Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
velin7788
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 30 авг 2018 14:53
Автомобил:
Двигател:

Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот velin7788 » Чет 25 окт 2018 23:23


Здравейте,
насочили сме се към избор на семеен автомобил. Хареса ни Passat B7 - допадна ни визия, а след оглед на място при един продавач - допадна ни и интериор и пространство.
Дотук добре :)
С оглед изписаното в интернет и по форуми, оставам с впечатление че най-сигурно е да заложа на 2.0 TDI двигателя.
Не ми става ясно обаче друго -
- коя година ще е за препоръчване колата - от 2010 до 2014?
- голяма ли е разликата в усещането между Comfortline, Highline или просто Variant .. ?
- също бих искал да чуя от бивши и настоящи собственици на този автомобил с едно-две изречения, мнения за тази генерация Пасат, a и за какво (освен стандартните и важащи за всички марки неща) трябва да се внимава преди купуването?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4521
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот VWGT » Пет 26 окт 2018 8:49


1. Variant = Комби. Освен комбита има и седани. Хечбек няма.
2. Comfotline и Highline са нива на оборудване (екстри). Стандартно при пасат има 3 нива в следната последователност спрямо екстрите.
- Trendline - базово
- Comfortline
- Highline

Т.е. възможна е всяка комбинация от 1 и 2

Относно 1, преценяваш на теб кое ти харесва повече. Разлика няма в качеството и оборудването. Попринцип комбитата са много по-разпространени.
Относно 2, нивото е някакъв ориентир за оборудването на колата, но не винаги е определящ. Има коли които са излезли едно ниво, но реално имат много повече екстри. Така че тук гледай според нуждите си.
Между 2010 и 2014 няма особена разлика, моделът има съвсем минимален фейслифт някъде няачлото на 2013. Който е почти само на думи.

Дали 2.0 тди е най-подходящият ... не знам, със сигурност е най-разпространения :)

Относно купуването, състояние на основаните агрегати и ако има сервизна история. Някои консумативи са си скъпи като се натрупат наведнъж (което често пъти може да е причина за продажбата).


NameNick
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 17 окт 2018 10:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот NameNick » Пет 26 окт 2018 9:22


Здравей,
Моят съвет е, да си зададеш и въпроса - за колко последващи години експлоатация ще ползвате колата и тогава да обмислите дали да е с дизелов двигател. В следващите години предстоят постоянни рествикции за тези умишлено "набедени" дизелови двигатели и след година-две разходите, като данъци, горива и новоизмислени такси само ще се увеличават. В един момент може и да е много по трудно да продадеш автомобил с дизелов двигател.
Иначе съм съгласен, че най-сполучливият и безпроблемен двигател, който поставят на този модел е дизеловият и то този, който е 140 к.с.
Много важен моменти е и избора на скоростната кутия.....ако не си твърдо за автоматична ти препоръчвам да търсиш с нормални механични скорости.
Относно ниво на оборудване - колегата VWGT, ти е описал всичко много точно. Разновидностите на оборудване са много и зависят от страната, в която първоначално е продаден автомобила и какво си е поръчвал клиента там. Има и много екстри, за които ще научиш след, като започнеш да караш автомобила, ако преди не си използват такива.
Друг съвет, който мога да ти дам - по възможност гледай колата да е произведена след 2011 год. - в тези модели били "изчистени" вече някои фабрични недостатъци и проблеми (което си е общо правило за всички марки и модели МПС).
Отдели време и прочети повече теми тук, касаещи Пасата В7, от които можеш да извлечеш много ценна информация, НО се абстрахирай от всички "технически проблеми", с които сме се сблъсквали колегите тук, защото можеш да се откажеш да си купуваш изобщо кола. :icon_lol
Пожелавам успех и най-вече късмет при избора на Пасат-а.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 3809
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 окт 2018 9:31


Колегата VWGT го е обобщил доста добре. Относно екстрите едва ли има два еднакви пасата освен, ако не са поръчани от една фирма заедно с еднакви екстри. Като се поръчва нова кола се определя кой базов пакет екстри искаш да е базата върху, която ще творите с дилъра. Следва избиране на всяка екстра по-отделно, като срещу всяка има сума. Освен добавянето на екстри , има и заменяне на включените в пакета с по-скъпи, като се приспада цената на това, което ъпгрейдвате. Оставяме настрана всички допълнителни екстри, които всеки собственик може персонално да си добавя след покупката.

Избери си по-запазената и по възможност с история. Сметни около 3000 лв последващи разходи в най-общия случай, ако приемем, че няма да правиш скъпи ремонти.

п.с. ние двамата с колегата VWGT сме с 1.6tdi и вече ги караме по около година и спокойно мога да ти го препоръчам като добър вариант за семеен автомобил.


velin7788
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 30 авг 2018 14:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот velin7788 » Пет 26 окт 2018 12:20


Благодаря за споделеното от всички.
Не съм обмислял опцията с 1.6тди, но ще поразгледам!
Също така и за обосновката за кола след 2011-та (това може би обяснява донякъде тази статистика):
https://www.adac.de/infotestrat/unfall- ... pstatid=10

Иначе като цяло съм наясно с класа на автомобила, и имам очаквания за обслужване и поддръжка.

ПС. Другото което ме притеснява, е невъзможността за хубав тест-драйв на много места и когато говорим за покупка която не е никак малко, искам да съм огледал нещата добре предварително.


Потребителски аватар
netizen
Мнения: 543
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFGC 2013
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот netizen » Пет 26 окт 2018 16:25


Хубава кола е. Зависи от бюджета разбира се, но най-добре е да се насочиш към екземпляр след 2012-та година и с мотор 2.0TDI 177к.с.


Chakalesko
Мнения: 28
Регистриран на: Пон 01 окт 2018 20:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот Chakalesko » Нед 28 окт 2018 13:18


Ако е нов внос има голяма вероятност да закупиш автомобил с твърд маховик icon_idea
Изхитриха се на запад и слагат заменки и продават веднага колата.
2013г автомибил с твърд маховик и още един пак нов внос Опел Зафира.
Такива инвестиции големи само от върната от лизинг иначе нов внос направо ще се гръмнеш на 100%
Няма как автомобил на 5г върнат от лизинг да е примерно 20 бона а нов внос 11 бона същия.
Внимавайте като ръсите по една торба пари за коли който можете и в БГ да ги намерите в пъти по запазени :th_up


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 370
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Vw Sharan Avensis D4D Honda CBR
Двигател: Auy 2002
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот Karaboev » Нед 28 окт 2018 16:18


Много правилно и точно мнение от колегата над мен, аз по същия начин съветвам клиентите да не се гърмят със скъпи уж топ коли а да се вземе що годе най евтиното и да се прави за ада се знае че е направено вече и няма да се бута повече. А има и евтини без да се бута нищо, за жалост края на дизела е много по близо от колкото си мислим(скоро моя шеф беше на семинар в който и Кия Моторс спира окончателно дизела и вече не останаха марки които да предлагат и залагат на дизел), и не е добре да се залага на дизел в този ценови клас защото ще се губят по 1500 на година само от остаряване да не говорим че после няма продаване защото е дизел ако ще и Евро 6 да е. Сега е добре да се изчака малко да се види как ще се развие пазара, наскоро разговаряхме с човека който ни снабдява с автомобили 2ра ръка (говоря само за Кия но всичко е в кюпа), та той е в Германия по точно Хамбург, всичко се изхвърля буквално с часове и заминава за Враца Монтана и Видин а от там за цяла България наще Джамбази ги резпределят. Излизат коли 2006 2007 година на по 800€, ме мисля че си заслужава 8000€ за Пасат който след 3 5 години няма да е наполовина като себестойност. Понеже сега и аз си търся кола и следя тези неща отблизо и виждам една кола как се проодава за 12 24 часа а такива "перфектни" си стоят от години.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 16936
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот Vlad777 » Нед 28 окт 2018 18:17


https://www.investor.bg/analizi/447/a/v-bylgariia-se-karat-nai-starite-koli-v-es-248385/
Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията. Така само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години.


https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/03/04/3138418_koli_karame_vsiakakvi/
Най-старите автомобили - тези над 20 години, остават най-много от всички - около 37% (39% през предишната година). Още 29% са тези между 15- и 20-годишна възраст. Тоест над 65% от колите в България са над 15 години. На първо място, това се дължи на финансовите възможности на повечето българи, а на второ - на липсата на адекватни мерки от страна на държавата към стимулиране на собствеността на по-чисти автомобили (тук дори не става въпрос за нови машини). Известно утешение е фактът, че макар и с малко расте броят на МПС до 5-годишна възраст - те са нараснали с почти един процентен пункт и вече са над 5.2% от всички (виж инфографиката).


Изображение

Приказките за дизела са много силно преувеличени, особено що се касае за България. И ако наистина ги дават 10 годишните дизели по 2 за левче, то много интересно защо не се появяват в България на тези цени като има толкова много джамбази и конкуренция на пазара...

Анализът на автопарка в Европа показва, че средната възраст е над 10 години на колите. А преди 10 години е била 8. Тоест за последните 10 години има тенденция хората да карат все по-дълго автомобилите си, преди да си купят нови. Тази тенденция дори да се промени в обратна посока, няма как това да стане за година-две - ще отнеме доооста дълго време. Така че дизеловите пасати от 2011-2012 г. няма как изведнъж да изчезнат от там.

В България пък през 2017 г. са регистрирани нови 306 000 коли, от които 200 000 или 2/3 са били над 10 години. А средната възраст на автопарка у нас е над 20 години, като над 2/3 от колите са над 15 години. Т.е. хората основно си купуват коли над 10 години и ги карат, докато станат поне на 25 години.

Така че пазар за стари автомобили у нас винаги ще има - него го има и в чужбина и в момента, а при нас всичко е с 10 години назад.

Това означава, че като изчезнат дизеловите двигатели в Европа, което евентуално ще се случи някога, но едва ли преди 2030 г., след още 10-15 години може да се случи и у нас.

Колега velin7788 препоръчвам ти да отвориш www.dasweltauto.bg и да поразгледаш в кое представителство какви налични бройки имат и чисто информативно да отидеш да ги разгледаш. Така ще се ориентираш за екстрите и пакетите, а може и безплатен тест драйв да направиш.


След това може да отвориш и mobile.de и да е ориентираш как вървят там цените според избраните екстри и километрите. Аз винаги търся обяви, които са отбелязани с "Scheckheftgepflegt" (Full service history). Естествено тази отметка не е гаранция, но все пак поне филтрираш тези, които със сигурност нямат сервизна история.

И вече след това като придобиеш представа - гледай mobile.bg дали ще излезе нещо, но винаги с едно на ум. Прекалено добрите оферти (сравнено с немските такива) обикновено крият нещо - я пробег, я дефект, удар, проблем, липса на история и т.н.

Като цяло колегите добре са те ориентирали да търсиш нещо поне от 2012 г. Двигателят 2.0 TDI със 140 к.с. според мен е напълно достатъчен за този автомобил - зависи и как караш де. На някои и 177 к.с. не им стигат :mhihi а други си карат и с 1.6 TDI.

Успех и късмет при покупката!


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 370
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Vw Sharan Avensis D4D Honda CBR
Двигател: Auy 2002
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот Karaboev » Нед 28 окт 2018 20:00


За хора като нас които виждат статистиката стоят точно така нещата, но за пряко засегнатите ще е пагубно, тази година имаме не повече от 5 коли продадени на нафта за сметка на хибрида и GDI с турбо които е по икономичен мотор от дизела. Жалко е за нас които като потребители ще го ядем с по високи данъци и по мръсен въздух и изкуствено пови шение на горивата. Забелязахте ли че откакто се разкри за дизелгейт нафтата стремглаво се покачва без основание. Моята съпруга работи 12 години спедитор вече никога не е било толкова голям проблем с горивото както тази година, почнаха камионите масово да се карат на Метан и да се подбиват цените на дизела и до фалит на много малки фирми. В швефцария особено е почти невъзможно да се пътува на нафта и да не си на загуба. Това нещо се развива главоломно с всеки месец има по нещо ново като изискване с цел ограничения на дизела или един вид нарочно да те накарат да не караш


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4521
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот VWGT » Нед 28 окт 2018 20:29


много са ви подплашили в КИА нещо ...
нафтата няма да измре, ДА ще се ограничи в новите продажби, но на вторичният пазар НИКОЙ няма да я забрани, еле па в България.

Автомобилният сектор е гръбнакът на немската икономика. Никой няма да застраши съществуването на фирми като VW, БМВ, Даймлер. Още 10 години там не само ще се карат, но и ще се продават НОВИ дизеляци. В България го смятай +10 години на техните 10. Дизелът ще измре по естествен път, като се ограничи прозвидоството му. Но за това ще е необходимо време.

Дали е изгодна покупка е съвсем друг въпрос. В момента има основание да бъде такава, и ако не смяташ да го държиш повече от 10 години, няма причина да се притесняваш, че ще остане вечно твой.

Аз не съм фен на дизела, даже напротив, но по стечение на обстоятелствата ми се налага да карам такъв.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 370
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Vw Sharan Avensis D4D Honda CBR
Двигател: Auy 2002
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Покупка на Passat B7 2.0 TDI

Мнениеот Karaboev » Нед 28 окт 2018 20:39


Аз също съм фен на дизела и карам такъв разбира се. Точно и това искам да кажа че е супер неизгодно да го купиш 8 10€ и после да си назад всяка година с по 1000. Искам друго да кажа може би не ме разбрахте, това се прави изкуствено с цел облагодетелства не точно на тези немски фирми. Както каза и колегата Влад хората вече карат доста повече като време една нова кола демек не се копуват страри, сега излезе и промоция в Германия връщаш стар дизел и до 8000€ бонус за нова. Та щом и мерцедес се преобурудват с хибриди работата отведнъж ще се отсече. А ние като ударим 5 лева за литър дизел нека си караме. До няколко години даже и повече от 5 може да стане защото ще намалеее търсенето. А никой не го ибтересува в България какви коли караме както казаха експерти за поскъпването на горивата това не зависи от нас. Това е голяма врътка и няма нищо общо с чистотата на въздуха



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта