Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот sim_ex » Пон 29 фев 2016 14:31


valiosport написа:Фабричния имобилайзер още в първото мнение на темата пише, че се преодолява през буксата за диагностика. Само от там ли може да се преодолее имобилайзера или има и други начини. Питам защото може да се прекъсне буксата евентуално?


преди 3-4 години гледах едно предаване по една немска телевизия как се краде Пасат 5.5 тди с истински крадец , беше снимано май в Полша и на крадеца не му пукаше , платили са му немците за "интервюто" със скрито лице де. Та той спомена , че тъй като не се знае дали собственика не е откачил ОБД буксата директно, за да не губи време показа как се прави. А именно с един лост като голяма отвертка изкърти Клъстера (уреда със стрелките ) и се закачи за него или по скоро го замести с своята джаджа не съм сигурен вече 100% го има и в Тубата уоutube.
Като се замисля така е най-сигурно. През ОБД е същото, само , че трафика минава през Гейтуей , която е нещо като централен хъб. В крайна сметка когато се хаква просто го прави директно на Клъстера. Отне му под 3 мин, поначупи малко пластмаси, но каза, че е от напревението , че го снимат иначе почти не си личало...
От това не вивдам спасение, осшен да си взимаме Клъстера все е едно е маска за радио.. :scare3




Потребителски аватар
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил: Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Sofia Passat 5.5 131 AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот kossis » Пон 29 фев 2016 15:30


Колега така и не те разбрах къде е тоя клъстер -"уред със стрелки" и къде се закача крадеца. Аз все си мислех че клъстър значи друго.

Майче този хардуер ти е дошъл в повече колега. :smile


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1218
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Audi A6 C6 quattro 224 hp
Двигател: BMK 2006
Местоположение: Свиленград
Контакти:

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот betaserk » Пон 29 фев 2016 17:45


Мисля, че става дума за това клипче...



Потребителски аватар
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил: Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Sofia Passat 5.5 131 AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот kossis » Вто 01 мар 2016 11:10


Над 10 минути и трошене, този при мене ще получи оловна съчма в главата още на 1-та минута и ще го изкарвам от колата в отпуснато състояние, ако е влязъл вътре де, при активирана сигнализация. Вторият ме притеснява повече, този дето прави паравана че може да се е скрил някъде, но до 150 метра е в обсег.

Ползва меча лапа-шперц и троши горната кора над волана за да се хване на К линията и да разкодира фабричният имобилайер на ВАГ компера.
Няма шанс след малко подобрения и използване на други системи за сигурност.

Обаче са си като организация на крадците с маските му и тнт. :bowdown :Mr Green Fun Абе цяла общност, скоро и синдикати ще имат и искания за по добри условия на труд че и ще протестират пред Парламента за повече права и тнт.

Нашите апашчета дето пипат този тип коли, не са чак толкова оборудвани даже. От ония дни ми тестваха алармата дали е Ъпдейт и като слезнах на оглед, бяха на разстояние и уж търсеха нещо в храстите. Ама и от това разтояние ми бяха доста сгодни, но.................

А и там дето се вързва крадчето не е клъстер и няма Хъб :Mr Green Fun . Че може и Бед-сектори да се получат иначе по харда и тогава става сложно и нема палене.

Това със стрелките къде се появи и изчезна не разбрах даже.


valiosport
Мнения: 1267
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот valiosport » Вто 01 мар 2016 19:52


Преди няколко месеца един приятел си купи 4-ка която оригинално си има ключ под волана за заключване на волана.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 832
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот M3ntata » Вто 29 мар 2016 19:17


Здравейте някой може ли да ми изкара/даде ел. схема или някакво упътване за GOLF 4 "00" кои кабели какво прекъсват. Идеята ми е да разровя кабела (те) до корен дълбоко в таблото и да си прекарам ключе някъде из колата или да променя някоя функция на някой интегриран ключ в колата. ;) било за осветление, екстри и тн. на достъпно място, но невидимо за бързащият крадец. Тъй като повечето професионални крадци си имат време за определени автомобили, а това време им е запълнено с стандартните процедури не мисля, че ще отдели още време за да търси ключе или да пробва всички ключета в автомобила.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 16906
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 мар 2016 23:43


Посочи и двигател на този голф, че така е малко трудно май да се даде схема


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 832
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот M3ntata » Сря 30 мар 2016 11:24


Golf 4 2.3 V5 110kw/150hp AGZ 2000г.

Ако прекъсна бушона (f28-15А) за горивната помпа с ключе, дори и да запали няма ли да изгасне след метри?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 16906
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот Vlad777 » Сря 30 мар 2016 11:44


Мисля, че ще е добре да се консултираш и с vaskoto1 кое е най-добре да се прекъсне в случая


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот sim_ex » Чет 31 мар 2016 22:30


kossis написа:А и там дето се вързва крадчето не е клъстер и няма Хъб :Mr Green Fun . Че може и Бед-сектори да се получат иначе по харда и тогава става сложно и нема палене.

Това със стрелките къде се появи и изчезна не разбрах даже.


Виж какво господин Kossis. Там където се връзва крадеца е точно Клъстер .На клипа тъй като е на немски казват "Instrumenten Tafel", на английски се казва "Instrument cluster". И ако си гледал клипа , то е на 7-мата минута, там е друг крадец и успява да запали. Ако разбираш какво говорят ще знаеш....
А в ерата на Гоогле можеш поне да потърсиш какво значи Клъстер . Човека се закача зад Инструментното табло (ако така те устройва повече) с цел да разклони CAN мрежата. И да те светна какво значи Хъб ...идва от английски и значи централен възел.И ДА в колата има централни възели наречени Gateways. Това , че ти е познато от LAN мрежите не значи , че думата не е просто англиска дума със гореспоменатото значение. Може да е един или няколко, те правят връзката между отделните CAN мрежи или CAN и FlexRay. Често отделните CAN мрежи са отделни, заради изисквания за скорост или сигурност, но въпреки всичко се вързват накрая заедно. Със саркастичното си поведение на "разбирач" ставаш смешен. Терминологията в областта изобщо няма български еквивалент, и дори да има никой не я ползва. Поне преди 5 години беше така в БГ. От 8 години работя в разработката на софтуер и електроника за най различни автомобили и не си намерил човека на който да се правиш на много умен (поне по този въпрос).

Последна промяна от sim_ex на Пон 06 юни 2016 10:19, променено общо 1 път.


vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот vlado_882 » Пет 01 апр 2016 1:33


Колеги, като изпатил си, както аз от кражба на автомобил така и много други като вас-кой с каско , кой без каско , като мен .МОЛЯ ВИ не споделяйте ,какво къде и как сте прекъснали по колата-или ако го правите МОЛЯ пишете си на лично с колеги-било то за съвети или препоръки,или , който се занимават с това ,защотото тия уроди, който ни взимат колите , със сигурност го четат тоя форум, и знаят къде и какво да претърсят и да пипат.... А след кражба келфайда, къде какво сме прекъснали, и споделили в нета .....:(- идеята на този пост е да ограничим тия дето крадат,да се информират, кой с какво и как е защитил колата си, за да можем максимално да забавим тия уроди.

Последна промяна от vlado_882 на Пет 01 апр 2016 10:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1342
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Fabia
Двигател: AZE
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пет 01 апр 2016 8:12


Малко в страни от темата, но тази сутрин до нас (в т.нар. широк център в София) видях вандалски изкривена рамка на вратата на една Корса, отворен предния капак и откраднат акумулатора. За 100лв бяха нанесли щети за поне 300. Явно пак са почнали акумулаторите и е хубаво да се помисли и сложи някаква защита (на шкодата обмислям да сменя болта на закрепващата планка с такъв от волан например- XZN- малко хора имат такива накрайници и отнема доста време, докато разбереш какъв точно ти трябва.


Потребителски аватар
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил: Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Sofia Passat 5.5 131 AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот kossis » Пет 01 апр 2016 9:29


sim_ex, Колега нали ти казах аз че тия хардове и софтове са ти дошли в повече, а ти не ми вярваш. :bowdown

Добре че си ти да научиш Фашистите на компютърните термини и да ги внедриш даже в техните марки коли. :th_up

Пак казвам Евала ! :bowdown

Утре като стана, отивам до колата и ръгам кея в Хъба на клъстера през Гейт- уейя и паля като направи суичинг. А забравих преди това трябва да деактивирам естествено алгоритъма на секюрити дивайса чрез ремут контрола чрез диалинг на дабъл флотинг кея.

Само едно не разбирам като си толкова навътре в нещата, защо питаш така лаишки ту в тази тема, това което би следвало ти сам да си разработил и да знаеш много по добре от този прост крадец ??? :question :question

Иначе аз съм на пишеща машина в момента и тия термини изобщо за пръв път ги чувам. :mrgreen Мрежата ми не е от UTP, а е от мостови кабели.

==========

Клъстер — единица заделено дисково пространство определено за файлове и директории; основно значение

Клъстер — група компютри, обединени от високоскоростна магистрала за връзка и представляваща от гледна точка на потребителя единен апаратен ресурс;

В нашите коли незнам да има Лан мрежи с високо скоростна мрежа помеждуси. Но от теб научих и това !

Колега пожелавам ти успех в разработките занапред и да започнеш да ни ограмотяваш Ти, за начините за кражба и защита на съвременните МПС, вместо да ни питаш ! :th_up


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот sim_ex » Пет 01 апр 2016 10:12


Няма LAN (local area network) , a CAN (Controller area network). Но принципа е подобен, вместо компютри си комуникират отделните модули , които пак са с процесори всеки един от тях. В новите висок клас коли до оклоло 100 модула. CAN има със различна скорост 100, 125, 250, 500 kbit/s (използвана в автомобилите). Нискоскоростната 100 и 125 ili 250 е т.нар. "fault tolerant" т.е. много устойчива на смущения и продължава да работи и само по една жица (one wire mode), затова се използава за критични системи като управление на мотора и спирачки , абс и тн. , другите примерно за климатик и прозорци и други не критични функции за тва се казва "comfort CAN" въпреки , че е по-известна като К-CAN (заради немския).
Разбирам , че "Клъстер" ти е познато от българска терминология, но както казах в областта българска терминология НЕ се използва , а само английска въпреки многото компании разработващи за световни марки в София. Просто и спецификации и задания всичко е на английски или немски.
Аз не мога да обяснявам на някой как да си предпази колата от каквото и да е, без да познавам конкретния продукт. А продуктите които познавам се сещаш , че никога не бих коментирал където и да е било(или поне нещата които не трчябва да се знаят). Да не говорим, че за тези коли като пасат Б.5.5 като е разработван още съм ходил на училище.
Специалисти по всичко няма, всеки може да научи нещо от някого и не е нужно ако нещо не пасва на тесния ни кръгозор да се подиграваме веднага. Поне както казах има гоогле.
А пиша тук защото ми е интересна темата и кой какво е измислил. Там където живея кола като моята не е интересна за никой крадец, единствено са възмовни неприятности по краткотрайни пътувания другаде . И нещо принципно, ако един продукт и софтуер има слабости и се се знаят, то дори създателя не може да предотврати кражбата постфактум след разработката. Остава единствено механична защита от спиране на ключови компоненти, като гориво , стартер и тн. Аз примерно не знам дори на TDI ако се спре помпата на резервоара, дали ще върви колата, и тък като имам много много да уча и ми е много интересно , посещавам подобни форуми.


Потребителски аватар
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил: Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Sofia Passat 5.5 131 AVF

Re: Как да предпазим автомобила си (VAG) от кражба?

Мнениеот kossis » Пет 01 апр 2016 11:08


Писала си много, сигурно е вярно, но едва ли ще ми е от полза много. Мразя Англо/Американизмите в техниката, термините и абревиатури им. Но не може без тях.
Кражбите и модулите за декодиране на фабричните имобилайзери са измислени в Немско пак ми се струва.
Ние не сме ги измислили.

Я погледни тази тема, може пък аз да съм ти от полза, знае ли човек !?
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=445153&start=15

Ако спреш помпата в резервоара, колата ще запали и ще изгори нафтата във филтъра. После мотора изгасва.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост