VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Примера с въртенето на колелата и огромното триене ме разби , колега карай си новата кола и си плащай вноските там си явно най силен , усилието което бих вложил да завъртя двигателя е породено от сгъстяването на въздуха в цилиндрите , триене също има но на фона на сгъстяването и компресирането на въздуха е нищожна част от всичко.
Последна промяна от hooligan_sk на Нед 10 фев 2019 16:31, променено общо 1 път.
Причина: Получаваш предупреждение.
Причина: Получаваш предупреждение.
Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Ако прочетеш внимателно постовете ми, ще видиш, че НИКЪДЕ не съм казал, че вътрешното триене в маслото представлява основната част от загубите. Загатнах го и в това, че като минете от 10w40 на 0w40 разхода ви НЯМА да падне с 10 на 100. Но явно ви мързи да мислите и разбрал-недоразбрал тръгвате да спорите!
... ама какво ли се учудвам, сякаш не знам в коя държава живея! Тук всеки говори за всичко, а от нищо не разбира.
Ще си позволя да ти издам една тайна, която само инженерите знаем: когато буталото подмине ГМТ (горна мъртва точка) голяма част от тази "загубена" енергия се възвръща, защото дори без да има запалване компресирания въздух на свой ред започва да бута буталото надолу ;) Само загубеното от утечките покрай буталото и сегментите няма как да се възобнови. Къде тогава се губи енергията? Споменах ли триенето?!? ;)
За разликака от възстановената "загуба" за компресиране обаче енергията изразходена за въртене на периферните агрегати на мотора като компресор на климатика, маслена помпа, помпа на хидравликата, виско перка и други няма какво да я утилизира и за разлика от нея, тази се губи безвъзвратно!
... ама какво ли се учудвам, сякаш не знам в коя държава живея! Тук всеки говори за всичко, а от нищо не разбира.
Ще си позволя да ти издам една тайна, която само инженерите знаем: когато буталото подмине ГМТ (горна мъртва точка) голяма част от тази "загубена" енергия се възвръща, защото дори без да има запалване компресирания въздух на свой ред започва да бута буталото надолу ;) Само загубеното от утечките покрай буталото и сегментите няма как да се възобнови. Къде тогава се губи енергията? Споменах ли триенето?!? ;)
За разликака от възстановената "загуба" за компресиране обаче енергията изразходена за въртене на периферните агрегати на мотора като компресор на климатика, маслена помпа, помпа на хидравликата, виско перка и други няма какво да я утилизира и за разлика от нея, тази се губи безвъзвратно!
Последна промяна от hooligans на Нед 10 фев 2019 19:45, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Разчистих малко излишни мнения.
Искам да благодаря на колегата Valchev83 за изключително полезната тема и най-вече, че продължава да дава информация за модела!
Надявам се така да остане.
Valchev83 написа:...
Искам да благодаря на колегата Valchev83 за изключително полезната тема и най-вече, че продължава да дава информация за модела!
Надявам се така да остане.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
При сгъстяване въздухът си повишава температурата. И там се губи.Valchev83 написа:. Къде тогава се губи енергията?
Re: RE: Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Aз затова написах, че е доста по-сложно и енергията се губи по много направления (ако мога така да се изразя), но изказвания, че "триенето" е пренебрежимо малко, са "смехотворни", както сам се изрази колегата.
Ще се опитам да обясня сложната и дълга тема накратко:
Загубите на топлина са по-скоро "пропуснати ползи" и нямат много общо с механичните загуби, за които аз говоря. Механичните загуби са пряка загуба на кинетична енергия (енергия на движението), докато топлинните загуби са загуба на енергия, която изобщо не е успяла да се превърне в механична. Единственото общо, което ми идва на ум в бързината е, че както казваш, част от кинетичната енергия се превръща в топлинна и в последствие част от сумарната топлинна енергия не успява да се превърне в кинетична и се губи с изхвърлените отработени газове и охлаждането на двигателя.
Ще ви препоръчам тази статия от Auto Motor und Sport:
https://www.ams.bg/content/vatreshno-tr ... lya-023905
След като само със смяната на минерално масло със синтетика може да доведе до икономия на гориво с до 8%, сами си направете сметката колко са общите загуби от триене в мотора.
Ще се опитам да обясня сложната и дълга тема накратко:
Загубите на топлина са по-скоро "пропуснати ползи" и нямат много общо с механичните загуби, за които аз говоря. Механичните загуби са пряка загуба на кинетична енергия (енергия на движението), докато топлинните загуби са загуба на енергия, която изобщо не е успяла да се превърне в механична. Единственото общо, което ми идва на ум в бързината е, че както казваш, част от кинетичната енергия се превръща в топлинна и в последствие част от сумарната топлинна енергия не успява да се превърне в кинетична и се губи с изхвърлените отработени газове и охлаждането на двигателя.
Ще ви препоръчам тази статия от Auto Motor und Sport:
https://www.ams.bg/content/vatreshno-tr ... lya-023905
След като само със смяната на минерално масло със синтетика може да доведе до икономия на гориво с до 8%, сами си направете сметката колко са общите загуби от триене в мотора.
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Магистрален разход от днес.
Много хора спореха, че новите мотори нямали нужда от разработка и разхода нямало да падне след време, че по-ниския разход бил единствено за сметка на намалелия трафик, но ето го опровержението: ако не ме лъже паметта, в началото на същата отсечка и каране със същата скорост зададена на темпомат ми даваше разход 9-10, а днес ми даде 7,7. Единствената разлика е, че последния път заредих от друга бензиностанция, за да пробвам и техните горива, но едва ли от това разхода ми е паднал толкова.
Много хора спореха, че новите мотори нямали нужда от разработка и разхода нямало да падне след време, че по-ниския разход бил единствено за сметка на намалелия трафик, но ето го опровержението: ако не ме лъже паметта, в началото на същата отсечка и каране със същата скорост зададена на темпомат ми даваше разход 9-10, а днес ми даде 7,7. Единствената разлика е, че последния път заредих от друга бензиностанция, за да пробвам и техните горива, но едва ли от това разхода ми е паднал толкова.
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Добре де, може ли на скоростомера между 60 и 100 км/ч да няма никакви други деления?
Само на мен ли ми се струва много недомислено това, все пак в този диапазон се кара много често.
Има ли различни профили на това табло, в които показанието да е по-точно за отчитане?
Между 100 и 140 също, на магистрала това е най-ползвания диапазон.
Само на мен ли ми се струва много недомислено това, все пак в този диапазон се кара много често.
Има ли различни профили на това табло, в които показанието да е по-точно за отчитане?
Между 100 и 140 също, на магистрала това е най-ползвания диапазон.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
За какво са ти деления,като при движение моментната скорост се изписва с големи цифри по средата на километража
А колкото до това да падне разхода с 2л че и отгоре понеже се е разработил двигателя....голям майтап
А колкото до това да падне разхода с 2л че и отгоре понеже се е разработил двигателя....голям майтап
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Stivi, ако ще казваш нещо по темата с разработката, го прави с аргументи. Колегата се аргументира достатъчно.
В случая тази част от твоето мнение е чисто заяждане! Или си промени мнението, или аз ще я махна тази част.
Не разваляйте хубавата тема с безсмислени мнения
В случая тази част от твоето мнение е чисто заяждане! Или си промени мнението, или аз ще я махна тази част.
Не разваляйте хубавата тема с безсмислени мнения
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Като гледам средната скорост от 110 км/ч, това не е точно магистрално каране. Според мен ако му сложиш на темпомат 145 км/ч (което е реално 140) и покараш по-дълго време (поне 200 км), разходът ще е с около литър нагоре.
Наскоро ходих с T-ROC до Белград от София 1.5 TSI 150 к.с., който е на 10000 км. Разходът беше подобен на този на снимката, но средната скорост беше по-висока. Всеки 10 км/ч отгоре качват около половин-един литър разхода.
Наскоро ходих с T-ROC до Белград от София 1.5 TSI 150 к.с., който е на 10000 км. Разходът беше подобен на този на снимката, но средната скорост беше по-висока. Всеки 10 км/ч отгоре качват около половин-един литър разхода.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
group® написа:Stivi, ако ще казваш нещо по темата с разработката, го прави с аргументи. Колегата се аргументира достатъчно.
Ами карам кола която съм купил нова, от бюджетна марка при която се предполага че мотора е "по-затегнат" като нов. Пътувам разстоянието Поморие-Пловдив /София/ поне веднъж месечно и всеки път правя засичане с нулиране като стъпя на магистралата след Бургас,вече е на 80 000км...еми не е почнала да гори даже и с половин литър по-малко камо ли с 2л и повече. Един куп други фактори са повлияли на разхода на колегата,а той решава че мотора просто се е разработил ! Предполагам и други членове на форума са изкарвали нови коли от магазина ,очаквам някой да сподели дали е забелязал такова драстично спадане на разхода след определени километри Както се спомена едни 10км по-висока средна скорост и разлика в попътен и насрещен вятър ,сериозно променят средния разход !
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Снимката е правена докато чаках на 90 секундно червено на светофар, а и включва няколко минути селски каране (около 2км). Затова средната скорост падна малко. Иначе на магистралата карам със 140+ч км/ч.
При икономично каране (100-110) разхода ще е около и може би дори под 7, но живота е прекалено кратък, за да го прекарвам влачейки се по пътищата :)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
При икономично каране (100-110) разхода ще е около и може би дори под 7, но живота е прекалено кратък, за да го прекарвам влачейки се по пътищата :)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Stivi написа: А колкото до това да падне разхода с 2л че и отгоре понеже се е разработил двигателя....голям майтап [/size]
То всичко си се вижда на снимките, включително на колко километра е била колата на всяка една от снимките. От тогава насам нито стила ми на каране се е променил, нито скоростта, която задавам на темпомата. Единствената променлива е горивото в резервоара. Последния път заредих от друга бензиностанция, за която чувам много добри отзиви и сякаш усещам някаква разлика, но може и да е субективна.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Последна промяна от Valchev83 на Пон 11 мар 2019 12:39, променено общо 2 пъти.
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Stivi написа:За какво са ти деления,като при движение моментната скорост се изписва с големи цифри по средата на километража
А ако картата от навигацията е по средата? Или информацията от мултимедията?
Извинявам се ако разводнявам темата, но на мен такива дреболии ми правят впечатление и понякога доста ме дразнят.
Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI
Без значение коя визуализация избереш на дисплея, моментната скорост винаги се показва най-долу на километража, дори когато си избрал да се показва аналогов километраж.Skruji написа:Stivi написа:За какво са ти деления,като при движение моментната скорост се изписва с големи цифри по средата на километража
А ако картата от навигацията е по средата? Или информацията от мултимедията?
Извинявам се ако разводнявам темата, но на мен такива дреболии ми правят впечатление и понякога доста ме дразнят.
Ако на някой му предстои покупка на подобен нов автомобил и се чуди кое табло да избере мога да направя и да кача снимки на всички визуализации. Аз честно казано не използвам всички възможни визуализации. Ползвам си предимно аналоговата, но въпреки това избрах този варианта, защото аналоговото табло беше грозно и тотално разваляше хубавия интериор на колата. А за мен дизайна на колата е не по-малко важен от което и да било друго нещо. Никога не бих си взел грозна кола, ако ще да е най-добрата кола на света във всичко останало, освен дизайна.