Здравейте, момчета и момичета, това е един от първите ми коментари във форума на VW, затова нека ви поздравя за активния форум!
Наскоро поръчахме VW Cross Touran и докато го чакаме реших да попитам другите собственици на (Cross) Touran-и във форума за впечатленията им от возилата.
В Бургаското представителство бяха достатъчно отзивчиви, което ни позволи да направим един тест-драйв на един чисто нов Touran Conceptline, с двигател 1.9TDI 105 к.с. (нямаха 2.0, 140 к.с., какъвто искахме да изпробваме). Тъй като повечето от впечатленията ми за колата са позитивни, нека кажа това което не ми хареса - очакваното (но леко) странично клатене и абсолютно неочакваното, и според мен необосновано, шумене в купето (след като проверихме дали всички прозорци са затворени и изключихме климатроника).
Гледната ми точка е на шофьор с близо 10 години опит и десетки изпробвани автомобили, но толкова шумна кола досега не бях карал - шума се усещаше дори на 6-та при 120 км/ч (около 2000-2500 оборота). Това типично ли е за всички Touran-и?
Ще се радвам на всякакви коментари за Touran-ите, за което благодаря предварително!
Touran - избор и информация
Да, това беше първото, което направих, но все пак може да има хора, които да не са попълнили информацията в гаража. Все пак предпочитам дискусията за колата да не е на лични съобщения, а във форума, така че бъдещите собственици да се възползват от информацията, която предоставяме.
Явно ще продължа да използвам западните форуми, все пак благодаря за отговора.
Явно ще продължа да използвам западните форуми, все пак благодаря за отговора.
Re: Собственици на Touran!
Hex написа:Тъй като повечето от впечатленията ми за колата са позитивни, нека кажа това което не ми хареса - очакваното (но леко) странично клатене и абсолютно неочакваното, и според мен необосновано, шумене в купето (след като проверихме дали всички прозорци са затворени и изключихме климатроника).
с Touran Goal съм и за шума мога отчасти да се съглася, че е така...преди това съм карал Ауди известно време и в сравнение с него определено Турана си е шумен.. не знам защо не са го пипнали малко повечко...
за стабилност съм много доволен - за толкова висока и тежка кола има идеална стабилност (мое мнение) и невероятно ускорение (карам този които е 2л/140кс...)
-
- Мнения: 749
- Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
айде и аз да се включа, да шумен е.
отчасти защото е висок, отчасти защото е помпа- дюза.
добро е автомобилчето, качеството е на задоволително ниво, потропва и поскърцва, но се живее. дребните проблемчета също ги има, както и недомислиците (тежък заден капак, който не се затваря както трябва).
и най-големият му минус, вози твърдо(празен), за съжаление няма пълно щастие. прекрасна динамика, приличен разход и най-вече място за всичко
отчасти защото е висок, отчасти защото е помпа- дюза.
добро е автомобилчето, качеството е на задоволително ниво, потропва и поскърцва, но се живее. дребните проблемчета също ги има, както и недомислиците (тежък заден капак, който не се затваря както трябва).
и най-големият му минус, вози твърдо(празен), за съжаление няма пълно щастие. прекрасна динамика, приличен разход и най-вече място за всичко
- koko71
- Мнения: 59
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Здравейте колеги! Късно видях темата. По мое мнение шумът се явява от типа двигател - помпа-дюза. Е имам и едно пасатче(бензин 2.0 115к.с.), но разликата е голяма. Touran-а е по-стабилен в завоя. На магистралата не мага да кажа още, защото торана уж още е на разработване. Старая се да не го карам с повече от 3000 оборота т.е. 150км/ч на 6-та. С пасата съм вдигал 200.00 - залепва за пътя, но става шумен. С туран-а 150 не се усещат. Ще изчакам да му сменя маслото и ще го пробвам. Относно разхода от Габрово до Пловдив веднъж ми показа комб. р-д 5.8л/100, но настъпя ли го над 120 разхода отива към 7.
В clubtouran.net бяха пуснали една тема от форум на VW, точно за разработването на двигателите помпа-дюза. В общи линии съветите бяха следните:
До около 5000км да не се вдигат над 3800 оборота (2500 като е студена), тъй като това е периода на по-грубото напасване.
Над 5000 до 50000 км. двигателя се доразработва, като компресията достига почти маскимума си на около 10000км. Да се използва целия диапазон на оборотите.
И през двата периода се препоръчва по-рязко ускорение до позволените обороти (така че да се използва и турбото), с цел улягане и правилното наместване на семерингите. Това гарантира, че разхода на гориво и масло ще е нисък след като се разработи двигателя.
С други думи, идеалното място за разработване на двигател помпа-дюза е града. При пътуване извънградско, да не се кара на автопилот, докато се разработва двигателя, тъй като при неговата работа няма неравно подаване на газ, типично за ръчното такова (отново, целта е ползването на турбото през възможно най-голяма част от времето).
Съветите са на фирмен шофьор, който е разработвал няколко такива автомобила.
До около 5000км да не се вдигат над 3800 оборота (2500 като е студена), тъй като това е периода на по-грубото напасване.
Над 5000 до 50000 км. двигателя се доразработва, като компресията достига почти маскимума си на около 10000км. Да се използва целия диапазон на оборотите.
И през двата периода се препоръчва по-рязко ускорение до позволените обороти (така че да се използва и турбото), с цел улягане и правилното наместване на семерингите. Това гарантира, че разхода на гориво и масло ще е нисък след като се разработи двигателя.
С други думи, идеалното място за разработване на двигател помпа-дюза е града. При пътуване извънградско, да не се кара на автопилот, докато се разработва двигателя, тъй като при неговата работа няма неравно подаване на газ, типично за ръчното такова (отново, целта е ползването на турбото през възможно най-голяма част от времето).
Съветите са на фирмен шофьор, който е разработвал няколко такива автомобила.
Touran New - първи впечатления
40 дни зад волана му и 4 000 км, и ето ги първите ми по-обстойни впечатления:
Комфорт: високоразположените предни седалки са много удобни, има достатъчно пространство за водача и пасажера до него. Задните седалки обаче са малко теснички, а ако детето, пътуващо отзад реши да си полегне - никак не е удобно. За багажния отсек не е нужно да се говори - събира всичко
Возия: може да се опише най-точно с една дума - Твърда! Понякога ме обзема носталгия за стария ми пасат B4, който сякаш не подскача така нервно по "чудесните" български пътища. Но стабилността в завой е на високо ниво, независимо от височината на автомобила;
Динамика: 1,4 TSI с DSG, дори без употреба на спортния режим на предавките, осигурява отлична динамика. Kick down-а дава спокойствие при изпреварване и помага в проблематични ситуации.
Разход: мдааа - извънградско без магистрала - 6,8 - 7 на 100; на магистрала - с темпомат на 130 - над 8,5 на 100; градско - 12 - 13 на 100. Харесва ми или не - това е реалността с включен климатроник
Комфорт: високоразположените предни седалки са много удобни, има достатъчно пространство за водача и пасажера до него. Задните седалки обаче са малко теснички, а ако детето, пътуващо отзад реши да си полегне - никак не е удобно. За багажния отсек не е нужно да се говори - събира всичко
Возия: може да се опише най-точно с една дума - Твърда! Понякога ме обзема носталгия за стария ми пасат B4, който сякаш не подскача така нервно по "чудесните" български пътища. Но стабилността в завой е на високо ниво, независимо от височината на автомобила;
Динамика: 1,4 TSI с DSG, дори без употреба на спортния режим на предавките, осигурява отлична динамика. Kick down-а дава спокойствие при изпреварване и помага в проблематични ситуации.
Разход: мдааа - извънградско без магистрала - 6,8 - 7 на 100; на магистрала - с темпомат на 130 - над 8,5 на 100; градско - 12 - 13 на 100. Харесва ми или не - това е реалността с включен климатроник
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта