Избор на двигател за голф 5

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 20 ное 2023 3:10


Е всеки си има различно виждане на нещата :smile
Чухте моето мнение, чухме и вашето :th_up в крайна сметка кво ще да е, важното е да е VW
:love.vwclub :beer




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 20 ное 2023 7:32


dontaskdontsay написа:важното е да е VW

Не бих казал че е така особено за фв от началото на хилядолетието.
Само да предупредя за Мегана, че са с калпави задни мостове и вече са за ремонт, който с лекота достига 800-1000 лв ако намерите кой да го направи


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот stefan4o » Пон 20 ное 2023 7:36


Не са ли с носачи отзад?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 20 ное 2023 7:38


То зависи за кой меган става въпрос де, ама на мен са ми пред погледа само тия със задните мостове с торсиони :Mr Green Fun


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1073
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот eng » Пон 20 ное 2023 8:18


К.Одаджийски написа:
dontaskdontsay написа:важното е да е VW

Не бих казал че е така особено за фв от началото на хилядолетието.
Само да предупредя за Мегана, че са с калпави задни мостове и вече са за ремонт, който с лекота достига 800-1000 лв ако намерите кой да го направи

Скъпи Одаджийски - незнам за кой Меган говориш, но аз до Февруари тази година имах Меган 1,6 16в 2008 година, тази кола за 3 години и нашибах почти 85к.км, беше на реални 270 когато я продадох , имах пълната сервизна история - беше и монтирана газ на втория месец в Италия след покупката и от нова. На тази кола за срока, който беше при мен съм сменил десен тампон на макферсона, 2 броя задни пружини (едната се скъса , но смених и двете), защото правих едно жилище и я ползвах за товарен пикап за плочки,лепила,цимент и т.н. и прекалих с товаренето, а да - накладки и разбира се масла и филтри и едни газови дюзи, че тия с които беше сдадоха багажа на стойност 300 лева.Абсолютно никакви проблеми с двигател,окачване,електроника (и той се пали с карта), скоростна кутия, перфектно защитени тенекии и консервирани против ръжда - толкова надежден автомобил не съм имал, надълго газ при 90-100 гореше 6,8 многократно засичано пълно - пълно на една и съща колонка, най-добрата возия в класа си и годините си (съвсем отговорно го заявявам), много устойчива по завоите.
Та това със задния мост, незнам за кой меган говориш, но тоя е на цял заден мост, доколкото ми е известно е без торсиони, но и да има за тия километри не се прояви нито един път, а съм го товарил - не е като да не съм.И слушайки тук проблемите с Голфовете и специално бензиновия мотор, съвсем логично бих се насочил отново към такъв Меган, не, че съм фен на Рено но е доказано здраво и изпитано минало през мен.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 20 ное 2023 8:54


Наспамихме темата, последно мнение. Меган там до 2002 ли и трета или и пета година ли е с торсионен заден мост. Твоят не е бил с такъв, затова и се уточних по късно, че не знам колегата за кой меган говори, просто предположих че говори за моделът от годините на голф 5 за който пита по принцип.
Иначе не бива да си правиш такива генерални изводи от една бройка кола защото както си ми изброил в дълго мнение предимствата на тази кола, аз точно толкова дълго мога да изреждам недостатъците и бих го нарекъл пародия на кола.
Самият двигател като двигател е здрав с някои конструктивни недостатъци, като примерно основното е маслената магистрала за смазването на главата минава през пластмасовия фланец с термостата, който ползват за охладител на маслото. Тоя двигател да го закиснеш откъм течове на масло е мисия почти невъзможна. Тече от капаците на валовете, от въпросната конзола с термостата, от семерингите, от картерната ментилация, от шпилките на всмукателния колектор и т.н.т
Друг сериозен проблем е свързан с кабелите. Цялата задна част на колата е прокарана през една букса в дупката под шофьорската седалка, задните светлини, ключалките на задните врати и багажника, управлението на багажника, ел стъклата, горивната помпа и общо взето всичко от средата до задната част на колата минава през тая букса. За последните 2-3 години сме имали 3 мегана с проблеми. Под седалката влиза вода и кабелите и буксата изгниват, тъпото е, че са близо 40 кабела ама 3-4 цвята само и се кръстосват на буксата. И в Рено не могат да ги подредят веднъж изгнили и откъснали се. За гадните пластмаси и че дрънчат като перални няма да споменавам. Единстменото удобно в тая кола за мен е позицията на седене.
Както и да е, всеки сам си преценЯ, аз повече няма да спамя в тази тема


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1073
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот eng » Пон 20 ное 2023 9:10


От всичко изброено от теб аз съм нямал нито един от посочените проблеми, вероятно е да съм изключение, но и не съм чел за такива проблеми за които ти споменаваш, вероятно е във фейслифта да са изчистили всички тези проблеми, защото моето беше фейслифтово. Тоя мотор е корав на чук, напиши в търсачка k4m by renault и виж какво ще излезе, руснаците също много го ценят, а както знаем условията там са меко казано нечовешки, чел съм, че спокойно достига 500к.км без проблем, влагат го в Дачия, в тяхната Лада (което беше пак Рено), Дъстър дори имаше доскоро с точно този мотор 1,6 само, че 115 коня не 113, както и да е, няма значение. Въпроса ми беше за какви ремонти ценово да се подготвя с въпросния Голф - долу горе ми се изясниха нещата.


vocil
Мнения: 251
Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
Автомобил: Рено Меган
Двигател: K4M760 2004
Местоположение: София

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот vocil » Пон 20 ное 2023 9:16


Към колегата К, Одаджийски:
Ежедневната ми кола е Меган 2 1.6 2004 с газ.
Нямам скърцане на пластмаси. Задният мост е с греда, никакви проблеми с него. Няма букса под предната седалка, няма и вода там. Буксата е при др модели рено, ако на някой му е интересно мога да кача схема на кабелите. Също така нямам и течове на масло от двигателя. Всичко е въпрос на поддръжка. Втори собственик съм, сега е на около 560 000 км . Върви си нормално като за 1.6, разход около 8 газ.
Така че може би вие генерализирате.
Имам и др коли, тази ми създава най малко проблеми.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот stefan4o » Пон 20 ное 2023 13:41


eng написа:От всичко изброено от теб аз съм нямал нито един от посочените проблеми, вероятно е да съм изключение, но и не съм чел за такива проблеми за които ти споменаваш, вероятно е във фейслифта да са изчистили всички тези проблеми, защото моето беше фейслифтово. Тоя мотор е корав на чук, напиши в търсачка k4m by renault и виж какво ще излезе, руснаците също много го ценят, а както знаем условията там са меко казано нечовешки, чел съм, че спокойно достига 500к.км без проблем, влагат го в Дачия, в тяхната Лада (което беше пак Рено), Дъстър дори имаше доскоро с точно този мотор 1,6 само, че 115 коня не 113, както и да е, няма значение. Въпроса ми беше за какви ремонти ценово да се подготвя с въпросния Голф - долу горе ми се изясниха нещата.

Да доуточним, че при Дачия са малко попитнати 1.6 моторите (поизчистени откъм недостатъци). :c020 Иначе като база са същите тези от времето на Рено 19.
Имам колега с Меган 1-во поколение и е брал ядове с 1.6 - има шунтирана маслена магистрала ако не се бъркам, което било слабост на самия блок на мотора или нещо от сорта беше. Вероятно при по-новите поколения е изчистено това, като проблем. Относно задницата - мисля само първото поколение е с торсионна греда. По-новите 2016-2017 са с носачи.
Ти коя година Меган заглеждаш заедно с Голф Мк5цата?


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1073
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот eng » Пон 20 ное 2023 14:04


stefan4o написа:
eng написа:От всичко изброено от теб аз съм нямал нито един от посочените проблеми, вероятно е да съм изключение, но и не съм чел за такива проблеми за които ти споменаваш, вероятно е във фейслифта да са изчистили всички тези проблеми, защото моето беше фейслифтово. Тоя мотор е корав на чук, напиши в търсачка k4m by renault и виж какво ще излезе, руснаците също много го ценят, а както знаем условията там са меко казано нечовешки, чел съм, че спокойно достига 500к.км без проблем, влагат го в Дачия, в тяхната Лада (което беше пак Рено), Дъстър дори имаше доскоро с точно този мотор 1,6 само, че 115 коня не 113, както и да е, няма значение. Въпроса ми беше за какви ремонти ценово да се подготвя с въпросния Голф - долу горе ми се изясниха нещата.

Да доуточним, че при Дачия са малко попитнати 1.6 моторите (поизчистени откъм недостатъци). :c020 Иначе като база са същите тези от времето на Рено 19.
Имам колега с Меган 1-во поколение и е брал ядове с 1.6 - има шунтирана маслена магистрала ако не се бъркам, което било слабост на самия блок на мотора или нещо от сорта беше. Вероятно при по-новите поколения е изчистено това, като проблем. Относно задницата - мисля само първото поколение е с торсионна греда. По-новите 2016-2017 са с носачи.
Ти коя година Меган заглеждаш заедно с Голф Мк5цата?

Имам наблюдения само и изцяло върху Меган 2, за Меган 1 знам, че и доста гние, но той вече е достигнал архаична възраст.Заглеждам меган, какъвто имах допреди 8 месеца - 1,6 16в с код на мотора К4М - купих го със страшно много резерви, дори си взех автоасистънс, който никога не ползвах за 3-те години, просто Голф 5 ми харесва много повече, но..........


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Избор на двигател за голф 5

Мнениеот stefan4o » Пон 20 ное 2023 14:05


И на мен VW ми допадат много повече като марка, отколкото Рено. Но... ако бях пред твоята дилема сигурно бих заложил на Меган :confused



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: PlamenDimitrov1 и 177 госта