Здравейте на всички!
Моля за съвет за покупка на VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Колата ще се кара малко из града, трябва ми голяма семейна кола за през уикендите. Да не е на повече от 10 години. Бюджета е до 10 000 лв.
Решил съм да е бензин, но избор почти няма. Предпочитам ръчна скоростна кутия, но това се предлага в момента.
Ето и две конкретни обяви, доста идентични:
1. Swiss, черен:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9dzy8j
2. Swiss, сив, БГ:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9dzy8j
Ето ги и сравнени:
https://www.mobile.bg/pcgi/compare.cgi
Сивия (БГ) го видях набързо, само седнах и запалихме. Нямало проблем и да се тества и на сервиз да се закара. Но... Има ръжда по предните калници, малко и на единия заден. Един ключ (тъпо). Книжката бил я изхвърлил, не трябвала... нямам думи!
Държа да предупредя, че не разбирам от коли, по някаква интуитивна причина съм фен на VW. Досега съм карал Passat '95, бензин, комби. Но се скапа по ред причини.
Харесвам удобството на купето на Passat, защото съм 2 метра и определено не ми e комфортно в каква да е кола (напр. в Астра ми е мъка).
Четох и доста из форума, като цяло мненията не са ласкави са TSI (предимно за 1.4 и други години), а в комбинация с аск май съвсем... Но има и хора, които не са имали никакви проблеми.
Затова моля за мнение и предварително благодаря!
Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Приготвяш си 4000лв отделно за мотора и си ти. За това са на малък пробег и са по-евтини тези.
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Олеле... 4000 звучи доста отчайващо.
Забравих да добавя, че няма да слагам газ.
Забравих да добавя, че няма да слагам газ.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
И газта е скъпичка.
Ако трябва да се избира само между двете обяви,твърдо черният.
Ако трябва да се избира само между двете обяви,твърдо черният.
- Stivi
- Мнения: 8292
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Ако искаш бензинка с тези критерии....смени марката
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Сря 15 авг 2018 7:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Погледни и А6 С6 2.4 177.
Не е ФСИ, доста по-безпроблемен мотор от 1.8фси , пък ако реших се газира без грижи. Има го и с ръчна кутия.
Не е ФСИ, доста по-безпроблемен мотор от 1.8фси , пък ако реших се газира без грижи. Има го и с ръчна кутия.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Откажи се от този дв.
Въпреки че съм заклет бензинджия , те съветвам ако ти харесва модела по добре дизел след 2012 г.
Въпреки че съм заклет бензинджия , те съветвам ако ти харесва модела по добре дизел след 2012 г.
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Освен,че серията с тези мотори е клпава горе колегите са ти дали линк за двигателя.
Но и видиш ли малко дори микроскопично петънце ръжда БЯГАЙ.
Дадох 500лв за оправяне на 4 калника след 6 месеца пак беше напупила мойта беше германка.
Но и видиш ли малко дори микроскопично петънце ръжда БЯГАЙ.
Дадох 500лв за оправяне на 4 калника след 6 месеца пак беше напупила мойта беше германка.
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Благодаря много за мненията!
Темата за TSI, посочена от deas я бях чел, но явно не цялата. Все са пак 51 стр. за 10 години... :) Но днес изчетох всичко открай докрай (не ме питайте колко от това разбрах, ха ха!).
За смяна на агренажен комплект бях готов, но чак на цял двигател...
Ако правилно разбирам проблема с омасляването и тези маслени сегменти е проблем изобщо на тази серия двигатели, не на отделни куци бройки. И не може да се подменят без ремонт на целия двигател?
И, да, мислил съм и за други марки бензин.
Но както споменах в началото не във всяка ми е комфортно.
Карал съм Opel Astra 2002-ра и не става. В Zafira 2008-ма е доста по-добре, положението на седалката дава различно усещане. Само съм сядал в Insignia 2012-та и не ми се стори много широка, въпреки, че би трябвало да отговоря на Passat. Пак само съм сядал в Toyota Avensis 2008-а, и почти се бях навил, макар, че пак малко по-тясна от Passat ми се стори. Доста инфо изчетох във VW форума, но малко се разубедих заради коментарите за шумното купе и пласмасите на Avensis спрямо Passat. Отново само съм сядал в Mazda 6, 2004-та, и никак не е зле.
Така че, ако някой знае нещо повече, моля да сподели:
1. Opel Zafira, 2009+, (намерих един в Пловдив в момента, автоматик, всичко друго е на газ и метан)
2. Mazda 6, 2009+
3. Toyota Avensisq 2009+
Всичко за бензин (без газ, пак да уточня). Madza и Toyota - комби. Ръчна за предпочитане.
Избора отново е никакъв.
Темата за TSI, посочена от deas я бях чел, но явно не цялата. Все са пак 51 стр. за 10 години... :) Но днес изчетох всичко открай докрай (не ме питайте колко от това разбрах, ха ха!).
За смяна на агренажен комплект бях готов, но чак на цял двигател...
Ако правилно разбирам проблема с омасляването и тези маслени сегменти е проблем изобщо на тази серия двигатели, не на отделни куци бройки. И не може да се подменят без ремонт на целия двигател?
И, да, мислил съм и за други марки бензин.
Но както споменах в началото не във всяка ми е комфортно.
Карал съм Opel Astra 2002-ра и не става. В Zafira 2008-ма е доста по-добре, положението на седалката дава различно усещане. Само съм сядал в Insignia 2012-та и не ми се стори много широка, въпреки, че би трябвало да отговоря на Passat. Пак само съм сядал в Toyota Avensis 2008-а, и почти се бях навил, макар, че пак малко по-тясна от Passat ми се стори. Доста инфо изчетох във VW форума, но малко се разубедих заради коментарите за шумното купе и пласмасите на Avensis спрямо Passat. Отново само съм сядал в Mazda 6, 2004-та, и никак не е зле.
Така че, ако някой знае нещо повече, моля да сподели:
1. Opel Zafira, 2009+, (намерих един в Пловдив в момента, автоматик, всичко друго е на газ и метан)
2. Mazda 6, 2009+
3. Toyota Avensisq 2009+
Всичко за бензин (без газ, пак да уточня). Madza и Toyota - комби. Ръчна за предпочитане.
Избора отново е никакъв.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Автоматикът на Зафирата не се слави като добър (не че ръчната е по-добра де), но ти препоръчвам добре да се инфомираш от Хлопеския форум, като н.пр.:
https://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=124162
https://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=124162
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Аз пак да си подълбая в темата...
Вчера все пак ходих да видя посочения по-горе като "1. Suiss, черен", въпреки всички негативни мнения за двигателите от този род.
Впечатления (само го запалихме на място, не е каран):
+ доста запазен външно и вътрешно, няма следи от ръжда, два ключа, реална година, копчета и комп светят и работят. До тук с добрите впечатления.
- не се чува притракване на верига май, но на празни обороти имаше леко притрисане, все едно ще загасне. (моля за мнения!)
- след бъркане в ауспуха май наистина има следи от масло. Явно е неизбежно.
- книжката е попълвана до 2014 г. и последно е бил на ок. 155 000 км, каран е по 30-ина хил. на година. Значи би трябвало да е на ок. 275 000 в момента, което не трябва да е изненада...
- на стъклата пише 8----, само на предното 0----, явно е сменяно.
След това сядах в Skoda Octavia, Opel Astra и Форд Ford Focus, всичките комби, бензин, 2009-2010 г. и усещането е в пъти по-кофти спрямо Passat! Мнооого дървени, особено Octavia! Само във Focus-а що-годе само големината на купето ставаше.
При проверка онлайн по VIN ми дава следнотто за двигателя:
"Engine code - BZB (FSI)" и "D67 - Engine specifications: 4-cyl. gasoline engine 1.8 l/118 kW 16V turbo FSI, homogeneous Base engine: TJ2/TT2/TE6/TH2/TF6/TW2/TH6"
Ето и пълното инфо:
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/volksw ... 36idox9k8h
Малко разяснения с тези TSI/FSI? Не намерих смислени в 50-те страници за TSI. Че съвсем се обърках.
Вчера все пак ходих да видя посочения по-горе като "1. Suiss, черен", въпреки всички негативни мнения за двигателите от този род.
Впечатления (само го запалихме на място, не е каран):
+ доста запазен външно и вътрешно, няма следи от ръжда, два ключа, реална година, копчета и комп светят и работят. До тук с добрите впечатления.
- не се чува притракване на верига май, но на празни обороти имаше леко притрисане, все едно ще загасне. (моля за мнения!)
- след бъркане в ауспуха май наистина има следи от масло. Явно е неизбежно.
- книжката е попълвана до 2014 г. и последно е бил на ок. 155 000 км, каран е по 30-ина хил. на година. Значи би трябвало да е на ок. 275 000 в момента, което не трябва да е изненада...
- на стъклата пише 8----, само на предното 0----, явно е сменяно.
След това сядах в Skoda Octavia, Opel Astra и Форд Ford Focus, всичките комби, бензин, 2009-2010 г. и усещането е в пъти по-кофти спрямо Passat! Мнооого дървени, особено Octavia! Само във Focus-а що-годе само големината на купето ставаше.
При проверка онлайн по VIN ми дава следнотто за двигателя:
"Engine code - BZB (FSI)" и "D67 - Engine specifications: 4-cyl. gasoline engine 1.8 l/118 kW 16V turbo FSI, homogeneous Base engine: TJ2/TT2/TE6/TH2/TF6/TW2/TH6"
Ето и пълното инфо:
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/volksw ... 36idox9k8h
Малко разяснения с тези TSI/FSI? Не намерих смислени в 50-те страници за TSI. Че съвсем се обърках.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
TSI си имат едно леко претрисане/поклащане на място. Като пуснеш парното или някой друг консуматор, оборотите се вдигат до 800-900 и изчезва.
- crank1968
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Като цяло доста коментирано и тези двигатели са за избягване, може и да се намери някой запазен, но май си е рядкост. Има много колеги, които карат подобен тип автомобил нека и те да споделят мнение, но аз бих избягвал автомобил с подобен двигател. Има ли все пак акция от VW при която са коригирали този проблем?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Съвет за покупка VW Passat B6, комби, 2009 г., 1.8TSI, 6 ск. Automatic.
Официална акция, не мисля че е имало. ВАГ поемаше голяма част от цената на ремонта на недоволни клиенти, но не цялата.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта