Здравейте пак!
Нямам повече въпроси, а реших да ви пиша как се развиха нещата накрая :). През познати си намерих прилично БМВ 320д от 2008г., което ми излезе около 11 хил. След обслужване, застраховки, едно-друго, цената набъбна значително, но няма как, с 9-10-годишна кола.
Благодаря отново за съдействието и близо 100-те коментара в темата.
Избор на кола за около 10 хил.
-
- VW експерт
- Мнения: 12805
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Ами честито тогава.
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Аз лично направих своя [.................] с помощта на форума тук и си закупих Пасат 6 с дизелов двигател и засега съм супер доволен определено има много литература и полезна информация отностно всеки модел на Vw във този прекрасен форум!
Последна промяна от IvanMan на Пет 25 окт 2019 8:46, променено общо 3 пъти.
Причина: Няма нужда да рекламираш друг сайт! При следващо подобно мнение ще ти бъде наложено официално предупреждение!
Причина: Няма нужда да рекламираш друг сайт! При следващо подобно мнение ще ти бъде наложено официално предупреждение!
- n_todorov
- Мнения: 50
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 13:28
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEV
- Местоположение: София
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Здравейте. Ще си позволя да ползвам темата на колегата понеже в момента и аз съм пред подобна дилема. Предстой ми покупка на автомобил. Сумата която съм отделил за нея е около 10 хил. лева., среден клас автомобил който ще се кара ежедневно, работа, почивка, бензин на която да може да се монтира газова уредба. Като година от 2003 насам. В началото мислех да търся дизел, в този случай нямаше да се колебая толкова и да питам тук, взимах нещо от ВАГ групата и готово, но си промених решението защото карам средно 10 - 15 хил. км. годишно градско - извънградско, смятам че читав дизелов автомобил на 10, 15 год. трудно бих намерил, по скъпата подръжка и некачествената нафта в БГ. Търся съвет от ваас защото се оказа че от тези години няма много читави бензинови автомобили който да стават за газ. Като марка харесва ВАГ моделите, карам такъв и съм доволен от него, за съжаление обаче новите бензинки ги развалиха с тоя ФСИ мотор и гледам и други марки. Като изисквания търся автомобил - хечбег или седан от сорта на Голф, Октавия,.... пасат също, да е сравнително мощнен за купето си, разбирайте мин. 100 коня, да може извънградско да изпреварвам спокойно а не да се кръстя като тръгна. Да е сравнително ефтин за подръжка. Спрял съм се на следните модели, като приемам и други съвети за автомобили.
1. VW Golv 5/Октавия/Леон/А3 или А4, 1.6 101 коня - разбира се първо тях гледах. Четох разни негативни мнения за мотора. Двигателя надежден ли е, кое купе е най подходящ за тези коне, върви ли добре.
2. Пак същите но 1.4 - става ли на газ.
3. Хонда Акорд - 2.0 и 2.2 Втек. За тях знам само хубави работи, но наскоро четох че имали проблеми с ДВ, охладителната с-ма нещо се прецаквало.
4. Волво S40 - 1.8, 2.5. Допада ми на външен вид, вътре също ми харесва , мн удобни и функционални бутони. Единият ДВ знам че е фордов другия мисля на волво.
5. Форд Фокус 2008, 2009 год. за годините е доста ефтин но надежден ли е.
6. Фиат Браво - същото като форда . Тук имат един ДВ 1.4 с турбо 150 коня, но няма много ифно за него, а и за колата по принцип дори и в техния форум.
7. ВМW Е 46 от последните години или Е 92/93 за тях обаче мяй трябват още кинти.
8. Опел Астра
9 Корейски автомобили - Киа Сиид например .
Това е общо взето. Ще съм благодарен да чуя вашите коментари и съвети.
1. VW Golv 5/Октавия/Леон/А3 или А4, 1.6 101 коня - разбира се първо тях гледах. Четох разни негативни мнения за мотора. Двигателя надежден ли е, кое купе е най подходящ за тези коне, върви ли добре.
2. Пак същите но 1.4 - става ли на газ.
3. Хонда Акорд - 2.0 и 2.2 Втек. За тях знам само хубави работи, но наскоро четох че имали проблеми с ДВ, охладителната с-ма нещо се прецаквало.
4. Волво S40 - 1.8, 2.5. Допада ми на външен вид, вътре също ми харесва , мн удобни и функционални бутони. Единият ДВ знам че е фордов другия мисля на волво.
5. Форд Фокус 2008, 2009 год. за годините е доста ефтин но надежден ли е.
6. Фиат Браво - същото като форда . Тук имат един ДВ 1.4 с турбо 150 коня, но няма много ифно за него, а и за колата по принцип дори и в техния форум.
7. ВМW Е 46 от последните години или Е 92/93 за тях обаче мяй трябват още кинти.
8. Опел Астра
9 Корейски автомобили - Киа Сиид например .
Това е общо взето. Ще съм благодарен да чуя вашите коментари и съвети.
- Stivi
- Мнения: 8299
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Когато избора се свежда до три марки се изписват поне три страници,значи с твоите 9 варианта страниците ще са поне 10
Това според мен автоматично изключва колите от VAG групата с 101кс /че и на газ/ и всичко друго под 130кс ,но това са моите разбирания за безопасно изпреварване,твоите може да са много по-различни ! Иначе ако аз трябва да избирам винаги търся най-новата и на малко километри независимо от марката,стига да ми хареса и да не съм чувал за фабрични болести при модела.
n_todorov написа: да е сравнително мощнен за купето си, разбирайте мин. 100 коня, да може извънградско да изпреварвам спокойно а не да се кръстя като тръгна.
Това според мен автоматично изключва колите от VAG групата с 101кс /че и на газ/ и всичко друго под 130кс ,но това са моите разбирания за безопасно изпреварване,твоите може да са много по-различни ! Иначе ако аз трябва да избирам винаги търся най-новата и на малко километри независимо от марката,стига да ми хареса и да не съм чувал за фабрични болести при модела.
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Според мен ако си по-капризен - Пасат 5.5 1.8т, ако не си толкова Голф 4 1.8т.
Ето примерен https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11574153544292427
ако го вземеш на 5 с всички обслужвания, нови гуми, акумулатор, аларми, застраховки, газова и т.н. ще отиде на към 8 и остават 2 хиляди за ремонтчета.
Ето примерен https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11574153544292427
ако го вземеш на 5 с всички обслужвания, нови гуми, акумулатор, аларми, застраховки, газова и т.н. ще отиде на към 8 и остават 2 хиляди за ремонтчета.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Конкретизирай какво търсиш като купе, не може да сложиш октавиа и Волвото с а3 на едно място иначе за 1.6 в октавиа е икономичен мотора,ако си спокоен шофьор с адски къси скорости и е слаб естествено, но е компромис защото взимаш кола 08 набор с мпи все пак.
- n_todorov
- Мнения: 50
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 13:28
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEV
- Местоположение: София
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Избройл съм повече марки понеже не искам да се ограничавам само в два три и искам да е нещо по надеждно и здраво и което ще ми върши работа . Като купе съм го написал, хечбек или седан търся, макар че пасата от горния линкк никак не е лош, нищо че е комби, рядко излизат такива модели. Някой има ли наблидения върху S 40 ка. Как са като двигатели, подръжка ?
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Мога да взема отношение по точка 3 и 9, а именно акорд 7 и киа сиид .
т3. - акорда от тия години (2003-2007) има само два бензинови мотора, 2.0 и 2.4. След фейса 2006-та малкия мотор е друга ревизия и няма драми с изяждане на изпускателния вал(то и като цяло проблема не е толкова често срещан). Като цяло са здрави навеси с доста малко фабрични болежки и доста здраво окачване, противно на схващанията, че видиш ли многораменното и двойноносачното окачване били кекави. Тука е направено с акъла си и всичко е наред. Моторите са здрави и в повечето случаи безпроблемни. Чарковете за окачване и мотор не са скъпи, ако искаш ОЕМ е дебело обаче. Бултрако режат през кръста. Искат си хубави течности, някои задължително ОЕМ(скорости, хидравликата). Лично бих препоръчал 2.4 автомат( автомата е много здрав, с изключение на един лагер на капака на скоростите, който може да е проблемен при някои екземпляри, но за около 5-600 лева се ремонтира), но за Пловдив примерно само за да може да го караш по републиканската пътна мрежа отиват 800 лева на година.Газификацията е безпроблемна.
т9. - киа сиид - имаме 1.4, 109 коня хечбек. Проста, здрава и безпроблемна с една дума. Малко я гонят ръждите, основно по окачването, но не е нещо фрапиращо. Разхода по рекламните брошури няма нищо общо с действителността, +2 литра е отгоре горе долу. Чарковете са евтини, поне тия които се е налагало да се сменят, не че много съм сменял. По мотора, с изключение на течностите, не съм пипал нищо. Окачването е здраво и по твърдост е почти като на акорда. Интериора има склонност да поскърцва при студено време. За Пловдив, само за да е на пътя са необходими около 500 лева на година. Газифицира се без проблем.
Като цяло корейската и японската пръчка са добър избор и ако попаднеш на сравнително запазени екземпляри ще си доволен. По принцип сравнение, между двете няма как да има, защото са в различни класове и акорда е къде, къде по кола от КИЯ-та, но си идва и на съответната цена.
т3. - акорда от тия години (2003-2007) има само два бензинови мотора, 2.0 и 2.4. След фейса 2006-та малкия мотор е друга ревизия и няма драми с изяждане на изпускателния вал(то и като цяло проблема не е толкова често срещан). Като цяло са здрави навеси с доста малко фабрични болежки и доста здраво окачване, противно на схващанията, че видиш ли многораменното и двойноносачното окачване били кекави. Тука е направено с акъла си и всичко е наред. Моторите са здрави и в повечето случаи безпроблемни. Чарковете за окачване и мотор не са скъпи, ако искаш ОЕМ е дебело обаче. Бултрако режат през кръста. Искат си хубави течности, някои задължително ОЕМ(скорости, хидравликата). Лично бих препоръчал 2.4 автомат( автомата е много здрав, с изключение на един лагер на капака на скоростите, който може да е проблемен при някои екземпляри, но за около 5-600 лева се ремонтира), но за Пловдив примерно само за да може да го караш по републиканската пътна мрежа отиват 800 лева на година.Газификацията е безпроблемна.
т9. - киа сиид - имаме 1.4, 109 коня хечбек. Проста, здрава и безпроблемна с една дума. Малко я гонят ръждите, основно по окачването, но не е нещо фрапиращо. Разхода по рекламните брошури няма нищо общо с действителността, +2 литра е отгоре горе долу. Чарковете са евтини, поне тия които се е налагало да се сменят, не че много съм сменял. По мотора, с изключение на течностите, не съм пипал нищо. Окачването е здраво и по твърдост е почти като на акорда. Интериора има склонност да поскърцва при студено време. За Пловдив, само за да е на пътя са необходими около 500 лева на година. Газифицира се без проблем.
Като цяло корейската и японската пръчка са добър избор и ако попаднеш на сравнително запазени екземпляри ще си доволен. По принцип сравнение, между двете няма как да има, защото са в различни класове и акорда е къде, къде по кола от КИЯ-та, но си идва и на съответната цена.
- stefan4o
- Мнения: 19153
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на кола за около 10 хил.
А нещо за Сивик Седан (Хибрид)? Струва ми се добър като вариант, макар да не е масов. Авторът целенасочено ли не го е написал? Или просто не му харесва?
- n_todorov
- Мнения: 50
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 13:28
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEV
- Местоположение: София
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Сивика като цяло не съм го включил в списъка защото не ме кефи таблото и разположението на скоростния лост и като цяло интериора. А за хибридния не съм запознат много с тези двигатели, иначе на външен вид ми допада като автомобил.
Мерси за изчерпателното мнения jijane. За тия Акорди ми казаха че обичали да си смучат масълце и то доста и двата мотора, има ли нещо вярно. 2.4 бил стария мотор който се е вграждал на предната версия.
Мерси за изчерпателното мнения jijane. За тия Акорди ми казаха че обичали да си смучат масълце и то доста и двата мотора, има ли нещо вярно. 2.4 бил стария мотор който се е вграждал на предната версия.
Последна промяна от n_todorov на Нед 24 ное 2019 14:43, променено общо 1 път.
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Аз бих се огледал за Голф 6 бензин 1.6 102кс, и за 11-12х да е обявен, имаш ли 10х кеш, може да вземеш 2010-2011г модел. Все пак идва 2020 и е 10годишен автомобил, за 10х е разумен избор и ще е актуален още 10години в България! Сменяш ремък, ролка, слагаш ГИ и си караш
Аз лично гледам 122кс tsi, там цената е малко по-височка, и обслужването е повечко турбо, верига к-т, вариатор
Аз лично гледам 122кс tsi, там цената е малко по-височка, и обслужването е повечко турбо, верига к-т, вариатор
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на кола за около 10 хил.
n_todorov написа:Мерси за изчерпателното мнения jijane. За тия Акорди ми казаха че обичали да си смучат масълце и то доста и двата мотора, има ли нещо вярно. 2.4 бил стария мотор който се е вграждал на предната версия.
Стар, стар колко да е стар, като премиерата на К-серия моторите е 2001-ва? 2.4 се вгражда от 2003-2007год., след 2007-ма е практически същият мотор с различна глава и всмукателен колектор и съответно 10 коня повече. Зависи какво разбираш под разход на масло? За някои хора разход 1литър на 10 000 км. е много, за други е нормално. Разхода на масло зависи много от предния собственик, ако много я е карал във в-тек(на тоя мотор в-тек е на 6000 оборота) най-вероятно ще има разход от 1-2 литра на 10 000. За това препоръчах автомат, защото вероятността да е карал некой състезател е по-малка. Това, че оборотомера на тая кола е до 8500 не значи, че трябва да се кара в зоната между 6 и 7 хиляди оборота. За малкия мотор, 2.0, важи същото с тази разлика, че в-тек системата е по-различна и това поражда в някои случаи проблем(има екземпляри с изяден изпускателен вал).
За тия два мотора има две неща, които трябва да се спазват - качествени масла с правилен вискозитет и особено ако са на газ, регулиране на клапаните през 20-30-40 000 км в зависимост от системата и настройките.
- n_todorov
- Мнения: 50
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 13:28
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEV
- Местоположение: София
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Ти направо ме отказа май от тоя Акорд. Колата дето сега карам е на 25 год. вече, имам я от около 8 и масло не съм доливал нито веднъж, така че 1-2 литра на 10 хил ....ми се виждат малко много.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на кола за около 10 хил.
Аз за форда да кажа. 2009-та и 10-та година 1.6 мотора е 115 коня. Става малко по шумен след 140 км по магистралата, защото са по високи оборотите. Като цяло, коли с редовно сменявано масло, не го харчат, но ако са замършавели в началото, после си похапват масълце. Имат на този форд и 2.0 мотор 143 к.с, който е още по добре като динамика. Като цяло от тия годиниволво 40,50 и 60 са си форд фокус като купе и мотор с емблемата на волво. Различават се по вътрешно оборудване и системи за сигурност.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта