Колата вече е при мен. Навъртях и едни 100 километра. Впечатленията ми са ,че има добър вървеж за атмосферен бензин 1.6 . Не чувам шумове или звуци . Това видео https://www.youtube.com/watch?v=OEXN4GN3pfg&t=41s отразява реалното и състояние като екстериор , интериор и работа на двигателя. От забележките и в интериора не ме дразни толкова разлепеното табло , колкото това ,че не мога да подкарам музика от флашката. Молбата ми е ,ако някой е забелязал нещо , което не изглежда ок под предния капак , да го спомене тук в темата.
Относно дискусията на колко километра следва да се сменя маслото на този двигател , попрочетох някакви неща от тези две кнжки придружаващи колата.
Дефакто излиза ,че според предписанията на производителя , маслото на този двигател следва да се сменя на 20 к километра или 12 месеца (което събитие настъпи първо).
2.0 бензин – на 15 к км или 12 месеца
1.6 дизел – на 30 к км или 12 месеца
2.0 дизел – на 20 к км или 12 месеца
При моята кола , въпросните интервали са били спазвани горе долу с изключение на два пъти , когато маслото е сменяно на около 25 к.
Друго нещо , което ми направи впечатление... Понеже въпросния модел , като излезе на пазара беще хит заради 7 годишната гаранция .. моя автомобил спира да бъде обслужван при дилъра след третото обслужване на 05.06.2012 г. на 52 007 км . След това обслужването продължава в някакъв Бош сервиз.
Второто му обслужване в Киа е било на 16.06.2011 г. на 31 273 км. Това са 20 734 км между второ и трето обслужване . Според вас , практика ли е при дилърите гаранцията да отпада заради това , че си надвишил съвсем малко пробега – 700 км ?
Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
КъФто ти е късмета, Жоро. При покупка на стар автомобил винаги са възможни изненади.
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
Другото , което установих е ,че колата гори масло. Когато я купих нивото на маслото на щеката беше по средата (или даже малко над средата между минимум и максимум). Беше на навътяни 150 километра след смяната. В момента нивото на маслото е на минимума или по- скоро съвсем малко над минимума. Публикувам снимки на щеката.
Някой може ли да помогне с мнение , колко масло ми е изгорила за 5 к километра ?
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
Традиционно между мин и максимум по щека е 1 л масло на повечето коли.
Съответно сметката е ако гори половината за 5000 км 500 мл, то за 10 к ще изгори 1 л. Което на тоя етап не е притеснителен разход и аз не бих ровил в това ако колата си е наред. Даже и при разход 1.5-2 л не си заслужава да се рови за мен. Ако вече разхода отива 0,5-1 л на 1000 - тогава трябва да се притесняваш.
Иначе, обърни внимание при какви обстоятелства изчезва:
1. Дали пропушва при първо палене на студен мотор? - тук виновни са гумички на клапаните
2. Дали маслото заминава предимно при извънградско? - ако това е изпълнено, вероятно се касае за тръгнали сегменти, които не уплътвянат добре във високите обороти и при градското харча е много по-малък.
3. Имай предвид, че все пак това е бензинов мотор и е някак нормално да попипва масло заради това, че се движи във повечко обороти.
Особено ако го сравним с VAG 102 коня, който харчи много.
Естествено, възможна е и комбинация от няколко неща, но ти трябва човек, който разбира от Кия и този мотор, тези неща са много общи и не ознчават непременно, че има проблем.
Като цяло те съветвам да налееш ново масло сега, по спецификация, нов филтър и да караш нови 10 000.
Хвърляй по едно око на маслото преди дълъг път или на около 1000 км. Ако има нужда - доливаш и смяташ колко на колко гори. Когато ги минеш, върни се да дадеш отново мнение и тогава ще имаме по-добра база за анализ.
П.С. И още нещо много важно - забрави за тая смяна на масло на 15-20-30 хиляди. Това са глупости и не ги гледай ако искаш да си запазиш мотора читав и свеж възможно най - дълго време.
Масло се сменя най-точно на навъртяни конкретни моточасове, или ако не можеш да се ориентираш по това, грубо 7-8000 градско, 10 смесено и ТАВАН до 11-12 ако се кара почти изцяло на дълго или ако пробега е по-малък от тези, веднъж годишно.
Съответно сметката е ако гори половината за 5000 км 500 мл, то за 10 к ще изгори 1 л. Което на тоя етап не е притеснителен разход и аз не бих ровил в това ако колата си е наред. Даже и при разход 1.5-2 л не си заслужава да се рови за мен. Ако вече разхода отива 0,5-1 л на 1000 - тогава трябва да се притесняваш.
Иначе, обърни внимание при какви обстоятелства изчезва:
1. Дали пропушва при първо палене на студен мотор? - тук виновни са гумички на клапаните
2. Дали маслото заминава предимно при извънградско? - ако това е изпълнено, вероятно се касае за тръгнали сегменти, които не уплътвянат добре във високите обороти и при градското харча е много по-малък.
3. Имай предвид, че все пак това е бензинов мотор и е някак нормално да попипва масло заради това, че се движи във повечко обороти.
Особено ако го сравним с VAG 102 коня, който харчи много.
Естествено, възможна е и комбинация от няколко неща, но ти трябва човек, който разбира от Кия и този мотор, тези неща са много общи и не ознчават непременно, че има проблем.
Като цяло те съветвам да налееш ново масло сега, по спецификация, нов филтър и да караш нови 10 000.
Хвърляй по едно око на маслото преди дълъг път или на около 1000 км. Ако има нужда - доливаш и смяташ колко на колко гори. Когато ги минеш, върни се да дадеш отново мнение и тогава ще имаме по-добра база за анализ.
П.С. И още нещо много важно - забрави за тая смяна на масло на 15-20-30 хиляди. Това са глупости и не ги гледай ако искаш да си запазиш мотора читав и свеж възможно най - дълго време.
Масло се сменя най-точно на навъртяни конкретни моточасове, или ако не можеш да се ориентираш по това, грубо 7-8000 градско, 10 смесено и ТАВАН до 11-12 ако се кара почти изцяло на дълго или ако пробега е по-малък от тези, веднъж годишно.
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
railfan , благодаря за супер съдържателния отговор !
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
Киа Сийд 2 генерация - мисля започва 2012, те мисля са с хидравлични клапани всичките бензинки?
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
Разликата между min и max е 1 литър ,според описаното от теб ти е изгорила 400-500 мл за 5000 км .Не е болка за умиране ,тези двигатели за с алуминиев блок и никасилово покритие на цилиндрите .Охладителната течност няма достъп до стените на вътрешните цилиндри където се допират ,там се загрява доста повече ....така са ги направили че не са пригодни за основвн ремонт на блока .По принцип вискозитета на тези коли е 0W30,5W30 ACEA A5/B5 ,въобще не и доливай а го сменяй това масло.Ако искаш пробвай една смяна масло с PAO +естери да видиш дали ще има разход ,но тези 500 мл може да се счетат за нормален разход .
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
StS написа:Киа Сийд 2 генерация - мисля започва 2012, те мисля са с хидравлични клапани всичките бензинки?
Даже и да е така ... след като нямат смислен , адекватен бензинов двигател от тези години .. ползата от хидравличните клапани е никаква...
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
StS написа:Киа Сийд 2 генерация - мисля започва 2012, те мисля са с хидравлични клапани всичките бензинки?
Не всички.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
gogogo79 написа:StS написа:Киа Сийд 2 генерация - мисля започва 2012, те мисля са с хидравлични клапани всичките бензинки?
Даже и да е така ... след като нямат смислен , адекватен бензинов двигател от тези години .. ползата от хидравличните клапани е никаква...
Какво имаш предвид - 1.6 бензина, или новия 1.4 какво им е? Или аз не знам...или просто не съм чувал никакви оплаквания от таксиджии..
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Капарирана Kia Ceed 1 , facelift , 1.6 бензин , 126 конски сили. Мнение за модела и някои въпроси ?
StS написа:gogogo79 написа:StS написа:Киа Сийд 2 генерация - мисля започва 2012, те мисля са с хидравлични клапани всичките бензинки?
Даже и да е така ... след като нямат смислен , адекватен бензинов двигател от тези години .. ползата от хидравличните клапани е никаква...
Какво имаш предвид - 1.6 бензина, или новия 1.4 какво им е? Или аз не знам...или просто не съм чувал никакви оплаквания от таксиджии..
И аз съм си говорил с таксиджии за 1.4 – 99 коня. Потвърждавам ,че не се оплакват.
Това , което не ми харесва и в този двигател и в 1.6 gdi е ,че са слаби като вървеж. Тая кола са я проектирали и са я правили специално за Европа и за Европейския вкус. То хубаво ,ама останалите Европейски марки от тези години , вече масово слагат в C сегмента турбо с директно впръскване на бензина. Резултатът от това е ,че колите стават по- вървящи и с по- нисък разход на гориво ! 1.4 мотора 99 коня въобще не бих го погледнал ,защото е по - слаб от моя мотор ...,а от вървежа на моята Киа въобще не съм очарован. Очаквах повече за 126 коня.
Другия мотор 1.6 , който е 135 коня ...само като му видя пърформанса и ми става лошо 164 Nm/4850 оборота . Това е същата тая технология , където е на Golf 5 1.6 fsi мъртав дедо , дето е нежелан за газифициране и с потенциални проблеми. Той пазара , си му е дал оценката на 1.6 fsi. Тук в Нидерландия няколко пъти виждам обяви на Golf с този двигател за по 1.5 k евро. За справка Golf 2.0 tdi (BKD) върви за повече пари , при положение ,че тук частни лица дизел втора употреба не купуват, още повече пословично проблемен двигател. Та така , нямам идея , защо Киа започват да налагат тази технология (директно впръскване без турбо) няколко години след като останалите производители ,като ВАГ и БМВ я пенсионират . Само за сравнение пърформънс на 1.6 gdi срещу базовия бензинов двигател 1.0 tsi на Golf 7 . Kia 164 Nm/4850 оборота , среден разход на гориво по данни от Спритмонитор 7.26 литра. Golf 200 Nm достъпни на 2000 оборота , с един чип отива на 250 Nm (среден разход от Спритмонитор 5.92 литра).
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 167 госта