Touran - избор и информация
- burn0ut
- Мнения: 155
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол / Бургас
Re: Собственици на Touran!
Здравейте, колеги! Можете ли да споделите мнение за Туаран 1.6i 100-101hp. Като разход на гориво, подръжка и т.н.
- dakiss
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 12 ное 2013 11:05
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: 1.9 TDI
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Собственици на Touran!
vicktor_1 почти позна, но не е май от това :)
Светна ми индикатора и реших, че си познал заболяването, но реших да ида на диагностика все пак, че не ми се вярваше да е задръстен катализатора.
Ето резултата от диагностиката:
Chassis Type: 1T (1K0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 72
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2467759
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 67D1389F066DD43BA29-8032
1 Fault Found:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Torque: 194.0 Nm
Speed: 101.0 km/h
Load: 95.3 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
След нулиране на грешките угасна индикатора и вероятно пак ще светне като вдигне колата над 100 км/час.
Явно не е катализатора, че лампата не светна, нито клапана, че на празен ход няма проблем.
Вероятно е или в вакума или в турбината, че май не дава достатъчно въздух и пропушва отзад като съм карал над 120 км/ч при даване на газ с автопилота за да не го изключвам нацяло.
Сложил съм добавки за подобряване на горивото и за почистване на дюзите за да видя дали не е от налепи и ако може да отърве разглобяването ще е добре, че предната кола като я разглобиха нямаше спиране теча на масло .....
Ще покарам така и ще ходя на доктор ако не се оправи с добавките. Иначе в града няма никакъв проблем нито с ускорение нито с каквото и да е.
Светна ми индикатора и реших, че си познал заболяването, но реших да ида на диагностика все пак, че не ми се вярваше да е задръстен катализатора.
Ето резултата от диагностиката:
Chassis Type: 1T (1K0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 72
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2467759
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 67D1389F066DD43BA29-8032
1 Fault Found:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Torque: 194.0 Nm
Speed: 101.0 km/h
Load: 95.3 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 1234.2 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
След нулиране на грешките угасна индикатора и вероятно пак ще светне като вдигне колата над 100 км/час.
Явно не е катализатора, че лампата не светна, нито клапана, че на празен ход няма проблем.
Вероятно е или в вакума или в турбината, че май не дава достатъчно въздух и пропушва отзад като съм карал над 120 км/ч при даване на газ с автопилота за да не го изключвам нацяло.
Сложил съм добавки за подобряване на горивото и за почистване на дюзите за да видя дали не е от налепи и ако може да отърве разглобяването ще е добре, че предната кола като я разглобиха нямаше спиране теча на масло .....
Ще покарам така и ще ходя на доктор ако не се оправи с добавките. Иначе в града няма никакъв проблем нито с ускорение нито с каквото и да е.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Собственици на Touran!
Не съм много сигурен, но грешката ми изглежда като на замърсена геометрия на турбината. Ако често я караш до 100км/ч и на по-висока предавка ще се цапа и ще ти прави проблеми. По-смело и карай около и малко над 2000об/мин, поизрязвай я до 2500-2800об/мин от време на време, няма да се счупи толкова лесно.
- vicktor_1
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 27 авг 2014 0:07
- Автомобил: Touran 1.6 TDI
- Двигател: 0603 ATF 2011
Re: Собственици на Touran!
Кофти код :)
16683 - Boost Pressure Regulation
Бих ти препоръчал да прегледаш обстойно всички тръби около турбото и за въздух като цяло. Ако си късметлия, ще е там. Тези добавки за чистене няма да поправят теч на налягането. Аз карах Пасат до скоро.След 8-та година почнаха буквално да се разпадат най-различни пластмасови и гумени тръби и тръбички (от времето, от темп и т.н.)
Ако не, остават едно или много от долните
Charger Pressure Control defective
Turbocharger faulty
Diverter Valve faulty
16683 - Boost Pressure Regulation
Бих ти препоръчал да прегледаш обстойно всички тръби около турбото и за въздух като цяло. Ако си късметлия, ще е там. Тези добавки за чистене няма да поправят теч на налягането. Аз карах Пасат до скоро.След 8-та година почнаха буквално да се разпадат най-различни пластмасови и гумени тръби и тръбички (от времето, от темп и т.н.)
Ако не, остават едно или много от долните
Charger Pressure Control defective
Turbocharger faulty
Diverter Valve faulty
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 08 юли 2009 10:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Собственици на Touran!
Здравейте! Гледам по много форуми за всеки модел има тема където някой питам другите съфорумци дали имат информация за дадена кола. Може би няма да е лошо и тук да направим нещо подобно, дано вече няма и да се изложа като кифладжия. Харесъл съм един туран, някой да го е гледал или да знае нещо за него?
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11409055017239484
Гледам, че от доста време не могат да го продадат, мисля да отида да го видя някоя събота или неделя.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11409055017239484
Гледам, че от доста време не могат да го продадат, мисля да отида да го видя някоя събота или неделя.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Собственици на Touran!
не съм го виждал в действителност, но като гледам колата е бензинова и ще харчи много бензин - градско/извънградско/смесено - 10,9/6,2/7,9л /100км по заводски данни, а реално му сложи до 30% отгоре и става ..... . До колкото съм чувал на FSI-двигателите все още не се слага газова уредба и не може да икономисваш - но за това не споря. Освен това в Бг се предпочита дизела/в т.ч. и аз/ като начин на вървеж и разход. Друго като гледам отпред в ляво капака на двигателя е леко по-долу от калника - може де е от паднал тампон или следствие от удар. Копчето за светлените нещо много е улющено - голям зор ще да е видяло. А може хората да са карали в сервиз на ФВ и да са разбрали за скрити тайни по колата.
- dakiss
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 12 ное 2013 11:05
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: 1.9 TDI
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Собственици на Touran!
[quote="vicktor_1"]Кофти код :)
16683 - Boost Pressure Regulation
Все се канех да пиша, ама не можах да намеря време и сега ......
Оказа се протъркано от полуоската маркуче за вакума към това дето задвижва лопатките на турбото за повече въздух при натоварване.
Някой "майстор" преди да я купя го е прокарал от неправилната страна и се е протъркало.
Иначе на тураните не е голям зора да се олющи нещо по таблото, че е много меко и ако задкормилното устройство е с маникюри ... ще драска и без да иска :)
Турана всичко си казва на компютъра и по снимки се гадае все едно да се хвърли боб.
Не е като конете да му се гледат зъбите :) :)
А за тоя Туран дето сочи линка. С български номер, гражданска и Каско не е нов внос, а и това с фаровете ......
16683 - Boost Pressure Regulation
Все се канех да пиша, ама не можах да намеря време и сега ......
Оказа се протъркано от полуоската маркуче за вакума към това дето задвижва лопатките на турбото за повече въздух при натоварване.
Някой "майстор" преди да я купя го е прокарал от неправилната страна и се е протъркало.
Иначе на тураните не е голям зора да се олющи нещо по таблото, че е много меко и ако задкормилното устройство е с маникюри ... ще драска и без да иска :)
Турана всичко си казва на компютъра и по снимки се гадае все едно да се хвърли боб.
Не е като конете да му се гледат зъбите :) :)
А за тоя Туран дето сочи линка. С български номер, гражданска и Каско не е нов внос, а и това с фаровете ......
- matio88
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Собственици на Touran!
Колеги трябва ми помощ,изгоря ми крушката на фара,някой има ли идея как се сменя или трябва да я закарам на сервиз?Благодаря предварително.
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Собственици на Touran!
Отваряш предния капак, махаш пластмовия капак на фара, сменяш изгорялата крушка, слагаш новата и затварящ по обратния ред. За една крушка,ако ходиш до сервиза за по-сложните ремонти не ми се мисли.И аз съм доста вързан в ръцете, но крушките си ги сменям за отрицателно време. В сервиз се ходи, ако караш Рено Меган 2.matio88 написа:Колеги трябва ми помощ,изгоря ми крушката на фара,някой има ли идея как се сменя или трябва да я закарам на сервиз?Благодаря предварително.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Собственици на Touran!
стига си питал в различни теми за тая крушка - всеки сервиз ще тия смени,не е пари услугата.
- AuDi_RuLzz
- Мнения: 197
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 9:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Собственици на Touran!
Някой знае ли дали волан от ГОлф 6 ще стане на Туаран 2006-та
- matio88
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Собственици на Touran!
не просто мисълта ми беше дали ще трябва да се разкачат разни пластмаски,но все пак благодаря ви,не се ядосвайте толкова много колеги.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Собственици на Touran!
Хоп и аз да се запиша. От много време по препоръка на приятел търсех Туран до 2005, 1,9 ТДИ 105 кс с ръчна 6 ст. скоростна кутия и те се случи. Моят е фирмен, купуван и каран в България та му проверихме историята. Засега не ми се струва че е чак толкова шумен- и по-шумни дизели съм карал, въпреки че от 5-те турана, които пробвах този е с най-тихия двигател и работи като шевна машина. Имам някои въпроси колеги - четох форума за този тип двигатели, както и разделите за Туран, но не мога да намеря отговор.
Избора наистина е сполучлив като модел кола- като я гледах отдолу -окачването е така измислено че ако излезе нещо за смяна ще са основно гуми и тампони, да речем някоя евтина биалетка. В моя случай съединител комплект е сменян преди 20 000 км на стойност 1200 лв. Да се надявам че още едни 100000 ще изкара. Поне сега отлепя много ниско и е мек за натискане.
Първо - преди 300 км е сменен ангренажен комплект Contitech но отгоре се вижда само ролката и ремъка, не се вижда помпата - мислите ли че цена от 250 лв може да хваща и водната помпа (имам фактурата) в този комплект, като за труд отделно има още 100 лв. По принцип Контитех не продават комплект, който да включва и водна помпа за този двигател, но нищо не пречи сервиза да я е фактурирал за по-лесно в един артикул.
Второ - на колко километра според вас се сменя ангренажа- гледах по книжки че оригиналните са за около 120 х.км а сега който и сервиз да попитам различни интервали ми казват, аз ориентировъчно съм достигнал до интервала 80 х.км.
Масло - реших да слагам Мотул спесифик за помпа-дюза - според книжката на колата трябва да го сменям на 15 х.км но разбирачите ми дават едни акъли че много била лоша нафтата и да съм го сменял на 10000 - това неоправдано ми се струва.
Трето - като потеглям на първа леко ми притриса, установих че като натискам повече газта по-малко тресе но пък при много газ пак има леко тресене - при вас така ли е?
Четвърто - Някой от вас разглабял ли е е дръжките на предните врати - решил съм да пръсна с черна боя, но не знам как се разглабят.
Пето - много ме дразни одрания ключ за светлините-виждам едни китайски с ауто позиция за светлините , тук в този форум има коментари и за смяната му, но при пасат - някой пробвал ли е дали е същото нещо. Честно казано ауто позицията не ме привлича толкова много, но не мога да се сетя как да си боядисам тоя ключ като оставя означенията по светлините освен да боядисам всичко, пък после да го остъргвам с игла..
Шесто - с ЕГР клапана какво правите - ходите ли редовно да го чистите, на какви километри е добре да се чисти и т.н. Чета че е голяма шитня точно на този мотор да се чисти. На комшията на Зафира-та отне няколко часа - разглабяне, чистене, сглабяне, но там колектори не се разкачат..
А и последно - ключето за темпомата ми дава дефект - всичко за светлините си работи , но превключвателя он-оф на темпомата не задейства.Слава богу за народната кола цялата щека се оказа че нова на Феби може да се намери на 55 лв - Въпроса ми е на някой от вас случвало ли му се е да сменя тая щека.
Избора наистина е сполучлив като модел кола- като я гледах отдолу -окачването е така измислено че ако излезе нещо за смяна ще са основно гуми и тампони, да речем някоя евтина биалетка. В моя случай съединител комплект е сменян преди 20 000 км на стойност 1200 лв. Да се надявам че още едни 100000 ще изкара. Поне сега отлепя много ниско и е мек за натискане.
Първо - преди 300 км е сменен ангренажен комплект Contitech но отгоре се вижда само ролката и ремъка, не се вижда помпата - мислите ли че цена от 250 лв може да хваща и водната помпа (имам фактурата) в този комплект, като за труд отделно има още 100 лв. По принцип Контитех не продават комплект, който да включва и водна помпа за този двигател, но нищо не пречи сервиза да я е фактурирал за по-лесно в един артикул.
Второ - на колко километра според вас се сменя ангренажа- гледах по книжки че оригиналните са за около 120 х.км а сега който и сервиз да попитам различни интервали ми казват, аз ориентировъчно съм достигнал до интервала 80 х.км.
Масло - реших да слагам Мотул спесифик за помпа-дюза - според книжката на колата трябва да го сменям на 15 х.км но разбирачите ми дават едни акъли че много била лоша нафтата и да съм го сменял на 10000 - това неоправдано ми се струва.
Трето - като потеглям на първа леко ми притриса, установих че като натискам повече газта по-малко тресе но пък при много газ пак има леко тресене - при вас така ли е?
Четвърто - Някой от вас разглабял ли е е дръжките на предните врати - решил съм да пръсна с черна боя, но не знам как се разглабят.
Пето - много ме дразни одрания ключ за светлините-виждам едни китайски с ауто позиция за светлините , тук в този форум има коментари и за смяната му, но при пасат - някой пробвал ли е дали е същото нещо. Честно казано ауто позицията не ме привлича толкова много, но не мога да се сетя как да си боядисам тоя ключ като оставя означенията по светлините освен да боядисам всичко, пък после да го остъргвам с игла..
Шесто - с ЕГР клапана какво правите - ходите ли редовно да го чистите, на какви километри е добре да се чисти и т.н. Чета че е голяма шитня точно на този мотор да се чисти. На комшията на Зафира-та отне няколко часа - разглабяне, чистене, сглабяне, но там колектори не се разкачат..
А и последно - ключето за темпомата ми дава дефект - всичко за светлините си работи , но превключвателя он-оф на темпомата не задейства.Слава богу за народната кола цялата щека се оказа че нова на Феби може да се намери на 55 лв - Въпроса ми е на някой от вас случвало ли му се е да сменя тая щека.
- filipov
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 12 мар 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Собственици на Touran!
Колега, мога да ти дам отговори само на първи и втори въпрос.
Първият ангренаж се сменя на 120к, всеки следващ е добре да се сменя на около 60к
Цената на комплекта за смяна с ролките + водна помпа + ремък е около 250лв без труда.
Първият ангренаж се сменя на 120к, всеки следващ е добре да се сменя на около 60к
Цената на комплекта за смяна с ролките + водна помпа + ремък е около 250лв без труда.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Собственици на Touran!
до stefannankov: Първо провери дали колата има филтър за сажди - ако има се ползува само масло със спецификация VW 507.00 Лонг лайф, може да се кара 2г./30000км или 1г./15000км. За ЕГР - няма решение, освен софтуерно махане. Всичк зависи кака караш - ако е предимно градско или с често спиране-тръгване ще се запушва. С чистенето, от време на време, само джоба олеква. Тая цена от 250лв. може ида включва части за ангренаж+водна помпа+ролки, но от по-евтини марки. На Мен преди 1,5г. ми излезе 350лв. с отстъпка, за ремък Гейтс и ролки SKF, помпата не помня каква е, но е около 70-80лв. В оторизиран сервиз смяната на ангренаж+водна помпа+ролки с труд е 880лв., а на промоция преди 1г. беше 660лв. Относно придърпването при тръгване най-добре с диагностика ще се види.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта