VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Пет 01 фев 2019 21:20


Здравейте, колеги!
Да ъпдейтна малко информацията за разхода: Колата вече е на 7к км и мотора е горе долу разработен, а задръстванията във Варна не са като през лятото. Средния ми градски разход вече се върти между 10,5 и 11,5, а жена ми успя да го свали и под 10. При този разход определено съм доволен, че не взех дизел!




drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот drotomir » Съб 02 фев 2019 12:15


Я дай снимка да видим при каква средна скорост е този разход , да не се окаже че средния ти е над 20км/ч а пък ти да си мислиш че е градско.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18718
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот hooligans » Съб 02 фев 2019 14:48


Колега, вчера гледах един T-roc и ми направи впечатление колко е малък багажника. Беше с нормална резервна гума, а между кората и гумата имаше 10-15см.
И при теб ли е така?


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Съб 02 фев 2019 15:01


Не, аз си доплатих за малка резервна гума, която стои под кората на пода на багажника, а в центъра на гумата е субуфера (поръчах я с бийтс аудио). Вярно е, че остават 10-ина см над гумата, но не мисля че ще се събере нормална гума.
Ти вероятно си гледал варианта без 4motion. При него багажника е по-дълбок заради липсата на заден диференциал и там вероятно можеш да събереш и нормална резервна гума. При него кората на пода може да се поставя на 2 различни нива, докато при мем може само на горното.


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Съб 02 фев 2019 15:07


drotomir написа:Я дай снимка да видим при каква средна скорост е този разход , да не се окаже че средния ти е над 20км/ч а пък ти да си мислиш че е градско.
Средата скорост се върти около 20 +/- 2 км/ч, а аз не съм от тия заспалите, дето карат с 30 в лявата лента :) По-късно ще кача снимка с конкретни данни.

Интересно ще е и някой с 2.0 тди да даде данни за сравнение.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот drotomir » Съб 02 фев 2019 18:16


Разхода не ти е паднал , просто средната ти скорост се е увеличила съответно разхода е намалял , това са глупости с разработването че разхода падал.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот joro_kem » Съб 02 фев 2019 23:35


drotomir написа:... това са глупости с разработването че разхода падал.

Предполагам, от личен опит квалифицираш твърдение като глупост. Аз, също от личен опит, твърдя обратното.


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Нед 03 фев 2019 9:04


drotomir написа:Разхода не ти е паднал , просто средната ти скорост се е увеличила съответно разхода е намалял , това са глупости с разработването че разхода падал.
Колега, има едно физично явление, наречено ТРИЕНЕ и то май ти е леко непонятно. Нека ти го разясня. Привидни гладките неща като повърхността на цилиндрите например, не са толкова гладки, колкото си мислиш. И точно в това се крие разработката. Грапавостта на повърхнините да се намали при триенето им една в друга.
Я сега можеш да си направиш един домашен експеримент. Извикай приятел и вдигни колата си с 2 крика. Дай на скорост и се опитайте да завъртите и двете двигателни колела така, че да завъртите и двигателя и сам ще разбереш какви огромни сили на триене възникват в двигателя.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот drotomir » Нед 03 фев 2019 9:06


Човека твърди че разхода му е паднал след 7000 км , погледнете малко след закупуването на колата какъв е бил разхода и средната скорост и отново вижте и споделения нов разход , нищо ново просто средната скорост е по голяма явно човека е карал и извън града или е уцелил по разреден трафик.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот vanesto » Нед 03 фев 2019 9:19


Във Варна след пускането на двете нови кръгови на Сливница и Владислав, и след края на летния сезон трафика се поразреди. До края на април е срока за пускането на новия бул. Левски, от там също очаквам значително разтоватване. Така, че нищо извънредно и ненормално не се е случило с разхода на колегата, и не е само при него.


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Нед 03 фев 2019 9:37


drotomir написа:Човека твърди че разхода му е паднал след 7000 км , погледнете малко след закупуването на колата какъв е бил разхода и средната скорост и отново вижте и споделения нов разход , нищо ново просто средната скорост е по голяма явно човека е карал и извън града или е уцелил по разреден трафик.
Прегледах старите снимки за сравнение. Последния разход от вчера е 10,7 при средна скорост 20 км/ч, а когато е била на 1200 км ми е дала 12.0 при 24 км/ч. Това си е 10% по-нисък разход при 20% по-ниска средна скорост. Не ми се смята с точност, но грубо казано това си е 20-ина % по-нисък разход!

При двигателите по-голямата част от енергията се изразходва за механичните загуби от триенето, отколкото за самото задвижване! Затова и навлязоха масла с все по-нисък вискозитет - защото ниския вискозитет означава по-малки сили на вътрешно триене в маслото и следователно по-малки механични загуби в мотора, а те от своя страна водят до по-нисък разход на гориво.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот niks76 » Пет 08 фев 2019 21:38


За маслата не е точно така-икономия на гориво точно от тях няма


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Пет 08 фев 2019 22:02


Колега, прочети първо някой учебник по двигатели и тогава може да поспорим на тая тема :) На мен това ми е специалността ;)
Вярно е, че това далеч не е единствената причина за използването на масла с нисък вискозитет, но определено не е за пренебрегване.
Ето ти една тема за размисъл:
Защо след като маслата с висок вискозитет създават маслен клин, устойчив на високи натоварвания и предпазват двигателите много по-добре от маслата с нисък вискозитет, всички използват "тънки" масла? И ето ти един от отговорите - защото се налага да се вместят в новите еко норми.

Направи си и един домашен тест:
Напълни две спринцовки, едната с 0w30, a другата с гъсто масло за диференциали и ги изпръскай. Забележи колко повече сила трябва да вложиш, за да изпръскаш спринцовката с гъстото масло за същото време. По същия принцип и двигател използващ масло с по-висок вискозитет изразходва повече енергия за преодоляване силите на триене между молекулите на маслото.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Stivi » Съб 09 фев 2019 0:09


Valchev83 написа:Колега, прочети първо някой учебник по двигатели и тогава може да поспорим на тая тема :) На мен това ми е специалността ;)

На теб това ти е специалността,но пък колегата дето "не ги разбира" нещата, с двигатели си вади хляба от много години....все си мисля че не се изказа ей така,колкото да се направи на интересен :a045 А "практическия опит" със спринцовките е ...смехотворен !


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: RE: Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Съб 09 фев 2019 0:31


Няма как да знам кой с какво се занимава и с какво образование е, но знам какво са ме учили в университета а колегата гръмко заяви, че това са глупости. Явно той знае за триенето повече от всички учени, инженери, професори, преподаватели... Явно трябва да си изгоря дипломата и да почна да си изкарвам хляба като пазач на паркинг, защото явно в училище на нищо не са ме научили :)

А примера със спринцовките го дадах просто за да онагледя с прости думи що е то вискозитет. А за тези, които искат да знаят точно какво е:

Вискозитетът е мярка за съпротивлението на флуид срещу преместването на едни негови пластове спрямо други. Възприема се като "гъстота" или съпротивление при изливане. Вискозитетът представя вътрешното съпротивление (напрежение) на флуида да изтича и може да бъде считан като мярка за триенето на флуида.

Ако обърнете внимание на думата "съпротивление" веднага ще ви светне, че с намалянето на вискозитета се намаля съпротивлението, което пък намаля разхода на енергия за преодоляването му, а откъде идва тая енергия - от горивото. Следователно разхода на гориво и най-важното - емисиите СО2 падат. Както казах в предните си постове, това е една от причините за използването на "тънко" масло в съвременните двигатели.

ПП: а иначе бившото ми БМВ 330xi мъркаше като коте с Castrol EDGE Sport 10W60, ама по книга му предписват 0W30.

Ще ти дам още няколко факта за двигателите, които дори блондинка, взела книжка преди месец, вече знае:

Всички знаем, че климатика на колата качва разхода с около литър, нали? Какво е компресора на климатика? Помпа! Значи всяка помпа, задвижвана от мотора харчи част от енергията му и качва разхода на гориво. Нали така!?!
А сега нека се абстрахираме от триенето като цяло и помислим в частност за маслената помпа на мотора? Когато сипете по-гъсто масло нали и тя ще консумира повече енергия за засмукването му, а както вече всички знаем тази енергия не идва от онзи малък хамстер, който върти колелото, задвижващо маслената помпа ;) А това е само една от загубите, причинени от вискозитета на маслото.

Разбира се всичко казано по-горе НЕ означава, че ако минете от 10w40 на 0w40, колата, която досега ви е горяла 10/100 ще стане Perpetuum mobile :)



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта