Alfa Romeo 156/159 или Passat

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот katmai » Чет 05 юли 2018 21:07


Mario951 написа:...Иначе сега си карам Ауди, бензин-газ - много съм доволен. За рециклиране на задни супорти основно, хубави дискове и накладки дадох 300 лв (на моето изпълнение лагера на главината е едно с диска), колко да е по-скъпа Алфата?!


Значи ти си сменил алфата за VAG , 'ма сега ръсиш акъл? :bishop
Я разкажи за носачите на 156, колко гениално са измислени и как обичат да поскърцват?
Всъщност я разкажи защо продаде 156-цата, може би защото точно като автора те е привлякъл хубавия дизайн и евтината цена, а после си разбрал, че има защо да е така.
И разбира се, я ми кажи кое е повече кола(не забавна, както я нарече). Кое ти върши повече работа?
Много са красиви, не отричам, затова и аз си взех навремето. Има нещо специално в тях, карат те да се чувстваш по-различно. Но аз не мога да си представя да ползвам алфата като семейна кола и да минавам с нея по 30 000 на година.
Ти наистина ли мислиш, че 159 за 5000лв, дизел е по-безпроблемен и евтин за поддръжка автомобил в сравнение с 2.0 бензин?




Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Mario951 » Чет 05 юли 2018 21:25


Няма как да сравнявам 20 годишни курници, сегашната ми кола ми върши повече работа, но и човека който ми я продаде се оказа много много точен и определено не я продаде за да се оттърве от нея, а дори от време на време се чуваме или като се разминаваме някъде си лафим и то с добри чувства.

Ако се казвах Ханс или Жозепе и се чудих 2000-та година коя кола да си купя от шоурума, сигурно щях да избера Алфата.

Окачването на Алфата е капсуловано и скъпо, но не мисля че е чак толкова по-скъпо в днешно време, а съм го чувал да скърца от време на време в много студени зимни сутрини на легнали полицай примерно, все пак е кола от среден клас, не е Мерцедес или Лексус да чуваш как ти расте косата.

След години остават само хубавите спомени :beer


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот katmai » Чет 05 юли 2018 21:44


Mario951 написа:Няма как да сравнявам 20 годишни курници, сегашната ми кола ми върши повече работа, но и човека който ми я продаде се оказа много много точен и определено не я продаде за да се оттърве от нея, а дори от време на време се чуваме или като се разминаваме някъде си лафим и то с добри чувства.

Ако се казвах Ханс или Жозепе и се чудих 2000-та година коя кола да си купя от шоурума, сигурно щях да избера Алфата.

Окачването на Алфата е капсуловано и скъпо, но не мисля че е чак толкова по-скъпо в днешно време, а съм го чувал да скърца от време на време в много студени зимни сутрини на легнали полицай примерно, все пак е кола от среден клас, не е Мерцедес или Лексус да чуваш как ти расте косата.

След години остават само хубавите спомени :beer


Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD(6000 лв).
1.Окачването(носачи) се разваля за норматив, всеки знае че ако изкара над 20 000 направо си на аванта.
2.Седалките им са слаби, скърцат и играят.
3.Течеше от предната колона и задната при дъжд.
4. Уплътненията на frameless джамове пропускат ватъря и след 100 в тая кола имам чувството че се возя в жигула.
5. Механизмите на прозорците се прецакват и почва да се вдига и пуска както си иска.
6.Копчетата за прозорците се прецакват също.
7. Обтегачите на вратите пукат.
8. Дясната врата се беше увиснала и прозореца закачаше в купето.
9. Подгрева на седалките , конкретно копчето за пускане беше измислено мега малоумно и опираше в механизма за вдигане на седалката, от там окъсяваше и бушона гореше.
10. Жилцето на скоростите някак се размества и 6-та спира да влиза като 'ората.
11. Смених тампони на стаб щанга, после се оказа ,че трябвало цялта щанга да се смени.
12. За да смениш крушка ти трябва гъвкава отвертка и пак рискуваш да потрошиш фара, който струваше 2000 лв нов(моите бяха ксенон).
13. Малоумно монтирани светлини долу ниско отзад, на една автомивка с четката разкачиха едната.
14. Бутоните на радиото не работеха меко и трябваше да ги натискаш силно.
15. Кофти измислени прагове и когато се вдига на подемник трябва да се внимава, че се подгъват, ръждясват и т.н.
16. Датчика за сложен колан се беше прецакал.
17. Буксите за еърбега са проблемни и почва да мигат лампи
18. Возеше мега твърдо за кола с 16-ки джанти.
19. Огромен радиус на завой.
20. Парното духаше по-слабо, така и не ми се занимаваше да разбера защо.
Със сигурност не се сещам за още 10-тина.
И най-гадно ти става, когато се разтърсиш в нета и разбереш ,че тия неща са всеобщи, че за някои от тях хората са писали по форумите още ,когато е излезнала от шоурума.

Просто всеки по техничар човек би видял, кооолко малоумно са измислени някои неща. Искам да ми намериш 1(ЕДИН) майстор , който да ти каже че алфа е по-надеждна кола от Audi A4/Golf 4, Passat B5 и тогава се върни да разправяш, че сме говорили простотии тука.
И най-интересното беше, че когато я продадох, майстора каза на човека ,че била много добър екземпляр :bishop

Последна промяна от katmai на Чет 05 юли 2018 21:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот roly » Чет 05 юли 2018 21:50


На бензиновата Алфа 156 с Twin spark мотор има 8 свещи и кабели и смяната им е над 400 кинта.
Носачите в БГ карат по макс 2 години, а са 5-600 кинта и те.
Не знам какво пречи на нормално мислещ индивид да не си купи Golf4 с различен от шибания 1.4 16V мотор,
а Алфа 156 или Пасатор 5.5 с 10 алуминиеви кокала???? :mhihi


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Mishonti » Чет 05 юли 2018 22:04


Окачването на Б5.5 Пасат е сто пъти по-здраво от на Алфа или от на Опел например. (Щото имаше и идеи за Астра).
Да си купиш 159 за 4-5 хил лв трябва да си луд, това е мое мнение.
Офф: Roly, ти да не си soldier91?
Голф спрямо Пасат е адска каруца, колите са доста различни.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот katmai » Чет 05 юли 2018 22:25


Mario951 написа:Давайте подкопавайте им цените на Алфите че ме сърбят ръцете вече да си вземам 159 и аз, пък аз гордо ще ви надувам цените на VW, още 10 години Голф 4 и Пассат Б5 на цени от 5000 лв (за лошите, пък хубавите 6-7000)


Тука не разбрах, защо Passat B5 в добро състояние да не е 6000 лв??
Нима един W210 (Е класа от 1996) в топ състояние не може да струва 8000 лв?
Здравата кола струва пари независимо от марката и годините.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 05 юли 2018 22:45


Частите за Алфа са много скъпи, един колега горе е дал цени за амортисьори, за тези пари си купувам четири предни същата марка за пасаторчето ми. Има един сайт, където се търсят части от Фиат, които стават на Алфа, тогава цените падат малко.

Една и съща част, ако кажеш за Алфа е 30% по-скъпа отколкото ако кажеш Фиат.

Ако се избира между Алфа и Пасат съм с две ръце за Пасат, нищо че струва повече пари. Понеже се плаща за качество и имидж на марката е така!


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Lupender » Пет 06 юли 2018 8:07


Избора на автомобил е мамата си... особено ако човек не знае (или не осъзнава) обективните си нужди, а те в повечето случаи са доста по-различни от субективните му нагласи. Когато се забърка един микс от страсти, мераци и мания за престиж се стига до гризване на дръвцето. Понеже писах за Астра Н, ще ви дам пример с мен и моята Астра и моя комшия с Пасат-а В6 - взехме ги по едно и също време преди малко повече от две години, ще кажа само, че Пасата беше х2 на цената на Астрата, но парите хвърлени по нея са сигурно х10, а километрите навъртени с нея в сравнение с мен х-4, т.е. аз съм навъртял 98000 км., а той 23000. Не знам дали случи на кофти екземпляр, но той нищо не казва, или казва с половин уста (щото беше голямо изхвърлянето от негова страна), данните ги имам от жена му (щото тя си казва всичко, понеже не е предубедена). Та човека прави ремонт на мотор 2 пъти, включително и глава... по думите на жена му минимум 5 бона са отишли за ремонти (тя предполага, че и повече можа да са, но тя да не знае). Аз за астрата съм дал 1720 лв. за ремонти, при положение, че съм сменил маховик и съединител, които можеха да карат още, но използвах повода със свалянето на скоростната кутия (М32, естествено се предаде) за да ги сменя. Като изключим това, по колата са сменени единствено задните тампони на носачите за въпросните 98000 километра.
Какво искам да кажа - важно е да си направиш сметката какво искаш - да си гъзар, да си прагматичен или... (?!) и най-вече ЗАЩО?
Всяка кола си има слаби места, важното е те да са трайно, лесно и относително евтино отстраними (като проблема с кутията М32).


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Vlad777 » Пет 06 юли 2018 12:47


Курт Деликуртев написа:Една и съща част, ако кажеш за Алфа е 30% по-скъпа отколкото ако кажеш Фиат.
Това е абсолютна глупост. Поредната! Имам достъп до няколко големи търговци на авточасти и такова нещо няма. Ако една част има един парт номер, то цената й е фиксирана към този парт номер. А може да се монтира на десетки модели коли дори.
Lupender написа:Не знам дали случи на кофти екземпляр, но той нищо не казва, или казва с половин уста (щото беше голямо изхвърлянето от негова страна), данните ги имам от жена му (щото тя си казва всичко, понеже не е предубедена). Та човека прави ремонт на мотор 2 пъти, включително и глава...
Така се получава когато имаш пари за читав Пасат 5.5, но предпочетеш да вземеш следващия модел B6 от ония преоценените на по 5000000 км дето са под средната пазарна цена за модела щото нали ще сме гъзари с по-нова кола...

Не е нормално един Passat B6 в Германия на под 250000 км да е от 6'500 евро нагоре, а тук да са по 8'000 лв същите при това с пуно екстри. Купуват се напудрени кенефи и после се реве, че много чупливи били. :mhihi Нормално за родния "тарикат".

А щом двигателят е отварян 2 пъти - значи отново се е метнал на евтиното и първия път не е направил всичко, което е трябвало - тънката лайстна :mhihi .

Не е случайно казано, че евтиното излиза скъпо. В някои случаи непоносимо скъпо!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 06 юли 2018 13:03


Влади, всичко е от стандарта на живот.
И манталитета.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4413
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот Pet_rov » Пет 06 юли 2018 13:14


И аз навремето дадох за моя Пасат 4700 и всички ми казваха - ти луд ли си бе, те по 3500 вървят. Да, ама най-сериозен ремонт до момента са ми амортисьори и два предни диска. Ремъци, масла, филтри не броя, консуматив са. Явно е имало защо да дам тия пари тогава..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот stefan4o » Пет 06 юли 2018 14:36


Колите са малко и на късмет. Дайте да не се лъжем. Правилото за истинска кола на малко километри си важи, наистина, но и тя може да те изненада лошо - техника, разваля се.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот MMX » Пет 06 юли 2018 14:38


katmai написа:1. Аз кола от авткъща не взимам. И двете ми коли съм ги вкарвал от Германия и то на цени над тези по автокъщите в България. Б5-ца я взех за 12 000 лв, тука ги имаше по 8000 тогава.

Значи няма да вземеш от автокъща, защото така ще се прецакаш, че може да дадеш 2000-3000лв за ремонти. А ти какво правиш - вместо 8000лв даваш 12000лв, т.е. плащаш си 4000лв горница заради невероятното качество. И като излезе пак един ремонт за 1000-1500лв какво става? По-горе се вайкаш как след оскъпяване с 2000лв колата става непродаваема и не знаеш дали да я поддържаш. Какво ѝ е непродаваемото - да не е казано, че трябва да я продадеш с 0 загуба или даже на печалба? Тая за 12000 като я купиш от Германия да не би да можеш да я продадеш за повече от 9000 после, след като тук вървят по 8000? Или ще обясниш как си я купил много хубава за 12000 и му я даваш за 11000 без да има някакъв проблем, просто така защото ти е омръзнала. Важно е да си вътрешно убеден в хитростта си. Ако си ходил 10 пъти в Германия по друг повод или имаш познати в бранша, може да отидеш да си купиш нещо. Но ако обикаляш само за кола или отиваш за първи път, почти сигурно ще си доплатиш всичките икономисани ремонти и накрая пак може да оправяш и двигател. Ако можеше всеки да отиде до Германия без опит и за 2 дни да си купи много свястна кола, нямаше да има кой да купи нещо от автокъща. А реално сигурно 90% от колите по пътищата са минали през автокъщи.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот katmai » Пет 06 юли 2018 15:06


MMX написа:
katmai написа:1. Аз кола от авткъща не взимам. И двете ми коли съм ги вкарвал от Германия и то на цени над тези по автокъщите в България. Б5-ца я взех за 12 000 лв, тука ги имаше по 8000 тогава.

Значи няма да вземеш от автокъща, защото така ще се прецакаш, че може да дадеш 2000-3000лв за ремонти. А ти какво правиш - вместо 8000лв даваш 12000лв, т.е. плащаш си 4000лв горница заради невероятното качество. И като излезе пак един ремонт за 1000-1500лв какво става? По-горе се вайкаш как след оскъпяване с 2000лв колата става непродаваема и не знаеш дали да я поддържаш. Какво ѝ е непродаваемото - да не е казано, че трябва да я продадеш с 0 загуба или даже на печалба? Тая за 12000 като я купиш от Германия да не би да можеш да я продадеш за повече от 9000 после, след като тук вървят по 8000? Или ще обясниш как си я купил много хубава за 12000 и му я даваш за 11000 без да има някакъв проблем, просто така защото ти е омръзнала. Важно е да си вътрешно убеден в хитростта си. Ако си ходил 10 пъти в Германия по друг повод или имаш познати в бранша, може да отидеш да си купиш нещо. Но ако обикаляш само за кола или отиваш за първи път, почти сигурно ще си доплатиш всичките икономисани ремонти и накрая пак може да оправяш и двигател. Ако можеше всеки да отиде до Германия без опит и за 2 дни да си купи много свястна кола, нямаше да има кой да купи нещо от автокъща. А реално сигурно 90% от колите по пътищата са минали през автокъщи.

Аз кола от Германия не взимам с мисълта за колко ще я продам , а я взимам с мисълта ,че няма да ме лъжат като тукашните търгаши и че ще я карам поне 5 години. Представи си само щом тука е била на 8000, за колко я е взел джамбаза. Аз тогава пасата го взех на 72 000 км и вътре беше ЧИСТО НОВ а не като повече кочини тука лъснати с лустро и сменен маншон на скоростите с такъв от 5 лв. С тая кола съм минал 140 000 км на ГАЗ и то с МНОГО ГАЗ.
Логиката ти я разбирам, и даже съм си го мислил тоя вариант, но колата която като части е изморена е много вероятно и като интериор да е изморена а това на никой не му се разправя да го прави. Айде седалки може да смениш но избелялото табло е трудно. Изобщо в една кола всичко се износва и колкото по-запазена я вземеш толкова по-добре.
Колкото до логиката ми при колегата с Алфата - няма лошо да я взема на 4500 и после да налее още 3000, въпроса беше , че парите които той е приготвил не отговарят на това което го очаква, просто исках да знае ,че като даде 4500 няма да си остане с 4500. Аз дадох 12 000 за пасата и повярвай ми, по тая кола съм имал много по-малко ремонти спрямо 80% от подобните пасати в БГ(спрямо използването което съм и причинил).
И най-важното, ти може да дадеш 3000 лв за ремонти и колата да "стане" като тая от 12 000, но главоболията които ще имаш с майстори и изгубеното време което ще пропилееш и разбира се липсата на колата не можеш да го преглътнеш.
То по твоята логика, дай да вземе един пасат от моргата за 1000 и да пръсне още 5000 и хоп - колата нова...


d3v1l
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 25 ное 2015 12:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Alfa Romeo 156/159 или Passat

Мнениеот d3v1l » Съб 14 юли 2018 20:45


katmai написа:
Mario951 написа:Няма как да сравнявам 20 годишни курници, сегашната ми кола ми върши повече работа, но и човека който ми я продаде се оказа много много точен и определено не я продаде за да се оттърве от нея, а дори от време на време се чуваме или като се разминаваме някъде си лафим и то с добри чувства.

Ако се казвах Ханс или Жозепе и се чудих 2000-та година коя кола да си купя от шоурума, сигурно щях да избера Алфата.

Окачването на Алфата е капсуловано и скъпо, но не мисля че е чак толкова по-скъпо в днешно време, а съм го чувал да скърца от време на време в много студени зимни сутрини на легнали полицай примерно, все пак е кола от среден клас, не е Мерцедес или Лексус да чуваш как ти расте косата.

След години остават само хубавите спомени :beer


Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD(6000 лв).
1.Окачването(носачи) се разваля за норматив, всеки знае че ако изкара над 20 000 направо си на аванта.
2.Седалките им са слаби, скърцат и играят.
3.Течеше от предната колона и задната при дъжд.
4. Уплътненията на frameless джамове пропускат ватъря и след 100 в тая кола имам чувството че се возя в жигула.
5. Механизмите на прозорците се прецакват и почва да се вдига и пуска както си иска.
6.Копчетата за прозорците се прецакват също.
7. Обтегачите на вратите пукат.
8. Дясната врата се беше увиснала и прозореца закачаше в купето.
9. Подгрева на седалките , конкретно копчето за пускане беше измислено мега малоумно и опираше в механизма за вдигане на седалката, от там окъсяваше и бушона гореше.
10. Жилцето на скоростите някак се размества и 6-та спира да влиза като 'ората.
11. Смених тампони на стаб щанга, после се оказа ,че трябвало цялта щанга да се смени.
12. За да смениш крушка ти трябва гъвкава отвертка и пак рискуваш да потрошиш фара, който струваше 2000 лв нов(моите бяха ксенон).
13. Малоумно монтирани светлини долу ниско отзад, на една автомивка с четката разкачиха едната.
14. Бутоните на радиото не работеха меко и трябваше да ги натискаш силно.
15. Кофти измислени прагове и когато се вдига на подемник трябва да се внимава, че се подгъват, ръждясват и т.н.
16. Датчика за сложен колан се беше прецакал.
17. Буксите за еърбега са проблемни и почва да мигат лампи
18. Возеше мега твърдо за кола с 16-ки джанти.
19. Огромен радиус на завой.
20. Парното духаше по-слабо, така и не ми се занимаваше да разбера защо.
Със сигурност не се сещам за още 10-тина.
И най-гадно ти става, когато се разтърсиш в нета и разбереш ,че тия неща са всеобщи, че за някои от тях хората са писали по форумите още ,когато е излезнала от шоурума.

Просто всеки по техничар човек би видял, кооолко малоумно са измислени някои неща. Искам да ми намериш 1(ЕДИН) майстор , който да ти каже че алфа е по-надеждна кола от Audi A4/Golf 4, Passat B5 и тогава се върни да разправяш, че сме говорили простотии тука.
И най-интересното беше, че когато я продадох, майстора каза на човека ,че била много добър екземпляр :bishop

Не си правете изводи за модел на база екземпляр на 500 000++км и ако се почнат някакви отговори, че е била на 150к реални, няма смисъл.
По темата в този бюджет по-добре 156. 159 и Б6 някакси не се връзват.
Ако 156-цата ще е преди фейслифта, аз лично бих предпочел А4 с 1.8Т. Вече след фейслифта не бих могъл да пренебрегна новата муцуна на алфата и избирам нея. 1.8TS 140 коня не лош бензинов двигател ставащ на газ. 2.0JTS-директно впръскване-не е препоръчителен. От дизелите няма лош избор, 1.9 или 2.4 единствено въпрос на разход/100км.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта