закупуване на Hybrid

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
jonkata
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 20:56
Автомобил: Skoda Octavia 2.0 i
Двигател:

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот jonkata » Вто 16 яну 2018 11:34


Идеята на хибридите е за икономия и екология, сега големите фирми си ухажват и големите клиенти с някакви мощни хибриди, които са далеч от икономични и смисъла се губи.
Аз покарах малко Nissan Leaf-a на един приятел и той казава, че според него хибрида комбинира лошото и на двата свята - скъпите/тежки батерии и ДВГ ( със зареждането и обслужването му). Но пък, ако човек няма гараж, едва ли електричка ще му върши работа.

П.П след като покарах електричката, веднага разбрах, че EV е супер, EV е бъдещето и не на последно място искам да пробвам новия E-Golf.
Вероятно и аз ще си купя хибрид, преди да мога да си позволя чиста електричка.




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот VWGT » Вто 16 яну 2018 11:43


абе икономични са, но само в града. За дълъг път се съгласявам, че хибрдината система не се използва и даже може и да пречи заради теглото.

EV са бъдещето, още малко им трябва :)


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот Karaboev » Вто 16 яну 2018 12:23


VWGT написа:Колега, колко км изминаваш на батерия?

Колега въобще знаеш ли какво представлява технологията наречена Хибрид? И 1 км. неможе да се мине на ток постоянно се включва бензиновия мотор, само леко да натиснеш газта. Когато отпускаш газта и си понанадолнище тогава влиза в еко режим и иключва бензина и влиза в режим за зареждане и то за кратко докато не бутнеш газта за да изпревариш. Когато пътуваш извънградско почти 80%е само на бензин. Сега зимата постоянно работи бензиновия мотор. Лятото като се включи компресора на климатика и веднага запалва бензиновия мотор дори да си на място за да зареди батерията. Невиждам никаква икономия ама никаква. А за газ въобще и дума да не става.


big_dane
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 03 окт 2010 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel, Германия

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот big_dane » Вто 16 яну 2018 13:19


Имам 3-4 хиляди километра изминати с Toyota Auris Hybrid 2016 година. Батерията се зарежда в движение и не може от контакта. Откъм разход може да харчи 5, може и 15. Ако се кара нормално (100-120) по извънградски пътища и не се изпреварва много разхода е между 5 и 5.5 л/100км. Ако се кара на пълна газ по магистралата отива на 13-14.В града зависи много от това дали батерията е заредена. Ако е заредена и караш внимателно може и градско да харчи 5л/100км, ако не е може и 10-11л/100км, но в повечето случаи се върти около 6.5л/100км. Когато батерията е заредена, колата е що-годе пъргава до 120км/ч, нагоре става мудна, но да не забравяме, че това е екологичен автомобил, а не състезателен такъв. На батерия може да се минат около 10 километра, но е ужасно трудно да се движиш само на ток. Ако пуснеш електрически режим, не може да даваш повече от 50% газ или да вдигаш повече от 45км/ч или се вкючва бензиновия мотор. Ако не е включен електрическият режим, трябва да се внимава още повече с газта, но пък ако пътят е равен, може да се движиш на ток до към 70 км/ч. Като цяло колата е добра за градски автомобил. За извънградско пътуване става, ако не се вдигат високи скорости.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот VWGT » Вто 16 яну 2018 13:22


Karaboev

това е странно, защото Пежото, което карах има няколко режима
изцяло ел режим - може да минеш до около 6 км
икомоничен/еко или както се води - колата има старт-стоп система. Като спреш на светофар ДВГ гасне и минаваш на ток, докато колата не вдигне 30 км/ч (и има ток в батерията) караш само на ток, Над тази скорост се вкл ДВГ. Tова е предимството на хибрида за мен.
4х4/спортен режим - ДВГ е на преден мост, ел двигателя е на заден мост, твърда връзка м/у двата няма, но при необходимост подпомага стабилността и ускорението (в този режим разполагаш с 200 коня и 500 nm).

Друг хибрид не съм карал, но доколкото четох и Джетата е така ... за това питам, всички ли са така или има разлики. За междуградското ясно, мен основно заради градското ме интересува. На м/уградско си караш обикновен дизел 163 коня.

Последна промяна от VWGT на Вто 16 яну 2018 13:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: 2xTouran TDI
Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
Местоположение: Поморие

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот Ицку® » Вто 16 яну 2018 13:26


VWGT написа:... Тия бензини стават ли за АГУ :)

Стават, има Приуси с газови уредби.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот VWGT » Вто 16 яну 2018 13:28


Ицку® написа:
VWGT написа:... Тия бензини стават ли за АГУ :)

Стават, има Приуси с газови уредби.


т.е. градския разход ти става преко сили 6.5/100 газ ...силен мотив!


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот Karaboev » Вто 16 яну 2018 13:39


Изцяло ел режим значи е плугин. Ако минеш 6 км и изтощиш батерията докрай(говоря хопотетично) после трябва да бръмчиш една камара време да я заредиш къде е смисъла. Както и ти каза хибрида изключва на светофар или по нанадолнище и от там се пести, но неможе да работи самостойно само на ток, ако може си е плугин.
Едит: понеже колета която карам е служебна и се кара като такава постоянно работи на бензин, трябва да се кара като пенсионер за да работи по рядко бензиновия мотор, то тогава какъв е смисъла от тая батерия се чудя.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот VWGT » Вто 16 яну 2018 13:46


колегите с тойотите да кажат как е при тях ... аз това което тествах мисля, че може ... но може и да съм сбъркал.

plug in за мен е този, който може да се зарежда от ел мрежата.
не plug in e този, който сам си генерира тока, респективно не може да се зарежда от ел мрежата.
Не знам дали има комбинация от двете, но не зависимот от начина на зареждане на батерията, мисля че хибридите имат и изцяло ел режим.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот samo_pechka » Вто 16 яну 2018 13:54


На запад смисъла от хибриди е много прозаична, схемата е ясна. Заради еко зони, данъци, дотации и др. "предимства" . Непостижими иначе ако колата беше само с ДВГ. Затова и има такива парадокси , премиум марки и модели с мощен ДВГ мотор и някакъв измислен ел.двигател и ено акулуматорче към него, за макс 3-5 км преход ( дали и толкова ще може :mhihi ) и хоп- хибрид. Ма... ясно защо.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот Karaboev » Вто 16 яну 2018 14:19


http://auto.offnews.bg/news/Test_8/Eto- ... 28326.html

Прочети тази статия и много неща ще ти ти станат ясни.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот VWGT » Вто 16 яну 2018 14:52


мерси за инфото, но като цяло за едно и също нещо говорим ... определено се интересувам от HEV хибрид, (не от PHEV) и продължавам да твърдя, че HEV в градски условия може да се движи само на ток. Това му е силата и там е икономията. Ако караш PHEV, без да го зареждаш от контакта, тогава наистина ще се държи както ти си описал ... ще върви слабо (слаб двигател) и ще зарежда постоянно.
Тойотите като цяло PHEV или HEV са?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8289
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот Stivi » Вто 16 яну 2018 15:34


За мен ако не можеш да зареждаш от контакта няма смисъл да е хибрид,излишна надценка за някаква хипотетична икономия !


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот VWGT » Вто 16 яну 2018 16:19


надценката е тънкия момент съгласен съм.
При новите коли определено я има, при колите втора ръка в момента се опитва да я определя, дали си заслужава за моя пробег.
Иначе икономия в градското каране има ... на газ разхода ми в момента е 11-12/100 с 1.6 MPI, на дизел 8-9/100 с 1.6TDI. За сега реалния разход на хибридите се върти около 5-6/100 бензин/дизел. Ако бацнеш едно АГУ става съвсем, ама това с АГУ-то май само за тойота важи.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8289
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: закупуване на Hybrid

Мнениеот Stivi » Вто 16 яну 2018 17:02


Това дето 1,6 нов дизел гори 8-9 градско, а хибрид без контакт при същите условия гори 5-6 да го видя,няма да го повярвам :eek



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта