Здравейте
Колебая се между Passat B6 комби автомат и Octavia 2 комби facelift автомат. Задължително търся комби понеже ще е семеен автомобил а и изглеждат по-добре.
Ще се ползва предимно в града и по-рядко извън.
Какви проблеми често се срещат и при двата модела.
Кои двигатели са читави и при двата модела ?
за пасата съм се спрял на
- 2.0i 16V TFSI (200 Hp) Automatic
- 2.0i 16V FSI (150 Hp) Automatic
- 2.0 16V TDI (170 Hp) PDE Automatic
- за този не прочетох много хубави мнения и за това мисля ,че отпада 1.9 16V TDI (140 Hp) PDE Automatic
Бензиновите имат ли възможност за газова уредба и заслужава ли си слагането на такава ???
От октавиите съм се спрял само на един двигател 2.0 TDI (140 Hp). Като при него има два вариянта 2.0 TDI (140 Hp) и 2.0 TDI (140 Hp) DSG.
За бензинов не съм мислил и незнам кои са читави
Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
има тонове информация за двигателите във форума. И двете коли ползват едни и същи двигатели, така че каквото прочетеш важи и за двете.
няма двигател 1.9 ТДИ 140 коня, има 1.9 TDI 105 коня и 2.0 TDI 110, 140 и 170 коня
по-добре не се опитвай да слагаш газ, не си заслужава.
няма двигател 1.9 ТДИ 140 коня, има 1.9 TDI 105 коня и 2.0 TDI 110, 140 и 170 коня
по-добре не се опитвай да слагаш газ, не си заслужава.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
При Пасата гледай само TDI Common rail - след юли 2008г, кода на мотора започва с 4 букви. При Октавия 2 фейслифт, всички дизели за common rail. Тези мотори като цяло са ОК. Бензиновите са по-приятни, но покупката им е голям риск, само няколко от тях са безпроблемни, като и те си имат особености. Не ти препъчвам да се пробваш с тях.
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
- Автомобил: VAG 5+
- Двигател: engine19
- Местоположение: XackoBo
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
hooligan_sk написа:При Октавия 2 фейслифт, всички дизели за common rail. Тези мотори като цяло са ОК.
Има Октавия 2 фейслифт помпа дюза
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
VWGT написа: И двете коли ползват едни и същи двигатели, така че
Различни са, с различни кодове. Дизелите, за бензина не знам.
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
1.6 е еднакъв CR, но при 2.0 TDI вече има разлики, дам ... май само CBAB е еднакъв.
Ако му се задълбава да чете, но ако иска да е сигурен, че няма да има проблеми спази съвете на хулигана. Окт2 FL май няма кофти дизел, дори помпа дюзата е читава (1.9 105 коня)
Ако му се задълбава да чете, но ако иска да е сигурен, че няма да има проблеми спази съвете на хулигана. Окт2 FL май няма кофти дизел, дори помпа дюзата е читава (1.9 105 коня)
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
Записвам се да следя. Това ще бъдат моите въпросни на по-късен етап.
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
Благодаря ви за отговорите.
VWGT от доста време чета инфо за колите , проблема е ,че не разбирам нищо :) и не ми е ясно точно какво чета. Може би по-скоро ми трябва един пищов с които да ходя по автокъщите и да търся нещо конкретно.
За сега съм се спрял или на
Passat 2.0 16V TDI (170 Hp) PDE Automatic
или Octavia 2 FL 2.0 TDI (140 Hp) Automatic
Който и да избера трябва да гледам да са comman rail и номера на двигателея да е с 4 букви(каквото ида значи това :) ). Някъде бях прочел ,че дюзите било хубаво да са на Bosch а не на Siemens понеже рециклирането на бош било 100-150 лв а на сименса няколко пъти по-скъпо 600-700лв ... което си е доста по-скъпо.
Като цяло пасата ми харесва една идея повече от октавиата , но пък за октавиата няма много лоши мнения спрямо пасата. На кантар са ми :)
А какво друго е хубаво да се гледа при покупка ,което може да доведе до проблеми и скъп ремонт ? Във всички случаи ще се закара в сервиз за преглед преди да се купи. На кое трябва да обърна специално внимание (окачване примерно) ?
Предполагам за потдръжка октавиата ще е по-евтина дори и да има някой по-сериозен проблем.
VWGT от доста време чета инфо за колите , проблема е ,че не разбирам нищо :) и не ми е ясно точно какво чета. Може би по-скоро ми трябва един пищов с които да ходя по автокъщите и да търся нещо конкретно.
За сега съм се спрял или на
Passat 2.0 16V TDI (170 Hp) PDE Automatic
или Octavia 2 FL 2.0 TDI (140 Hp) Automatic
Който и да избера трябва да гледам да са comman rail и номера на двигателея да е с 4 букви(каквото ида значи това :) ). Някъде бях прочел ,че дюзите било хубаво да са на Bosch а не на Siemens понеже рециклирането на бош било 100-150 лв а на сименса няколко пъти по-скъпо 600-700лв ... което си е доста по-скъпо.
Като цяло пасата ми харесва една идея повече от октавиата , но пък за октавиата няма много лоши мнения спрямо пасата. На кантар са ми :)
А какво друго е хубаво да се гледа при покупка ,което може да доведе до проблеми и скъп ремонт ? Във всички случаи ще се закара в сервиз за преглед преди да се купи. На кое трябва да обърна специално внимание (окачване примерно) ?
Предполагам за потдръжка октавиата ще е по-евтина дори и да има някой по-сериозен проблем.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
Октавията е Голф, със сигурност ще е по-евтина за поддръжка от Пасат!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
В талона на колите, освен номер на рама има и номер на мотор. Тези 2 номера ги има и на ВИН стикера който е залепен в легена на резервната гума, както и на 1ва страница на сервизната книжка(гледай коли които имат такава). Пример за TDI Помпа-дюза(сименс дюзите са само при ранните такива): BKP12345, пример за common rail: CAYC12345.
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Избор между VW passat b6 и Skoda octavia 2 facelift
По отношение Пасат/Октавия : Макар по външни размери Октавията да се доближава до Пасата, както казаха колегите тя си е на базата на Голф, което означава по-малко вътрешно пространство (в отсека за пътниците), като това е особено осезаемо в пространството за краката на пътниците от зад. Освен това използваните материали в интериора са по... да кажем семплички, но пък за това е доста надеждна и безпроблемна. От друга страна Пасата е доста по-просторен и с приятни интериорни материали, но пък има някои "стандартни" болежки, които са скъпички за отстраняване, например ел. заключването на волана, ел. моторчетата за клапите на климатроника, ел. моторчетата на ръчната. Като цяло Пасата е по-комфортен и луксозен, а Октавията по-безпроблемна и евтина за поддръжка.
По отношение на двигателите при Пасата : Бензиновите са с директно впръскване и газификацията не е препоръчителна - скъпа и предразполагаща към проблеми. Дизелите от 2005 до 2007 г. вкл. са по технологията помпа-дюза, като обозначенията/кодовете им са трибуквени (№ на двигателя съдържа три букви и после цифри, точно тези букви са кода, който показва кой/какъв е двигателя), от 2008 г. дизелите са по технологията Комън рейл и са с 4 цифрен код.
За съжаление първия тип се оказаха не до там надеждни, най-вече заради проблемите с дюзите на Сименс, като и някои други проблеми. За да сме коректни обаче трябва да отбележим, че 1.9 (105 к.с.) е доста надежден мотор, 2.0, 8V, 140 к.с. (BMP) също не е зле (тук проблем е привода на маслената помпа, но пък смяната му не е скъпа). Основните виновници за лошата слава на тези мотори са 2.0, 16V, 140 к.с. (BKP) и 2.0, 16V, 170 к.с. (BMR), които освен привода на помпата имат проблем с дюзите и пукане на глави. Но все пак за да ти е мирна главата, си търси кола с Комън рейл.
По отношение на двигателите при Пасата : Бензиновите са с директно впръскване и газификацията не е препоръчителна - скъпа и предразполагаща към проблеми. Дизелите от 2005 до 2007 г. вкл. са по технологията помпа-дюза, като обозначенията/кодовете им са трибуквени (№ на двигателя съдържа три букви и после цифри, точно тези букви са кода, който показва кой/какъв е двигателя), от 2008 г. дизелите са по технологията Комън рейл и са с 4 цифрен код.
За съжаление първия тип се оказаха не до там надеждни, най-вече заради проблемите с дюзите на Сименс, като и някои други проблеми. За да сме коректни обаче трябва да отбележим, че 1.9 (105 к.с.) е доста надежден мотор, 2.0, 8V, 140 к.с. (BMP) също не е зле (тук проблем е привода на маслената помпа, но пък смяната му не е скъпа). Основните виновници за лошата слава на тези мотори са 2.0, 16V, 140 к.с. (BKP) и 2.0, 16V, 170 к.с. (BMR), които освен привода на помпата имат проблем с дюзите и пукане на глави. Но все пак за да ти е мирна главата, си търси кола с Комън рейл.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта