракания и странични шумове, ще се чуе. Ако турбото работи добре, малко под 2000 оборота и нагоре трябва да започнеш да усещаш здрава тяга. Ако идваш от по-маломощна кола, определено ще усетиш за какво ти говоря.
Като всеки двигател, изключително важно е да не е прегряван, да се обслужва редовно с хубаво масло и филтри (например на 10 000 км). Първоначалното обслужване е около 500-600 лева, като освен ангренажния ремък, ролки, водна помпа, много е важно да се смени и един банановиден обтегач (отново ако не ме лъже паметта). Тъй като е турбо, след дълго каране по магистрала или юркане из високите обороти, преди да изгасиш мотора го остави да работи на празен ход около минута, за да може маслото да охлади турбината, която се върти при много високи обороти. Ако не го направиш, турбината може да се "изпече" и прецака.
Освен всичко друго, вземи си майстор или отиди в сервиз, където ще ти направят диагностика на автомобила с VAG COM. Много силно я препоръчвам, тъй като от нея могат да излезнат веднага някои проблеми с двигателя или другите възли.
Успех!
Като собственик на 1.8Т аз лично мога да ти кажа само хубави неща за този двигател - мощен, еластичен, корав, добре се разбира с газов инжекцион, приличен разход на гориво. Моят съвет е да търсиш кола от частно лице, като обърнеш внимание и какъв човек ти я продава, дали се е грижил истински за колата си и т.н. То си личи.
Смятам че моят екземпляр е сравнително запазен, добре поддържания мотор трябва да държи стабилно празни обороти, най-добре го запали като е напълно студен и е престоял няколко часа. След запалване той автоматично ще поддържа малко над 1000 оборота, като след минута-две ще ги намали до около 850-900 об./мин., ако не ме лъже паметта. Преслушай хубаво работещия мотор за странни шумове - ако всичко е наред и работи стабилно на ниски обороти, в такъв режим трябва да е много тих и спокоен. Не трябва да има странни шумове, претрисания, замисляния. Гледай много внимателно дали мени оборотите си при запалване и освобождане от скорост. Чувал съм, че ако забелязваш претрисане, възможни са проблеми с дебитомера и дросел клапата. Прегледай хубаво двигателя за течове, омазнявания. Докато караш колата, заслушай се при възходяща смяна на предавките за "кихането" на турбината. При смяна на предавка трябва да се чува тихо "качуу", не знам как по друг начин да го определя. Звука не е силен, и не е много подобен на "кихането" при здраво тунингованите турбо бегачки, но ако се заслушаш и колата е достатъчно добре шумоизолирана и няма тракания и странични шумове, ще се чуе. Ако турбото работи добре, малко под 2000 оборота и нагоре трябва да започнеш да усещаш здрава тяга. Ако идваш от по-маломощна кола, определено ще усетиш за какво ти говоря.
Като всеки двигател, изключително важно е да не е прегряван, да се обслужва редовно с хубаво масло и филтри (например на 10 000 км). Първоначалното обслужване е около 500-600 лева, като освен ангренажния ремък, ролки, водна помпа, много е важно да се смени и един банановиден обтегач (отново ако не ме лъже паметта). Тъй като е турбо, след дълго каране по магистрала или юркане из високите обороти, преди да изгасиш мотора го остави да работи на празен ход около минута, за да може маслото да охлади турбината, която се върти при много високи обороти. Ако не го направиш, турбината може да се "изпече" и прецака.
Освен всичко друго, вземи си майстор или отиди в сервиз, където ще ти направят диагностика на автомобила с VAG COM. Много силно я препоръчвам, тъй като от нея могат да излезнат веднага някои проблеми с двигателя или другите възли.
Успех!
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка
Има един прекрасен екземпляр, който се продава във форума:
viewtopic.php?f=44&t=466318
За справка - не познавам продавача.
viewtopic.php?f=44&t=466318
За справка - не познавам продавача.
Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка
paczo911 написа:Колега,
Като собственик на 1.8Т аз лично мога да ти кажа само хубави неща за този двигател - мощен, еластичен, корав, добре се разбира с газов инжекцион, приличен разход на гориво. Моят съвет е да търсиш кола от частно лице, като обърнеш внимание и какъв човек ти я продава, дали се е грижил истински за колата си и т.н. То си личи.
Смятам че моят екземпляр е сравнително запазен, добре поддържания мотор трябва да държи стабилно празни обороти, най-добре го запали като е напълно студен и е престоял няколко часа. След запалване той автоматично ще поддържа малко над 1000 оборота, като след минута-две ще ги намали до около 850-900 об./мин., ако не ме лъже паметта. Преслушай хубаво работещия мотор за странни шумове - ако всичко е наред и работи стабилно на ниски обороти, в такъв режим трябва да е много тих и спокоен. Не трябва да има странни шумове, претрисания, замисляния. Гледай много внимателно дали мени оборотите си при запалване и освобождане от скорост. Чувал съм, че ако забелязваш претрисане, възможни са проблеми с дебитомера и дросел клапата. Прегледай хубаво двигателя за течове, омазнявания. Докато караш колата, заслушай се при възходяща смяна на предавките за "кихането" на турбината. При смяна на предавка трябва да се чува тихо "качуу", не знам как по друг начин да го определя. Звука не е силен, и не е много подобен на "кихането" при здраво тунингованите турбо бегачки, но ако се заслушаш и колата е достатъчно добре шумоизолирана и няма тракания и странични шумове, ще се чуе. Ако турбото работи добре, малко под 2000 оборота и нагоре трябва да започнеш да усещаш здрава тяга. Ако идваш от по-маломощна кола, определено ще усетиш за какво ти говоря.
Като всеки двигател, изключително важно е да не е прегряван, да се обслужва редовно с хубаво масло и филтри (например на 10 000 км). Първоначалното обслужване е около 500-600 лева, като освен ангренажния ремък, ролки, водна помпа, много е важно да се смени и един банановиден обтегач (отново ако не ме лъже паметта). Тъй като е турбо, след дълго каране по магистрала или юркане из високите обороти, преди да изгасиш мотора го остави да работи на празен ход около минута, за да може маслото да охлади турбината, която се върти при много високи обороти. Ако не го направиш, турбината може да се "изпече" и прецака.
Освен всичко друго, вземи си майстор или отиди в сервиз, където ще ти направят диагностика на автомобила с VAG COM. Много силно я препоръчвам, тъй като от нея могат да излезнат веднага някои проблеми с двигателя или другите възли.
Успех!
Благодаря ти колега
Бай Иван написа:Има един прекрасен екземпляр, който се продава във форума:
viewtopic.php?f=44&t=466318
За справка - не познавам продавача.
За съжаление не живея в България и няма как да посетя звяра
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта