Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Пон 14 окт 2019 19:05


group® написа:Загубих нишката от колела и въртене, но за 2 неща съм сигурен, защото колата е пред очите ми, а ти можеш да видиш клипа - междинен диф няма! Няма и lsd на заден.
Проверено, тествано и т.н.


Тук има повечко информация по въпроса, вижда се и къде са двата диференциала, и защо клипа ти не върши работа(какво разказва тоя в клипа, пък съвсем).
https://toyota-club.net/files/faq/04-02-20_faq_4wd-3.htm

Прав си, отзад опцията е за Торсен, не баш LSD.

"Колата е пред очите ми", често води до заблуди. Елементарно е, вдигни на крик задно колело и пробвай да го завъртиш на ръка. Първо при оставена на скорост кола, после на неутрална(изключена от скорост, без дръпната ръчна спирачка естествено). Ако аз съм прав, при едното положение ще въртиш колелото, а при другото само ще обираш луфта в трансмисията(ще мърда но няма да се върти).
Ако ти си прав, връзката между преден и заден мост да е само през виско, тогава няма да има разлика от изключена или не скоростна кутия.

Пия бира :beer...нищо не е, за цял диференциал в повече(и много истинска система като цяло). :biggrin




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Пон 14 окт 2019 21:20


Ето го и първообраза на тая система, пак при Тойота, но още от 1988г. Там двата дифа са далеч един от друг, и системата е малко по-сложна, но принципа е сходен.
https://toyota-club.net/files/faq/10-07-20_a241h.htm

Ето и клип на разглобяване на такава раздатка: https://youtu.be/YqZ-L-ZhXEY



В Равката просто компановката на двата дифа(вече един до друг) и вискомуфата отстрани е малко по-различна - по-компактна и малко по-проста - но принципа е същия. (При първообраза сложните функции идват и от възможността да се ползва хидравликата на автомата за управление на муфата на хидравличен принцип, при Равката си е обикновенна вискомуфа с гел).

Диференциалите продължават да бъдат конусни, симетрични, и се виждат лесно на снимки, рисунки и схеми. За разлика например от споменатата от мен схема при Санта Фе 1, която е с несиметричен диф с цилиндрични зъбни колела(разработката е австрийска на Щайер).
Една схемичка от нета за Хюндая, за добиване на представа. Пак са два дифа, един симетричен между предните колела, и втори 60/40 между двата моста.
Изображение

ПП: За да не сме толкова оффтопик...
За тия,пари има примерно Дачия Дъстер, Хюндай Туксон/Кия Спортидж, и подобни сувчета. При тях 4х4 е с ел.съединител, в автоматичен или принудителен режим. Като цяло стават за целта.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот group® » Вто 15 окт 2019 8:05


Признавам, че това нещо се нарича междуосев диф и моите мнения са подвеждащи, за което се извинявам.
За себе си - това няма нищо общо с истинската идея за диф. Всъщност не мога да разбера, какво точно прави? Той не се заключва - това се прави от виското? Разпределя някаква сила назад? Не виждам, какво е по-добро от ел. магнитната муфа, която може същото и дори повече.

Само едно уточнение - Торсен си е LSD диф. И се слага опционално (така и пише там). Много рядко нещо, а и при тази кола е доста излишно.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Вто 15 окт 2019 11:41


Баш си е най-обикновен конусен, симетричен диференциал, като междуколесния в 99% от всички автомобили, автобуси и камиони. Просто е монтиран до другия, пак такъв, който разпределя момента между колелата на предния мост.
Действието му е не по-различно от Торсена при Куатро. Даже първите Ауди Куатро са също с конусен диф, и механичен блокаж(с копче). Просто в случая, коментирания Рав4 второ поколение, няма твърд блокаж на този диференциал, а на негово място ползва вискомуфа. Това е направено за да е по-проста колата за управление от разсеяни шофьори...но пък не блокира никога на 100% диференциала...поне докато е изправна де... В тази връзка, муфата страда от две основни неизправности(Не често, просто възможни) - при първия вариант, изтича гела от вътре, и тя спира да работи въобще. Т.е. 4х4 си остава постоянно с еднакво разпределение към преден и заден мост, както е в Лада Нива, или Пасат B5/5.5 4motion(и др.), но няма блокиране на дифа - достатъчно е едно колело или единия мост да е на много хлъзгаво(или във въздуха) и няма мърдане(отворен диф). (При Пасата не чак толкова заради действието на Торсена, който, да, е вид LSD). Т.е. и без муфа си имаш постоянно 4х4. Някои хора дори и не разбират, ако муфата вече не действа. С тази повреда може да се кара неограничено време. По-кофти е, когато понякога муфата прегрее при яко боксуване, и тогава може да спече и да блокира за постоянно. Тогава де факто дифа става блокиран на 100% и остава така постоянно. Кофти е за каране, не завива, влачи малко гуми, и може да потроши други неща по трансмисията(карета, полуоски).

Системите с ел. управление, включително Халдекс при VAG, с подходящи настройки също могат да имат достатъчно адекватно поведение. Разликата е, че те са свързани с датчици, компютър, някои се нуждаят и от обслужване... Докато простия диференциал си свързва всичко механично, и няма нужда от ток, или обслужване. Но пък при диференциал, не можеш да махнеш задния кардан и да останеш само на предно...ако нямаш блокаж(няма да мръдне без да се блокира дифа).


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот silent » Сря 16 окт 2019 7:38


Мисля че колежката вече е наясно с торсени моресени раздатки блокажи и със сигурност ще направи най-добрия избор от тук насетне и без ваша помощ....



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта