ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Поради нуждата от пространство се оглеждам за Шаран/Алхамбра 2016. По принцип не харесвам тракането и миризмата на дизел. От друга страна се чудя дали 1.4 тси 150 коня ще е достатъчно за това тежко купе? А дали 2.0 дизелът със 150 коня е по подходящ заради високият въртящ момент? Трудно ще се навия на дизел, но ако не вибрира в купето, може и да става. Пробвах този 2.0 дизел 150 в ауди а4 2017 и там нямаше и помен от дизелово тракане и вибрации. За съжаление нямам познат с подобен шаран/алхамбра за тест.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19686
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Пътувах с бензинов Туран - 150 к.с. до Германия и обратно. Останах приятно изненадан. Двигателят обаче беше по-новия 1.5 TSI, който е същите коне.
Зависи къде и колко караш - ако е малко и градско - бензин, за да няма проблеми с ДПФ. Ако е много и извънграда - дизелът е по-икономичен. На това купе сигурно 2.5 литра по-малко ще харчи дизел.
Зависи къде и колко караш - ако е малко и градско - бензин, за да няма проблеми с ДПФ. Ако е много и извънграда - дизелът е по-икономичен. На това купе сигурно 2.5 литра по-малко ще харчи дизел.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Гледах тест Драйв на такъв Бензин и Дизел. По това което видях- бензина е добре, когато караш колата сам, натовариш ли я- припада.Малката кубатура си казва думата. Дизела се оказа там по-доброто решение.
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Дизел или бензин, зависи как ще ползваш автомобила. Аз като вземах моя Шаран си мислех че 184 кс ще са ми много, но сега и грам не съжалявам. Колата е тежка, аеродинамичното съпротивление също не е малко. Отделно с допълнителното оборудване допълнително натежава. Когато ползвам 7те места или пътуваме само семейството и колата е пълна с багаж, иска мощност. Тогава дори на мощния двигател се усеща товара на колата. Затова мисля че бензина би бил ок на градско, или много спокойно каране, с умерен товар. За тракането, чува се че е дизел, не е толкова добре обезшумен като Ауди например. За мен дизеловия двигател е избора за тази кола или големия TSI.
Как смяташ да ползваш колата, с ръчна или с автоматична кутия предпочиташ да е?
Как смяташ да ползваш колата, с ръчна или с автоматична кутия предпочиташ да е?
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Благодаря, мисля си за автоматична от комфортна гледна точка, обаче разумът казва ръчна. Твоята каква е? Чудя се също за електрически врати.
От сеат казаха, че нова Ал(х)амбра поръчката й е 4 месеца, като не се брои август. Проблеми с ДПФ има ли, регенерации и тн. От 10 години карам ТСИ двигатели и тишината я обичам, но 1.4 наистина ще е много маломощен, въпреки, че в пасата добре дърпа.
От сеат казаха, че нова Ал(х)амбра поръчката й е 4 месеца, като не се брои август. Проблеми с ДПФ има ли, регенерации и тн. От 10 години карам ТСИ двигатели и тишината я обичам, но 1.4 наистина ще е много маломощен, въпреки, че в пасата добре дърпа.
- stefan4o
- Мнения: 19137
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Няма ли как да тестваш такъв автомобил, вместо да се чудиш дали дърпа или не?
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Моят Шаран е с ДСГ, 6те скорости. Комфорта е много добър. На 130 км оборотите на 6та предавка са 2000. Автоматичната кутия в комбинация с адаптивния автопитолот и системата за аварийно спиране, облекчават изключително много. Преди това не си представях че чак толкова много ще ползвам тези и другите асистенти. Ако колата е с ръчна скоростна кутия, тогава не можеш да използваш напълно адаптивния автопилот. В комбинация с автоматика, колата следва колоната и спира до стационарно положение. След това само подавам газ и тя тръгва. От другите системи, без колебание бих препоръчал лейн асистента.
На Шарана никога не съм му слагал от премиум дизела. До сега лампата за прочисване ми светлава само вежднъж зимата и трябваше да покарам малко на по-високи обороти за да изгасне. От тогава, вече може би 15 хил. не ми светлава. Според мен честотата на регенерациите е нормална, консумацията на ад-блу не мога да хвана още. Имах теч от една от тръбите на ад-блу, поради която гаранционно бяха подменени повечето елементи на системата, но от там имаше повишен разход на ад-блу. Колата е много тиха, когато се кара нормално в града двигателя почти не се чува. Шума в купето се увеличава над 120 км в час. Над тази скорост осезаемо качва разхода също, въпреки че оборотите на двигателя се покачват съвсем леко. Но при това тегло и аеродинамика, няма какво друго да се очаква :)
Да, аз съм с електрическите врати. Всички се опитват да ги засилват :) Плъзгащите врати бяха едно от нещата заради което избрах Шарана. Много лесен достъп, както до втория, така и до третия ред седалки.Няма значение колко е тясно до другата кола, достъпа до местата е без проблеми. Децата, всъщност за сега само по-големия, отваря и затваря сам вратите без усилия. Ако реша че не искам да отваря, само натискам копчето на шофьорската врата и заключвам съответната врата. Двете врати се командват по отделно от шофьорската врата. Това което критикувам най-много е височината на 5та врата. Аз съм 182 и закачам вратата с глава, когато е отворена. Не съм сигурен дали се отваря по-малко защото е електрическа или просто се отваря само толкова.
2.0 ТДИ 150 кс съм карал на Кади Мах, с ръчна скоростна кутиу, и останах много приятно изненадан. Мотора е много тих, дори според мен една идея по-тих от по-мощния си аналог. Въпреки по-слабата изолация в Кадито, двигателя почти не се чуваше и звучеше много приятно, без никави вибрации. Въпреки че Кадите също е доста тежко, колата вървеше и набираше много леко.
Ако имаш други въпроси, ще пиша още. За съжаление видях темата по-късно, иначе щях да ти предложа да разгледаш колата в София. Разликата между Шаран и Алахамбра са минимални и по-скоро козметични. Ако не харесваш твърдата возия, не бих препоръчал размери на колелата над 16 цола. Аз съм с 18ки и фабрично спортно/снижено с 2 см окачване, и мога да кажа че шофирането по НЕперфектни пътища не е много комфортно, но колата стои като на релси. За големи джанти си трябва адаптивно окачване.
На Шарана никога не съм му слагал от премиум дизела. До сега лампата за прочисване ми светлава само вежднъж зимата и трябваше да покарам малко на по-високи обороти за да изгасне. От тогава, вече може би 15 хил. не ми светлава. Според мен честотата на регенерациите е нормална, консумацията на ад-блу не мога да хвана още. Имах теч от една от тръбите на ад-блу, поради която гаранционно бяха подменени повечето елементи на системата, но от там имаше повишен разход на ад-блу. Колата е много тиха, когато се кара нормално в града двигателя почти не се чува. Шума в купето се увеличава над 120 км в час. Над тази скорост осезаемо качва разхода също, въпреки че оборотите на двигателя се покачват съвсем леко. Но при това тегло и аеродинамика, няма какво друго да се очаква :)
Да, аз съм с електрическите врати. Всички се опитват да ги засилват :) Плъзгащите врати бяха едно от нещата заради което избрах Шарана. Много лесен достъп, както до втория, така и до третия ред седалки.Няма значение колко е тясно до другата кола, достъпа до местата е без проблеми. Децата, всъщност за сега само по-големия, отваря и затваря сам вратите без усилия. Ако реша че не искам да отваря, само натискам копчето на шофьорската врата и заключвам съответната врата. Двете врати се командват по отделно от шофьорската врата. Това което критикувам най-много е височината на 5та врата. Аз съм 182 и закачам вратата с глава, когато е отворена. Не съм сигурен дали се отваря по-малко защото е електрическа или просто се отваря само толкова.
2.0 ТДИ 150 кс съм карал на Кади Мах, с ръчна скоростна кутиу, и останах много приятно изненадан. Мотора е много тих, дори според мен една идея по-тих от по-мощния си аналог. Въпреки по-слабата изолация в Кадито, двигателя почти не се чуваше и звучеше много приятно, без никави вибрации. Въпреки че Кадите също е доста тежко, колата вървеше и набираше много леко.
Ако имаш други въпроси, ще пиша още. За съжаление видях темата по-късно, иначе щях да ти предложа да разгледаш колата в София. Разликата между Шаран и Алахамбра са минимални и по-скоро козметични. Ако не харесваш твърдата возия, не бих препоръчал размери на колелата над 16 цола. Аз съм с 18ки и фабрично спортно/снижено с 2 см окачване, и мога да кажа че шофирането по НЕперфектни пътища не е много комфортно, но колата стои като на релси. За големи джанти си трябва адаптивно окачване.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Автомобил от сорта на Шаран с ръчна кутия според мен си е чиста глупост...За моторите- колкото повече- толкова повече...Такива от сорта на 1,4 1,6 за кола кат Шарана е пълна тъпотия. Полото ми е 1,4 турбодизел и му малее... С такъв малък мотор да накараш Шарана да върви- трябва все да е в "лютеницата"... оттам и разхода отива в космоса. Карам често 2 Шарана от предното поколение единия 1,9тди 116коня- той върви добре. другия VR6-2.8 V6 204коня... е тоя е направо лудница...така, че... колкото повече- толкова повече
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Хахахаха,ти приби кон с лопата.
До скоро този мотор ти беше достатъчен.
Сега ти малее.
Ми ти ако подкараш С8?
И какво ѝ е на ръчната кутия?
До скоро този мотор ти беше достатъчен.
Сега ти малее.
Ми ти ако подкараш С8?
И какво ѝ е на ръчната кутия?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Малките кубатури са за коли като полото- за него 1,4тди е почти екстра, но не и за голяма кола като Шарана...там си трябва голям кубик, особено ако го натовариш с 6 човека и багаж.... И.. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО АВТОМАТ...мое мнение
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
А въртящият момент къде го слагаш?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
за него мога ферман да напиша, но няма...Точно тоя въртящия момент мисля, че трябва да се гледа при покупка, отколкото конските сили....
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Ми виж ВМ на 1.5ТСИ.
И на 2.0ТДИ.
И на 2.0ТДИ.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
Кубатурата няма никакво отношение към вървежа на една кола.
Движи я въртящият момент и респективно мощността.
Един актуален двигател ТСИ 1000кубика ще движи много по-добре един автомобил от същият с 2000куб.мотор с по-малка мощност или с идентичнА мощност но без турбо.
Движи я въртящият момент и респективно мощността.
Един актуален двигател ТСИ 1000кубика ще движи много по-добре един автомобил от същият с 2000куб.мотор с по-малка мощност или с идентичнА мощност но без турбо.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: ФВ Шаран 2016 бензин или дизел?
silent написа:Кубатурата няма никакво отношение към вървежа на една кола.
Движи я въртящият момент и респективно мощността.
Един актуален двигател ТСИ 1000кубика ще движи много по-добре един автомобил от същият с 2000куб.мотор с по-малка мощност или с идентичнА мощност но без турбо.
ей тия разсъждения е...а мамата на ФВ и не само последните години.
Кубатурата не може да се компенсира като поведение, иначе като математика всичко е ОК
гаранция, че например един архаичен 2.0 8в мотор ще е много по-приятен и еластичен за ежедневно каране от 1.0 турбо мотор, като това ще важи във все по-голяма степен с покачване на теглото.
Шаран 1.4 бензин е някакво малоумие или продукт на кофти настроение, махмурлук.. на някой Енженер
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта