относно програмата ваг ком

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

относно програмата ваг ком

Мнениеот stefan_milk » Пон 01 мар 2010 16:28


Моля знаещите да работят с програмата да споделят знанията си и опита си т.е. да кажат примерно в контролера на двигателя кой канал за какво е и какви трябва да са стойонстите
примерно на кой канал се гледа налягането на турбото и т.н.
поне на основните системи по колата
ако може и снимков материал още по добре




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4218
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот tdi fen » Пон 01 мар 2010 19:14


в тази тема http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... B0+log#p54 пише как се правят лог-файлове в прикачения лог- brezel е слоил и списък на каналите
за друго инфо виж тук- http://www.ross-tech.com/


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот stefan_milk » Сря 03 мар 2010 10:59


добре ами дебитомера как се измерва и какви стойности трябва да показва при какви обороти,температура и т.н


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот gicho76 » Чет 04 мар 2010 14:27


ами явно не си посетил горните линкове, иначе вече щеше да знаеш:

за дебитомера
на 3-ти канал
Обороти --- "дебитомер - Искано" --- "дебитомер - Реално" --- "положение на AGR-клапан"

както и на 10-ти канал
"реална стойност на дебитомера" --- атмосферно налягане --- реално налягане на турбината --- Положение на педала на газта в %

и тъй като следващия ти въпрос ще е за турбото, ето и за него:
канал 11
Обороти --- "турбо - искано" --- "турбо - реално" --- положение на Н75


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 04 мар 2010 16:04


дебитомера на канал 3 при пълна газ на 4-та или 5-та при 3000 оборота на мотора трябва да показва ~850mg/h

Изображение




налягането на турбото на канал 11 просто се следи искано/получено, препоръчително при по-продължително натоварване, и се правят съответните изводи

ето как трябва да бъде:
Изображение

ето как не трябва да бъде (пренадуване):
Изображение


силно препоръчително е собствениците на такива автомобили да се снабдят с читав манометър
много добър постоянно включен диагностичен уред, ето тук е обяснено какви са ползите от него:
http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=391-

и е винаги на един поглед разтояние,
малко личен опит да споделя, не пестете средства за ефтините китайски пластмасови илиенски боклуци от по 50-60лв, 2 вече ми се развалиха, накрая си взех един истински VDO за 50 евро и всичко заспа, има една приказка "ефтиното излиза винаги по-скъпо" уважавам я на 100%

Последна промяна от Kung_Fu_Panda на Пон 08 мар 2010 1:32, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4218
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот tdi fen » Чет 04 мар 2010 16:43


проверка на центровка за мотори с роторна помпа VP
палите двг
влизате в VAG-COM и следвате стъпките :
Click [Select]
Click [01-Engine]
Click [Meas. Blocks - 08]
Go to group 000
Click [Switch to Basic Settings]
Click [TDI Timing]
* двг трябва да е загрял
избирате HOT и кода на ДВГ


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 04 мар 2010 17:48


господ здраве да ти дава :drunk


Потребителски аватар
tosho_vr6
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот tosho_vr6 » Пет 05 мар 2010 20:45


на 4-ти канал какво показва?за центровката нещо ли е?


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пет 05 мар 2010 21:45


a на някой да му се е случвало, всичко останало освен проверката на центровката да рабови в vag-com? а проверката на центровката да изкарва някакво прозорче с грешка и да не работи ?

tdi fen, тази стъпка с "избирате not" нещо ми липсва, може ли малко повече инфо ?

след като цъкна tdi taiming ми вади графиката за центровката, и веднага ми изплюва грешка и графиката седи празна?

едит: проблема открит, ъпдейт на плугина tditiming е причината, преинсталл и всичко е ток

Последна промяна от Kung_Fu_Panda на Съб 06 мар 2010 17:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот fox_vt » Пет 05 мар 2010 22:07


Не е избиране нот а хот (горещ,загрял)
[img]
2dh9xfc.jpg
[/img]
виж най отдолу където пише 80 градуса целзий=Hot там слагаш отметка ако двигателя е загрял над 80 градуса
Прикачени файлове
2dh9xfc.jpg


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот SMEL » Съб 06 мар 2010 13:42


tdi-graph.png
Този plug-in Ви позволява да проверите центровката на горивната помпа ( това важи за VE двигатели, не за PD двигатели). Този процедира се прави след като ангренажния ремък е сменен или пък може да проверите дали ремъка не се е разтегнал. За да протече процедурата по нормален начин, Вие трябва да загреете двигателя до 85*C и двигателя да работи на тихи обороти.

Последните 100 точки формират „облак”, който показва текущата центровка на горивната помпа. Точната центровка се намира по средата на така нареченият „облак”



Стъпка по стъпка как се провежда процедурата :

· Уверете се, че използвате VAG-COM 303.1 или по-нова версия на програмата.

· Запалете двигателя

· Стартирайте VAG-COM

· Кликнете на [Select]

· Натиснете [01-Engine]

· Изберете [Meas. Blocks – 08]

· Отидете на група 000

· Кликнете [Switch to Basic Settings]

· Изберете [TDI Timing]

· Изберете кода на вашия двигател от падащото меню

Съвсем нормално е да започне да свети лампата за подгряване на свещите и тихите обороти да станат „неспокойни”.

Тази процедура за проверка центровката на горивната помпа не важи за двигатели помпа-дюза, защото при тях центровката се определя от ECU-то.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот SMEL » Съб 06 мар 2010 13:47


Рекалибриране на EGR клапана чрез VAG-COM
Чрез тази процедура може да се увеличи количеството на входящия въздух, който постъпва в двигателя. Ако не искате да запушвате екологията на автомобила механично, това е начина за решение на проблема.
Първо ще ви трябва VAG-COM

1. Запалете двигателя и го оставете да загрее.

2. Включете на неутрална скорост и изключете всички консуматори на електричество ( климатик, фарове, радио и други. )

3. Свържете диагностичната техника за буксата.

4. Влезте в двигателя. След това влезте в “ Login” използвайки този код 12233

5. Изберете „adaptatiom” и отидете на адапционнен блок 3. Настъпете педала на газта за да задействате клапана на EGR-то за няколко минути.



Забележете, че на прозорчето на която се изписва стойността на адаптацията трябва да бъде 32768 и да показва приблизително 250 +/- 20 mg/stroke на количество входящ въздух. ( Ако стойностите не съвпадат с по-горните, то или сте на грешния канал или ECU-то Ви се различава от това, на което е правено това ръководство.)



6. Като стойност на адаптацията въведете следната стойност 33768 и след това натиснете бутона „Test”.

Обърнете внимание на количеството входящ въздух, което се е променило на около 370 mg/stroke. Това е горната граница, която може да достигнете с адаптация на EGR клапана Ви, ако искате автомобила да отговаря на екологичните изисквания. Ако ще карате автомобила оффроуд или по състезания, може да увеличите тази стойност.

7. След като направите настройките, които Ви харесват, може да натиснете „save” за да ги запазите.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот SMEL » Съб 06 мар 2010 13:49


Деактивиране на напомнянето за непоставени предпазни колани

[Select]
[17 - Instruments]
[Recode - 07]

Запишете съществуващия код за бъдещи справки.

Обърнете внимание на третата и четвъртата цифра от кода (00??х0х). Добавете стойностите за опциите заедно и ги въведете на мястото на третата и четвъртата цифра за да получите правилното кодиране.

00 – Няма налично оборудване
+01 – Предупреждение за износени накладки
+02 – Активиране на предупреждение за предпазните колани
+04 – Предупреждение за намаляла течност за чистачките.
+16 – Седан ( тази кодировка е за Jetta).

Ако вашата кодировка е 0023203 и искате да премахнете досадното напомняне за непоставен колан, въведете следната стойност 0021203
[Do It!]

П.С тази процедура важи за Golf 5, Jetta и Audi A3


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот SMEL » Съб 06 мар 2010 13:50


Деактивиране на автоматичните светлини

[Select]
[09 - Cent. Elect.]
[Long Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on each of the Byte numbers in step 3) and you'll see the selectable options below.
Uncheck the box for "Daytime driving lights (North America)"

Close the Long Coding Helper by clicking the Windows X box on the top right of the screen or clicking the Exit button on the top left of the screen) will send your new Coding value back to the Coding screen.
[Do It!]

П.С тази процедура важи за Golf 5, Jetta и Audi A3


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: относно програмата ваг ком

Мнениеот SMEL » Съб 06 мар 2010 13:51


Активиране на Cruise Control
Как да активираме автопилот на нашето ECU

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Въведете следната стойност 11463 за да активирате автопилота
[Do It!]



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта