GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
KSS1808
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 19 дек 2017 20:14
Автомобил: Голфу
Двигател:

GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка

Мнениеот KSS1808 » Вто 19 дек 2017 20:26


Здравейте колеги. Трябва ми съвет за едно голфче 1.8т 150коня. След два дена ще отида да го погледна. Къде трябва да гледам и с какво трябва да внимавам? Благодаря ви от сега. :18b
:use_search -Използвах вече




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: GOLF IV 1.8T [Съвет преди покупка]

Мнениеот инжектопляктор » Вто 19 дек 2017 20:32


Колега..вземи майстор с теб. Плати му някой лев, да я види.


KSS1808
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 19 дек 2017 20:14
Автомобил: Голфу
Двигател:

Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка

Мнениеот KSS1808 » Вто 19 дек 2017 20:54


Питах някои майстори, но никой не се нави и затова пуснах тази тема. Някои други съвети?


paczo911
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
Автомобил: VW Golf 3 GTI
Двигател: AGG + ABF + AUM
Местоположение: София

Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка

Мнениеот paczo911 » Чет 21 дек 2017 19:55


Колега,

Като собственик на 1.8Т аз лично мога да ти кажа само хубави неща за този двигател - мощен, еластичен, корав, добре се разбира с газов инжекцион, приличен разход на гориво. Моят съвет е да търсиш кола от частно лице, като обърнеш внимание и какъв човек ти я продава, дали се е грижил истински за колата си и т.н. То си личи.

Смятам че моят екземпляр е сравнително запазен, добре поддържания мотор трябва да държи стабилно празни обороти, най-добре го запали като е напълно студен и е престоял няколко часа. След запалване той автоматично ще поддържа малко над 1000 оборота, като след минута-две ще ги намали до около 850-900 об./мин., ако не ме лъже паметта. Преслушай хубаво работещия мотор за странни шумове - ако всичко е наред и работи стабилно на ниски обороти, в такъв режим трябва да е много тих и спокоен. Не трябва да има странни шумове, претрисания, замисляния. Гледай много внимателно дали мени оборотите си при запалване и освобождане от скорост. Чувал съм, че ако забелязваш претрисане, възможни са проблеми с дебитомера и дросел клапата. Прегледай хубаво двигателя за течове, омазнявания. Докато караш колата, заслушай се при възходяща смяна на предавките за "кихането" на турбината. При смяна на предавка трябва да се чува тихо "качуу", не знам как по друг начин да го определя. :smile Звука не е силен, и не е много подобен на "кихането" при здраво тунингованите турбо бегачки, но ако се заслушаш и колата е достатъчно добре шумоизолирана и няма тракания и странични шумове, ще се чуе. Ако турбото работи добре, малко под 2000 оборота и нагоре трябва да започнеш да усещаш здрава тяга. Ако идваш от по-маломощна кола, определено ще усетиш за какво ти говоря. :biggrin

Като всеки двигател, изключително важно е да не е прегряван, да се обслужва редовно с хубаво масло и филтри (например на 10 000 км). Първоначалното обслужване е около 500-600 лева, като освен ангренажния ремък, ролки, водна помпа, много е важно да се смени и един банановиден обтегач (отново ако не ме лъже паметта). Тъй като е турбо, след дълго каране по магистрала или юркане из високите обороти, преди да изгасиш мотора го остави да работи на празен ход около минута, за да може маслото да охлади турбината, която се върти при много високи обороти. Ако не го направиш, турбината може да се "изпече" и прецака.

Освен всичко друго, вземи си майстор или отиди в сервиз, където ще ти направят диагностика на автомобила с VAG COM. Много силно я препоръчвам, тъй като от нея могат да излезнат веднага някои проблеми с двигателя или другите възли.

Успех! :th_up


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка

Мнениеот Бай Иван » Чет 21 дек 2017 20:48


Има един прекрасен екземпляр, който се продава във форума:

viewtopic.php?f=44&t=466318

За справка - не познавам продавача.
:love.vwclub


KSS1808
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 19 дек 2017 20:14
Автомобил: Голфу
Двигател:

Re: GOLF IV 1.8T Съвет преди покупка

Мнениеот KSS1808 » Пет 22 дек 2017 2:11


paczo911 написа:Колега,

Като собственик на 1.8Т аз лично мога да ти кажа само хубави неща за този двигател - мощен, еластичен, корав, добре се разбира с газов инжекцион, приличен разход на гориво. Моят съвет е да търсиш кола от частно лице, като обърнеш внимание и какъв човек ти я продава, дали се е грижил истински за колата си и т.н. То си личи.

Смятам че моят екземпляр е сравнително запазен, добре поддържания мотор трябва да държи стабилно празни обороти, най-добре го запали като е напълно студен и е престоял няколко часа. След запалване той автоматично ще поддържа малко над 1000 оборота, като след минута-две ще ги намали до около 850-900 об./мин., ако не ме лъже паметта. Преслушай хубаво работещия мотор за странни шумове - ако всичко е наред и работи стабилно на ниски обороти, в такъв режим трябва да е много тих и спокоен. Не трябва да има странни шумове, претрисания, замисляния. Гледай много внимателно дали мени оборотите си при запалване и освобождане от скорост. Чувал съм, че ако забелязваш претрисане, възможни са проблеми с дебитомера и дросел клапата. Прегледай хубаво двигателя за течове, омазнявания. Докато караш колата, заслушай се при възходяща смяна на предавките за "кихането" на турбината. При смяна на предавка трябва да се чува тихо "качуу", не знам как по друг начин да го определя. :smile Звука не е силен, и не е много подобен на "кихането" при здраво тунингованите турбо бегачки, но ако се заслушаш и колата е достатъчно добре шумоизолирана и няма тракания и странични шумове, ще се чуе. Ако турбото работи добре, малко под 2000 оборота и нагоре трябва да започнеш да усещаш здрава тяга. Ако идваш от по-маломощна кола, определено ще усетиш за какво ти говоря. :biggrin

Като всеки двигател, изключително важно е да не е прегряван, да се обслужва редовно с хубаво масло и филтри (например на 10 000 км). Първоначалното обслужване е около 500-600 лева, като освен ангренажния ремък, ролки, водна помпа, много е важно да се смени и един банановиден обтегач (отново ако не ме лъже паметта). Тъй като е турбо, след дълго каране по магистрала или юркане из високите обороти, преди да изгасиш мотора го остави да работи на празен ход около минута, за да може маслото да охлади турбината, която се върти при много високи обороти. Ако не го направиш, турбината може да се "изпече" и прецака.

Освен всичко друго, вземи си майстор или отиди в сервиз, където ще ти направят диагностика на автомобила с VAG COM. Много силно я препоръчвам, тъй като от нея могат да излезнат веднага някои проблеми с двигателя или другите възли.

Успех! :th_up

Благодаря ти колега :exclaim :exclaim

Бай Иван написа:Има един прекрасен екземпляр, който се продава във форума:

viewtopic.php?f=44&t=466318

За справка - не познавам продавача.
:love.vwclub

За съжаление не живея в България и няма как да посетя звяра :Mr Green Fun



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта