Lupender написа:Разбирам, че темата е възможно да предизвика полемика, но това, което твърдя е само и единствено на личния ми опит с дизелите. От 2002 преминах само на турбодизели, при това автомобили за фирмена експлоатация. От всички 8 автомобила, които са били на служба, имам само два случая на проблем с турбини, две смени на съединители с маховици и един основен ремонт заради скъсани вихрови клапи. Сумарният пробег на тези дизелови автомобили сигурно е 1000000 км. при това само във фирмата. Аз лично имам навъртени над 350000 на различни автомобили, все дизели. Най-добри впечатления имам именно от първото поколение на JTD на Фиат и TDI съответно AFN и ASV. От PD-тата нямам достатъчно личен опит и наблюдения, затова не мога да съм категоричен.
С други думи, потенциалните разходи по един дизелов автомобил не са чак толкова страшни, или драматично по-скъпи от тези при бензиновите мотори. Това важи особено ако дизела е бил поддържан адекватно.
А това, че е за първа кола или за младеж какво означава? Ами тогава, най-добре Пунто 1-чка с 1.2 мотор, на газ...
Много добре, а какво става с въпросните коли, бивши служебни, рента-кари и тн, които идват тук след като минат 300 000км в търсене на минимум 3ти собственик? Всички неща които на теб не са ти се случвали, започват едно по едно да се случват. За първа кола, за младеж бюджета е на първо място - взима се автомобил с възможно най-малки последващи разходи. За да не се стига после до пестене от закуски, като се обади това онова по тази вече доста стара кола.