Наближава :arrow 10-ти юбилеен Volkswagen Club Fest 2019 (10-ти, 11-ти и 12-ти Май 2019 г.)

VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Valchev83
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Съб 28 юли 2018 17:02


Ето и малко "Съботен" градски разход при по-слаб трафик и по-висока средна скорост. При средна скорост 24 км/ч разхода падна на 12, а средния от последното зареждане падна на 13 (при средна скорост 18). Явно "дявола не е чак толкова черен" :)
12 градско си е идеален разход за кола с близо 200 коня и вече изобщо не съжалявам, че предпочетох бензиновия мотор.



Изображение

Да добавя към поста, че тази вечер допълних пак догоре и разхода по колконка излезе 13.47, а като цяло карам в едни и същи условия. Явно наистина с разработването на мотора разхода постепенно пада.

Освен това тази вечер ходих и до Виница и борда ми даде среден разход за последното пътуване 7,1.

Последна промяна от Valchev83 на Съб 28 юли 2018 17:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 4010
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 29 юли 2018 0:39


Имай предвид, че все още свикваш на поведението на двигателя и едва ли успяваш да го караш оптимално.


Valchev83
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Нед 29 юли 2018 14:24


dobrin написа:Показанията на производителя за разход на гориво са в някакви идеални условия и теоретично са постижими. На практика, при подобно каране като твоето (моето е същото, но е в центъра на София) няма как да се постигне такъв разход. Дори за да сме честни, при такива разстояния и условия в държава като Германия никой не би ползвал личен автомобил, а би използвал градски транспорт. (Манталитетът нашенски обаче в много голяма част от случаите гледа на това като на падение и т.н., и т.н., темата е дълга и е отклонение от същността на настоящата.)
Относно добавките - ето това са добавките на Бардал за бензин, всяка от които има различна цел. Според мен тази за профилактиката е напълно достатъчна. Повишаване на октановото число за ежедневно каране на такъв двигател е напълно безсмислено.
Темата е интересна, защото автомобилът е от малкия клас СУВ и би бил интересен за доста широк кръг от потенциални притежатели. Аз също съм заглеждал това малко нещо Т-Рок. Сподели когато имаш възможност и впечатления за поведението при шофиране извън града (динамика, комфорт, поведение), както и мястото за багаж как е. Успех с новият Фолксваген и дано разходът се пооправи след като се разработи. :th_up


За градския транспорт - Не, благодаря! Освен, че автобусите са стари, некомфортни, мръсни, раздрънкани каруци, са и изключително редовни - минават всеки ден, понякога и по няколко пъти. Няма по-приятно нещо от това в кучи студ или адска жега да чакаш 10-20 минути на спирката и да мръзнеш или съответно да се потиш, и то не само на спирката, а и вътре в автобуса. И за да е пълно щастието - някой вмирисан ще застане до теб и ще вдигне ръка да се хване за дръжката горе и като тръгне едно благоухание...

Относно другите ти въпроси - колата е страхотна поне за нашите нужди. Във всяко отношение е в "златната среда" - хем е сравнително компактна, пъргава и маневрена, което я прави удобна за града, хем е и достатъчно комфортна дори и за извънградски пътувания. В същото време е и 4х4 и достатъчно висока и за офроуд като например да отидеш на някой все още див плаж, прекосявайки 10км черен път из гората. Освен това малко по-високата позиция на шофиране е много по-удобна за каране и малко по-безопасна в случай на катастрофа. Т.к. сме с две деца това ми беше много важен критерий. Бих си купил направо Туарег, но пък жена ми не искаше толкова голяма кола, а и там цените са други.
При нормална употреба багажника е достатъчен, но за почивка с малки деца и дума не може да става, особено ако ще трябва да вземете и детска количка. Затова си поръчах напречни греди и като дойдат ще замеря и ще поръчам и горен багажник.
Като динамика, комфорт и поведение - изключително доволен съм. Карах различни джипки и Т-рока ми хареса най-много от всички. Туксона на Хюндай беше абсолютно дърво, а Кона-та дори не я пробвахме след Туксона. Рено Каптюр с 1,2 бензин и автомат - пълна трагедия откъм динамика, а и отвсякъде бие на евтино. В един и същи ден карах Т-рок и БМВ Х4, като и двете бяха с 2.0 тди и автомат и с чиста съвест мога да кажа, че Т-рока ми хареса повече, макар че БМВ-то струваше 2-пъти повече. DSG-то на Т-рока го правеше по-приятен за каране, докато хидротрансформатора на автомата на БМВ създава усещането, че все едно караш кола с буксуващ съединител в ниските обороти. Дори и по комфорт Т-рока беше по-добре, но пък БМВ-то беше с гуми рънфлат, иначе може би би било една идея по-комфортно. Както и да е... Дори като заклет фен на БМВ не бих дал двойно повече пари за Х4-ка със същия мотор като Т-рока.


Alirra
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 31 авг 2018 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Alirra » Съб 01 сеп 2018 8:05


Дали има някой нов горд собственик на Т- рок , който да сподели мнение по темата , че и аз съм се насочил към автомобила, но освен колегата, друг никой нищо не е писал.


Valchev83
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Съб 01 сеп 2018 11:50


Аз мога да добавя, че вече съм на над 4к км и градския разход във Варна падна на 12,5, а в София ми даде 9,5 но през уикенда (от петък до неделя).


Alirra
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 31 авг 2018 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Alirra » Съб 01 сеп 2018 14:45


Колега Валчев, писах и на лични с още няколко въпроса, ако мога да попитам :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 15320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот stefan4o » Съб 01 сеп 2018 18:39


Пишете тук. Нали идеята на форума е да има информация,а не да си шушукаме на лични.


Alirra
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 31 авг 2018 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Alirra » Чет 06 сеп 2018 10:28


Ето за мераклиите форум посветен на т-рок на английски. Има мниго актуално информация. Хората пишат и за големи забавяния в производството, поради промени в законите и нови тестове на двигатели за СО2 ...
https://www.trocforums.co.uk/viewtopic. ... &start=310


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 104
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW Polo V фейслифт
Двигател: TSI 90 hp 2014
Местоположение: София

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот mukot » Пет 07 сеп 2018 19:40


Извинявам се, за поучителния тон, но без да излагам всички аргументи за запазването на мотора не е толкова важно карането с високооктанов бензин и добавки, а навременната смяна на маслото. А тя е на около 300 моточаса. При средна скорост 25 км/час, която е обичайна за чисто градско каране това прави 7 500 км. При по-ниска - всеки може да си изчисли. :smile


Zdravko Zankov
Мнения: 9986
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 07 сеп 2018 20:01


А това къде е написано?
По борд моята средна е малко над 50 км/ч.
Демек смяна на 15000.
А при средна 75 км/ч?
Смяната отива към 22500.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6990
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот hooligan_sk » Пет 07 сеп 2018 20:25


mukot написа:Извинявам се, за поучителния тон, но без да излагам всички аргументи за запазването на мотора не е толкова важно карането с високооктанов бензин и добавки, а навременната смяна на маслото. А тя е на около 300 моточаса. При средна скорост 25 км/час, която е обичайна за чисто градско каране това прави 7 500 км. При по-ниска - всеки може да си изчисли. :smile


Не съм сигурен от къде си взел тази информация и до колко е достоверна, но съм съгласен с крайния резултат. Ще добавя, че актуалните борд компютри изчисляват по подобен начин. В сервизната книжка на Голфа ми, никъде не пише удължен интервал. Пише променлив. :th_up

ПС: Има обаче и друг момент. Един CR или TSI мотор не го събарят толкова старите проблеми, като износване на валове, скапващи се сегменти(тук изключвам фабричните калпави сегменти при доста от втората генерация) и тн., причинени от нередовна смяна на масла. Може би по-нататък и това ще ги мъчи, но все още не. Проблем са им впръскващите системи, за които горивото играе роля.


Valchev83
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Valchev83 » Чет 13 сеп 2018 14:13


При БМВ 330 бензин от 2002ра на газ маслото се скапваше и ставаше на чорба при не повече от половината от предписаните 25000 км. Единствени Кастрол Едж издържа 13к, всичко друго ставаше на чорба още преди 10к и повдигачите почваха да тракат при студен старт. Борд компютъра съответно намаляше оставащите км до смяната с около 20% повече от реално изминатите заради градското каране, но реално аз го усещах, че е за смяна още преди да е изкарало и половината от пробега си.

Сега с новия мотор горивния процес ще е много по-пълен и вероятно нищо няма да остава в маслото, но все пак ще си има и фини метални частици от нормалното износване на мотора и не мисля да карам по 30к както препоръчва производителя. Нали се сещате, че всичко е сметнато да си изкара гаранцията и всеки км отгоре е "загуба" за производителя. А производителя няма търпение да си навъртиш километрите и да ти продаде турбина или да ти поправи мотора.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6990
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот hooligan_sk » Чет 13 сеп 2018 19:09


E46 от 2002г. е предписано да се кара на Long life масла и интервали? :gruebel Ти да видиш...


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 104
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW Polo V фейслифт
Двигател: TSI 90 hp 2014
Местоположение: София

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот mukot » Чет 13 сеп 2018 19:31


Инфото за тези 300 моточаса е основно от руското интернет пространство. Като че ли те са по-обективни и са го установили емпирично. Не че там няма комерсиалност, но по не се толерира от потребителите. И да, разбира се, че и те са условни - за някои масла няма проблем и да се сменя на 350, а за други и 250 са много. Но общото мнение, че по пробег в днешните големи градове е абсурдно да се сменя. И Здравко Занков е абсолютно прав. Има автомобили ползвани само за дълъг път и си е разхищение да се сменя масло толкова често. Но при извънградското има и друг фактор - процент на магистрала с високо температура на маслото - тя го убива много бързо, особено ако е над 120 градуса. :th_up


Zdravko Zankov
Мнения: 9986
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW T-Roc - избор на мотор 2.0 TDI vs 2.0 TSI

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 13 сеп 2018 19:50


Ако караш с евтино,слабо масло,що да не сменяш на малко км?
На 10000.
То аз сменям на 10 де.
Но отскоро карам с 5/50. И ще продължа със смяна на 10000.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Dreamzzz, sith, stefan4o и 10 госта