Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Scoty
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 9:31
Автомобил:
Двигател:

Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Scoty » Вто 19 мар 2019 10:15


Здравейте,
понеже вече съм се спрял на екстрите които искам и единствено се чудя дали да добавя и адаптивното окачване, може ли собствениците на такова да кажете как е с него ?

Заслужава ли за семеен crossover(Сеат Атека - за съжаление Т-Рока ми е малък, а пък Тигуана ми е скъп за екстрите които искам), при положение, че в 80% от времето ще се кара в града, а когато се кара по магистралата най-вероятно ще съм с жената и детето... За редките моменти в който ще съм сам на магистралата дали си заслужава да можеш да втърдиш окачването ?

Последна промяна от Spas на Вто 19 мар 2019 10:58, променено общо 1 път.
Причина: Поправи заглавието, да отговаря на правилата на форума.




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 19 мар 2019 11:05


Да, заслужава си. Особено за тази цена. Няма да го ползваш за "втвърдяване". 95% от времето ще ти стои на Comfort и идеята му е да те вози по-мекичко от стандартното. :th_up


Потребителски аватар
Scoty
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 9:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Scoty » Вто 19 мар 2019 17:12


Aми доколкото може да се вярва на данните дадени от пройзводителя, колата би трябвало да е с нормално "комфортно" окачване... по ме притеснява, че няма "по-твърдо":

Изображение

Все пак мисля да разкарам фабричната аларма(- 500лв.) и да взема динамичното окачване. Мерси за съвета! И без това застрахователите взимат повече, ако откажеш да сложиш тяхна аларма... лошото е, че така им разрешаваш да ти пипат по колата...


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 19 мар 2019 18:55


Dynamic chassis control при ФВ представлява 3 степенно регулиране с режими Comfort/Normal/Sport. Поинтересувай се дали при Атека важи същото(прегледай ревюта онлайн), защото при Купра Р например, режимите започват от Normal и от там всеки следващ е по-твърд. Няма да се изненадам, ако DCC за Сеат е настроено да друса, ВАГ има политика да прави Шкодите и Сеатите съвсем умишлено, малко по-лошо возещи. Същото прави и Хюндай с Киа и тн и тн. В моя конкретен случай с Golf mk7 GTI обут с гуми 225/40/18, DCC много оправя нещата - в комфортния режим се пътува съвсем приятно, докато в спортния... няма такова подскачане. :th_up


Потребителски аватар
dafi
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 06 май 2009 13:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот dafi » Вто 19 мар 2019 20:33


Взимай без да го мислиш, заслужава си. Както каза колегата, ще си се возиш на мекичко през цялото време, но ако ти се прище малко по спортно да покараш, натискаш бутона и си ти.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот group® » Сря 20 мар 2019 1:22


С думи прости: на нормално окачване имаш Normal и нямаш Comfort. Тоест печелиш по-твърдо и по-меко?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 20 мар 2019 11:05


Да, така е. Но с уговорката, че системата от електрически амортисьори в нито един режим не работи напълно идентично с обикновени амортисьори. Това е защото режимите не са точно фиксирана твърдост, а системата е адаптивна. Управляващия модул прави 1000 корекции в секунда за всяко колело и при екстремни ситуации, като голяма дупка или силно накланяне, може да излезе от рамките на избрания режим. :arrow


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Stivi » Сря 20 мар 2019 11:41


Само се чудя като се стигне до смяна на амортисьори,да не се плати системата още веднъж....или два пъти :wink


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 20 мар 2019 11:55


Не, амовете са винаго Монро и с едно бързо търсене излизат по 200лв в гугъл. Системата е много проста, тя затова е по-евтина от един биксенон или ЛЕД да си добавиш. :th_up


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот group® » Сря 20 мар 2019 16:47


При тази информация, аз не бих спестил :th_up


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот dzrasd » Пон 25 мар 2019 22:06


Заслужава си да се тестват и двете. В чужди форуми съм чел, че адаптивното окачване на ВАГ-а е по-шумно от стандартното такова на същата кола (при преминаване през дупки).


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот StS » Сря 23 фев 2022 21:59


Scoty написа:Здравейте,
понеже вече съм се спрял на екстрите които искам и единствено се чудя дали да добавя и адаптивното окачване, може ли собствениците на такова да кажете как е с него ?

Заслужава ли за семеен crossover(Сеат Атека - за съжаление Т-Рока ми е малък, а пък Тигуана ми е скъп за екстрите които искам), при положение, че в 80% от времето ще се кара в града, а когато се кара по магистралата най-вероятно ще съм с жената и детето... За редките моменти в който ще съм сам на магистралата дали си заслужава да можеш да втърдиш окачването ?



Привет, дигам стара тема, но системата вече се казва DDC (Dynamic Drive Control) - и видях тази тема, та ми трябва съвет защото никога не съм имал такива амортисьори -

Може ли някой да сподели, предполагам и автора на темата - дали си струва реално или за 2 - 3 пъти в годината цъкане на бутона, ще се радвам собственици да споделят с по-солиден пробег ?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот dobrin » Сря 23 фев 2022 23:15


На колите, които съм карал с такива амортесьори, винаги съм ползвал, и не е два три пъти в годината със сигурност. Поне два пъти на ден сменям от рейс на нормал. Индивидуал пък е най-готино, а особено на Артеон и при по-новите верисии, регулирането на окачването е на повече от 12 степени, което дава възможност за настройване според личните предпочитания. При възможност, винаги бих избрал автомобил с такава опция.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Vlad777 » Сря 23 фев 2022 23:17


Аз съм с Passat B8 и DCC го ползвам когато пътувам. Последно миналата седмица ходихме до Велинград и по завоите минах на Sport, за да се накланя по-малко колата, а на магисталата на Comfort.

Разликата е осезаема и при комфорт режима редица неравности въобще не се усещат, за разлика от спорт. На нормал никога не карам общо взето.

По-горе има цитирана цена, това са парт номерата на моите:
-преден 3Q0 413 031 BB
-заден 3Q0 513 045 AA

Цените са около 650-850 лв за брой. Обикновените амортисьори са около 200 лв за брой.

П.П. и зимни и летни карам 235/45/18 гуми и въпреки това возията е добра при комфортна настройка. Не съм пробвал, но предполагам, че с по-балонни гуми може и да не се усеща толкова разликата (16" или 17" в случая за Passat B8)


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Каспър » Чет 24 фев 2022 9:39


Опела ми е с адаптивно окачване. Разлика в трите режима Normal, Sport и Tour по отношение на окачването почти не усещам. Колата е с гуми 235/50/18 и вози комфортно и стегнато. Рядко превключвам на Sport, но заради другите неща които се променят по колата в този режим, втърдяване на окачването се усеща минимално и за мен има смисъл единствено при много агресивно шофиране. Между Comfort и Normal на магистралата не правя никаква разлика.
Определено ако сега конфигурирах нов автомобил, не бих налял пари в тази екстра.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта