Влязла ми е (конска) муха в главата, искам следващата ми кола да е хибрид, електрически хибрид, но да не е plug-in. До сега нямам никакъв опит с такива автомобили и почвам буквално от нулата.
Основните параметри са следните, бюджет до към 25к максимум, колата да е колкото се може по-нова (примерно 2013+), и да е среден клас (нещо като голф). Колата, която купя смятам да я карам около 4 години и 60 000км.
Ще напиша няколко модела към които се ориентирах до сега ...
1. VW Jetta hybrid - от уважение към форума почвам с VW, макар че на живо такава не съм виждал, в бг има само една плевенска, инфо имам само от нета. Двигателят е 1.4 TSI със 7хDSG, 150 коня + 30 коня на ток. За двигателя има много изписано, тоя уж е от нечупливите. Скоростите уж са от чупливите, но предвид, че всичко е качено на хибридна система се предполага по-малка амортизация ... уж.
Плюсове: има яко ускорение 7.9с от 0-100 и може да се кара на ток и при скорост 42 mph.
Някой във форума има ли впечатления? Всякаква информация ми е ОК.
Реален разход чета за 40 mpg/5.8 l/100 градско.
2. Peugeot 3008 - това ми е като фаворит за сега, 2.0 HDI + 40 коня BOSCH. Pробвах вече 2 такива, като разход реален за София ми споделиха от 4 до 6 л/100 (40-60 mpg). хибридно 4х4 и до 6 км пробег само на ток. Двигателят и автомата читави ли са, за френските коли нямам почти никакво инфо ...
плюсове: На вид най-ми харесва, кокпита важи, бъкани са с екстри. Има 4х4
Сравнено с джетата: на ток се движи до 30 км/ч, след това пали двигателя. 0-100 го прави за 9.8с
3. Тойота приус - отвратителен дизайн, ама с техниката са най-напред, смисъл че повече от 10 години ги има на пазара.
4. Honda - общо взето като тойотата ...
Има ли друго в този бюджет и размер?
Освен спецификата на двигателя, какво трябва да се гледа в ел системата/батерии/електромотори/генератори и тн. Как може да се тестват тези елементи? По отношение на хибридната система има ли някой читав сервиз за такива коли, или трябва да разчитам само на официалния сервиз?
закупуване на Hybrid
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: закупуване на Hybrid
Колега защо се занимаваш с глупости. Ако ще е гарда да е рошава вземи си плугин и точка. Работя в Кия имаме в момента Kia Niro хибрид някъкъв ужас е гори 7 в града и повече постоянно се включва бензиновия мотор и е пълен мъртвец. Няма да ти споменавам като му изтече гаранцията която е 7 години или 150к км. Какво следва. Това е като да имаш кола на газ но да я караш на бенеин и газ едновременно никаква полза. Вземи си Плугин да си знаеш най добре или само ток сега януари чакаме Kia Niro electric ще минава 400 км. На ток само с един цикъл на зареждане и още 200км. с фаст чардж за 30 мин. Влез при колегите в форума на Тойота да видиш колко е проблемна хибридната и колко гори.
Едит:заложено е на безчетковите електромотори да се обслужват след 150к км(основно за лагери), но все още не е идвал в нашия сервиз такъв. Ама няма да е много евтино.
Едит:заложено е на безчетковите електромотори да се обслужват след 150к км(основно за лагери), но все още не е идвал в нашия сервиз такъв. Ама няма да е много евтино.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: закупуване на Hybrid
И ако нямаш зарядна станция пред блока или пред офиса какво по-точно правиш с тоя плъгин хибрид? Возиш си няколкостотин кила непотребни батериис бензиновия мотор ли?
Re: закупуване на Hybrid
тия, дето ги гледам са безчеткови точно. Едни лагери, колко да е това обслужване ? щом нито един не е идвал до сега, все пак говори добре :) колко от тях сте продали?
А и като казваш КИА, да не са таксита? щото и от зелените приуси като станат на 500 000 км почват да се оплакват.
plug in няма къде да го зареждам. А за EV вече съвсем, там li-ion батерия в момента е голям проблем, и докато не ги подменят с няква нова технология, solid state батерия или друго подобно едва ли ще си купя такава.
Относно разхода, единственото което ми е много на кантар, че с моя километраж не знам дали ще избия първоначалната инвестиция, защото на вторичния пазар, тези коли са по-скъпи от аналогичните им модели само с ДВГ. А държавата по никакъв начин не те стимулира да го направиш, нищо че дишаме ла*на.
А и като казваш КИА, да не са таксита? щото и от зелените приуси като станат на 500 000 км почват да се оплакват.
plug in няма къде да го зареждам. А за EV вече съвсем, там li-ion батерия в момента е голям проблем, и докато не ги подменят с няква нова технология, solid state батерия или друго подобно едва ли ще си купя такава.
Относно разхода, единственото което ми е много на кантар, че с моя километраж не знам дали ще избия първоначалната инвестиция, защото на вторичния пазар, тези коли са по-скъпи от аналогичните им модели само с ДВГ. А държавата по никакъв начин не те стимулира да го направиш, нищо че дишаме ла*на.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: закупуване на Hybrid
Колега каква зарядна станция, да не би колегата д а няма ток в тях. Руснаците с BMW i8 си ги зареждат в контакта. Единствено трябва зарядна станция ако ще зареждаш Fast Charge, в сервиза имаме Kia Soll electric и си я зареждаме в контакта за 12 часа през ноща се пълни догоре без нужда от станция за бързо зареждане. Единствено Тесла идват на станцията но с преходника за бързо зареждане защото бързат.
Едит: Незнам колега струва ми се че пребързваш остави нещата да се поразвият малко най вече да дойде масово Тесла на пазара да може да паднат и цените както се очаква в близко бъдеще. Не сме продали много коли честно да ти кажа не са повече от 10 говоря само за електричните но досега никой не се е оплакъл от тях само за модела Kia Soll говоря, защото Niro още не е наличен. А и мислиш ли че като е 2013г няма вече да са и врътнали едни 250к. и повече не съм много убеден че електромотора ще изкара 500к. в днешно време никой производител не залага на толкова голям пробег(не говоря за гаранция), скоро ще има обучение и ще видим за какво иде реч за смяна на лагери на такива електромотори и ще имам по голяма представа за какво иде реч.
Едит: Незнам колега струва ми се че пребързваш остави нещата да се поразвият малко най вече да дойде масово Тесла на пазара да може да паднат и цените както се очаква в близко бъдеще. Не сме продали много коли честно да ти кажа не са повече от 10 говоря само за електричните но досега никой не се е оплакъл от тях само за модела Kia Soll говоря, защото Niro още не е наличен. А и мислиш ли че като е 2013г няма вече да са и врътнали едни 250к. и повече не съм много убеден че електромотора ще изкара 500к. в днешно време никой производител не залага на толкова голям пробег(не говоря за гаранция), скоро ще има обучение и ще видим за какво иде реч за смяна на лагери на такива електромотори и ще имам по голяма представа за какво иде реч.
Последна промяна от Karaboev на Пон 15 яну 2018 18:53, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: закупуване на Hybrid
Каква ти е мотивацията за хибрид?
Re: закупуване на Hybrid
нямам гараж с ток, на улицата няма станции. plug in у нас не става.
мотивацията ... кефя се на технологията искам да се развие, икономията (евентуално), искам вальо златев да отслабне и тн.
мотивацията ... кефя се на технологията искам да се развие, икономията (евентуално), искам вальо златев да отслабне и тн.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: закупуване на Hybrid
Хаха това за Вальо Златев ме разби, ада си е добър довод
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: закупуване на Hybrid
Имам наблюдение над 4 Тойоти, едната купена нова. Изключително безпроблемен автомобил.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: закупуване на Hybrid
VWGT написа:Има ли друго в този бюджет и размер?
Щом Prius не ти харесва, погледни към Auris. Според мен Тойота са най-добрите в тази технология, с над 10г опит и 4 хибридни поколения.
Иначе имах наблюдения над VW Jetta Hybrid. Взета на лизинг за 3г. Навъртяни малко над 100 000км. Среден разход: 5,7л/100км. В началото с пълна батерия беше възможно да се изминат 4,3км на ток, а в края - 3,7км. От края на 2016г не е възможно да се конфигурира и поръчва.
За дизел-хибрид не съм чул нищо добро. Наблюденията ми са основно върху Mercedes-Benz E 300 Bluetec Hybrid.
За Hyundai IONIQ им добри отзиви, но не е в твоя бюджет.
Re: закупуване на Hybrid
Здравей колега,
Карам Тойота Аурис хибрид вече година и половина. Колата е 1.8, 136 к.с, от който 38 к.с за от генератора. Разхода в София е 5.5-6 л / 100 км измерено по метода пълно/пълно. За времето до сега не съм имал абсолютно никакви проблеми. Колата си лепи 200 км/ч, и който ти обяснява, че хибрида е "мъртвец" най-вероятно просто не е сядал в такъв автомобил. Серийно колата има доста глезотийки и останах изключително доволен. Комби е и има голям багажни и стегната возия. Имат такова презентационно комби на Цариградско, можеш да я пробваш сам. Обслужването е 280 лева на 15 к километра, батерията е с 10 г гаранция. Ползваш държавна преференция в размер на 2500 лева при закупуването.
П.С Не съм служител на Тойота...
Карам Тойота Аурис хибрид вече година и половина. Колата е 1.8, 136 к.с, от който 38 к.с за от генератора. Разхода в София е 5.5-6 л / 100 км измерено по метода пълно/пълно. За времето до сега не съм имал абсолютно никакви проблеми. Колата си лепи 200 км/ч, и който ти обяснява, че хибрида е "мъртвец" най-вероятно просто не е сядал в такъв автомобил. Серийно колата има доста глезотийки и останах изключително доволен. Комби е и има голям багажни и стегната возия. Имат такова презентационно комби на Цариградско, можеш да я пробваш сам. Обслужването е 280 лева на 15 к километра, батерията е с 10 г гаранция. Ползваш държавна преференция в размер на 2500 лева при закупуването.
П.С Не съм служител на Тойота...
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: закупуване на Hybrid
Колега как да не съм сядал в хибрид като всеки ден го карам, ако беше вникнал поне малко в мнението ми щеше да разбереш че сравнявам хибрида с плугин и електричката и затова ти казвам че е мъртвец, а и на жена ми корсата държи 200. Гледат се нютон метрите. Погледай малко клипчета какво ускорение има хибрида и какво електричката преди да се излагаш.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: закупуване на Hybrid
Ако не се лъжа му дават 11.5с 0-100 на този Аурис? Не изглежда да е влака стрела
Re: закупуване на Hybrid
В отговор на двамата колеги след мнението ми - никой не е казал че колата е самолет или нещо подобно. Написаното от мен са впечатления от конкретен автомобил, адресирани към автора... Нито ме интересуват женски корси, нито НМетри, или ускорения от 0-100, които хрупайки чипс пред компа да Ви споделям...
Поздрави!
Поздрави!
Re: закупуване на Hybrid
офиса ми е на 4км в посока от нас. Замислих се за хибрид единствено заради градското, за м/уградско е ясно, че ще се кара на ДВГ, за сега нямаме условия за друго. От тази гл.т. ме поблазни дизеляка, защото има мощен мотор, дизелов т.е. ще върви добре.
Ауриса ще го погледна. Колата няма да е нова, така че ще гледам втора ръка. 136 коня бензин е ОК. Тия бензини стават ли за АГУ :) (гледах някакви хонди с двигатели по 80 коня, което си е само за градска кола). Колега, колко км изминаваш на батерия? и за времето, което я караш как се държи батерията, спада ли пробега? Какво е това обслужване от 300 лв на 15000км? масла и филтри ли визираш или е нещо специфично за хибрида?
Това, което спомена Кайзен за джетата ме притеснява, струва ми се, че доста бързо е умряла неговата батерия...
и още едно уточнение, предполагам всички хибриди от този вид са с ел мотор който генерира ток и зарежда батериите при спиране или се подпомага от двигателя при нужда?
Ауриса ще го погледна. Колата няма да е нова, така че ще гледам втора ръка. 136 коня бензин е ОК. Тия бензини стават ли за АГУ :) (гледах някакви хонди с двигатели по 80 коня, което си е само за градска кола). Колега, колко км изминаваш на батерия? и за времето, което я караш как се държи батерията, спада ли пробега? Какво е това обслужване от 300 лв на 15000км? масла и филтри ли визираш или е нещо специфично за хибрида?
Това, което спомена Кайзен за джетата ме притеснява, струва ми се, че доста бързо е умряла неговата батерия...
и още едно уточнение, предполагам всички хибриди от този вид са с ел мотор който генерира ток и зарежда батериите при спиране или се подпомага от двигателя при нужда?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта