1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2911
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Пон 16 апр 2018 7:05


Виж си все пак пресостата с колко пина е.
По-старите години ползват 4 пинов.

Най-лесно е да се вкара 4-5 бара азот/въздух и си мериш по ел-а. Иначе и 3 пиновия се манипулира.
Докато системата не отчете мин 2 бара налягане, няма да пусне компресора.




Lyubcho_88
Мнения: 144
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Пон 16 апр 2018 16:44


Ще го погледна за всеки случай. Знаеш ли къде се намира, някъде зад двг-ля май? Трябва да е на тръбите за високо налягане. Ако е 4-пинов, какво да окъся за да излъжа системата, че има налягане?
Ето какво попремерих днеска на буската на FCM-а.
Изображение
написал съм си номерата на пиновете за удобство.

На запален двг. на пр.х. с цъктан АС бутон за пускане на климатика и вентилатор на 3та степен мерих следното:
- 8-пин на T14 конектор на FCM-a има 12V. Това е сигнал от AC копчето на климатика.
- 9-пин на Т14 конектор на FCM-a има 12V. Това е сигнал показващ, че колаат е на контакт.
- 4-пин на Т14 конектор на FCM-a има 12V. Това е захранване идващо директно от предпазителите, които се намират в/у акумулатора.
- 6-пин на Т14 конектор на FCM-a има маса. Мерих с омметър към шаси и даде 0 ома.
- 2-пин на Т14 конектор на FCM-a има напрежение около 0.5V, което мърдаше в малки граници. Това е изхода на пресостат-а, но т.к. системата е празна, не е меродавно меренето там. А и май трябва с осцилоскопа да гледам.
- 12V има и на 4 пиновия силов конектор за перките.
- При загасен двигател и изваден Т14 конектор мерих за връзка м/у 5-пин и 14-пин. Има съпротивление 1.5 kома. Това е сигнал (двата края) на външния темп. датчик за околната температура. Не съм сигурен дали е нормално показанието
- Проблем се оказа 3-пин на Т14 конектор на FCM-a. Трябва да измеря референсно напрежение 11V, а там има 0.05V (50mV), като мърда в границите до 20mV, като играя с педала на газта. Това е сигнал от ECU-то, че всичко е наред (примрно не е прегрял двг за да работи нормално климатика. При мен е все едно замасен, но при изгасен двг е 0.00V, а щом запаля става 50mV. Четох, че ако има 0V там, трябва да увелича оборотите до над 2500об/мин и да гледам дали ще се появят 11V, но нищо не се случва.
Засега е това, трябва да разбера защо няма референсно напрежение там.
Мерих и с двата модула, които имам моя, и този "новия" дето взех. Всички измервания са еднакви с изключение на изхода към AC clutch-a, при моя е 9V, при "новия" 5.2V, постоянни, независимо дали колата е на контакт или не, запалена или не. Вироятно модулите са изправни (или и двата са прецакани :icon_lol ) Пробвах и да товаря вериката там с новия компресор, но напрежението не се покачва, съединителя не залепва ротора на компресора.


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 664
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот williams_vn » Пон 16 апр 2018 18:42


да се включа и аз , я вземи си провери бушоните над акумулатора и пак пиши какво става ,едните са метални пластини ако се не лъжа и има едни 3 бушона 30 амперови виж и тях нагарят леглата


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2911
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Пон 16 апр 2018 20:16


при тези коли съм имал доста случаи на корозирал кабел - както един от дватаз захранващи за бобината (обикновено в една букса 4 пинова върху ск.кутия), или прекъснт кабел на Т датчик на антифриза (има модели с отделен Т датичк тип ключ). Жицата вътре се прекъсва, а иначе изолацията стои и визуално изглежда ок, кофти за откриване е, поне при първите 1-2 случая...

зареди си колата, без значение фреон, въздух и тогава мери. С пускане на климатика, се повдигат оборотите и винаги тръгва първа степен на вентилаторите

0аа, щом мериш 0.5 волта- пресостата ти е 3пинов, другия тип са прости ключове он/оф.


Lyubcho_88
Мнения: 144
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Вто 17 апр 2018 8:14


Аз захранването за към компресора го меря на самия конектор на FCM-а. Не че не мерих и на тоя 4 пиновия дето казваш, но няма разлика. Дори в началото на конектора при компресора мерих. Тази връзка поне няма прекъснат кабел.

Ще проверя темп датчика за околната темпервтура и евентуално да е прекъснал референсния вход от ЕСМ-а (ония 11V дето трябва да има), друго не ми идва на акъла в момента.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2270
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Vasseto » Вто 17 апр 2018 9:44


Измери съпротивлението на бобината на съединителя. А за тези 9V свържи една лампа вместо бобината и тогава мери. Примерно 12V/25W.


Lyubcho_88
Мнения: 144
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Вто 17 апр 2018 9:46


Vasseto написа:Измери съпротивлението на бобината на съединителя. А за тези 9V свържи една лампа вместо бобината и тогава мери. Примерно 12V/25W.

Това го мерих вече, около 4ома е. Компресора не е качен на колата все още, аз нямам условия, друг ще го качи, ама искам да оправя управлението първо... Иначе за теста (на тия 9V) направо си вързах на "новия" компресор бобината. Вдигнах колата на крик и отдолу подпъхнах новия и закачих конектора за към компресора, но нищо не тръгна...

Сега се замислих нещо:
- При загасен двигател и изваден Т14 конектор мерих за връзка м/у 5-пин и 14-пин. Има съпротивление 1.5 kома. Това е сигнал (двата края) на външния темп. датчик за околната температура. Не съм сигурен дали е нормално показанието

май там трябва или да има връзка или да няма, нали? Ако вярвам на схемата е прост ключ, като тия с биметална пластина (като на фурните). Аз меря някакво съпротивление, а то трябва да е 0ома, да? Ако съм прав, ще окъся пин-5 и пин-14 на FCM-a да видим дали ще дойде в норма референсното напрежение на компресора.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2911
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Вто 17 апр 2018 11:01


Ти разбираш ли, че докато пресостата не отчете минимум 2 бара налягане, няма как да имаш 12в към компресора. Не разбирам какво мериш и се филмираш...

Как очакваш, при празна система да закачиш компресора и да му сработи бобината.

По ел-а се търсят проблеми едва след като всичко по механиката (вкл и зареждането е ОК).

Съветвам те за втори път да потърсиш човек,дето се занимава с това.


Lyubcho_88
Мнения: 144
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Вто 17 апр 2018 11:58


Какъв ще е смисъла от форума тогава, ако ще ме пращаш някъде да ми го оправят? :)
Извървявам един път, описвам какво става, какво намирам и как решавам проблема. После, някой със същия проблем (а то винаги има) ще види и може да му е в помощ.
Ще напълня с налягане и пак ще меря. Просто преди това събирам инфо кое да гледам, че да не разглабям 100 пъти, не че е кой знае какво разглабяне, но си я карам колата ежедневно и е малко неудобно през седмицата. Както и да е. Ако имаш други идеи споделяй, ако не, аз като се сетя друго ще пиша пак.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2270
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Vasseto » Вто 17 апр 2018 18:52


Подай на бобината 12V и виж дали сработва съединителя.


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 664
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот williams_vn » Вто 17 апр 2018 20:17


мале верно ли е празен климатика . е ти си бот с извинение, то да не е гадаене на боб или на гайки и болчета . колегата ти каза докато няма налягане няма да се включи нищо . тренирай си там каквото искаш. примерно днес на един пасат бяха сменили блока за управление с такъв от по стара година и съответно всичко работи без компресора и перката. докато разбера че някои пишман маистор като тебе е пробвал и тренирал там се видях в чудо какво става при условие че всички датчици са наред замерени и проверени. отказвам се да помагам тука , явно нямаш достатъчно познания в тая област а само мултицет

Последна промяна от Spas на Сря 18 апр 2018 8:46, променено общо 1 път.
Причина: Абе вярно си се подразнил, ама обиди....няма нужда!


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2911
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Сря 18 апр 2018 8:30


Lyubcho_88 написа:Какъв ще е смисъла от форума тогава, ако ще ме пращаш някъде да ми го оправят? :)

Смисълът Любчо, е да ти се помогне. Мисля, че не си даваш сметка, че ти давам най-добрия възможен съвет предвид написаното. Спестявам ти време, евентуални главоболия и пари, щото имаш желание да оправяш и сменяш...


Lyubcho_88
Мнения: 144
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Чет 19 апр 2018 8:35


Малко развитите.
1. Пресостат-а е три пинов смарт сензор, който вади PWM на изхода (както е и показано на схемата). Дали е изправен не знам, но първо ще напълним и тогава ако не работи ще изследвам с осцилоскопа. Четох в чуждестранен форум хоратя мерят около 0.6VDC на празна система, което е близо до моя резултат, но с мултицет там няма особен смисъл...

2. Температурния датчик не е ключ, а термистор и правилно съм измерил съпротивление вместо затворена верига. Дали е изправен не знам, т.к. няма температурна крива (поне аз нямам). Ако не тръгне след пълнене ще проверявам.

3. Изхода на FCM-a към компресора е floating, когато няма товар и затова меря 4-5-9V. Натоварих го с 4ома резистор и падна на 0V.

Ще качиме новия компресор, ще напълниме системата и ще видя резултата. Дано няма течове. Теста с вакума минава, но налягането с фреон е доста повече.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2911
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Чет 19 апр 2018 11:24


Напълни и чак след това, ако има проблем - търси решение.

От това поколение, климатиците имат винаги Т датчик за мерене на Т на околната среда. Под обикновено 5 градуса, се забранява работата на компресора. Има Т датчик на антифриза, но не при всички - при прегряване на мотора да гаси компресора, обикновено на около 105 градуса.
По принцип тези датчици са обикновени ключове, в товя случай не съм проучвал как точно стоят нещата.
Написал съм ти реда по който да тръгнеш.


Lyubcho_88
Мнения: 144
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Пет 20 апр 2018 12:52


Добри новини, напълнихме системата и компресора тръгна. Вече има климатик. :)



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост