VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
- Skruji
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Въпреки че карам дизел в момента, мен лично много ме дразнят леките вибрации и шума на мотора като спра на светофара. При бензина, особено при тези мотори, които се обсъждат това го няма, а и двигателя на празен ход не се чува изобщо, все едно си в електромобил или хибрид. А както казваш, ще карах предимно градско, във Варна действително трафика е голям и си се чака много по кръстовищата. Ако избирах аз, щеше да е бензин на 100%. След 5-6 години връщаш в Автотрейд и взимаш новия
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
При каталожна разлика в разхода /градско,понеже ще се кара предимно такова/ около 2,5/100 в полза на дизела,при планирания годишен пробег, ще ти трябват 7-8 години за да избиеш разликата в покупната цена от 2000лв ! Така погледнато,за едни 20 нютона да си създаваш проблеми и дискомфорт с дизела май не си заслужава!
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
и аз мисля, че бензина е по-удачен в твоя случай.
После го засилваш на диструботура и си взимаш нова (загубата в цената спрямо дизела при последваща продажба е нищо в сравнение на общата сума, с която се разделяш при закупуване на нова кола)
После го засилваш на диструботура и си взимаш нова (загубата в цената спрямо дизела при последваща продажба е нищо в сравнение на общата сума, с която се разделяш при закупуване на нова кола)
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Тия на пръв поглед "сравнително дребни" разходи като по-високия разход, всъщност май няма да са толкова дребни. Освен това и за двата варианти имам опасения в техническо отношение. Затова исках да се допитам до някой, който реално има лични впечатления от тия мотори, но като гледам и вие като мен гадаете.
Ето малко мои сметки. Поправете ме ако бъркам.
При бензиновите мотори разликата между каталожния и реалния разход обикновено е значитолно по-голяма, отколкото при дизеловите. Затова си мисля, че бензиновия ще гори не 2.5, ами по-скоро 4+ литра повече от дизеловия в градски условия. При 15к км на година, това може да стигне до 600+ литра повече гориво на година, което при сегашни цени на бензина си е около 1300лв. Това са ми над 2,5 вноски по лизинга, което не е никак малко и тия 2000 лв разлика в цената ще се избият за няма и 2г. Като сложим и това, че поне за момента дизелите се търсят много повече, един ден като тръгна да го продавам вероятно ще му взема 10-15% повече, отколкото на бензиновия, което никак не е малко. Ако приемем, че ще го караме 6-7 години само от икономия на гориво и от по-високата остатъчна стойност дизелчето може да ми спести с лекота над 10 хиляди лева. Така че от финансова гледна точка дизелчето е доста примамливо. Дотук добре, обаче...
Доколкото знам поддръжката на дизела е по-скъпа. Горивния филтър е скъп и се сменя всяка година, а и ако този дизел започне да се чупи, заради предимно градското каране, тия 10к лв много лесно могат да хвръкнат за ремонти. От друга страна обаче един съсед има Тигуан 2.0 ТДИ закупен нов през 2007 от Автотрейд Варна и след 116к и 10г експлоатация ауспуха му лъщи отвътре и досега не е сменял нищо друго освен консумативи, а също кара повече градско.
Тук идва и третия фактор - удоволствието от шофирането! Вярно, че дизелчето също беше много приятно за каране и не тракаше на ниски обороти, но докога ли ще остане така? Мен също ме дразни тракането на дизелите на ниски обороти и заради това съм заклет фен на бензина. До миналата седмица карах БМВ 330хи и сега не знам как ще свикна да карам двулитрово дизелче :) Не че не върви, ама да сменя галещия ушите шестак с малко тракащо дизелче... не знам дали ще свикна или скоро ще реша да го оставя само за жена ми, а аз да скоча в някой дърт бензинопил с присаден V8 от 540i ;)
Ако трябва да обобщя: Разума (и най-вече портфейла) ме тегли към дизела, а сърцето - към бензина. Май всичко ще се реши тия дни като ми се обадят да отида да тествам и бензиновия Т-рок.
Ето малко мои сметки. Поправете ме ако бъркам.
При бензиновите мотори разликата между каталожния и реалния разход обикновено е значитолно по-голяма, отколкото при дизеловите. Затова си мисля, че бензиновия ще гори не 2.5, ами по-скоро 4+ литра повече от дизеловия в градски условия. При 15к км на година, това може да стигне до 600+ литра повече гориво на година, което при сегашни цени на бензина си е около 1300лв. Това са ми над 2,5 вноски по лизинга, което не е никак малко и тия 2000 лв разлика в цената ще се избият за няма и 2г. Като сложим и това, че поне за момента дизелите се търсят много повече, един ден като тръгна да го продавам вероятно ще му взема 10-15% повече, отколкото на бензиновия, което никак не е малко. Ако приемем, че ще го караме 6-7 години само от икономия на гориво и от по-високата остатъчна стойност дизелчето може да ми спести с лекота над 10 хиляди лева. Така че от финансова гледна точка дизелчето е доста примамливо. Дотук добре, обаче...
Доколкото знам поддръжката на дизела е по-скъпа. Горивния филтър е скъп и се сменя всяка година, а и ако този дизел започне да се чупи, заради предимно градското каране, тия 10к лв много лесно могат да хвръкнат за ремонти. От друга страна обаче един съсед има Тигуан 2.0 ТДИ закупен нов през 2007 от Автотрейд Варна и след 116к и 10г експлоатация ауспуха му лъщи отвътре и досега не е сменял нищо друго освен консумативи, а също кара повече градско.
Тук идва и третия фактор - удоволствието от шофирането! Вярно, че дизелчето също беше много приятно за каране и не тракаше на ниски обороти, но докога ли ще остане така? Мен също ме дразни тракането на дизелите на ниски обороти и заради това съм заклет фен на бензина. До миналата седмица карах БМВ 330хи и сега не знам как ще свикна да карам двулитрово дизелче :) Не че не върви, ама да сменя галещия ушите шестак с малко тракащо дизелче... не знам дали ще свикна или скоро ще реша да го оставя само за жена ми, а аз да скоча в някой дърт бензинопил с присаден V8 от 540i ;)
Ако трябва да обобщя: Разума (и най-вече портфейла) ме тегли към дизела, а сърцето - към бензина. Май всичко ще се реши тия дни като ми се обадят да отида да тествам и бензиновия Т-рок.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
TSI моторите от това поколение са доста икономични. 4л разлика с дизела, не е реалистично въобщо.
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Според този сайт /данните от който за мен са верни/ разликата в средния разход на двата двигателя е около 1.5/100 ,та малко ме съмнява на градско да е 4+ https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/1045-Tiguan.html?fueltype=1&constyear_s=2014&power_s=140&gearing=2&powerunit=2
- tdi fen
- Мнения: 4227
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
според мен градско на къси разстояния с дизела ще изминаваш минимум 1/3 от разстоянието без да е влязъл в работна температура,но пък бензина е 2.0 190 кс 4x4 DSG не е реалистично да очакваш разход под 10л дори 12 градско,също така предпочита бензин А98,което допълнително ще натовари разхода,двойното задвижване задължително ли е ? може да погледнеш братовчедът му skoda karoq се предлага с по-икономичен и достатъчно динамичен 1.5TSI 150кс DSG а след няколко месеца ще го има и 4x4
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Skoda няма еквивалент на T-roc за сега, Seat има - Arona. Karoq е идентичен с Ateca, това са по-големи автомобили от Голф и от вътре и от вън.
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Шкодата не ни е вариант, защото размера е един от най-важните критерии за жена ми. Дори Т-рока и се струва малко големичък, но е единствения вариант, който има шанс да покрие повечето ни критерии. А ми писна да поддържам 2 стари коли и искаме да останем с една, но нова и надеждна - да се почувстваме и ние като европейци :)
А за разхода: като ми се обадят за тест драйв на бензиновия Т-рок мисля да му зануля борда и да го покарам малко из Варна. В момента трафика е ужасен заради многото ремонти по булевардите и бързо ще си проличи доколко е икономичен тоя мотор. Ако в тоя трафик се спре на 10-11 - това е мотора
А за разхода: като ми се обадят за тест драйв на бензиновия Т-рок мисля да му зануля борда и да го покарам малко из Варна. В момента трафика е ужасен заради многото ремонти по булевардите и бързо ще си проличи доколко е икономичен тоя мотор. Ако в тоя трафик се спре на 10-11 - това е мотора
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
А като тества дизела занули ли му показанията !? Понеже ако не си....нямаш база за сравнение ,и може да объркаш сметките Понеже карам дизел със среден разход 5,5/100,но ако му направя този тест на градско-незагрял да навъртя 3-4км със стоене на светофар разхода няма на таблото няма да е под 9 !
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Дизела не съм го тествал за реален разход, защото тогава бях твърдо решил да вземам бензин. След това обаче доста ме наплашиха за проблемите на ТСИ моторите, а и доста хора ми казаха, че бензиновите ще горят много повече от дизелите и тогава пуснах тази тема. Все пак никой от хората, които ми даваха съвети не е карал нито един от въпросните 2 двигателя и съветите им са по-скоро за бензин vs дизел като цяло, отколкото за конкретните 2 мотора.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Valchev83 написа:Все пак никой от хората, които ми даваха съвети не е карал нито един от въпросните ....
Това не е така! Визирам коментара на @Vlad777
Отделно има доста смислени коментари на база четене и интерес към VAG коли и мотори. Нали не мислиш, че някой с дизеловия (ппримерно), ще каже 'сбърках, трябваше бензиновия да взема'?!
Аргументът, че колата се кара основно градско е достатъчно силен, дори и да не е карал конкретните мотори човек.
Сметките - аз също не мисля, че са съвсем правилни!
На ТСИ имаш опция след гаранцията да сложиш газ, което също ще промени сметката. В настоящия момент се газифицира успешно, а след 5г. съвсем няма да има тайни и цените ще паднат (сега е 2000лв газ за тси).
Но това е в случай, че решиш да я караш повече от гаранцията.
В общи линии темата е доста полезна като информация, но всичко зависи от личните нужди и предпочитания! (и аз карам основно градско и не бих и помислил за дизел - основен принцип)
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Имам въпросния EA888 gen 3 от малко над 2г...
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
hooligan_sk
Явно не си меродавен.
Явно не си меродавен.
- w_smith
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
hooligan_sk написа:Имам въпросния EA888 gen 3 от малко над 2г...
Лъжеш, караш дърт пасат от балканската война.
ПП В шкода форума (алтернативния) има 4 човека с надути 2.0 тси малко под и малко над 400 коня и са със съвсем нормален разход около 10те литра.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 42 госта