VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Здравейте колеги,
Предстои ми поръчка на нов Т-рок и още не мога да реша на кой от двата мотора да се спра, затова се обръщам към вас за съвети.
Колата ще се кара по 10-15к на година, около 80-90% от тях градско. Когато карам извън града карам бързичко по магистралите и предполагам че разликата в разхода ще е доста сериозна в полза на дизела. От друга страна съм заклет фен на бензина и май бих преглътнал по-високия разход заради по-добрата динамика и удоволствието от шофирането на 2.0 ТСИ. Чух обаче, че ТСИ моторите май не били толкова сполучливи като ТДИ, а и след време като тръгна да я продавам ТДИ-то ще се продаде много по-лесно. Та какво бихте ме посъветвали?
Май основните 2 неща, които ще наклонят везната в полза на единия от двата мотора са следните:
1. Вярно ли е това, че ТСИ моторите не били от най-сполучливите и може след няколко години да имам ядове с него? От друга страна удачен ли е дизеловия вариант при каране предимно в градски условия и при положение, че имам тежичък крак? Дали няма да имам ядове с запушени ДПФ и катализатори?
2. Какви реални разходи и най-вече разики между разхода на ТСИ и ТДИ мога да очаквам при градско каране в адски неблагоприятни условия (Във Варна трафика е ужасен), както и при каране например по магистрала със 140-150 км/ч?
Знам, че Т-рок е съвсем нов модел, но предполагам, че въпросните 2 мотора се слагат и в други модели от поне няколко години и се надявам вече да има впечатления от тях. Също така трябва да отбележа и че джипката ще е с DSG и 4motion. Досега не съм чувал лоши отзиви за тях, но все пак ако някой знае нещо....
			
									
									Предстои ми поръчка на нов Т-рок и още не мога да реша на кой от двата мотора да се спра, затова се обръщам към вас за съвети.
Колата ще се кара по 10-15к на година, около 80-90% от тях градско. Когато карам извън града карам бързичко по магистралите и предполагам че разликата в разхода ще е доста сериозна в полза на дизела. От друга страна съм заклет фен на бензина и май бих преглътнал по-високия разход заради по-добрата динамика и удоволствието от шофирането на 2.0 ТСИ. Чух обаче, че ТСИ моторите май не били толкова сполучливи като ТДИ, а и след време като тръгна да я продавам ТДИ-то ще се продаде много по-лесно. Та какво бихте ме посъветвали?
Май основните 2 неща, които ще наклонят везната в полза на единия от двата мотора са следните:
1. Вярно ли е това, че ТСИ моторите не били от най-сполучливите и може след няколко години да имам ядове с него? От друга страна удачен ли е дизеловия вариант при каране предимно в градски условия и при положение, че имам тежичък крак? Дали няма да имам ядове с запушени ДПФ и катализатори?
2. Какви реални разходи и най-вече разики между разхода на ТСИ и ТДИ мога да очаквам при градско каране в адски неблагоприятни условия (Във Варна трафика е ужасен), както и при каране например по магистрала със 140-150 км/ч?
Знам, че Т-рок е съвсем нов модел, но предполагам, че въпросните 2 мотора се слагат и в други модели от поне няколко години и се надявам вече да има впечатления от тях. Също така трябва да отбележа и че джипката ще е с DSG и 4motion. Досега не съм чувал лоши отзиви за тях, но все пак ако някой знае нещо....
- polovera_9n3
 - Мнения: 1916
 - Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
 - Автомобил: VW POLO TDI
 - Двигател: BNM 2007
 - Местоположение: Кърджали
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Аз бих избрал дизела. По ред причини. И първата е, че бензина не става на газ, с директно впръскване е, и като тръгнеш да го продаваш цената на бензиновия ще е доста по-ниска от тази на дизела. А и дизела има по-голяма тяга от бензина и е една идея по-готин за каране. Лично мнение. Не съм карал този модел, ама като излезе пасат 7 2ма приятели си купиха- единия дизел 2.0, другия бензин- не съм сигурен за мотора- май пак 2.0, ама дизела си беше 1 класа нагоре спрямо бензина...
			
									
										
						- Voluminer
 - Мнения: 342
 - Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
 - Автомобил: Vw Passat B3
 - Двигател: 2e
 - Местоположение: Ловеч
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
+ за бензина от мен. Колегата половера, какво значи има по-голяма тяга. TSI e 190 коня а TDI 150 и имат 20 нютона разлика...
			
									
										
						- polovera_9n3
 - Мнения: 1916
 - Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
 - Автомобил: VW POLO TDI
 - Двигател: BNM 2007
 - Местоположение: Кърджали
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Като карах дизела - усетих, че някак по- добре дърпа- и 2та бяха автомат. Някак дизела по- ми легна на сърце- все пак тия коли не съм ги карал на макс, - лекичко из града, ама с такова впечатление останах..... Само дето на бензина- като работи на място- само по оборотомера разбираш, че работи мотора- супер тих е в ниските обороти, докато дизела си траконти- лееко се чува, ама се чува...
			
									
										
						Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Ако говорим за ускорение, бензина дърпа доста повече. Разликата в ускорението от 0 до 100 е секунда и нещо в полза на бензиновия мотор и определено ще е по-приятен за каране. Тия дни ще получат тестови Т-рок с тоя мотор и ще ходя да пробвам и него. Иначе дизеловия вариант го покарах и определено ми хареса много, а жена ми като го покара направо се влюби в него :) 
Общо взето знам, че и двата варианта ще ми харесат. Това, заради което се двуумя е вероятно доста по-високия разход на бензиновия мотор както и това, че вероятно по-трудно ще се продаде на вторичния пазар след време и цената му ще падне повече отколкото на дизеловия вариант. Също така съм чувал за по-старите ТСИ мотори, че не били сред най-сполучливите, но не знам как стои този въпрос с по-новите. Някой чувал ли е отзиви за тях или още никой не е навъртял километри, за да каже как са?
От друга страна не смея да заложа на дизела, заради некачествените горива и предимно градското каране. Не знам дали няма да имам проблеми с ДПФ-а и цялата икономия от гориво да я давам за ремонти. Предвид това, че колата ще се кара по 10-15к на година, около 80-90% от тях градско, не знам дали дизела наистина е удачен вариант за мен?
			
									
										
						Общо взето знам, че и двата варианта ще ми харесат. Това, заради което се двуумя е вероятно доста по-високия разход на бензиновия мотор както и това, че вероятно по-трудно ще се продаде на вторичния пазар след време и цената му ще падне повече отколкото на дизеловия вариант. Също така съм чувал за по-старите ТСИ мотори, че не били сред най-сполучливите, но не знам как стои този въпрос с по-новите. Някой чувал ли е отзиви за тях или още никой не е навъртял километри, за да каже как са?
От друга страна не смея да заложа на дизела, заради некачествените горива и предимно градското каране. Не знам дали няма да имам проблеми с ДПФ-а и цялата икономия от гориво да я давам за ремонти. Предвид това, че колата ще се кара по 10-15к на година, около 80-90% от тях градско, не знам дали дизела наистина е удачен вариант за мен?
- Pichaga
 - Антиспамър №1

 - Мнения: 16350
 - Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
 - Автомобил: Opel Zafira B
 - Двигател: Z19DT
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
надали ще караш тая кола 10-15 години
Караш малко на година
аз лично като карал и дизел и бензин залагам на дизела, поради удоволствието от дизеловия мотор
Друга марка кола е, но все пак дизела си е дизел. Моята на 170 000 км няма проблем с ДПФ, а се кара също 70% градско-София
Виждам обаче че си си навил да купуваш бензин май май ,така че което ти хареса повече. Качваш се, караш и и избираш
			
									
										
						Караш малко на година
аз лично като карал и дизел и бензин залагам на дизела, поради удоволствието от дизеловия мотор
Друга марка кола е, но все пак дизела си е дизел. Моята на 170 000 км няма проблем с ДПФ, а се кара също 70% градско-София
Виждам обаче че си си навил да купуваш бензин май май ,така че което ти хареса повече. Качваш се, караш и и избираш
- 
				Zdravko Zankov
 - VW експерт

 - Мнения: 13522
 - Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
 - Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
 - Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
 - Местоположение: Враца
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Бензин.
В момента тенденцията се обръща.
			
									
										
						В момента тенденцията се обръща.
- hooligan_sk
 - Модератор

 - Мнения: 7862
 - Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
 - Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
 - Двигател: EA113
 - Местоположение: София
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
За този клас автомобил, определено бензинов мотор е по-подходящ. Това е "лайфстайл" мини SUV-че, не някое комби от fleet-овете на корпорация "Х", за да е дизелово и да си трака на воля по аутобана с 500км дневен пробег. Следващия собственик ще е частно лице и ще търси кола от частно лице, за какво му е дизела? При теб не виждам къде е дилемата като цяло. Първо в сравнението не фигурира някой от по-мощните 2.0ТДИ със 190кс примерно, за да ги мерим кое как върви и колко е забавно. Второ няма да навърташ сериозен пробег за да те притеснява 2л/100км по-висок среден разход. Трето, въпросния TSI мотор е конструиран доста умно и загрява светкавично - огромно преимущество при градско шофиране.
ПС: Бъговете на ранните TSI мотори са отстранени, това е 3та генерация на 2.0TSI. Имаме си Октавия 1,6TDI в семейството от нова, DPF-a светна преди да стане на 10 000км.
			
									
										
						ПС: Бъговете на ранните TSI мотори са отстранени, това е 3та генерация на 2.0TSI. Имаме си Октавия 1,6TDI в семейството от нова, DPF-a светна преди да стане на 10 000км.

- Vlad777
 - King of the Road

 - Мнения: 20366
 - Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
 - Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
 - Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Ако го сметнеш в пари този по-висок разход (дори и 3 литра отгоре да са) при 1000 км месечно това са 60 лв повече за гориво, което според мен не е толкова много.
  
 
 2.0 TSI има 190 к.с. и 320 Нм от 1500 до 4180 оборота 
 
 2.0 TDI има 150 к.с. и 340 Нм от 1750 до 3000 оборота
Разликата в нютонметрите не е голяма, но пък за сметка на това при бензина идва по-рано и продължава по-дълго. В комбинация с DSG 7 ще е много приятен и за спортно каране. Тази кутията е според мен много напреднала технически и изключително много ме впечатли.
С бензина си спестяваш и евентуалните главоболия с DPF, които могат да се появят и освен това ще е по-евтина първоначално, което заедно с по-доброто ускорение според мен компенсира напълно повечето пари за гориво.
  Ако имаше дизел 190 к.с., тогава щеше да има повече място за размисъл според мен.
			
									
										
						Разликата в нютонметрите не е голяма, но пък за сметка на това при бензина идва по-рано и продължава по-дълго. В комбинация с DSG 7 ще е много приятен и за спортно каране. Тази кутията е според мен много напреднала технически и изключително много ме впечатли.
С бензина си спестяваш и евентуалните главоболия с DPF, които могат да се появят и освен това ще е по-евтина първоначално, което заедно с по-доброто ускорение според мен компенсира напълно повечето пари за гориво.
  Ако имаше дизел 190 к.с., тогава щеше да има повече място за размисъл според мен.- passatfan2780
 - Мнения: 210
 - Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
 - Автомобил:
 - Двигател: aaz 1992
 - Местоположение: Плевен
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Здравей колега,и да се чудиш и да се маеш все тая.
Сега ще ти дам три съвета ,не ти налагам мнение,но
1.Слушай сърцето си
2.Помисли и послушай мозъка и
3.Ще направиш това,което иска жената
  
  
 .
Това в кръга на шегата,аз лично бих предпочел дизела,но тъй като вкус другар няма ти си решаваш.Аз нямам финансовата възможност за нов автомобил от магазина,но дали бензин или дизел няма значение поне 2 или 3 години не трябва да те притеснява тъй като ще е в гаранция и до тогава ще разбереш как е и можеш да го върнеш и да вземеш другия ,нали така?
			
									
										
						Сега ще ти дам три съвета ,не ти налагам мнение,но
1.Слушай сърцето си
2.Помисли и послушай мозъка и
3.Ще направиш това,което иска жената
  
  
 .Това в кръга на шегата,аз лично бих предпочел дизела,но тъй като вкус другар няма ти си решаваш.Аз нямам финансовата възможност за нов автомобил от магазина,но дали бензин или дизел няма значение поне 2 или 3 години не трябва да те притеснява тъй като ще е в гаранция и до тогава ще разбереш как е и можеш да го върнеш и да вземеш другия ,нали така?
- netizen
 - VW експерт

 - Мнения: 1262
 - Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
 - Автомобил: ID7 Pro Tourer
 - Двигател: APP550
 - Местоположение: Велико Търново
 - Контакти:
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
С кое DSG7 е бензиновият T-Roc ?
			
									
										
						- К.Одаджийски
 - VW експерт

 - Мнения: 12166
 - Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
 - Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
 - Двигател: B207L
 - Местоположение: София / Берковица
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Бензин според мен. По малко чупеща се периферия, пък и дори тси-тата ги газифицират ако е толкова зор работата
			
									
										
						- hooligan_sk
 - Модератор

 - Мнения: 7862
 - Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
 - Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
 - Двигател: EA113
 - Местоположение: София
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
netizen написа:С кое DSG7 е бензиновият T-Roc ?
В маслена баня е, сухите са до 150кс. при бенз.
- netizen
 - VW експерт

 - Мнения: 1262
 - Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
 - Автомобил: ID7 Pro Tourer
 - Двигател: APP550
 - Местоположение: Велико Търново
 - Контакти:
 
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Ако е масленото дсг7 може да се помисли за бензинов в тскъв случай.
			
									
										
						Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
hooligan_sk написа:ПС: Бъговете на ранните TSI мотори са отстранени, това е 3та генерация на 2.0TSI. Имаме си Октавия 1,6TDI в семейството от нова, DPF-a светна преди да стане на 10 000км.
Ти удари в десятката :) Отхвърли най-големия ми страх за бензиновия мотор и потвърди най-големия ми страх за дизеловия. Май-наистина ще се спра на бензина! А относно продажбата след 5-6 години като пуснат нов модел - все ще се намери кой да я купи, стига и този мотор да не се прочуе с някакви сериозни проблеми.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта