Търся ван. Нещо със поне седем седалки. Още не е дошло времето за него (има поне година докато стане наложително), но се оглеждам и събирам мнения. Ще се кара основно извънградско. Вече съм в графата семейни шофьори.
Търси се нещо сравнително евтино (до 15 000лв) и до 20 години. Предпочитам по-здрави и по-старо отколкото по-лъскаво и по-ново. Дизелови двигатели ако са здрави и масови са за предпочитане. Ако е бензинов задължително да е някоя по-проста технология за да може да се газифицира лесно.
Като неща които бих искал да има:
1) Да е сравнително масов, за да имат опит по сервизите и да има налични части.
2) Местещи се седалки като при Multivan-а. Това е почти задължително.
3) 4х4 би било добре дошло, но по никакъв начин не е задължително.
За сега съм заглеждал:
* T4 Multivan - изглеждат ОК, но са стари. Вариант са само добре гледани и поддържаните.
* T5 Multivan - чудесни, но са скъпи. Ако нищо друго не ме грабне то най-вероятно ще вдигна бюджета и ще се оглеждам за такова.
* Hyundai H1/Starex - имат 4х4 което им дава предимство, но от вътре са много постни. Отделно, че са с проблемни двигатели. Не са вариант.
Японските и френските не съм ги заглеждал за сега, но са съвсем валиден вариант.
Избор на ван
- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на ван
Ван ли ти трябва, колега, или бус?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Избор на ван
Май ван се води. Тези по-горе (VW Multivan T4/T5) би трябвало да са ванове.
Бус ако правилно разбирам е по-голямото (нещо като маршрутките). Такова не искам :) .
Бус ако правилно разбирам е по-голямото (нещо като маршрутките). Такова не искам :) .
- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на ван
Това са си бусчета , щом има ограничения откъм пари и търсиш ФВ бусче, Т5 е по-добрият избор, защото Т4 и 4х4, читав - трудна работа. Така , че Т5 , но да е бензин 3.2 мотор, двултитровия им въпреки сходните коне с 2.5 бензина при Т4 - нищо общо. Прост мотор , но тотално спрял в купето на Т5. Докато при Т4 2.5 бензин е доста по-добре.
Дизел , аз лично не бих посмял, не ги обичам ПД , имам и други причини ( технически решения на някои неща. )
Но тук най-добре колегата @niks76 . Той е много по-наясно от мен с тях
Дизел , аз лично не бих посмял, не ги обичам ПД , имам и други причини ( технически решения на някои неща. )
Но тук най-добре колегата @niks76 . Той е много по-наясно от мен с тях
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Избор на ван
PD мотор няма да взема. Таралеж в гащите не искам. Но останах с впечатление, че при T5 има само CR мотори.
Ако са PD директно остава варианта за бензинов. И избора остава силно ограничен...
Алтернативите? Citroen, Peugoeot, Ford, Mercedess, Opel? Нещо европейско ми се ще да е.
Ако са PD директно остава варианта за бензинов. И избора остава силно ограничен...
Алтернативите? Citroen, Peugoeot, Ford, Mercedess, Opel? Нещо европейско ми се ще да е.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Избор на ван
Факт, преди 2010 са PD, след 2010 са CR. Дизела отпада при това положение. За след 2010 бюджета няма да стигне по никакъв начин.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20221
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на ван
2.5 TDI PD си е много хубав мотор. Стига да се обслужва навреме. Което означава сваляне и рециклиране на главата, профилактика на турбина (преглед и баланс), нов разпред вал, ремонтен комплект на уплътненията на дюзите. И си готов за 200 000 безпроблемни километри.
Т.е. при такъв вариант си приготвяш 2000 лв за обслужването и няма да имаш ядове.

Т.е. при такъв вариант си приготвяш 2000 лв за обслужването и няма да имаш ядове.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на ван
Двигател на който знам че трябва да му се прави такъв комплексен ремонт бих си взел или ако самият съм майстор механик,или най-добрият ми приятел е такъв. Иначе да разчитам че някой няма да си остави ръцете при ремонта и да вляза в приключението, втори/трети майстор да оправя бакийте на първи/втори....не бих си го причинил 

- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на ван
brum написа:Факт, преди 2010 са PD, след 2010 са CR. Дизела отпада при това положение. За след 2010 бюджета няма да стигне по никакъв начин.
Да, аз го знаех това и предвид парите , се досетих, че не биха стигнали за КР мотор .
За алтернативите на други европейски марки не мога да дам меродавно мнение, нямам допир до такива.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Избор на ван
Загледах цените на бензиновите T5-ци и осъзнах, че с този бюджет няма как да смогна за такъв. Връщам се към Т4 от този век за VW.
Трябва да разгледам европейските алтернативи. Всякакви съвети са добре дошли.
Трябва да разгледам европейските алтернативи. Всякакви съвети са добре дошли.
Re: Избор на ван
аз ли нещо бъркам или като задам бензинов транспортер ми излиза само тоя туч
изобщо Т5 бензинов има един за 36бона илиза на мултиван само
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11561925346038543&slink=devajk

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11561925346038543&slink=devajk
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20221
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на ван
Stivi написа:Двигател на който знам че трябва да му се прави такъв комплексен ремонт бих си взел или ако самият съм майстор механик,или най-добрият ми приятел е такъв.
Този ремонт е малко по-комплексен от смяната на ангренаж при надлъжно разположените двигатели.

Във форума мисля, че има достатъчно майстори, за които сваляне и качване на глава е рутинна процедура, която правят по няколко пъти на седмица.
Наистина комплексен ремонт е когато не направиш това обслужване на вала, изгори клапан, пропикае дюза, изгори и бутало и отиваш на нов блок (старият не подлежи на ремонт ако се изпусне и се стигне до там), нови бутала, ново турбо и т.н.
И честно казано ако си търсех бус в този ценови диапазон бих взел запазен T5 2.5 TDI и бих си го ревизирал, за да знам, че няма да имам проблеми в бъдеще, защото това е основният недостатък на този двигател. И го казвам като човек, който е минал през всичко описано до тук и нито аз съм механик, нито най-добрия ми приятел

DoH_KuXoT написа:аз ли нещо бъркам или като задам бензинов транспортер ми излиза само тоя тучизобщо Т5 бензинов има един за 36бона илиза на мултиван само
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11561925346038543&slink=devajk
В мобиле трябва да търсиш раздел бусове.
- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на ван
Т4 държат доста големи цени, като за годините си. Отделно, колега, имай предвид и ръждата.
При Т4 имаш 2.5-литров бензин, който се газифицира с ГИ - имаме колега във форума с такъв.
При Т4 имаш 2.5-литров бензин, който се газифицира с ГИ - имаме колега във форума с такъв.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Избор на ван
да се включа като ПО пристрастен ЗАДЪЛБОЧЕНО отвсякъде по Т5-защо в близка Турция Т5 са на по 7-800000км и ги карат ,а тук се плашат и плачат???
Vlad подсказа леко от скритата материя(БЕЗ СВАЛЯНЕ на глава) ,но реално по големия като кубатура 2.5 дизел пд превъзхожда във всичко наследника си ЦР(на 350000 комън рейла е тотална леща откъм мотор за това купе)Болежките не са фрапиращи ,а частите поевтиняха много-читав Т5 2.5тди с нормално внимание към обадил се проблем изкарва над 500000км без грижи/проблема е че са малко механиците в час с този модел.
п.п към автора на темата -има повредени мултивани по немско на под 5 евра-с ремонта влиза в бюджета ти по ръба и спокойно може да свиркаш и да караш................
п.п от година поддърам към 15 броя Т5 на частна болница-нито един не е под 450000км (никой не знае колко са реални) и като цяло не ги виждам често-гаранцията по ремонтите им е по мин 12месеца без ограничение на пробега/тотален ремонт на двг не ми се е налагало да правя.........................................има още десетина в плюс без ремонт с истински км и са над 800000 само че пътуват за чужбина и обслужването е безкомпромисно на 10000км
п.п2 колега от форума има подобна гаранция за 100000км и доколкото знам свирка и си кара мултивана с кеф
п.п3 имам 3 каравела 2009 и един транспортер за лични нужди-сменям ламарини но смотаната ПД не я заменям за ЦР-фасадата лесно се сменя към фейслифта/споделям като колега и механик 0Т стария 2.5 пд тди има по голяма полза отколкото по новия наследник
т4 не коментирам въобще-ако няма РЪЖДА това е буса и спирам дотам
Vlad подсказа леко от скритата материя(БЕЗ СВАЛЯНЕ на глава) ,но реално по големия като кубатура 2.5 дизел пд превъзхожда във всичко наследника си ЦР(на 350000 комън рейла е тотална леща откъм мотор за това купе)Болежките не са фрапиращи ,а частите поевтиняха много-читав Т5 2.5тди с нормално внимание към обадил се проблем изкарва над 500000км без грижи/проблема е че са малко механиците в час с този модел.
п.п към автора на темата -има повредени мултивани по немско на под 5 евра-с ремонта влиза в бюджета ти по ръба и спокойно може да свиркаш и да караш................
п.п от година поддърам към 15 броя Т5 на частна болница-нито един не е под 450000км (никой не знае колко са реални) и като цяло не ги виждам често-гаранцията по ремонтите им е по мин 12месеца без ограничение на пробега/тотален ремонт на двг не ми се е налагало да правя.........................................има още десетина в плюс без ремонт с истински км и са над 800000 само че пътуват за чужбина и обслужването е безкомпромисно на 10000км
п.п2 колега от форума има подобна гаранция за 100000км и доколкото знам свирка и си кара мултивана с кеф
п.п3 имам 3 каравела 2009 и един транспортер за лични нужди-сменям ламарини но смотаната ПД не я заменям за ЦР-фасадата лесно се сменя към фейслифта/споделям като колега и механик 0Т стария 2.5 пд тди има по голяма полза отколкото по новия наследник
т4 не коментирам въобще-ако няма РЪЖДА това е буса и спирам дотам
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на ван
brum аз съм в подобни размисли от години.
Бих слушал никс
И по-точно за Т4.
Ама там се иска мерак и време, а аз 2рото го нямам.
Дали ще съм много офф, ако тук попитам Никс на Т4 как се насажда 4х4? Пипат ли се ламарини?
Всъщност и за Т5 може същия въпрос?
Имат ли тунел?
Защото да избереш и 4х4 е мисия невъзможна
Бих слушал никс

И по-точно за Т4.
Ама там се иска мерак и време, а аз 2рото го нямам.
Дали ще съм много офф, ако тук попитам Никс на Т4 как се насажда 4х4? Пипат ли се ламарини?
Всъщност и за Т5 може същия въпрос?
Имат ли тунел?
Защото да избереш и 4х4 е мисия невъзможна
