Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Ремонт задна чистачка Б3 комби

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други

Харесва ли Ви инструкцията?

Анкетата завърши на Пон 06 окт 2014 10:46

да
16
100%
не
0
Няма гласове
 
Общо гласове: 16
Потребителски аватар
vladaeca
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
Автомобил: VW Passat B5 4Motion
Двигател: ADR 98
Местоположение: София
Контакти:

Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот vladaeca » Вто 15 окт 2013 10:46


VW PASSAT B3 - РЕМОНТ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА ЗАДНА ЧИСТАЧКА

Симтомите на повредата са: бръмчене, спиране по време на въртене или тотално отказала чистачка.

Повредата се дължи на износен лагер, ръждясала ос, зацапване от дългогодишната си работа и обезмасляване.

Необходими части и консумативи за ремонта: Лагерче-608, Грес, WD40, шкурка, масло, винтове 5х10.

Ремонтът започва със сваляне на кората от задната врата, изваждане на маркуча за течност, куплунг за захранване и развиване на 4 болта . Всичките тези действия няма да ги описвам в детайли тъй като са прости и няма какво да се сгреши.


Ето го и сваления механизъм.
Първо трябва да развием кафевият кабел за маса, който е завит с винт(еврейска звезда), и след това разпоим останалите захранващи кабели с поялник.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


След като успешно сме разпоили кабелите трябва да извадим куплунга за да не ни пречи в предстоящото разглобяване. Най-напред повдигнете с пръст както е показано на снимката долу и след това полека избутайте цялата пластмаса така, че да излезе. Изваждането трябва да се направи вниманително, защото пластмасата е стара и може да я счупите.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


На снимката се вижда тръбичката, по която минава теността за почистване на прозореца. Дръпнете я леко(внимателно). Лесно ще се извади.
Вимавайте, защото е възможно да се счупи.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Тъй като механизмът е капсулован трябва да разпробием всички нитове отбелязани на снимката. След разпробиването вниматено с отвертка подпъхнете между капака и корпуса за да се свали капака. Внимавайте да не повредите гарнитурата.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


На снимката в ляво е оградена капачката, което предпазва оста на зъбчатката от задиране в капака. Свалете я предварително за да не я загубите по време на следващите операции. Сега идва време да извадим оста, която върти чистачката.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


В повечето случай изваждането е доста трудно тъй като това е най-изложената на атмосферни влиания част и вероятно леко е ръждясала и задрала в корпуса.
Не се плашете с леко и внимателно почукванне от страната на чистачкта като внимавате да не я нараните, оста се излиза. Внимавайте да не повредите гуменото уплътнение, което стои между оста и корпуса от сраната на чистачката.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Ето я извадената ос, която в моя случай е ръждясала, поради което е и леко задрала в корпуса. С шкурка 100-180 се свали ръждата, след това загладих с по дребна шкурка, и намазах с грес. Oбърнете внимание на гуменото уплътнение, за което споменах по-горе. Намира се на корпуса откъм чистачката. Извадете го и хубаво го почистете. Важно е да почистите и улея, в който се върти остта.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Сега трябва да извадим зъбчатката предаваща движението от мотора към чистачката.
Изваждането го направих с най-малкия си шестограм като го вмъкнах под зъбчатката така както се вижда на снимката. С леко подръпване на шестограма и хващайки стърчащата ос се сваля лесно.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Обърнете внимание на четките, които лежат под зъбчатката, както и на пластината залепена за зданата част на зъбчатката. Хубаво ги почистете и смажете.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Следващата стъпка е свалянето на електромотора. Развийте внимателно болтчетата посочени на снимката, така че пластинките от следващата снимка да не попаднат вътре.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Свалете пластините за да не надерете статора.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Издърпайте тялото на електромотора. Статора ще остане на корпуса като там ще забележите лагерчето, което създава отваратителното бръмчене. Трябва да извадим лагерчето и да го подменим с ново, чиято цена е 1,80лв.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


На снимката е оградено лагерчето и е посочена посоката, в която трябва да дръпнете силно статора за да извадите цялата ос заедно с лагера. Не се притеснявайте напръскайте с малко спирачна течност лагерчето, след което изчакайте 15 минути, и след това дърпайте здраво с леко почукване върху корпуса.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Ето го изваден статора заедно с оста си. Сега трябва да премахнем зегерката под лагера. Внимавайте защото при изваждането, зегерката може да изхвърчи. Лагерът се вади със скоба или с избиване, което може да нарани оста, или да потроши лагера. Тази част я оставям на ваша преценка. Аз го избих с ключе 9 като подлоших малка летва за да не нараня оста. По същия начин набих и новия лагер.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


След като сме поставили лагера и остта на корпуса започваме да сглобяваме. Трябва да свалим плочката с четките от тялото на мотора. За да свалим четките трябва с клещи леко да изправим оградените на снимката пластинки. След това с внимателно издръпване излиза цялата плочка.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Моите четки са поизносени, но тъй като нямам нови ще трябва да ги ползвам до последно. За да поставим планкта с четките върху тялото и статора е необходимо първо да ги приберем, защото в това им разтегнато състояние не могат да застанат на мястото си. оста на статора им пречи да влезне цялата плочка.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Завиваме тялото на електромотора за корпуса.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Зад гнездото на четките има едно пластмасово щифтче, което е направено с цел да задържи четките при поставянето на плочката в/у статора. Както е показано на снимката, натиснете четките до край след което подложете нещо(аз поставих изолация от UTP кабел) под штифтчето за да се задържат в отворено положение.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Монтирайте планката с четките като преди да завъртите металните ограничители извадете подложената изолация от кабел.
Изображение
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


След като електромоторът е сглобен, връщаме всички останали зъбчатки, оси и капачки по местата им и поставяме капака. Не забравяйте да поставите достатъчно количество грес, която да смазва зъбчатките и механизма. Дупките на нитовете е добре да се разпробият и след това да се навъртят с мечик, че да може да се завият болтчета, които да затворят добре капачката. За съжаление, аз нямам мечик и поради тази причина разпробих три дупки и завих най обикновнни винтове за дърво, които фиксираха прилично.
Изображение




Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11743
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот kris11 » Вто 15 окт 2013 11:12


Няколко допълнения :
1.М/у капака и корпуса на редуктора трябва да има тънка/0,2-0,3мм/ гарнитура от технически картон. При повдигане на капака с отврка да се има в предвид - наранява се.
2.Добре е остта да се смазва с грес с МоS2 /противозадираща смазка, но не и червячното колело за да не отиде на контактите.
3.Гуменото уплътнение на остта винаги е зиносено от триенето и не уплътнява .Търсил съм за Голф3 и Поло , но с нужния размер не съм намирал.
Решението е замяна с тефлонов пръстен набит и с вътрешен диаметър на остта.-ако има м-л и стругар.Друго решение е тефлонови шайби с дебелина 0,5 до 1мм -2-3 брс вътрешен отвор плътно по остта.
4.Добре е капака да се застопори с винтове за метал М3 х 12-15 мм, като предварително в корпуса се доразпробият нитовете със свредло ф2,4/2,5мм и се нареже резнба М3 .Метчици и свредла има в магазините за инструменти. Капака се затваря плътно и равномерно по този начин.
5.Лагера е добре да е 2RS /леко се сваля от 1 та страна капачка и се добавя грес добре е с МоS2- с цел икономия винаги грестта е в минимално к-во/.Добре е лагер да е със означение С3 /повишена хлабина,предназначен за работа в ел.двигатели инструменти/.
6.Четки могат да се закупят от "Франзизкуп"


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18299
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот radotom » Вто 15 окт 2013 14:50


kris11 написа:4.Добре е капака да се застопори с винтове за метал М3 х 12-15 мм, като ...

:th_up Моята машинка още като купих Пассата получи едни болтчета М4 бонус по същата причина


Ще използвам една от снимките, за да илюстрирам и още един проблем, обикновено последващ този с лагерчето:

Изображение

Тази тъмно-кафява кутийка, посочена със зелената стрелка, съдържа една би-метална пластинка, която играе ролята на термопердпазител.
Идеята е, че като запече показаното лагерче, оста блокира и при опит да се пусне чистачката моторчето прегрява.
Тогава трябва да изключи термозащитата...
Тя изключва. Но при опитите ни да подкараме чистачката все пак, тя продължава да изключва и изключва и изключва... докато накрая просто се стапя! :banghead
Решенията са 2 - или ново моторче, или... шунтиране на тази защита.
Най-добре - с парче тинол между двете крачета, така, че ако пак блокира и прегрее моторчето - да се разтопи тинола преди да изгори нещо друго.
Разбира се - задължително е да подсигурите свободното въртене на чистачката чрез почистване на ръждата и смяна на лагерчето , преди да монтирате обратно.

Местя в новосъздадения раздел за авто-електро проблематики :c020


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10495
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: Берковица
Контакти:

Re: Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 15 окт 2013 21:45


Темичката е направена супер, ще и праснеме и линк в раздела за пасат.
Едно уточнение, освен ако аз не съм разбрал правилно, но ми се струва че през цялото време на ротора му казваш статор, въпреки това се разбира за какво се говори


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 5945
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 10:27


Да добавя:за Пасат Б4
Повечето проблеми по задната чистачка идват от късане на пластмасовата тръбичка за водата в оста и превъртането ѝ.Тя се продава като резервна част и за смяната и се следват същите стъпки,тъй като старите е трудно да се извадят така лесно.
Признак за проблем е,когато пръскалката започне да пръска с хода на чистачката,а не на едно място.Получава се вътрешен теч,който освен,че може да прецака моторчето,в комбинация с ръжда и мръсотия кара оста да блокира.Често сменяме механизма с идеята,че е изгорял,а всъщност моторчето е здраво,лагеа също,просто е блокирала оста.
При Б4 лагерчето е заменено с втулка и при разглабяне на самата втулка,трудно се събира отново.Аз лично я смених с лагерче от Б3.Другото наложило замяната на целия пакет е,че сплавта с нарязаната резба за голямата гайка,държаща целия механизъм е с по-друг състав и се къса при опит за развиване.Аз поне не съм виждал успешно развита гайка и останала здрава резба при Б4.
Има теми за приспособяване на тръбички...но най си е хубаво оригинала.Купувах 3 комплекта моторчета втора ръка заради проклетата тръба и финансово не е оправдано,както и риска от скрит проблем с въпросната тръба.Ще добавя номера ѝ като резервна част.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6486
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот vanesto » Пет 21 апр 2017 10:46


Същото, което е добавил колегата Lezekil се отнася и за Голф4/Пасат Б5/Б5.5. Доколкото знам не се продават ремонтни комплекти, в други теми, колегите са приспособявали химикали, антени и т.н. на мястото на тръбичката. Получава се теч от тръбичката, който мокри микроключето в бравата на вратата, съответно пистите му се окисляват и спира да работи. Не работи осветлението в багажника, което взема сигнал от това микроключе, включва се безпричинно алармата. Има колега във форума и в OLX, който продава такива микроключета, но смяната им е пипкава работа. Може да се слени цялата брава с поръчка от магазин.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 5945
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт задна чистачка Б3 комби

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 11:16


Ремонтен комплект не знаех и аз че има,както и по магазините,а и то не се води ремонтен комплект.Случайно бях мярнал такава джаджа на Топран за Голф3 и след 10 дневно напъване в един от магазините,най-сетне го откриха в програмата си.
Та ако някой ползва подобна програма,като ЕТКА,е възможно по ОЕМ номера да го открие за различните модели...и постне в темата.

Ще допълня това мнение,че ми попадна механизм от А4,ако размерите са същите,там предимството е,че тръбата е метална.
Ето какво представлява и номера и на Топран за Пасат Б3 и Б4.
Прикачени файлове
CIMG4791.JPG
CIMG4792.JPG



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта