Здравейте!
Относително нов съм във форума и съм се насочил към покупката на бензинов пасат B8 1.8 TSI с DSG кутия.
Бихте ли ми помогнали със съвети, за какво да гледам, специфично за този двигател?
При първо запалване, докато е студен двигателя, при подаване на газ и отпускане на педала, двигателя претреперва като поднат оборотите до малко над 1000. Обяснението на Порше София е, че докато е студен двигателя, колата променяла аванса за да загрее по-бързо катализатора. След като загрее това явление изчезва. Моля някой запознат да коментира.
При този двигател изчистени ли са проблемите от старите генерации? Проблеми с веригите на VAG решени ли са вече?
За предпочитане ли е 2.0 TDI 190к.с. пред 1.8 TSI след онези дизел гейт ъпдейти?
До сега съм карал 1.2 TSI и не съм сигурен дали евентуално преминаване към дизел ще ми допадне.
Колата трябва ли да има резервна гума?
Сигурно ще се сетя за още въпроси, но на първо четене това са най-основните неща, които се сещам.
Ще съм благодарен, който е запознат да помогне с каквото може.
Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
EA888 Gen 3(1,8. 2.0tsi) е с подобрени масло обиращи елементи спрямо gen 2 и разхода на масло не е такъв масов проблем. С веригата изначално няма проблеми при този мотор. Да, докато е студен работи странно. Моят 2.0tsi никога не се е сривал или треперил след подаване на газ в такива моменти, напротив, работи на богата смес, по-високи обороти и супер стабилно.
Ако гледаш синия Пасат на 120 000км, не те съветвам. И аз го гледах. Над 100 000км, кола обслужвана по лонг лайф интервал на всеки 30 000км... бих се доверил на TDI да оцелее и да запази добър ресурс, не на TSI, въпреки че вторият е с изчистени основни проблеми. TDI в Б8 не е засегнат от дизелгейт.
Ако гледаш синия Пасат на 120 000км, не те съветвам. И аз го гледах. Над 100 000км, кола обслужвана по лонг лайф интервал на всеки 30 000км... бих се доверил на TDI да оцелее и да запази добър ресурс, не на TSI, въпреки че вторият е с изчистени основни проблеми. TDI в Б8 не е засегнат от дизелгейт.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
https://m.mobile.bg/details/11554820985053086
За този ли говориш?
То с това обслужване на 30000 всичкият нов внос ще е на това дередже.
За този ли говориш?
То с това обслужване на 30000 всичкият нов внос ще е на това дередже.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Да, този. TDI-то е по-идиото устойчиво, когато говорим за 6 цифрен пробег.
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Благодаря за мненията.
Да, точно тази гледам и още един дизел на 150 000 километра.
30 000 интервал за маслото не е малък, но тези от германия са все така, а друг ще се намери доста по-трудно обслужван на по-къс интервал.
Ако това е действителен потенциален проблем, ще загледам дизела. Просто не съм сигурен дали ще ми хареса по осезаемия шум на дизела, а и ще се кара повече градско :)
hooligan_sk сигурно си забелязал, че тази синята има и известни забележки по интериора за отстраняване, но поне задвижването да е по реда си.
Да, точно тази гледам и още един дизел на 150 000 километра.
30 000 интервал за маслото не е малък, но тези от германия са все така, а друг ще се намери доста по-трудно обслужван на по-къс интервал.
Ако това е действителен потенциален проблем, ще загледам дизела. Просто не съм сигурен дали ще ми хареса по осезаемия шум на дизела, а и ще се кара повече градско :)
hooligan_sk сигурно си забелязал, че тази синята има и известни забележки по интериора за отстраняване, но поне задвижването да е по реда си.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
1.8 ТСИ върви доста по-приятно от 2.0 ТДИ 150 коня, но не и от 2.0 ТДИ 190 коня.
И аз като колегите писали преди мен съм на мнение, че за бензинов мотор е пагубно да се сменя масло на 30хил. км и че определено дизеловият е доста по-надежден.
И аз като колегите писали преди мен съм на мнение, че за бензинов мотор е пагубно да се сменя масло на 30хил. км и че определено дизеловият е доста по-надежден.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Netizen, моето лично впечатление, сменяйки мк7 GTI с такъв Пасат е, че нито един от тях не върви(и не спира), но всички са напълно задоволителни за това което са - спокойни лодки с голям товарен капацитет. Аз лично избрах най-запазения, който намерих, а той просто се случи да бъде ТДИ 150кс. Ок е.
Звук: бих казал че в Б8 е с 5 до 10% по-шумен от TSI. Ок е. Като тук уточнявам, че GTI звучи абсолютно идентично с обикновен TSI, когато не се пришпорва. На практика не се чува.
Градско каране: същия проблем и при мен. Решението - започне ли да се запушва, ще му пускам пълната регенерация на DPF 1-2 пъти в месеца, трябва да е достатъчно.
fitnes написа:Просто не съм сигурен дали ще ми хареса по осезаемия шум на дизела, а и ще се кара повече градско :)
Звук: бих казал че в Б8 е с 5 до 10% по-шумен от TSI. Ок е. Като тук уточнявам, че GTI звучи абсолютно идентично с обикновен TSI, когато не се пришпорва. На практика не се чува.
Градско каране: същия проблем и при мен. Решението - започне ли да се запушва, ще му пускам пълната регенерация на DPF 1-2 пъти в месеца, трябва да е достатъчно.
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Днес погледнах TSI пасата отново, този синия и вече беше издокаран в търговски вид :)
Под предния капак имаше доста боклуци, като песъчинки. Може да е от зимата от пясъци, луга, химии и каквото там насипват пътищата в Германия.
Забелязах, че блока на двигателя отдоло е покрит в ръжда.
Това нормално ли е за кола от Германия и проблем ли е? Може ли да се противодейства на това явление?
Предполагам, че двигателя отдоло се е пръскал от пътищата през зимата с целия този насип от пътя.
Под предния капак имаше доста боклуци, като песъчинки. Може да е от зимата от пясъци, луга, химии и каквото там насипват пътищата в Германия.
Забелязах, че блока на двигателя отдоло е покрит в ръжда.
Това нормално ли е за кола от Германия и проблем ли е? Може ли да се противодейства на това явление?
Предполагам, че двигателя отдоло се е пръскал от пътищата през зимата с целия този насип от пътя.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
За ръждата,на мой колега синът му смени картер на Октавиа в Австрия.
Не можа да мине преглед.
Октавиа 2.
Не можа да мине преглед.
Октавиа 2.
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Още не. В понеделник трябва да доуточним детайли по сделката и има време за размисъл до тогава :)
Приемам всякакви съвети тук.
Като цяло двигателя от това поколение трябва да е ок. 7 степенното сухо DSG дали е оправено вече в тези години?
Приемам всякакви съвети тук.
Като цяло двигателя от това поколение трябва да е ок. 7 степенното сухо DSG дали е оправено вече в тези години?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
След 2014г., кутията DQ200 се смята за подобрена. Окъсяването и тоталната повреда на мехатроника не би трябвало да е проблем, но вероятно ще се сблъскаш със смяна на съединители, докато колата е твоя. Зависи от стила на шофиране, но обикновено започват да приплъзват около 150 000км. Касетата съединители струва грубо 1500лв.
ПС: DQ200 не би ме отказала от кола която ми харесва, но някак се натрупват такива малки минуси.
ПС: DQ200 не би ме отказала от кола която ми харесва, но някак се натрупват такива малки минуси.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Поне да беше 2.0TSI ...
А коя е дизеловата която си гледал?
А коя е дизеловата която си гледал?
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
hooligan_sk - Благодаря за положителния коментар.
Прав си, че смяна на съединител не би ме отказало. Все пак го слагам в графа консумативи, като му дойде времето. По скоро ме интересуваше дали са решени проблемите и :)
Днес я покарах и мога да кажа, че напълно ме устройва като динамика, екстри и като кола като цяло. DSG-то се справи добре по време на тестовото шофиране. Колата ще се ползва за семейна и рядко ще се пришпорва
Утре чакам да потвърдят сделката и ще я взимам, ако няма пречки. Единствено, може да се забави малко за сервиз, за да подменят някои интериорни детайли, едното задно стъкло трудно се вдигаше и жилото за предния капак не функционира добре.
netizen - пълно щастие няма. Ако беше 2.0 TSI с екстри, вероятно щеше да е по-скъпа :)
Дизеловия незнам с какъв код на кутията е, но е 6 степенната. Търговеца спомена, че точно 190 коня с тази кутия можело да има някакви проблеми, а и за повече градско TSI е по-добр оферта ми се струва.
Прав си, че смяна на съединител не би ме отказало. Все пак го слагам в графа консумативи, като му дойде времето. По скоро ме интересуваше дали са решени проблемите и :)
Днес я покарах и мога да кажа, че напълно ме устройва като динамика, екстри и като кола като цяло. DSG-то се справи добре по време на тестовото шофиране. Колата ще се ползва за семейна и рядко ще се пришпорва
Утре чакам да потвърдят сделката и ще я взимам, ако няма пречки. Единствено, може да се забави малко за сервиз, за да подменят някои интериорни детайли, едното задно стъкло трудно се вдигаше и жилото за предния капак не функционира добре.
netizen - пълно щастие няма. Ако беше 2.0 TSI с екстри, вероятно щеше да е по-скъпа :)
Дизеловия незнам с какъв код на кутията е, но е 6 степенната. Търговеца спомена, че точно 190 коня с тази кутия можело да има някакви проблеми, а и за повече градско TSI е по-добр оферта ми се струва.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Какво излиза като инциденти с колата? Всички знаем жилото на предния капак, кога не работи добре...
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Въпроси за Passat B8 1.8 TSI DSG
Точно комбинацията от 1.8TSI + DSG в тази генерация нямат огромен смисъл.
Заради скоростната кутия двигателя е електронно орязан на 250 Nm до 4 000об/мин и има работна характеристика на 1.4TSI.
1.8TSI е с верига и с 8 бензинови дюзи.
Заради употребата на long life интервали на обслужване се налага смяна на верига и нейния обтегач горе-долу на километрите на смяна на ремъка на 1.4TSI. Наличието на 4 инжектора в смукателя намалява проблема със саждите по всмукателните клапани, но пък като почнат да дефектират - трябва да се сменят и те.
Заради скоростната кутия двигателя е електронно орязан на 250 Nm до 4 000об/мин и има работна характеристика на 1.4TSI.
1.8TSI е с верига и с 8 бензинови дюзи.
Заради употребата на long life интервали на обслужване се налага смяна на верига и нейния обтегач горе-долу на километрите на смяна на ремъка на 1.4TSI. Наличието на 4 инжектора в смукателя намалява проблема със саждите по всмукателните клапани, но пък като почнат да дефектират - трябва да се сменят и те.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 107 госта