информацията ми е:
- 1.6 TDI 2013 от кола, която ползвам - разход по колонка само градско (в София, 4км в посока + каквото още се наложи, няма старт стоп, скоростите не са DSG)
- 2.0 HDI 2013 от пежо форума - хибрид. По каталог му дават 3.8, но човека каза реален разход 4.5 лятото, зимата 5.5 до 6. Информацията съвпада и с други тестове по нета.
закупуване на Hybrid
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: закупуване на Hybrid
Ако е толкова успешна система на какво ли се дължи написаното в статията ?
http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Peugeot-se-otkazva-ot-dizel-elektricheskiia-hibrid_2904.html
http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Peugeot-se-otkazva-ot-dizel-elektricheskiia-hibrid_2904.html
- Кайзен
- Мнения: 1511
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: закупуване на Hybrid
VWGT написа:колегите с тойотите да кажат как е при тях ... аз това което тествах мисля, че може ... но може и да съм сбъркал.
Разбира се, че може да се кара само на ток. Но няма смисъл в това.
Силната страна на хибрида, е че:
1) ел. двигателя подпомага бензиновия когато е необходимо
2) бензиновия двигател работи винаги с оптимално КПД (= нисък разход), като с "излишната" енергия се зарежда батерията
Най-използвания трик през зимата е да си паркираш колата вечерта с изпразнена батерия и на следващата сутрин докато бензиновия мотор топли катализатора ти зарежда (като бонус) и батерията.
А това, че нямало смисъл от хибрид извън града въобще не е вярно. Ето данните на човек, който пътува всеки ден по 136км (68км в посока до работа) с хибрид - https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 82430.html
Признавам, че е вманиачен в постигане на нисък разход, но това са фактите. Жена ми със същата марка автомобил към момента е със среден разход от 4,6л. Но тя зимата винаги е с включено отопление на седалката и климатроника (който е електрически, използва енергия от хибридната батерия) е постоянно включен на 24°C.
Обслужването на хибриден автомобил се свежда до смяна на масло и проверка на хибридната батерия. Веднъж на 100 000км се сменя един обслужващ ремък. Мисля, че на 60 000км се сменят свещи. И другото е изгорелите лампи за осветление на задния номер.
Ако човек се научи да кара хибрид правилно, то трябва или веднъж седмично да спира малко по-рязко или да минава 30-40м с леко опъната ръчна, че задните спирачки почти не се използват. Спирането до около 10км/ч се извършва с рекуперация и накладките не се допират до дисковете.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: закупуване на Hybrid
Кайзен написа:А това, че нямало смисъл от хибрид извън града въобще не е вярно. Ето данните на човек, който пътува всеки ден по 136км (68км в посока до работа) с хибрид - https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 82430.html
През есента на 2016 г. пътувах до Италия с чисто нов Toyota Prius Plus. За една седмица около 3500-4000 км., като повечето беше естествено извънградско, но и градското не беше малко.
Впечатленията ми са, че за дълъг път хибридът няма никакъв смисъл. Особено на магистрала. Тъй като слабият бензинов двигател в комбинация с тежките батерии харчи изключително много при скорост от 130-140 км/ч от Тойота са решили да поизлъжат с показанията на скоростомера и при движение с 140 км/ч по скоростомер, реалната скорост е 128 км/ч. Но дори и при тази скорост от 128 км/ч, разходът преминава 8/100. Един дизелов Passat 1.9 TDI например, при тази скорост харчи под 6/100.
Истинската икономия на този автомобил идва при градското шофиране и то при специфични шофьорски умения, които се развиват в процеса на управление. Да се тръгва постепенно, да се спира постепенно, за да се зарежда максимално батерията и др. Като цяло колата подтиква към икономично шофиране със системите, които постоянно показват колко добре се справяш. Определено не е за нервни шофьори и хора, които искат да управляват автомобил в лявата лента на магистралата.
А колегата Karaboev не разбирам защо продължава да настоява за тия електрички, при положение, че ако нямаш гараж, зареждането им в София е почти невъзможно, освен ако не отделяш време всеки ден да ходиш до някоя от зарядните станции и ако имаш късмет да се включиш да се зареждаш... Аз вечерно време нямам къде да паркирам около блока си, пък камо ли да намеря място до зарядна станция за автомобили на улицата
- genevaboy2
- Мнения: 330
- Регистриран на: Вто 17 апр 2012 22:00
- Автомобил: Volkswagen CC
- Двигател: CUVC 2016
- Местоположение: Конфедерация Хелвеция
- Контакти:
Re: закупуване на Hybrid
Напълно съгласен с Vlad 777
От 1 година карам служебен хибрид, минах 60 000 км с него през 2017.
Колата беше Lexus RХ 450h модел 2014. Изгорихме над 4 тона бензин и среден разход 9,5 л на 100, колата тежи 2300 кг.
Сам си зарежда, всичко прави сам. За града, това което аз наблюдавам е комфорт и безшумност за водача и пътниците, и това че пешеходците не те чуват.
От няколко дена карам същият Лексус, но нов, модел 2018. За сега по борд комп. , под 9 на 100 средно не е падал ...
Карал съм и Mercedes S 500 Plug In Hybrid, на работа, бяха специално инсталирали контакт 380 волта за него, след пълно зареждане се минаваха едни 30 - 40 км на ток, но след това си се кара на бензинов двигател.
За сега толкова от моят опит със служебните Hybrid и Plug-in Hybrid.
А за на "TESLA"-та дръжката - цитат на колегата Голфър на Събора Виортерзии, Bri4ka е направил клипче:
От 1 година карам служебен хибрид, минах 60 000 км с него през 2017.
Колата беше Lexus RХ 450h модел 2014. Изгорихме над 4 тона бензин и среден разход 9,5 л на 100, колата тежи 2300 кг.
Сам си зарежда, всичко прави сам. За града, това което аз наблюдавам е комфорт и безшумност за водача и пътниците, и това че пешеходците не те чуват.
От няколко дена карам същият Лексус, но нов, модел 2018. За сега по борд комп. , под 9 на 100 средно не е падал ...
Карал съм и Mercedes S 500 Plug In Hybrid, на работа, бяха специално инсталирали контакт 380 волта за него, след пълно зареждане се минаваха едни 30 - 40 км на ток, но след това си се кара на бензинов двигател.
За сега толкова от моят опит със служебните Hybrid и Plug-in Hybrid.
А за на "TESLA"-та дръжката - цитат на колегата Голфър на Събора Виортерзии, Bri4ka е направил клипче:
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: закупуване на Hybrid
Vlad777, много правилно не прецених че в София е така проблемно със зареждането в Търново е лесно всеки си спира пред тях и зареждането е лесно. Иначе от Хибрид и чеп за зеле нестава ама който иска да си дава парите.
- samo_pechka
- Мнения: 8351
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: закупуване на Hybrid
Идеята за хибридите както казах е съвсем различна . И е приложима най-вече на запад. В Бг е безсмислено , нито има инфраструктурата за това, нито пък съществуват такива сериозни облекчения и предимства ( финансови и законови ) .
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: закупуване на Hybrid
Това лято видях на една бензиностанция няколко километра южно 0т Варна станция за зареждане на батерии.
Едновременно можеха да се зареждат два автомобила. Колко продължава заряда не зная.
Никъде другаде не съм виждал обособено такова место за заряд.
Едновременно можеха да се зареждат два автомобила. Колко продължава заряда не зная.
Никъде другаде не съм виждал обособено такова место за заряд.
- samo_pechka
- Мнения: 8351
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: закупуване на Hybrid
Когато навлязат графеновите суперкондезатори в авто-електричките тогава ще стане бума им, минимално място за батерията, голям пробег, минимално време за заряд, дотогава ще се карат алтернативите .
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: закупуване на Hybrid
Всички плугин хибриди могат да се зареждат в контакта за бавно зареждане. Станция трябва единствено ако искаш да използваш цикъла за бързо зареждане който може да се използва само веднъж след като сте заредили по нормалния начин. След като заредм на Fast Charge трябва да се зарежда пак на обикновен режим и те така. Демек ако тръгнем от Велико Търново до София и обратно трябва да е заредена колата в нас в гаража на бавно зареждане , престигаме в София зареждаме в станция на Fast Charge и можем да изминем същите километри само с 30мин. зареждане това е ползата от станцията, после като се приберем в Търново пак трябва да се зарежда нормално 12 часа.
- Кайзен
- Мнения: 1511
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: закупуване на Hybrid
Vlad777 написа:в комбинация с тежките батерии
Колко точно тежат "тежките батерии"?
В най-малката си конфигурация - Yaris: 31кг.
В най-голямата си конфигурация - Prius IV: 40,3кг.
В допълнение трябва да се спомене и, че хибридите нямат стартер и генератор/динамо.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: закупуване на Hybrid
Не знаех, че са толкова леки. Колата трудно набираше, затова съм останал с такова впечатление. Сигурно защото е Приус Плюс. Но разходът беше ненормален. Сигурно е заради вариатора или каквото има там, който има вместо скоростна кутия
- genevaboy2
- Мнения: 330
- Регистриран на: Вто 17 апр 2012 22:00
- Автомобил: Volkswagen CC
- Двигател: CUVC 2016
- Местоположение: Конфедерация Хелвеция
- Контакти:
Re: закупуване на Hybrid
И Лексуса не набира скорост бързо, все пак тежи 2300 кг.
Не съм пробвал още спортните режими, но предполагам че разхода ще скочи.
Вчера най после, паднах под 9 на 100 по борд ...
Пуснах си "Енергиният екран" и наблюдавах какво се случва, кой агретат на къде дава енергия, трябва да го снимам някой път.
Замислих се и за написаното от Влад777, за придобиване на тези "хибридни" навици на каране.
Примерно, пускам колата по инерция, но на скорост разбира се, преди червен стетофар, на наклони и на дълги прави.
В този случай, виждам на екрана как колелата зареждат батерията. При плавно тръгване и каране, виждам че само батерията задвижва колелата. При ускоряване на влизане на магистрала например, и ДВГ и батерията задвижват колелата.
Снимчици на двата хибридни SUV-а:
Не съм пробвал още спортните режими, но предполагам че разхода ще скочи.
Вчера най после, паднах под 9 на 100 по борд ...
Пуснах си "Енергиният екран" и наблюдавах какво се случва, кой агретат на къде дава енергия, трябва да го снимам някой път.
Замислих се и за написаното от Влад777, за придобиване на тези "хибридни" навици на каране.
Примерно, пускам колата по инерция, но на скорост разбира се, преди червен стетофар, на наклони и на дълги прави.
В този случай, виждам на екрана как колелата зареждат батерията. При плавно тръгване и каране, виждам че само батерията задвижва колелата. При ускоряване на влизане на магистрала например, и ДВГ и батерията задвижват колелата.
Снимчици на двата хибридни SUV-а:
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: закупуване на Hybrid
VWGT написа:Благодаря на всички за мненията! На този етап ще пропусна хибрида
И добре ще направиш!
Само искам на Владо да му направя 2 забележчици:
1. На тоя хибрид как му засече километража, че греши? С GPS ли? Тая тема ми бърка в очите от край време. Владе виж колко е грешката при gps устройство от клас телефон (и не само) , и тогава се съмнявай в километража! И не ми спори, че грешката ти е точна!
Табела до дабела и т.н. също не е мерило. Готов съм да се обзаложим и да качим хондата на валци :)
2. (Това е по темата) За плъгин не съм съгласен. Ако имаш 60 бона (минимум) за нов и дори 25к за употребяван автомобил, все някак няма да те бъркат едни 100-200лв месечно за гараж или платен паркинг с контакт. Като добавиш и икономията на плъгина ще станат още по-малко. А за човек, който иска да е еко - съвсем не трябва да го спира това.
Инак за чистия хибрид съм съгласен, напълно. Още 2006та карах сивик хибрид и се чешех по лимона каква е идеята. Докато не пътувах до Ню Йорк и не видях еко лента, еко всякакви ... Но и в щатите разход от дори 10л/100 пак си е 1/3 разход на стандартен американски автомобил, който е на голяма почит.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта