Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 214
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот gicho76 » Съб 24 апр 2010 10:29


egoist_ok написа:Червен и син са от микроключето до бравата, а от куплунга на бравата който утиват към купето са кафяво-бял и кафяв.

Ако сте прави , то тогава не е нужно отваряне на вратата, а в самия гофретник могат да се направят връзките, та дори ще става и с нормален бутон с една клема към маса.
Аз това не смея да го твърдя, защото цялата инсталация се управлява по CAN линии, освен това сигнала от бравата минава и през ел.машинката за стъклата /с изключение на петата врата/ и подаване на маса на неподходящо място ще е пагубно за комфорт модула. Бъдете 100% сигурни в манипулациите и в съветите, защото ще излезне доста скъпа всяка грешка!




Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Milanov » Съб 24 апр 2010 22:10


Предполагам, че вече съм досаден , а и мързелив, защото все още не съм свалил кората на вратата, както и да дръпна маншона за да видя какво има вътре...
Така и не разбрах, дали е възможно да се "докопам" до тези два кабела, без да свалям стъклото.
Както написах преди това съм ел. техник и съм съгласен с тебе, че едно омасяване и край с модула... а и тогава, защо беше това търсене на бутон изолиран към маса. Дали има схема някъде, как са вързани тези бутони.
Петата врата, се управлява с маса, към плазгача, защото там не е бутон а е плъзгач, в който има две отделни пътечки, по който се пързаля контакт, който е свързан към маса. Идеята е при "леко" отворена врата да се подаде маса към модула/ компа казва отворена багажна врата/по едната пътечка. При "пълно" отваряне се подава маса към плафона, по другата пътечка, така че не проблем да се омостят двете пътечки и един бутон да им подава маса едновременно. Това свързване и начин на управление, го твърдя от опит, направил съм го, както и има снимки.
До момента не съм "работил" по другите врати и не знам каква е идеята, на немската инженерна мисъл...
Затова МОЛЯ за помощ, да не откривам "топлата вода", щом колега го е открил.


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Milanov » Нед 25 апр 2010 13:16


Здравейте,
Свалих кората на предна дясна врата, както и издърпах маншона.
Оказа се че действително кабелажа е доста сериозен.
Изображение
Това което се опитвам да разбера е, кой са кабелите, който идват от микрето на бравата, за да не свалям металната кора. Направил съм снимка на кабелния сноп, имаме:
кафяв
кафяв - син
кафяв - зелен
кафяв - черен
черен - сиво
черен - син
червен - син
червен - зелен
Изображение
Много моля колега който е сваля бравата да напише.
Благодаря
При машинката има "много" кабели:
Изображение
Изображение
От вратата към купето отиват:
кафяв - - по дебели са от останалите
червен - бяло - по дебели са от останалите
оранж - кафяв
оранж - зелен
червен - черно
червен - жълто
кафяв - червен - за колоните е
червен - за колоните е
Изображение
Изображение

Качвам снимки, на който се вижда, че от микрето кабелите са син и червен, но след това стават други през куплунга, МОЛЯ който е стигал до бравата-куплунга да пише.
БЛАГОДАРЯ
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Milanov » Нед 25 апр 2010 17:54


Открих кой кабел за какво е и го направих с бутон за 80 стотинки, без да свалям нищо повече от декоративната кора.
БЛАГОДАРЯ на egoist_ok за изпратената ел. схема и помощта. :applause:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_passat5_5_3bg
Той беше написал:
===========================
Може да не се режат тези кабели дето са на микроключето, даже може и да не сваля металната кора - още от снопа който е за бравата. Мисля че кабелите са "кафяв = маса" и "кафяв с бяла лента" - информацията за отворена врата, та реално трябва да се върне само "кафяво с бяла лента" до новият бутона
============================
Ще започна със схемата.
Изображение
В бравата има моторче за централното:
1. черен - сиво
2. черен - син
Бутони:
3. кафяв - зелен - бутон за сега не знам за какво е?
5. кафяв - син - бутон за сега не знам за какво е?
4. червен - зелен - бутон за управление на централното
6. червен - син - бутон за управление на централното
7. кафяв МАСА
8. кафяв - черен - ПРОБЛЕМНИЯ БУТОН, който е извън бравата!!!
Ето и кабелите:
Изображение
От схемата става ясно, че бутоните се управляват от МАСА, което означава, че НЕ е проблем да се ползва външен бутон от аларма, днес проверено от мен.
Изображение
Бутоните от ОПЕЛ са излишни, ще си ги имам, ползва се бутон за аларма от 80 ст., десния на снимката.
Изображение
Самия монтаж е елементарен.
Сваля се кората.
Зачиства се изолацията на снопа за да се открие кабела, прави се спайка, която се изолира.
Кабела се прекарва през маншона.
Пробива се в гредата, 10 мм дупка, внимание ламарината е двойна, но от зад има доста място. Бърка се през отвора на маншона.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и финала:
Изображение
Изображение
За някой може да е тъпо това изпълнение, но който както иска, аз лично не бих си сменял микрета.
Загадка на немската инженерна мисъл остава за какво има още два бутона, един с отворени контакти и другия с затворени контакти.
Забравих да напиша, бутона, който е проблемен, управлява и компа за отворена врата, не само за плафоните... е за какво са другите два бутона... ако имам време ще го открия.
За сега успех на всички.

Последна промяна от Milanov на Нед 25 апр 2010 21:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
SSS666
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот SSS666 » Нед 25 апр 2010 21:27


Браво колега , точно до това решение се мъчим цяла седмица да открием как да не разглобяваме цялата врата за едно микро ключе , още един път БРАВО :applause: Само да кажа че един колега е писал че ако се дупчи малко по нагоре ще се избегне двойната ламарина :да:


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2103
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот dancing_niki » Нед 25 апр 2010 21:50


Другите контакти може да са за положение на ключа в патрона (отваряне, затваряне), може примерно да е обратна връзка дали вратата е заключена. Ама трябва да попрочета, че да ти дам точен отговор. Иначе за побългаряването е станало много добре. Най-интелигентното решение до момента. Иначе ако ще се отваря да се сменява микре в бравата, то по-добре 50 лева за нова и хич няма да го мисля.


Потребителски аватар
SSS666
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот SSS666 » Нед 25 апр 2010 23:19


може и за зумера на фаровете да са тия ключета , а нова брава някой беше писал че е 300 лв. но и 50 да е поне още толкова за майстор ако не се навиеш да да разглобяваш сам


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот kirhadj » Пон 26 апр 2010 8:47


За кои ключета става на въпрос.
Вътре в бравата има още 4 ако не ми изневерява паметта.
2 за положението на ключа.
2 за положението на палчето за заключване.

Абе напред в темата имаше описание.


Нова брава от eBay 65 лв с доставката.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Peteff » Пон 26 апр 2010 17:34


а микретата са по 4 евро ... оргиналдъ на cherry


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Milanov » Пон 26 апр 2010 20:07


Колеги с това което съм направил, с този бутон, не съм целял да спестя 50 лева или там колкото е бравата. Смятам , че безсмислено да се разглоби цялата врата пък и стъклото, за едно микре, което не проблем да се намери или пригоди подобно. Каква е гаранцията, че ако разглобя цялата врата и сменя микрето, ще работи в бъдеще, при положение, че е поставено извън бравата и определено е грешка на немците. Аз лично нямам нерви да си сменям микрета, всяка година.
Имам и друга идея, ако се разбера за какво са другите бутони в бравата, който също се управляват с маса, вижте схемата, като има съмнение, че единия е за зумер фарове, който не се ползва на дясната врата, то тогава може да се ползва на мястото на разваленото външно микре, за целта само трябва да се направи спойка между двета кабела и отпада монтаж на външен бутон.Имам предвид кабел 8 и 5. Ще го мисля...
Изображение


Потребителски аватар
SSS666
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот SSS666 » Сря 28 апр 2010 10:28


а като свържеш 5 и 8 добре ще докараш маса към 5 и плафоните ще светнат но какво ще накара като затвориш вратата да прекъсне масата на да загаснат , не схващам каква ти е идеята


mitecho
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 20 апр 2010 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот mitecho » Сря 28 апр 2010 13:46


Единият от бутоните(микроключетата)ако не се лъжа трябва да е за заводската алармата т.е. като отключиш вратата сработвайки да изключи алармата.


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Milanov » Сря 28 апр 2010 14:07


Идеята е следната.
На схемата бутоните са в положение отворена врата.
Бутон към кабел 8 който е проблемен подава маса към плафона.
Бутон към кабел 5 който е подобен на бутон 8, само с тази разлика, че е вътре в бравата има същите контакти. Ако този бутон подава маса на зумер фарове, то при дясната брава е излишен и може да дублира разваления бутон.
Пак казвам, че го мисля и ще го проверя като имам време...


Потребителски аватар
SSS666
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот SSS666 » Чет 29 апр 2010 11:52


колеги току що и аз монтирах такова ключе като колегата с пасата само че при голфа цвета на проводника е кафяво-бял както беше писал един колега малко преди това явно се различава от пасата но не можете да се объркате защото кафяво-черен няма изобщо . На шофьорската врата го правих и всичко си работи , показва на таблото отворена врата зумер на фарове и.т.н . Отне ми 15 мин. кората даже не свалях само я освободих от болтчетата дръпнах я от долу и поставих една дъска между кората и вратата да я държи отворена


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот Milanov » Чет 29 апр 2010 13:35


Да действително схемата на Голф се различава, вижте в руския сайт.
Радвам, се че съм бил полезен, който си няма работа да си сменя микрета.
При мен проблема беше в дясна врата, в момента в който ми се развали лявата, ще пробвам варианта без външен бутон, тост да дублирам двата бутона и да не дупчим колите.
За информация на задната багажна врата, както съм написал по напред в темата, е плъзгач, в който реално са два бутона, който аз ги събрах в един. Ако не бъркам нещо, същата простотия е и в бравите на вратите, има бутони който са дублирани.
Проблем е какво точно управлява втория бутон, за да не се върне плюс, през плафона и да стане фал, не че няма решение, с диод. Бравите на задните врати се различават по това, че в тях липсват двата бутона за управление на централното, защото, там няма ключалки, но другите бутони си ги има.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта