Шкода като цяло разполага с техниката на VW, но материалите и изработката на вътрешността на купето са по-евтини. Виждал съм шкоди, на които само за няколко години се изтъркват копчетата, воланът започва да се рони отгоре (където го пече слънцето) и като цяло всичко е доста по-пластмасово, отколкото в аналогичния VW. Естествено и Шкода имат високо ниво на оборудване, но то си струва пари и рядко се намира.
Та от тази гледна точка в този бюджет може да се намери някоя читава Октавия, а по състоянието на салона ще може да се види колко е употребявана.
Като цяло дизелите не са проблемни, преди да "навършат" 250-300 хиляди километра. Хората, които се оплакват от дизелите, обикновено не разбират особено много от коли и подмамени от ниските им цени ги купуват на "реални" километри 150'000, а то всъщност колата на 450'000 и поддържана от дъжд на вятър. И се започват проблемите и скъпите ремонти - турбо, дюзи, маховик, датчици, помпи и т.н. И после - дизелите били проблемни.
Затова - ако е дизел - само след обстойна проверка на сервизна история в оторизиран сервиз, попълнена сервизна книжка и приложени фактури и документи, удостоверяващи поддръжката на автомобила. Липсата на такива е 99% гаранция за превъртян километраж, но и наличието им не е 100% гаранция.
Обикновено обаче такива автомобили могат да бъдат доста по-скъпи от горублянските им аналози. Един вече досаден пример, но през 2012 г. купих десет годишен Passat 5.5 1.9 TDI (2002 г.) от Германия на 150'000 истински километра с една папка документи към него. Излезе почти 10'000 лв, а тук имаше парфюмирани гробници от същия модел и година по 6'000 на Горубляне (над 50% горница). В момента Пасатът е на 230'000 км и не е създавал някакви сериозни проблеми, нито е висял по сервизите. Т.е. вече 80'000 км и над 5 години това е безпроблемен и надежден автомобил, с който съм пътувал не веднъж на дълъг път в чужбина комфортно и без никакви притеснения (дори до Брюксел на 2200 км в посока), въпреки че е дизел и въпреки, че е помпа-дюза двигател и противно на митовете за тези двигатели.
Естествено високата цена не предполага задължително високо качество. Просто трябва да се гледа много внимателно от някой, който знае какво да гледа и разбира от коли. За ходене до Германия около 10'000 лв е горе-долу границата, над която си заслужава, защото при по-евтините коли просто няма смисъл да се правят толкова разходи по пътуване и докарване.
Голф 4 1.6 16v е проблемен двигател, с гарантиран проблем в скоростната кутия - рано или късно (ето полезна тема по въпроса:
viewtopic.php?f=5&t=214998). В този бюджет Golf 5 1.6 или същият двигател в Octavia II - двигателят, който не е FSI и подлежи на газ.
Зависи и колко и къде ще се кара колата?