Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Здравейте Колеги!
Все по-често взех да се замислям за смяна на сегашния ми Пасат Комби В4 1,8 90 к.с., който вече 14 години продължава да ми е верен, с по нов модел. Все по често се заглеждам в обявите и по минаващите коли, както и да подпитвам познати за мнения.
Реших да се обърна и към вас за вашето мнение, за което предварително Благодаря за отделеното време и внимание.
Та дилемата е, дали да е модел В5.5 или 6, дали да е с бензинов или с дизелов мотор, като желанието ми за мощност е поне 131 к.с., че сегашния ми стар и верен приятел с неговите 90 кончета изпреварванията са си цяло приключение. Ако ще е бензин, да е с възможност за газова уредба.
Като цяло имам повече впечатления за модел 5.5 с дизеловия двигател 1,9 TDI 131 к.с. и съм чувал следните мнения:
Положителни:
- здрав мотор;
- сравнително добра возия;
Отрицателни:
- многораменно предно окачване;
Ето и конкретни въпросчета за които се сещам за модела В6:
- Дизеловия двигател Комън рейл или помпа дюза е и кое е за предпочитане?
- Предното окачване пак ли е многораменно?
- Обслужването му по-скъпо ли е от 5.5. , вкл. и ангренажен ремък?
За модел 5.5:
- скъпа ли е подръжката на предното окачване?
- ако автомобила е с 17" джанти, вместо 16", по-бързо ли ще се разбива ходовата част ( хвърлил съм око на един с такива джанти )?
- Facelift модела с какво е по различен ( аз лично виждам разлика във волана ) ?
Вие какви мнения, впечатления и съвети бихте ми дали?
П.П. Ако темата не е за този раздел, моля да бъде преместена където трябва?!
Все по-често взех да се замислям за смяна на сегашния ми Пасат Комби В4 1,8 90 к.с., който вече 14 години продължава да ми е верен, с по нов модел. Все по често се заглеждам в обявите и по минаващите коли, както и да подпитвам познати за мнения.
Реших да се обърна и към вас за вашето мнение, за което предварително Благодаря за отделеното време и внимание.
Та дилемата е, дали да е модел В5.5 или 6, дали да е с бензинов или с дизелов мотор, като желанието ми за мощност е поне 131 к.с., че сегашния ми стар и верен приятел с неговите 90 кончета изпреварванията са си цяло приключение. Ако ще е бензин, да е с възможност за газова уредба.
Като цяло имам повече впечатления за модел 5.5 с дизеловия двигател 1,9 TDI 131 к.с. и съм чувал следните мнения:
Положителни:
- здрав мотор;
- сравнително добра возия;
Отрицателни:
- многораменно предно окачване;
Ето и конкретни въпросчета за които се сещам за модела В6:
- Дизеловия двигател Комън рейл или помпа дюза е и кое е за предпочитане?
- Предното окачване пак ли е многораменно?
- Обслужването му по-скъпо ли е от 5.5. , вкл. и ангренажен ремък?
За модел 5.5:
- скъпа ли е подръжката на предното окачване?
- ако автомобила е с 17" джанти, вместо 16", по-бързо ли ще се разбива ходовата част ( хвърлил съм око на един с такива джанти )?
- Facelift модела с какво е по различен ( аз лично виждам разлика във волана ) ?
Вие какви мнения, впечатления и съвети бихте ми дали?
П.П. Ако темата не е за този раздел, моля да бъде преместена където трябва?!
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Според мен бензин и Б 5,5 са по добър вариант, дизелите на тези години минават 300 хилки, докато бензини се намират оригинал много преди 200. Ако е Б6 бензин малкия мотор.
Окачването отпред е сложно, но издържа по-дълго време до следващ ремонт!
Аз самият премислях дълго време какъв Пасат да си купя миналата година, избрах Б 5,5 и за сега се оказва правилното решение. Затова държа да си споделя мнението.
Окачването отпред е сложно, но издържа по-дълго време до следващ ремонт!
Аз самият премислях дълго време какъв Пасат да си купя миналата година, избрах Б 5,5 и за сега се оказва правилното решение. Затова държа да си споделя мнението.
Последна промяна от Курт Деликуртев на Чет 28 юни 2018 19:48, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Пак се изказа, Курте
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Курте, може ли във всяка тема да пишеш такива небивалици. На всичкото отгоре и толкова неграмотно.
Относно темата, поразрови се из форума има толкова много теми и мнения, писано, писано ... Но трябва да решиш точно какъв ти е бюджета да те ориентираме кой модел да търсиш, защото разликата между Б5.5 и Б6 в първоначалната покупка и последващото обслужване си е доста голяма.
Относно темата, поразрови се из форума има толкова много теми и мнения, писано, писано ... Но трябва да решиш точно какъв ти е бюджета да те ориентираме кой модел да търсиш, защото разликата между Б5.5 и Б6 в първоначалната покупка и последващото обслужване си е доста голяма.
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Градско ли,ще се кара повече или извънградско? Дилемата,дали да е бензин или дизел има много писано,поразрови се малко и ще намериш доста информация. Аз също бях пред тази дилема въпреки,че колата се кара повече градско не съзалих,че избрах дизел въпреки,че били милионници аз съм си доволен. При помпа-дюзата съм чувал,че били малко къпризни към нафта,но както казах ти трябва да решиш какво точно искаш. Както казаха по-горе кажи с какъв бюджет разполагаш.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Докторе,
От доста време си регистриран.
По твоите въпроси има доста изписано.
При В6 газ само на 1.6 МПИ. Но се съмнявам,че ще ти хареса.
Лично аз бих се ориентирал към късен В 5.5.
1.8Т,2.0/116 носят на газ.
2.0/130кс е маслар невероятен. Пропусни тия обяви.
2.0 са предимно с базово оборудване.
Климатик,само предни ел.стъкла и т.н.
От доста време си регистриран.
По твоите въпроси има доста изписано.
При В6 газ само на 1.6 МПИ. Но се съмнявам,че ще ти хареса.
Лично аз бих се ориентирал към късен В 5.5.
1.8Т,2.0/116 носят на газ.
2.0/130кс е маслар невероятен. Пропусни тия обяви.
2.0 са предимно с базово оборудване.
Климатик,само предни ел.стъкла и т.н.
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Мишонко, човекът е ровил, ама е друго когато го посъветват знаещи.
Б 5,5 купен на бензин, после нова газова монтираш и си готов.
Б 5,5 купен на бензин, после нова газова монтираш и си готов.
- escrime
- Мнения: 3070
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
doktora написа:
Ето и конкретни въпросчета за които се сещам за модела В6:
- Дизеловия двигател Комън рейл или помпа дюза е и кое е за предпочитане?
- Предното окачване пак ли е многораменно?
- Обслужването му по-скъпо ли е от 5.5. , вкл. и ангренажен ремък?
За модел 5.5:
- скъпа ли е подръжката на предното окачване?
- ако автомобила е с 17" джанти, вместо 16", по-бързо ли ще се разбива ходовата част ( хвърлил съм око на един с такива джанти )?
- Facelift модела с какво е по различен ( аз лично виждам разлика във волана ) ?
B6:
- Зависи от коя година е и с кой код на двигателя.
- Не е многораменно.
- При равни други условия ще е сходно като цена.
B5.5:
- Не е скъпа, има много комплекти на приемливи, че даже и ниски цени. Това вече не е екзотика каквато беше преди 10 години.
- Дори и да се разбива по-бързо, това няма смисъл да ти е критерий. Разликата ще е пренебрежима в това отношение.
- Facelift се познава и по огледалата, освен волана. Като цяло промените са козметични.
Моят съвет е да съобразиш бюджет и предлагане. Ако парите стигат само за ранен, базов B6 с проблемна моторизация, може би е по-добре да свалиш едно ниво и да се насочиш към късен B5.5. От друга страна B6 е технологично много, много по-нов. Все пак B5.5 е фейслифт на B5, а тази платформа дебютира 95-96 г. в А4. Другото колегите са го казали.
Между другото, ако не се търси обема на Пасат, аз лично бих гледал и А4 Б6 с 1.8Т с ръчни скорости и куатро. А ако бюджета позволява и Б7 бих добавил.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Здравейте!
Ще прочета какво е написано за моделите, просто не бях се ориентирал в кой раздел да търся информацията.
Иначе ще съм благодарен да чуя и реални впечатления от хора собственици на такива автомобили.
Mishonti , каква е разликата в обслужването на B5.5 и B6 ?
Принципно съм се насочил към В5.5 и по конкретно към дизел, поради многото години на газ със сегашния В4, но си мечтая и за нещо по ново като година.
Бюджета е леко разтеглива величина, тъй като нали знаете че понякога човек е склонен да даде и малко повече, стига да си заслужава. По скоро стойността на обслужването ми е по-важна, тъй като това ще бърка редовно в джоба ми за разлика от първоначалната инвестиция.
Иначе ще се кара предимно градско, наясно съм с дизела че зимата стопля бавно, но 14 години на газ явно ми е дошло в повече.
Zdravko Zankov , 2.0 130 к.с., - предполагам че визираш бензиновия мотор който е маслояд?
Гледах в форума че модела 5.5 се произвежда до март месец 2005г., а в същото време срещам обяви с месеци на производство октомври, ноември 2005г.?
Ще прочета какво е написано за моделите, просто не бях се ориентирал в кой раздел да търся информацията.
Иначе ще съм благодарен да чуя и реални впечатления от хора собственици на такива автомобили.
Mishonti , каква е разликата в обслужването на B5.5 и B6 ?
Принципно съм се насочил към В5.5 и по конкретно към дизел, поради многото години на газ със сегашния В4, но си мечтая и за нещо по ново като година.
Бюджета е леко разтеглива величина, тъй като нали знаете че понякога човек е склонен да даде и малко повече, стига да си заслужава. По скоро стойността на обслужването ми е по-важна, тъй като това ще бърка редовно в джоба ми за разлика от първоначалната инвестиция.
Иначе ще се кара предимно градско, наясно съм с дизела че зимата стопля бавно, но 14 години на газ явно ми е дошло в повече.
Zdravko Zankov , 2.0 130 к.с., - предполагам че визираш бензиновия мотор който е маслояд?
Гледах в форума че модела 5.5 се произвежда до март месец 2005г., а в същото време срещам обяви с месеци на производство октомври, ноември 2005г.?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19688
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Брат ми преди месец купи 5.5 1.9 TDI 131 к.с. 4motion от частно лице на цена 4200 лв. Добра покупка - спестяват се екотакса, регистрация, винетка, данък, преглед - къмто 500 лв.
По колата на скоро беше сменено комплект предно окачване и задни амортисьори от предишния собственик. Дойде с 2 комплекта джанти с гуми. Летните 17" почти не ставаха и вече е с нови. Зимните ще карат този сезон.
Пасатът според мен е на 500+ хиляди. На таблото пише 250К.
Последва пълно обслужване - ангренаж, ролки, филтри масло и освен това се отвори главата - нов разпределителен вал, ремонтен комплект за дюзи, реглаж дюзи с нови реглажни болтове и гарнитура на капака на главата, която течеше. Добавен DRL и някои други дреболии. Монтиран теглич.
Цялото това обслужване + новите гуми 225/45/17 излезе около 2500 лв. и колата отиде на около 6700 лв. Вероятно скоро ще се наложи и смяна на маховик, който също е 1000 лв., но за сега изглежда ОК.
Ходих с нея до Гърция, врътнах едни бързи 1000 км. Колата е пушка - много добре в завоите на Халкидики. Яде ги. С много агресивно каране (разбирай всичката газ) ми изхарчи 8/100. Но все пак е 4x4. С икономично каране (в ограниченията и без изпреварване на безкрайни колони) и по този маршрут ще падне на под 6, а версията без 4x4 на 5. Баща ми има същия Пасат, но само на предно, който купих 2012 г. - и с него имам доста километри навъртяни.
В момента брат ми е с неговия Пасат и ремарке с мотори на Хунгароринг. Колата е перфектна според мен за тия пари.
Естествено B6 е по-хубав, но там за хубав и читав автомобил, с обслужване, гуми и да е годен да служи дълго време ще са нужни според мен поне 14-15000 лв.
По колата на скоро беше сменено комплект предно окачване и задни амортисьори от предишния собственик. Дойде с 2 комплекта джанти с гуми. Летните 17" почти не ставаха и вече е с нови. Зимните ще карат този сезон.
Пасатът според мен е на 500+ хиляди. На таблото пише 250К.
Последва пълно обслужване - ангренаж, ролки, филтри масло и освен това се отвори главата - нов разпределителен вал, ремонтен комплект за дюзи, реглаж дюзи с нови реглажни болтове и гарнитура на капака на главата, която течеше. Добавен DRL и някои други дреболии. Монтиран теглич.
Цялото това обслужване + новите гуми 225/45/17 излезе около 2500 лв. и колата отиде на около 6700 лв. Вероятно скоро ще се наложи и смяна на маховик, който също е 1000 лв., но за сега изглежда ОК.
Ходих с нея до Гърция, врътнах едни бързи 1000 км. Колата е пушка - много добре в завоите на Халкидики. Яде ги. С много агресивно каране (разбирай всичката газ) ми изхарчи 8/100. Но все пак е 4x4. С икономично каране (в ограниченията и без изпреварване на безкрайни колони) и по този маршрут ще падне на под 6, а версията без 4x4 на 5. Баща ми има същия Пасат, но само на предно, който купих 2012 г. - и с него имам доста километри навъртяни.
В момента брат ми е с неговия Пасат и ремарке с мотори на Хунгароринг. Колата е перфектна според мен за тия пари.
Естествено B6 е по-хубав, но там за хубав и читав автомобил, с обслужване, гуми и да е годен да служи дълго време ще са нужни според мен поне 14-15000 лв.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
doktora написа:
Zdravko Zankov , 2.0 130 к.с., - предполагам че визираш бензиновия мотор който е маслояд?
Гледах в форума че модела 5.5 се произвежда до март месец 2005г., а в същото време срещам обяви с месеци на производство октомври, ноември 2005г.?
Да,20 клапановия.
Комби версиите се произвеждат до по-късно.
Има Голф 3 комби 98 година.
4 комби също има 2005-2006 година.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
А мислил ли си за вариант англичанка на малък пробег да й обърнеш дирекцията? Мога да се обоснова ако е нужно... Говорим за ПД моторизация.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Vlad77 благодаря ти за включването ти!
Четейки разходите направени по обслужване и ремонт на В5.5 , направо ми се струват огромни на фона на елементарното и евтино обслужване на сегашния ми В4. И това е една от причините поради които не ми се разделя с него и за вътрешната борба която се води в главата ми .
А 17-ки гуми няма ли да трошат по-бързо предницата?
Иначе закупуването на регистрирана кола от частно лице - не знам защо, но все си мисля че такава кола би имала някакъв прикрит сериозен проблем поради който се продава.
stefan4o наскоро видях в обявите В5.5 - Англичанин, като цената му беше значително по ниска от "нормалните" . Не съм се замислял за обръщане на дирекцията, защото може би си е скъпа процедура, а и като си помисля че цялото табло трябва да се разкости на съставните му части на фона на 14-15 годишните пластмаси и ... И от къде да съм сигурен за пробега че е реалния, защото само и единствено заради него си заслужава подобна процедура . Но все пак бих прочел с интерес твоите аргументи
А каква е ориентировъчната стойност за смяна на ангренаж ( консуматив + труд ) , има ли пистов и клиновиден ремък В5.5 ? А стойността на предното окачване - когато се наложи цялото ли се сменя или може на части?
Четейки разходите направени по обслужване и ремонт на В5.5 , направо ми се струват огромни на фона на елементарното и евтино обслужване на сегашния ми В4. И това е една от причините поради които не ми се разделя с него и за вътрешната борба която се води в главата ми .
А 17-ки гуми няма ли да трошат по-бързо предницата?
Иначе закупуването на регистрирана кола от частно лице - не знам защо, но все си мисля че такава кола би имала някакъв прикрит сериозен проблем поради който се продава.
stefan4o наскоро видях в обявите В5.5 - Англичанин, като цената му беше значително по ниска от "нормалните" . Не съм се замислял за обръщане на дирекцията, защото може би си е скъпа процедура, а и като си помисля че цялото табло трябва да се разкости на съставните му части на фона на 14-15 годишните пластмаси и ... И от къде да съм сигурен за пробега че е реалния, защото само и единствено заради него си заслужава подобна процедура . Но все пак бих прочел с интерес твоите аргументи
А каква е ориентировъчната стойност за смяна на ангренаж ( консуматив + труд ) , има ли пистов и клиновиден ремък В5.5 ? А стойността на предното окачване - когато се наложи цялото ли се сменя или може на части?
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
за Супърб 1 с мотор 1.8Т мислил ли си ?
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Препоръки и мнения за Passat B5.5 или B6, бензин или дизел, плюсове и минуси?
Няма как да си сигурен за пробега, но прочети мнението на Влад. Ще вземеш някоя кола да кажем за 5 000лв. или около. После ще й спретнеш ремонтче за 1500-2000 с или без включен маховик в тая цена. Понеже тези коли са на годинки вече и на практика са на по 350 - 400 и нагоре хиляди км.
С англичанката нещата стоят така. Вземаш някоя за около 2000-2500лв. Предполагам, че ще ти стъпи още към 2 бона да я обърнеш в някой читав сервиз. Така пак ще имаш кола за 5 бона, ама шансът да покараш едни 50 - 100 000км без да правиш скъпоструващи ремонти е доста по-голям. Понеже пробегът й ще е доста по-малък от тази внос от Италия/Германия/Австрия. Така ще имаш време да глътнеш въздух и да събереш лев за по-големите и скъпи ремонти - каквито ще те сполетят със сигурност, ако колата остане за повече време твоя, а не я смениш догодина примерно.
Просто като достигнат даден пробег започва да се обажда това-онова и когато се съберат няколко неща за кратко време сумите стават 4-цифрени. Иначе твоето пасатче моно ще ти липсва като поддръжка и цени на ремонти, а и като гориво - едно е да караш с 8/100 газ, друго е 6/100 нафта. Аз също се оглеждам за кола като теб, ама не бързам, пък и взех да се замислям има ли смисъл да давам пари за 15-20 годишен автомобил, който да измести (умишлено я ползвам вместо замести) 30-годишен такъв в ежедневната му употреба
С англичанката нещата стоят така. Вземаш някоя за около 2000-2500лв. Предполагам, че ще ти стъпи още към 2 бона да я обърнеш в някой читав сервиз. Така пак ще имаш кола за 5 бона, ама шансът да покараш едни 50 - 100 000км без да правиш скъпоструващи ремонти е доста по-голям. Понеже пробегът й ще е доста по-малък от тази внос от Италия/Германия/Австрия. Така ще имаш време да глътнеш въздух и да събереш лев за по-големите и скъпи ремонти - каквито ще те сполетят със сигурност, ако колата остане за повече време твоя, а не я смениш догодина примерно.
Просто като достигнат даден пробег започва да се обажда това-онова и когато се съберат няколко неща за кратко време сумите стават 4-цифрени. Иначе твоето пасатче моно ще ти липсва като поддръжка и цени на ремонти, а и като гориво - едно е да караш с 8/100 газ, друго е 6/100 нафта. Аз също се оглеждам за кола като теб, ама не бързам, пък и взех да се замислям има ли смисъл да давам пари за 15-20 годишен автомобил, който да измести (умишлено я ползвам вместо замести) 30-годишен такъв в ежедневната му употреба
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта